Mikä märkäkytkin?(mikan @ Heinä. 17 2010,21:23) kirjoitti
Mulla 17tkm ajettu gsa 1200 kytkin haisee kun hieman luistattaa
tukijalan katkaisin vaihdettu,kaksi umpiota paskana (lämpölaajeneminen?)eka päästi veten sisään ja vikaa ei löytynyt vaihdettiin takuuseen toinen kesti paripäivää ja halkesi ilman ulkoista syytä ja kun kapinetta hieman kallistaa niin kaatuma/suojarautojen sisältä rupeaa ruostevesi juoksemaan.
Joo. Hieman hiljaiseksi vetää keskustelun kun totuuksia ruvetaan kertomaan. Mutta vara-avaimia sain kaksikappaletta kun ostin.![]()
No mitäs mieltä itse olet? ja jos et mitään niin mietippä miten nykyisin kaikki maailman laitteet ja tavarat tehdään!(sammy76 @ Heinä. 15 2010,23:18) kirjoitti
Eihän nykyään mitään kikkaretta tehdä kestämään johtuen voiton maksimoinnin vaatimasta tuotantokustannusten alas ajamisesta. Ei se ole pelkästään bemun synti vaan kaikki tavaran tekijät ovat samalla viivalla. Mikään ei saa maksaa mitään kun omistajat haluaa mahd. paljon hilloa! Joku varmaan osaa kertoa paljonko esim. 20K€ suomessa maksavan prätkän valmistuskustannukset ovat. Itse epäilisin että jotain 1-2 tontun luokkaa korkeintaan. Esim. kännykkä syntyy n. 7€:llä ja kalleimmat huippumallit vaativat n. pari eskoa enemmän eli kyllä ainakin siitä €500 kapulasta jollekkin jotain jää! Halvempia pitää tietenkin kaupitella enempi. On tietenkin väärin verrata prätkiä ja kännyköitä johtuen himpun verran eri valmistusvölyymeistä, mutta tulipahan turhana tietona kuitenkin. Paljon muuten maksanee edessäsi olevan läppärin tekeminen?
Voihan niillä jaappanilaisilla (tai ihan millä vaan) mennä etelän lämpöön, mut kestääkö ne ajaa siellä ja vielä takaisin?(Pandemia @ Heinä. 16 2010,12:32) kirjoitti
![]()
![]()
![]()
PSmo
- Luotettavia asiantuntijalausuntoja aiheesta kuin aiheesta, niistä mitään tietämättä -
*
http://www.tiet.fi/liity.htm
Hieman liika rajua tekstiä. Kateelliset imaisivat heti jauhot suuhun ja poistuivat.(gtr @ Heinä. 18 2010,22:36) kirjoitti
Supermoto
En tiedä mikä on bmw,n laatu tänä päivänä, mutta yhden -82 mallisen r 65 ls,n olen omistanut. Se oli ensimmäinen ja viimeinen bmw,ni. Koskaan ei huonompilaatuisempaa pyörää ole käsiini eksynyt. Jatkuvia sähkövikoja, puolat sököinä ja hal-anturi pimeenä tämän tästä. Vaihdelaatikosta hakaneulajousia poikki. Eli purkaa laatikko parin markan jousen takia. Vanteissa halkeamia ym ym. Ehkä yksi huonompi mopotin sentään vielä löytyy jotka olen omistanut. Sekin taisi olla se ensimmäinen 125 cb honda. Pisimmät kilometrimäärät on tullut Suzukilla ja Yamahan tr1 mallilla. Yammulla tuli ajettua yli 100 tkm ennen kuin siitä alkoi startti pykimään. Voi tietysti olla niinkin, että se bemuni oli jostain syystä maanantai päivän tuotos, mutta epäilen kyllä.
GHOSTWRITER
Jos *haluaa ostaa pyörän jossa ilmenee mahdollisimman vähän vikoja niin silloin kannattaa ostaa *japanilainen perusmoottoripyörä vailla mitään hienouksia . *
Minunkaan *pyörässä *(Kawa Z 750) ei ole ollut mitään vikaa :
- ABS *jarruissa
- Vetopyörästön laakerissa
- Kahvalämppäreissä
- Ajonvakautusjärjestelmässä
- ESA jousituksessa
- Ajotietokoneessa
- Vakionopeudensäätimessä
- CAN väylätekniikassa
Koska siinä ei ole mitään edellä mainituista niin ei voi silloin tulla niihin vikaakaan
Se on sitten vain arvailua miten hyvin edellämainitut Kawassa kestäisivät ja toimisivat jos siihen kyseiset hienoudet saatavana .
Mitä *enemmän on hienoa elektroniikkaa ja varustetta niin sitä enemmän on vikamahdollisuuksia .
Näin se vain on , niin autoissa kuin moottoripyörissä .
Mutta *jos *haluat *pyörääsi *ainutlaatuista ajomukavuutta esim. *ESA *jousitusjärjestelmän *, *niin *valintamahdollisuudet eri moottoripyörämerkkien välillä ovat silloin aika vähissä .
R 1200 GSA LC
Aikaisemmat:
GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
Kasaaminen noin 10 euroa, osat varmaankin noin 200 euroa. Halppis koneen valmistuskustannukset jääkin sitten paljon pienemmiksi 40 - 50 euroo kaikkiaan.(nenoat @ Heinä. 19 2010,09:17) kirjoitti
Mutta olishan se hienoa että mitään laitteita ei tarvitsisi ekaksi suunnitella sitten markkinoida, markkinoida, markkinoida ja vielä sitten kerran markkinoida. Ja vaikka miten päin ne olisi suunniteltu niin ne menevät kuitenkin jossain määrin rikki ja niitä pitää korjata takuuseen. Eli kaikkea saatua rahaa ei voi kuitenkaan suoraan määritellä "voitoksi". Ja joo, tehdashan ei saakkaan niitä kaikkia rahoja mitä kauppaan kottikärryillä pitää työntää.
toisaalta totta: mitä enemmän laitteeseen on tungettu hienoa elektroniikkaa ja monimutkaisia systeemeitä, sitä enemmän on vikakohteita.
Jonkinasteisina poikkeuksina voisin pitää ruiskua ja ABS:ää, ne on mm. autopuolella olleet olemassa jo niin pitkään, että ne on jo saatu hyvin toimintavarmoiksi. Sinänsä potentiaalisia vikakohteita kyllä, mutta valmistus- ja kilometrimääriin nähden viat on niin harvinaisia, että mielestäni niiden plussat ylittää miinukset ihan kirkkaasti.
Kaasuttimetkaan eivät kautta historian ole olleet täysin vikaantumattomia, eivätkä myöskään konventionaaliset jarrut.
Mutta sitten kun tuohon pistetään lisäksi can-väylää, ajonestoa, hälytintä, yhdistelmäjarruja, sähköavusteista jousitusta, jne jne, niin kyllähän se yhteenlaskettu mahdollisten vikakohteiden määrä pompsahtaa.
Olisi mielenkiintoista tietää, minkälaisia korjaussarjoja tuollaiset ´2-pyöräiset supertietokoneet´ ovat joskus 20 vuoden päästä, (veikkaan että suurimman osan elinkaari ei ole niin pitkä)?
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Ei ollut 80-luvun monoleverit huoltovapaita, eikä ensimmäiset paraleveritkään. Kaasuttimet kuluvat, kalvot hapettuvat ajan kanssa. Kuluvia osia nekin. Kärjellisiä sytytyksiä ei varmaan tarvitse mainitakaan. En vahtaisi 12GS:n sähköistä pensansyöttöä ja hifi sytytystä perinteiseen.
12GS:ssä *BMW:n vetojärjestelmä kuitenkin keskimäärin kestää ~100tkm. Monessa pyörässä tässä kohtaa on pyörän laakerit vaihdettu muutamaan otteeseen (nämähän ne itseasiassa perästä poikivat) ja ketju-ratas setti useasti. Varmasti poikkeuksia löytyy suuntaan jos toiseen, mutta pidän bemarin keppivetoa ja perää sangen huoltovapaana ja luotettavana. Omastani ajattelin perän huoltaa nimenomaan tuossa 100tkm:ssa, mikäli ei ennen porsi. 60tkm on nyt mittarissa.
Honda on onnistunut jo kohta 10 vuotta varustamaan pyöränsä toimivilla ajonestoilla että BMW:n sählääminen ei ole kovin hyväksyttävää. KTM ei ole pyöriinsä ajonestoja laittanut ja näkyy kyllä varastettujen määrässä. *Itse en ajonestosta luopuisi vaikka mahdollista olisi. Pysyy paremmin pihassa tuo sen kanssa. Hälyttimenkin pidän positiivisena asiana.
CAN-väylästä ei ole mitään haittaa pyörässä. Väylä on mittariston, valo-ohjaysyksikön ja moottorinohjausyksikön välissä. Näihin väleihin ei oikeastaan edes pääse itse sorkkimaan, tai olisi tarvetta. Minkä ihmiset sekoittavat CAN-väyläksi BMW:ssä on *tuo valonohjausyksikkö, joka hoitaa hallintakytkimet,valot, sähkön ulosotot yms. Korvaa sulakkeet ja releet. Se että ei ole sulakkeita ja releitä on minusta positiivinen asia. Se että tupsyt sammuu 30sek koneen sammuttamisen jälkeen on positiivinen asia. Se että kytkimiltä valonohjausyksikköön menee vain vähän "hitusähkö"-johtoja on positiivinen asia. Se että mittaristo näyttää ajovalo tai jarruvalopolttomon palaneeksi on positiivinen asia, ja turvallisuusmielessä aika merkittävä, moottoripyörässä kun ei yleensä kahdennettuja valoja ole. En haluaisi tätäkään vaihtaa perinteiseen sähköjärjestelmään.
Ennenkaikkea ongelma näiden sähkövimpaimine kanssa on etteivät ne kerro tekemisistään tarpeeksi ihmisille. Teknisesti olisi varsin helppoa tulostaa vaikka kaikki vikakoodit ja toimintatilat suoraan mittaristoon näkyville. Mutta tehdaan päätös on valmistaa 10ke testeri joka on ainut tapa saada tietoa ongelmista. Typerää. Autopuolella tästä on vähän päästy eroon kun standardi ODB väylän kautta pääsee ilmaisilla ohjelmilla ja halvoilla testijohdoilla suurimman osan tarpeellisista asioista näkemään. Autot menevät tässä edellä. 15vuotta sitten oli vaikeaa niistäkin saada diagnostiikkaa ulos. Nyt triviaalia. Eiköhän moottoripyöristäkin aika pian saada tieto helpommin ja halvemmalla ulos. Ehkä jopa suoraan näihin monitoiminäyttöihin.
Aika vuodatus. Mutta itse en pidä BMW:n suuntausta huonona, vaikka näihin lisää "bittejä" ja hajoavia ominaisuuksia tuleekin. Uskon myös että näiden konepyörien luotettavuus on keskimäärin parantunut ja huollontarve vähentynyt sitten kultaisen 80-luvun. Sillon vaan ei ollut foorumeita johon voi mennä kiukuttelemaan jokaisesta pikkuongelmasta joka vastaan tuleeKaveripiirin 5:ssä moottoripyrässä on todennäköisesti vähemmän ongelmia kun .orgin 21000:ssa. Varsinkin kun kaveripiriin 5:stä pyörästä on korkeinta muutama BMW:tä, ja täällä on bemareiden kanssa ongelmia niilläkin joilla ei kyseistä pyörää edes ole ;)
Sen verran täytyy korjata, että ainakin uudemmissa KTM Adventureissa, Supermotoissa ja RC8:ssa on ajonesto.(j.virta @ Heinä. 19 2010,15:49) kirjoitti
Kawasaki ZR-7 -01 -> Yamaha FZ6-N -05 -> KTM Super Duke 990 -07 -> Ducati Monster S4R Testastretta -08 -> KTM RC8 -09 -> Buell XB12STT -07
Tuo CAN-väylä nyt on täysin makuasia. Sillä on taatusti puolensa painonhallinnan, johtojen vähentämisen ja jopa turvallisuuden parantamisessa. Kääntöpuoli (jos tuon sellaisena haluaa nähdä) tulee lisävarusteiden asennuksessa ja mahdollisten virhetilanteiden analysoinnissa ja korjauksessa. Onhan se ehkä über-tekninen ja oikeasti tarpeeton. Kehitys kuitenkin kehittyy ja tuohon lienee alistuttava.(j.virta @ Heinä. 19 2010,15:49) kirjoitti
Siinä olet kuitenkin hieman harhateillä, että CAN-väylän ja/tai Bemarin vikakoodien lukemiseen tarvittaisiin kymppitonnin testeri. Siihen riittää kolmen satasen GS911.
<p>2002-2014</p>
Tänään ilta ajelulla ollessani tapasin taukopaikalla BMW F 800 GS kuskin ja tämä laatukeskustelu mielessäni päätinkin tentata vähän kaveria . Pyörä oli vuodelta 2008 ja hän oli ostanut sen uutena . Nyt mittarissa 25 tkm. Kyselin onko ollut tyytyväinen pyörään ja onko ilmennyt mitään vikaa koko aikana. Kaveri kertoi olleensa erittäin tyytyväinen pyöräänsä , hauska ja ketterä , ja sitähän varmasti F 800 GS nimenomaan onkin. Yhtään vikaa ei ainakaan tunnustanut pyörässä olleen. Kertoi teettäneensä nyt 20.000 km huollon (vähän myöhässä kylläkin) ja ihmetteli sitä että pyörään oli uusittu uudet ketjut ja rattaat takuuseen (kulutusosista kun on kuitenkin kyse) . Mitään ongelmaa ei hänellä kuitenkaan ole ollut alkuperäisten kanssa ja kertoi että ei ole edes kertaakaan kiristänyt ketjuja erikseen .
Ketjujen automaattinen voitelulaite kylläkin näytti olevan eli on varmasti auttanut asiaa. Eli tältä osin kyllä täydet pisteet BMW:lle / huoltopisteelle . Mainitsi myös että huollon yhteydessä ei ollut uutta tiivistettä venttiilikoppaan joka olisi uusittu venttiilinvälysten tarkastuksen yhteydessä. Hän sai veloituksetta toisen pyörän käyttöönsä (ilmeisesti tiiviste tuli seuraavana päivänä) .
Eli BMW:n laatuun , huoltopalveluihin ja takuun kattavuuteenkin tyytyväisiä BMW motoristeja saattaa siis tavata .
R 1200 GSA LC
Aikaisemmat:
GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
Jaahas... *oisko BMW maahantuojalta "unohtunut takaisin kutsua" pyöriä..(GSR600 @ Heinä. 19 2010,22:55) kirjoitti
*siis jos vasta huollossa korjasivat tuon vian..
melko tuore takaisin kutsu kylläkin
ainakin ulkomailla ketjuista on tehty takaisin kutsu, lainaus ulkomaiselta sivustolta
BMW Recalls
BMW has recalled F650/800 GS models and G 650 X models due to possible rear-wheel lockup that could result in a crash. The statement was released on June 15, 2010.
On F 650 GS and F 800 GS models built from Sept. 27, 2007 through March 30, 2009, the drive chains may not have been produced to specification. As a result, the drive chain may break, causing it to become trapped between the rear wheel and frame, causing rear-wheel lock.
AKE:n sivuilta ei löytynyt mitään mainintaa kyseisistä pyöristä.
kauankohan menee ennenkuin asiaan puututaan
Juu GS911 on tuttu. Vastaava kaapeli autopuolella lähempänä 13e:a. Siis poskettoman hintainen edelleen.(C-A-D @ Heinä. 19 2010,20:28) kirjoitti
Erillinen valonohjausyksikkö on kieltämättä tekninen, mutta en sanoisi turvallisuutta parantavaa asiaa tarpeettomana. Uskon myös tuon olevan luotettavampi kuin perinteinen systeemi. BMW:n autoissa vastaava on ollut 20vuotta käytössä. Suuntaushan tässä on että yksinkertaisten asioiden huomaaminen ja korjaaminen on helpompaa. Polttimot näkee kuski suoraan mittarista. Katkenneet/oikosuljetut johdot näkee pyörän testeristä. Mutta jos valonohjausyksikkö toimii väärin on sen havaitseminen hankalampaa. Toisaalta puolijohteet ovat perinteisesti mekaanisia ratkaisuja pitkäikäisempiä ja varmatoimisempia.
No itse kun on ohjelmistosuunnittelija ja samanlaisten järjestelmien kanssa usein tekemisissä, usko niihin on varmasti keskivertoa suurempi ja bittien pelko vastaavasti pienempi
No 300€ on kuitenkin eri asia kuin 10000€. kallis toki 300 €inariakin.(j.virta @ Heinä. 20 2010,10:37) kirjoitti
Mitä tulee bittien pelkäämiseen, niin itellä 28 vuoden kokemus IT-hommista ja pelko kaikkea tietokoneentapaisella ohjattua kohtaan nousee päivä päivältä.Ainakin näillä normi-IT-vemputtimilla, joita väsätään mahdollisimman halvalla hoitamaan mahdollisimman monta asiaa. Kokemusta on älylaatikoiden aiheuttamista jarruhäiriöistä, älylaatikoiden aiheuttamista vääristä "palanut polttimo" hälytyksistä, "moottorivika"-varoitusvalosta, joka syttyy aika ajoin, ilman että se korjaamon (se niin paljon edistyneempi ja halvempi auto-OBD-testeri) havaitsee minkään olevan vialla.... jne...
Kaikella on puolensa ja kehitys kehittyy. Kun sitten oikeasti lähetään pitkälle matkalle (en minä, en vielä), niin kyllä minä siellä tuntisin oloni paljon turvallisemmaksi, kun pyörässä olisi hyvin kohtuullinen annos tietokonetta ja huipputekniikkaa. Ajan kysymyshän moisen tunkeminen kaikkialle on, mutta vastaan voi aina pistää ainakin periaatteessa. Hyvänä esimerkkinä, eikä sattumana toimii että esim GeSsumiehet hankkivat pakkiinsa loikkarijohdon, jolla bensapumpun syöttövirta ohitetaan/pakko-ohjataan.
<p>2002-2014</p>
No esimerkiksi juuri noiden CAN-väylällä varustettujen värkkien vikadiagnosointi öiseen aikaan vesisateessa keskellä preeriaa ei ole kerännyt ainakaan kovin vuolaita ylistyslauluja. Oikeutettua tai ei, sen olemassaoloa jotkut pitää jopa syynä hankkia hieman vanhempi GS, jos aikoo jonnekin pidemmälle jumalanselän taakse.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Näinhän se on. Mullakin oli tätä ennen Jammuja peräkkäin yli 10 vuotta lähinnä XJ ja FZ malleja, osa uusia osa käytettyjä, joissa ei yhdessäkään ollut kertaakaan mitään vikaa. Olen edelleen sitä mieltä, että Jammu kyllä on kyllä paras pyörämerkki (on ollut Hondia ja muutama Kawakin). Mutta nyt on alla BMW ja sillä mennään(marko.fzs @ Heinä. 16 2010,19:36) kirjoitti
![]()
No tässä ehkä on ajatusmaailmassa pientä eroa. Olen valmis hyväksymään sen että yksittäinen komponentti on vikaantumisaltis, jos kokonaisuus on helppohoitoinen ja luotettava. Varsinkin jos mahdollisien lapsuksiin varautuminen onnistuu halvan osan mukana kuljettamisella on muutos oikeaan suuntaan. Ja toisaalta vaihtoehtoiset tavat eivät ainakaan pitkässä juoksussa vähemmällä huollolla toimi.(C-A-D @ Heinä. 20 2010,15:00) kirjoitti
Toisaalta en osta pyöriäni kaupasta uutena, enkä huolla niitä liikkessä. Avaimet käteen tyylillä liikkuvalla suhde mopoiluun ja sen ennakoivaan hoitoon/ongelmiin varautumiseen on varmastii myös hieman erillainen. Jos ostaa kauipasta uuden pyörän ajaa sillä 20tkm ja vaihtaa uuteen, ei BMW varmasti ole viimevuosina ollut lapsentauteineen kovin laadukas pyörä. Mutta ei niillä laadukkailla 80-luvun airheadeilla kyllä juurikaan 200tkm/20v ajettu ilman isompia ongelmia. 90-luvun oilheadeilla pitäisin tuota todennäköisempänä, enkä usko että nämä tämän vuosituhannen hexheadit ainakaan sen huonompia ole.
Ei tässä (isoa) erimielisyyttä ole. Itsehuoltaja/-korjaaja arvostaa mahdollisimman yksinkertaista perustekniikkaa.(j.virta @ Heinä. 20 2010,16:42) kirjoitti
<p>2002-2014</p>
Pyöränä K 1200 R
Jarrut servo-ohjatut ABS:it, reikäperä, säädettävä jousitus, tietokone, jne hituvirtaa enemmän kuin avaruussukkulassa.
Tiedän että mahdollisia vikakohteita on enemmän kuin yksinkertaisissa "peruspyörissä" mutta se ei haittaa. Kaikki kompensoituu kun tökkään mutkatielle päästyäni alustan asentoon sport ja nautin siitä kuinka helposti ja tarkasti mopo kulkee haluttua linjaa, kuinka nöyrästi 162 hummaa heittää pyörän mutkasta ulos ja kuinka eleettömästi ja tehokkaasti vauhti hidastuu kevyellä 2 sormen puristuksella seuraavaa mutkaa varten..
Kiihdytys motarille tuntuu siltä kuin istuisi raketin päällä ja on aina yhtä riemukasta
Kaikella on hintansa, ja mua ei haittaa ollenkaan että pyörään saattaa joskus tulla joku vika jota Hondassa ei ole ollut koskaan koska Hondassa ei ole sitä mitä mun natsisahassa on.
![]()
"Ei tässä iässä enää jaksa aikuistua..."
On se ihme juttu, että kaikilla aloilla on kehitys mennyt eteenpäin ja tuotteet ovat parempia, mutta edelleen parhaat moottoripyörät tehtiin 20 vuotta sitten. Jännä homma ettei tuo parhaiden moottoripyörien aikakausi näy sitten hinnoissa, nimittäin vaihdossa niistä ei saa juuri mitään eikä nettimoton kautta tule kummoisia tarjouksia, jos ei vaihtoja ruohonleikkureihin ja lumilinkoon lasketa.
Eikö ydinvoimaloihin, sähkökeskuksiin, liikennevalojärjestelmiin, hengityskoneisiin ym. kannattaisia vetää sähköt ja releet jostain 20 vuotta vanhasta moottoripyörästä? Niistähän kannattaisi poistaa samalla kaikki mikropiirit sun muut helposti tuhoutuvat komponentit. Pelkkiä vipuja ja helposti huollettavia vaijereita, joita näppärä huoltomies voisi sitten kieppi olalla käydä vaihtelemassa ja rasvailemassa. Ydinvoimaloidenkin jäähdytysvedenkiertojärjestelmä voisi toimia paremmin äyskärillä ja aasien pyörittämällä vesirattaalla, kuin ties millä helvetinkoneella.
nimim. näyttäkää mulle ykskin 2009 mallin moottoripyörä jolla on ajettu yli 100 tkm....Niinpä, ei ne kestä.
Eskopiippo: Harlei-Teivitsons, koffee änt deth.
Minä en usko, että BMW olisi matka/boxer yms klassikkomallien kohdin alkanut säästämään suunnittelussa tai ajatuksessa pitkäkestoisuudesta. Toki, osakkeenomistajia pitää tyydyttää, ja komponettien hintoja pitää saada alaspäin, joten tästä syntyviä laatuheittoja saattaa tulla. Mikäli nykyään jotain isoja laatu- ongelmia on, luulen että suurin syy tähän on merkin suuresti kasvanut suosio ja sen synnyttämä paine saada tavaraa kasvavalla vauhdilla tuutista ulos ja myyntiin. Kyseessä ovat siis kasvukivut, jotka ilmenevät joinain ongelmina.
Toki, kasvukipuselitys ei vikaantuneen pyörän omistajaa liiemmin lämmitä luonnollisestikaan, joten sitä ei pidä sinällään hyväksyäkään. Tätä varten laitteissa on takuut, jota BMW:n tulisi mielestäni pitää hyvässä arvossa.
Jokainen voimakkaasti kasvanut tuotemerkki on kohdannut em kasvukipu- ongelmia. Jotkut ovat siihen tyystin hyytyneet ja kadonneet markkinoilta. Ongelmien selvittäjät ovat sitten yleensä markkinoiden vahvoja pelureita ja menestyjiä. Bemu tulee pysymään markkinoilla menestyvänä vielä pitkään.
.
Kertoi muuten *asian aika osuvasti ja *hienosti * *(entelodontti @ Heinä. 20 2010,18:20) kirjoitti
Oikea asenne . *Pisteet *entelodontille *
R 1200 GSA LC
Aikaisemmat:
GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
Well put, couldn't agree more, sano amerikkalainen. Aivan samoja ajatuksia omalla ärrällä ajellessa. En toki väitä etteikö olisi muitakin mopoja ja jopa parempia, mutta tähän mennessä tuo R on tarjonnut niin hyvät kyydit että vielä en ainakaan haikaile muuta.(entelodontti @ Heinä. 20 2010,18:20) kirjoitti
"Olen turvassa tekniikan ympäröimänä aivot on kahlittuna turvavöillä"
- Ismo Alanko
K 1200 R -06 & remontoitu 1992 GSX 750 F reservissä. Emännän mopo Honda CBF 600 SA, joskus ajelen silläkin.
laadukas tuote on sellainen että se täyttää ostajan odotukset. piste.(GSR600 @ Heinä. 20 2010,22:39) kirjoitti
"My final offer is this: nothing"
-Il Bastardo-
Tutkikaapas joskus bemarin sähkökaaviota. Can väylää ei ole valonohjausyksikön ja valon välillä vaan siitä mötikästä josta ohjataan valot ja vilkut lähtee monia ellei kymmeniä ohuita johtoja keskusyksikköön josta lähtee taas johdot valoille ja vilkuille. Can väylää käytetään bemun R1200GS:ssä aika vähän loppujen lopuksi. Can väylätekniikkaa ei ole ohjaus-signaalin käyttöä ja keskusyksikön kautta käskyjen ohjausta kohteeseen.(C-A-D @ Heinä. 19 2010,20:28) kirjoitti
Noniin! Nyt tuli oikein vikaa munkin pyörään. Meno hyytyi Meltauksen kaupan pihaan eilen, mutta pääsinpäs pikku puuhastelun jälkeen jatkamaan matkaa. Eli kun olin starttaamassa niin näyttöön tuli taikasana EWS! Ei Wittu Starttaa!
Aikani ihmettelin ja käpistelin niin löytyi virtalukon alta johtonippu jota heiluttelemalla lähti käyntiin. Ajelin sillä systeemillä kotiin sammuttamatta pyörää kertaakaan... (900 km) Äkkiseltään luulisin että joku ajoneston avaintunnisturinkulalle menevä johto on katkeamassa/katkennut. Huomenna tutkin lisää kun jaksan.
"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
Mie vain ajelen... ja Bemulla.. 1100rt -99 mittarissa 95tuhatta..
Just tulin pohjoiskalotista.. rapia 3000 km..
Mopon hommasin keväällä.. eka bemari... onneksi en lukenu näitä juttuja silloin :-)
Oisi voinnu jäähä ostamatta..
no, nyt 12tuh kokeneempana en kadu kun iskin näppini tuohon haukuttuun "puimuriin"
Parhaita kulkupelejä jos ajjaa muuallaki ko nurkissa.. Matka taittuu miellyttävästi ja tarvittaessa myös nopiaan..
(Vain minun mielipide, jokainen voi olla ihan mitä mieltä halluu)
Varmaan kohta joutuu jotain korjaahmaan.. mutta jos mittarissa alkaa olla kohta 100 tuhatta ja mopossa ei vikoja niin mielestäni hyvä paketti..
Vertauskohtheena Yamahhaa, Hondaa sussukia... näillä piti tarkistella vähän väliä jottain ja korjata.. *
Bemarilla voipi lähteä reishuun isompa ihmettelemättä.. :-)
ST1100 jätti kerran tielle ko laatikko heitti pelaamasta, huollon mukhaan näin voipi käyvä?? ajettu 20 tuh.. Yamahasta hävis sähköt usseeman kerran.. Sussuki särki yhen männän.. ajettu 40 tuh..
Hreestä ei kokemuksia.. Ko ei ole ennää poroja tai hevosta mitä reen etheen valjastas....
"vitsi"
Jo Vain..
-K-