Hellekkö sumentanut autokuskin silmät? iltis
En se minä ollu, ja sitäpaitsi se oli vahinko
Se mikä on positiivista uutisessa on sen sanamuoto; tällä kertaa ei kirjoitettu "Moottoripyöräilijä törmäsi autoon"...
Dirty Nasty Furriner
puusilmiä ja välinpitämättömiä autoilijoita on maailma täynnä. minutkin kiilattiin tänään kuopion keskustassa, onneksi kerkesin väistää![]()
Yamaha FZ6-S
Kateellisia pas*oja!![]()
![]()
![]()
![]()
Mennähän vaan, isoolla vaihteella ja alamäet vapaalla!
http://www.moottoripyora.org/kuva-al....2&pos=0
Otsikossa ei, asia oikaistiin kuitenkin varsinaisessa tekstissä...(Staga @ Heinä. 15 2010,23:41) kirjoitti
"Moottoripyörän kuljettaja, vuonna 1952 syntynyt nainen, ei ehtinyt väistää vaan törmäsi autoon."
Heitänpä tähän samaan topicciin kun liippaa läheltä:
tänään jälleen kerran meinas naiskuski teilata mut kaistanvaihdolla; tällä(kin)kertaa kehä3:ella.
Mietin, että mikä saatana siinä on, että 29/30 kiilaamistapauksesta ottaa paikkansa naisen ohjastamana.
Lahdentietä huristellessa sen sitten keksinkin:
Miehet kun eivät voi/osaa tehdä kahta asiaa samaan aikaan niin miehet tekevät sen kohta kohdalta:
1)päättävät ensin vaihtaa kaistaa
2)laittavat vilkun päälle
3)katsovat peileihin/sivulle,onko kaista vapaa
4)vaihtavat kaistaa turvallisesti
Ok, naisethan todistetusti osaavat paremmin tehdä asioita yhtaikaa, joten naisten kaistanvaihto toteutuu luontevammin ja salamannopeasti näin:
1)vaihdanp.....nuuiiin
naiset tekevät yliluonnollisten kykyjensä avittamina nämä kaikki toiminnot salamannopeasti samanaikaisesti rattia kääntäen..![]()
![]()
T7
no itse asiassa katselin tänään kehä I:llä kevyessä ruuhkassa aitiopaikalta jonkun nuoren turakin esitystä vanhalla tuuninkivessa-mazdalla. Siinä tuli lyhyellä matkalla muutamia kaistanvaihtoja, joissa selvästi tavoiteltiin samaa nopeutta sivulle kuin mitä eteenpäin oli. Ja tottakai ilman vilkkua - kaveri oli ilmiselvästi sisäistänyt, että kaistanvaihto perustuu vastustajan täydelliseen yllättämiseen. Yllätti tosin sitten itsensäkin, kun oli vaihtaa jonkun kylkeen, ja hyvä ettei Mazda lähtenyt lapasista, kun riuhtaisi takaisin omalle kaistalleen. Nämä riskit kannatti silti ottaa, sillä arvioisin, että välimerenpoika saattoi manöövereidensa ansiosta olla ehkä jopa 8 sekuntia aikaisemmin perillä Itä-Helsingissä..![]()
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Ei hemmetti(W-P @ Heinä. 16 2010,22:00) kirjoitti
![]()
![]()
![]()
tää oli päivän paras!
Kauniimpi puoliskokin repesi täysin ja oli samaa mieltä tuosta.
dYNY
"Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing"! *
*David Jefferies 1972-2003
FEEL THE NOISE * *
* Kawasaki ZX-10R '07*
Tietenkin. Luepa uutinen:(Staga @ Heinä. 15 2010,23:41) kirjoitti
Yhteentörmäys sattui Oravaisten ABC:n kohdalla torstaina hieman puolenpäivän jälkeen. Henkilöautoa kuljettanut vuonna 1973 syntynyt mies kääntyi huoltoasemalta valtatie 8:lle Vaasan suuntaan eikä huomannut etelästä tullutta moottoripyöräilijää.
Moottoripyörän kuljettaja, vuonna 1952 syntynyt nainen, ei ehtinyt väistää vaan törmäsi autoon. Törmäyksen voimasta hän sinkoutui maahan muutaman metrin päähän törmäyspaikasta. Nainen toimitettiin Vaasan keskussairaalaan vammojen hoitamista varten.
Koska eteen tullut oli nuori mies ja moottoripyöräilijä jo kypsemmässä iässä oleva nainen, on siten autoilija se mikä otsikossa laitetaan syylliseksi.
Näin yksinkertaista on logiikka.
Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
Juurikin näin ja koska kukaan ei olis uskonu sellasta "normiotsikkoa" että "Moottoripyöräilijä ajoi hurjaa nopeutta päin autoa" jos moottoripyöräilijä on vuonna 1952 syntynyt nainen.(jannep @ Heinä. 18 2010,01:17) kirjoitti
Normaalin ihmisen unentarve on keskimäärin 10 minuuttia lisää.
Näin se vaan on, eikä naurata yhtään(dYNY @ Heinä. 17 2010,00:03) kirjoitti
![]()
Elämä alkaa 308km/h:sta ja jatkuu 313km/h:ssa (vuosihan oli -05)
Ja lähtee uuteen nousuun 302km/h:sta (Suzuki Hayabusa 1300R)
No olipas onni onnettomuudessa, että eteen ajanut äijä ei loukkaantunut. PHEW!
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
No enpä tiedä onko noin. Tai sitten eilen oli harvinaisen rumia ja karvaisia "naisia" liikenteessä.(W-P @ Heinä. 16 2010,22:00) kirjoitti
Yleensä näillä urpoilla on känny korvalla, se torppaa tehokkaasti kaikki yritykset käyttää vilkkua. Varsinkin kun mies ei osaa kun puhua siihen kännyyn, ei enään ajaa autolla...
Miten tässä maassa pärjättiin ilman kännyjä aikoinaan?
Kännykkään ilman handsfreetä lörpöttäminen varsinkin kaupunkialueella on kieltämättä erittäin torspojen hommaa. Ja tuota harrastetaan paljon.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
tervetuloa etelä-karjalaan ryssien sekaan. Pyörät on ku flipperipalloja rysssien citymaasturien välissä. Prkle! U-käännöksiä 6-tiellä. Hätävilkut päälle ja karttakäteen keskelle risteyistä. Tyypillistä täällä...
Anteeksi!
Yhtä idioottimaista se on muuallakin.(pecha @ Heinä. 18 2010,10:44) kirjoitti
Kun tavoittaa auton, joka kulkee n 20km/h hitaammin kuin muu liikenne ja soutaa puolelta toiselle eikä vahingossakaan käytä vilkkua kääntyessään, voi olla lähes 100% varma, että kuskina on joku kännykkää kädessä pitävä tuplavahinko. Tekisi mieli soittaa poliisipartio paikalle. Tosin silloin matkanteosta ei oikein tulisi mitään, kun pitäisi vähän väliä ryhtyä soittelemaan.
Olen joskus seurannut tuollaista autoa kymmeniä kilometrejä eikä näyttänyt puheripulista tulevan loppua saatikka, että kuski olisi ajanut pysäkille, levähdyspaikalle tms. vaarantamasta muuta liikennettä.
Kapealla maantiellä tuollaisen ohittaminenkin voi olla aika riskialtista, koska se ajaa usein keskiviivan päällä pitkiäkin matkoja eikä koskaan tiedä milloin se huojahtaa minnekin.
BMW R1200GSA LC
BMW R1150GS
ex: K1600GT, K1200GT
Jollei osaa keskittyä riittävästi ajamiseen kännykkä korvalla, niin ei siihen auta kyllä paljon mitkään handsfreetkään. Eiköhän se ole juurikin se paskanjauhaminen, joka vie osalta ihmisistä keskittymiskyvyn, eikä niinkään se luuri kourassa.(AXP @ Heinä. 18 2010,12:54) kirjoitti
Honda CB600F Hornet
Tätä komppaan täysin. Oma mutsi heitti mua kerran stadiin ja niil oli alkamas firmalla puhelinpalaveri. Oli oikee superhienot handsfreet ja kännytelineet yms yms jotta pysyy kumpiki käsi ratissa...(frostBite @ Heinä. 18 2010,23:08) kirjoitti
Niin kauan ku sitä palaverin alkua ootteli ni motaril vauhti sellanen 125 ja erittäin hyvin pysy auto keskellä kaistaa. Mutta annas olla ku rupes mutsilla suu käymää siinä palaverissa ni yhtäkkiä vauhti oliki 145 ja mentii iha kaistan reunasta reunaa koko ajan. Ja pistin vielä merkille ettei kyl paljoo peileihin kattellu enää siin vaihees ku suu kävi...
Jos ei osaa puhua ja ajaa yhtäaikaa, ni ei paljoo auta vaik ois ear-free tai eye-free tai brain-free... Yhtä tohelo se kuski silti siellä liikenteessä on.
Ite en ikinä puhu puhelimeen liikenteessä vaikka soiski... tai jos on iha pakkopakko ni seki vain motarilla ja oikealla kädellä känny kouraan ku ei tartte vaihdekeppiä käytellä, jotta vasuriin jää vilkkukontrollit yms.
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
eilen tampereen motarilla rampista tuli tila-auto pelle perheensä kanssa upouudella ranskalaisella ja rampista tullessaan vaihtoi samallakertaa parikin kaistaa.
ite olin emäntä kyydissä ohitus kaista puolella ohittamassa kun tää pelle ilmesty suoraan rampilta tulleena samalle kaistalle mun viereen... pakkohan se oli jarruttaa ja jäädä auton taakse, kyllä siinä hiukan riikkari soi ja joku sormimerkkikin tuli näytettyä vaikka oli pikkusia pellen takapenkillä *
Gsx 1441r
Automaattivaihteisessa autossa ei tarvitse mitään handsfree-juttuja. Oikea käsi on vapaa pitämään luuria koko ajan, eikä ole mitään haittaa ajamisen suhteen.
Mulla on semmoinen hieno viihdekeskukseen integroitu bluetooth-systeemi, joka automaattisesti yhdistyy puhelimeen autoon astuttaessa ja puhelun tullessa feidaa popit pienemmälle ja vastaa automaattisesti. On kyllä ärsyttävä kampe. Kauhean kiva, jos on auto täynnä muita ja siellä tulee jotain arkaluontoista kajareista kybällä. Paljon fiksumpaa on puhua yksityiset asiat luuri korvalla.
Dixi et animam levavi
+1(dYNY @ Heinä. 17 2010,00:03) kirjoitti
![]()
SV1000S 2003, 2010->
SV650N 1999, 2008-2010 14tkm
Pahinta on kun kokonaan ilman vilkkua vaihdetaan samalle kaistalle. "Eimun nyt tarvi vilkuttaa kun ei siellä nyt ketään oo. Eiku oho!"
Eniten tuo vilkku kaistaa vaihdettaessa kyllä tuntuu unohtuvan motoristeilta itseltään. Kyllä se vilkku sille edessä ajavalle autoilijalle saattaa olla se tarvittava huomautus että on tulossa ohi. Pyörällä kun yleensä ei montaa sekuntia ota, kun ei ollakaan enää taustapeilissä vaan siinä auton vierellä. Se vilkku saattaa havahduttaa peilihinsä vilaisevan autoilijan siihen että ympärillä on muutakin käynnissä.
Ei myöskään kannata viivyttää sitä omaa ohitusta siihen pisteeseen, että sen autonkin pitää jo ohittaa joku. On paitsi oman perseen varmistamista, myös kohteliasta kunnei poloisen tarvitse pudottaa vakkarilta.
CB1000R
Pimeet nurkat on vaarallisia päivystyspaikkoja. Ajelen työkseni paljon autolla kehäteillä ja muilla monikaistasilla ja joka kerta kaistaa vaihtaessa pää pyörii kuin maikkarin pöllöllä, että onko sinne "pimeeseen" nurkkaan joku parkkeerannut mopolla päivystämään. Välillä tuntuu, että autojen i-palkit vaan kasvaa ja peilit pienenee. Samalla se alue, jonne ei kunnolla näe, laajenee. Epäilen, että harva autoilija ketään tahallaan kiilailee. Pyörällä on vaan helppo jäädä sinne palkkien taakse ja peilien katvealueeseen. Sama koskee mielestäni myös risteysalueita. Näkyvyyttä veljet ja siskot!![]()
KTM 990 ABS -07, -13
CBF 1000 s -07 ora, -11
VTR 1000 f -98, pun, -10
CBR 1100xx -98, musta, -05
CBR 1000 f -92, pun-must, -05
CBR 600 f -91, pun-valk, -96
PV 50 -88, musta, -90
Löytyy myös niitä jotka selvästi näkee ja silti kiilaa,kokemusta on muutamista.(Vieteri @ Heinä. 20 2010,20:42) kirjoitti
Tarkennetaan vielä että vuosien mittaan on 3 sivupeilejä potkittu/lyöty pois ja 4 lommoa/naarmua tullut potkittua/lyötyä kun selvästi näkevät että olen siinä ja silti kiilaavat/änkevät päälle *
Jokaisen kerran olen jäännyt "nurkille" tai mennyt viereen valoissa mut eipä ole vielä kukaan halunnut keskustella noist vaan pois yrittävät päästä niin nopeasti kun mahdollista *
Jotkut kotilokuskit harrastavat sitäkin kun on pitkä letka autoja ja pyörä jossain keksellä letkaa niin ohitteöevat autoja aja änkevät pyörän viereen et on pakko siirtyä pientarelle kun auto änkee siihen mihiin minä olin,ihmen kiire noil aina on???
Moottoripyörällä olisit jo perillä *
Ja ainakin omasta mielestä olen täysin oikeudettu tehä noin joka kerta kun kotilokuski selvästi näkee mua ja tulee silti päälle kun ajattelee et kyll se pyörä mahtuu pientarelle tai siirtyy pois jonnekin![]()
Honda CB600F Hornet