Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 55:een 55:sta
  1. #31
    Lainaa (Tryphon @ Heinä. 16 2010,09:51) kirjoitti
    Älä sitten ikinä, ikinä, osta kypärää sovittamatta. Älä Suomesta äläkä ulkomailta. Ja kuten moni täällä on neuvonut, kannattaa kokeilla monia merkkejä, malleja ja kokoja. Niissä on todella isoja eroja, eikä kalliskaan kypärä välttämättä istu omaan päähän.
    Suosittelen vahvasti, että käytät ensimmäisen kypärän ostamisessa apuna asiantuntijaa, joko hyvää myyjää tai sitten jotakuta tuttua. Muuten ostat todennäköisesti liian suuren (tai liian pienen) kypärän. Niinkuin vaikkapa minä aikoinaan...
    En ole ostamassa kokeilematta. Tarkoitus olisi huomenna mennä kokeilemaan liikkeeseen eri malleja. Sitten katsotaan hintalappua ja verrataan noihin UK:n liikkeisiin. Säästöähän tuossa ulkomailta tilatessa tulee ja mitä lueskellut kokemuksia niin sujuvastihan nuo kaupat on menneet muilla.
    Honda CBR 600F4 -06
  2. #32
    Mulla olis ihan uusi AGV S-4 tarjolla. Kerran käytin kypärähupun kanssa kun testasin, mutta on mun päähän ihan vääränlainen. S-kokoinen ja mattamusta/hopea värinen.
    ***EX - Suzuki SV1000S ´03 x 2***
    *** Suzuki VZ800 Marauder ´99 ***
  3. #33
    Mikä kypärä on paras, on aina pitkä keskustelu.
    muutama pointti
    * mikä on kypärän tarkoitus: ulkonäkö vai jokin muu
    ns ei viimeisintä muotiväriä saa melkoisesti halvemmalla
    * kypärän suojaavuus
    Arai ja Shoei ovat varmasti varmoja ostoksia
    * kypärän sopivuus
    päitä on erilaisia, joten kokeile, kypärä po myös oikean kokoinen, samoin kuorikokoja on enempi isoilla merkeillä
    * hygieenisyys
    irrotettava vuori helpottaa pesua
    * hiljaisuus
    tässä on eroja
    * lisukkeet ym
    aurinkoviisiiri, silmälasit eivät ole ongelma esim Arain kanssa

    Olin kuuntelemassa kypäräesitelmää ja näin asioita kypäristä:
    * kuitukypäränä myydään kypärää jossa on pieni lappu takaraivossa kuitua
    * kuorimateriaali on maalin alla ihan pehmeää mössöä
    * kuoren jäykkyys on huono sieltä missä ei ole ECE normin mittauspistettä, ECE normi on aika lepsu
    * NP = non protektive maininta voi löytyä avattavan leukaosasta...
    * pehmusteet ja "styroxit", isoja eroja laadussa
    * kypärän kuoren hajosi käsin painettaessa (uusi merkkikypärä) *
    * kypärän suojaavuuteen vaikuttaa: kuori, styroxit ja pehmusteet, eli toimivat yhteen hyvin



  4. #34
    Tänään tuli käytyä sovittamassa kypäriä. Kokeilin Shoein, X-Liten ja Marushin kypäriä. Shoein molemmat (XR-1000 ja X-Spirit) tuntuivat sopivan oikein hyvin päähän. Ehkä hieman oli uutuuden tiukkuuttaa havaittavissa, mutta eipä alkanut päätä särkemään vaikka oli päässä ainakin se 10min tuo XR-1000. Poskipalat tuntui painavan enemmän, jotka saa kuitenkin vaihtaa. Koko oli L, joka tuntui heti sopivalta, ei heilunut liikaa eikä sormia saanut poskien tai otsan väliin. XL:ää koitin myös mutta se oli liian väljä.
    Marushin tuntui erikoiselta kun sitä ei saanut yhtä syvälle kuin Shoein kypärää. X-Lite ei kauaa päässä ollut kun tuntui heti epämukavalta. Kaikista koitin L-kokoa.
    Kai sitä pitää sitten tuo Shoein kypärä hankkia. Onko tuossa XR-1100 jotain mullistavaa eroa XR-1000, että kannattaisi edes miettiä kalliimman ostoa? Taitaa kuitenkin olla paljon samaa molemmissa.
    Mitkäs noista eurooppalaisista nettikaupoista ovat sitten luotettavimpia tilata?



    Honda CBR 600F4 -06
  5. #35
    Kyllä se kypärä pitää tuntuakin hieman ahtaalta ja epämukavalta kun ensimmäisen kerran laittaa sen päähän. Se väljenee sitten ajan kanssa.
    Suzuki dr-z 400 sm bigbore
    KTM r.i.p
    MasterStreetRiders
  6. #36
    Shoein Raid II on pomminvarma valinta, jos sopii pään muotoon ja valinta on umpikypärä. Jostain tarjouksesta sen saattaisi saada tuohon mainitsemaasi hintahaarukkaankin.Tosin se aurinkovisiiri siitä puuttuu. Itse ajelin sillä vajaat viisi kesää, nyt vaihdoin Nolanin avattavaan N103:een. Muuten en osaa niitä vielä vertailla, mutta on se integroitu aurinkovisiiri loistava keksintö! Minkä ihmeen takia on tullut vuosikaudet pelattua aurinkolasien kanssa? *
  7. #37
    No tuo aurinkovisiiri voidaan varmaan unohtaa, kun tuntuu niin harvassa kypärässä olevan valmiina. Onkos noihin sitten jotain tummennettuja visiirejä saatavilla, jotka ajaisivat saman asian?
    Honda CBR 600F4 -06
  8. #38
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    ...ja sitten hämärässä ajelet puolisokeana, joko tiiraillen tumman pleksin takaa tai silmät rähmää vuotaen visiiri auki ajaen.
    No voihan sitä pitää mukana tummaa ja kirkasta pleksiä ja vaihdella niitä tarpeen mukaan *

    Oikeesti aurinkovisiiri on ihan hemmetin pätevä keksintö; puolessa sekunnissa saa visiirin alas ajaessa aurinkoa vasten ja taas metsäpätkillä puolessa sekunnissa se heilahtaa takaisin piiloon.

    Mutta jokainen tavallaan, mielestäni kannattaa heti alussa hommata semmoiset vehkeet millä ajaa vuosia.



    Dirty Nasty Furriner
  9. #39
    Osta nolanin N84, siinä on aurinkovisiiri ja on eristää hyvin äänet ja jos ei halua käyttää aurinkovisiiriä, niin lasit mahtuu hyvin potan sisälle. Ainut haittapuoli on kypärän iso koko.
    Suzuki dr-z 400 sm bigbore
    KTM r.i.p
    MasterStreetRiders
  10. #40
    Kylähullu marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (clutter @ Heinä. 17 2010,19:36) kirjoitti
    Tänään tuli käytyä sovittamassa kypäriä. Kokeilin Shoein, X-Liten ja Marushin kypäriä. Shoein molemmat (XR-1000 ja X-Spirit) tuntuivat sopivan oikein hyvin päähän. Ehkä hieman oli uutuuden tiukkuuttaa havaittavissa, mutta eipä alkanut päätä särkemään vaikka oli päässä ainakin se 10min tuo XR-1000. Poskipalat tuntui painavan enemmän, jotka saa kuitenkin vaihtaa. Koko oli L, joka tuntui heti sopivalta, ei heilunut liikaa eikä sormia saanut poskien tai otsan väliin. XL:ää koitin myös mutta se oli liian väljä.
    Marushin tuntui erikoiselta kun sitä ei saanut yhtä syvälle kuin Shoein kypärää. X-Lite ei kauaa päässä ollut kun tuntui heti epämukavalta. Kaikista koitin L-kokoa.
    Kai sitä pitää sitten tuo Shoein kypärä hankkia. Onko tuossa XR-1100 jotain mullistavaa eroa XR-1000, että kannattaisi edes miettiä kalliimman ostoa? Taitaa kuitenkin olla paljon samaa molemmissa.
    Mitkäs noista eurooppalaisista nettikaupoista ovat sitten luotettavimpia tilata?
    Itsellä on xr-1000 ja seuraava kypärä on xr-1100 ihan siitä syystä että ilmastointi toimii päälaellä paremmin uudessa mallissa.(ei ole niin pistemäinen) ja korvien kohdalla on tehty paikat kuulokkeille, autocomin kuulokkeet sopii niihin todella hyvin. Se että visiiri tiivistyy uudessa mallissa paremmin auttaa vesikelillä ajoon, pysähtyessä ei valu reunojen kohdalta vesi niin helposti sisään.
    Elämä on onneksi mutkikasta
  11. #41
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Staga @ Heinä. 17 2010,21:09) kirjoitti
    ...ja sitten hämärässä ajelet puolisokeana, joko tiiraillen tumman pleksin takaa tai silmät rähmää vuotaen visiiri auki ajaen.
    Shoein vaalein tummennettu visiiri, olikohan nyt joku light smoke toimii Suomen kesässä oikein loistavasti. Leikkaa juuri sopivasti enimmän häikäisyn päiväsaikaan pois eikä ole vielä puolen yön - aamu yhden välillä ajellessakaan liian tumma.

    Tummennetuilla visiireillä on eroja.



    Superbike #7
  12. #42
    Lainaa (Nitrous @ Heinä. 17 2010,21:42) kirjoitti
    Lainaa (Staga @ Heinä. 17 2010,21:09) kirjoitti
    ...ja sitten hämärässä ajelet puolisokeana, joko tiiraillen tumman pleksin takaa tai silmät rähmää vuotaen visiiri auki ajaen.
    Shoein vaalein tummennettu visiiri, olikohan nyt joku light smoke toimii Suomen kesässä oikein loistavasti. Leikkaa juuri sopivasti enimmän häikäisyn päiväsaikaan pois eikä ole vielä puolen yön - aamu yhden välillä ajellessakaan liian tumma.

    Tummennetuilla visiireillä on eroja.
    Itse käytän keskikesällä tummaa dark smoke-visiiriä + keltaisia ajolaseja alla. Visiirin nostamalla näkee esim. pimeissä tunneleissa hyvin, eikä tule öttiäisiä silmiin. Toimii ainakin omassa pyörässäni +/- satasen nopeuksiin asti. Oikein kylmällä ei toimi hyvin, koska ajolasit huurtuu. Ja sitten jos jonnekin pidemmälle on pakko ajaa öiseen aikaan, vaihdan kirkkaaseen visiiriin, koska sen kanssa näkee kuitenkin paremmin kuin vaikka vain ihan miedosti tummennetulla.

    Juuri tuohon aikaan, kun valoa on vielä taivaalla, ja metsäneläimetkin liikkuu, on syytä myös kyetä näkemään mahdollisimman hyvin.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  13. #43
    Mulla on AGV:n K-4 potta ja siinä sitten tummennettu visiiri yleensä paikallaan, mutta jos pitää ajella yöaikaan niin vaihan lähtiessä sitten sen perus kirkkaan visiirin siihen. Operaatioon menee n. minuutti. Helppoo ja kätevä.
    Kawasaki ZX-6R -98
    EX Honda CBR 125R -04
  14. #44
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Helppoo ja kätevää se on sitten kun sen tekee käden heilautuksella ajaessaan tunneliin/ulos tunnelista tai metsäpätkällä auringon satunnaisesti ollessa suoraan edessä.

    Noh, saihan johonkin ruukkuun sähköllä tummuvan pleksin, saakohan niitä tarvikkeina muihin?
    Dirty Nasty Furriner
  15. #45
    Karavanaamari suopo:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Mar 2008
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Shoeilta ja Arailta löytyy Protectint Pinlock,
    eli auringossa tummeneva pinlock,
    Hintaa näyttäisi olevan Suomessa n.50;- muualta en kattonut kun on ittellä Schuubertin S1 Pro
    Absit iniuria verbis, te absolvo....no eikä
    KTM Super Adventure 1290 -2015
    Exät FJR-2009, FJR-2004, Honda VF1100C-1984, Suzuki DR650
  16. #46
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    No tuohan kuullostaa mainiolta, onkohan kellään kokemusta ko. tuotteesta, miten tummaksi vetää ja millä nopeudella ?
    Dirty Nasty Furriner
  17. #47
    Ihan näppärähän tuo Protectint Pinlock taitaa olla. Korvaa kaiketi melkein tuon aurinkovisiirin.
    Oon nyt etsiskellyt noita Shoein XR-1000 ja XR-1100 malleja eri euroopan nettimyymälöistä ja oon kallistumas ton XR-1100 puoleen. Hieman yli 300£ ilman postikuluja hienolla grafiikalla löytyi, joka toki ylittää alun suunnitellun budjetin n. 100€:lla.
    Honda CBR 600F4 -06
  18. #48
    Schuberth C3:sta sen verran voisin todetta, että on todella hiljainen JOS istut pyörässäsi pystyasennossa, eli ei kyykkypyöriin.
    En tiedä miten S1 Pro esim. sitten.

    Nakulla pystyssä istuessa todella hiljainen, kyykyssä hirveä meteli.
    Ilman pyörteet vaikuttaa, samoin myös asento missä pidät kypärää, eli kyykkyasennossa aerodynamiikka ei vaan tunnu pelaavan.

    Kannattaa ottaa huomioon kun lukee arvosteluja missä todetaan olevan hiljainen/meluisa.

    Jos on silmälasit niin avattava potta on kyllä mielestäni ehdoton.
    Suzuki GSX1300R Hayabusa -05
    Suzuki RF900R -94
  19. #49
    Homma on ainakin minulle hyvin selkeä:

    Laadukas veivattava, integroitu aurinkovisiiri
    Kirkas (pinlock )visiiri
    Hyvin tuulettuva potta

    Ei tarvitse miettiä mitään tuleeko pimeä, aurinkoa, tunneleita
    avaruusaluksia, itikoita, huurtumisia,sateita,toimiiko eri nopeuksissa, mummoja tms.

    Samassa paketissa ja vaihto sujuu vaikka 100km/h mutkassa yhdellä kädellä 1-2 sekunnissa.

    Varmasti valintaan vaikuttaa haluttu kypärämalli...

    Elokuussa iltojen pimetessä ajellu klo 01 asti maaseudulla metsäteillä, joissa ei siis valaistusta. Tummennetulla visiirillä ei kyllä näe käytänössä mitään. Aika tärkeetä olis erottaa jo vähän liikettä siellä metsänreunassa jos jotain örkkejä hyppää eteen.



    T7
  20. #50
    Ajattelin laittaa tämän päivän aikana fc motoon kumminkin tuon kypärätilauksen. http://www.fc-moto.de/epages....C2-0001 tuo valikoitui pitkän mietinnän jälkeen. Mistä muuten johtuu tuo, että eilen illalla hinta muuttui 379€ ja tänään taas 399€?
    Mitäs ootte mieltä kannattaako ottaa samalla toinen visiiri vaikka smoke, dark smoke tai iridium blue? Vai säästänkö rahat ja ostan sitten tuon pinlock protectintin? Vai millä ratkaisulla tässä kannattaisi edetä ajatellen noita aurinkoisia kelejä? Huom! tuo Shoei XR-1100 on lopullinen valinta, joten turha ehdottaa vaihtoa toiseen merkkiin.
    Jos joku tietää mistä tuota Protectintiä saa tuohon Shoein malliin halvalla, niin olisin kiitollinen linkistä.



    Honda CBR 600F4 -06
  21. #51
    Sportti kypärä ei ole hyvä customilla ajettaessa!!! Joten kypärän sopivuus liittyy myös siihen miten pyörässäsi istut. Sportti kypärät repii customeilla ajettaessa pään harteilta.
    Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08


    m 72 projekti
  22. #52
    Tervehdys!

    Itse olen tässä kypärän ostoa suunnitellut ja kokeillutkin Shoeilta kokoja, L koko tuntuisi sopivalta itselleni. Siitä päästäänkiin kysymykseen että heittääköhän eri valmistajien koot mitenkin paljon? Ihastuin nimittäin tuohon Arain RX7-GP Jonathan Rea "replicalla" olevaan kypärään, mutta tilauksen joutuu tekemään ulkomailta. Eli ei kehtaisi tilata ihan sikaa säkissä huomatakseni että Arain L koko ei olekkaan niin hyvä päässä kun Shoein.

    Kunhan löytäisi läheltä liikkeen missä olisi tuota RX7-GP mallia niin kävisi siellä sovittamassa koon kohdalleen ja laittaisi tilauksen sitten vetämään.
  23. #53
    Lainaa (Lepuff @ Heinä. 30 2010,18:38) kirjoitti
    Siitä päästäänkiin kysymykseen että heittääköhän eri valmistajien koot mitenkin paljon?
    Mulle sopii Shoei ja Arai yhtä hyvin, eli molemmista m-koko. Muistakin merkeistä m-koko on oikea koko, toki istuvuudessa eroa.
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
  24. #54
    kaikkien kypärien pehmusteet ei painu samalla tavalla. esim shoein raid II ei juurikaan painunut kolmessa kesässä mulla ainakaan.

    samaten se painoi otsaa, mutta sen ongelman korjasin painelemalla peukaloilla styroksia hieman. muuten hyvä kypärä, paitsi tarttee whisper kitin.



    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  25.  
  26. #55
    Lainaa (panman @ Heinä. 16 2010,15:54) kirjoitti
    Olin kuuntelemassa kypäräesitelmää ja näin asioita kypäristä:
    * kuitukypäränä myydään kypärää jossa on pieni lappu takaraivossa kuitua
    * kuorimateriaali on maalin alla ihan pehmeää mössöä

    * kypärän kuoren hajosi käsin painettaessa (uusi merkkikypärä) *
    Moi!
    Alkoi kiinnostamaan nämä kohdat. Lähinnä kypärien merkit ja mallit.
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12