En ole ostamassa kokeilematta. Tarkoitus olisi huomenna mennä kokeilemaan liikkeeseen eri malleja. Sitten katsotaan hintalappua ja verrataan noihin UK:n liikkeisiin. Säästöähän tuossa ulkomailta tilatessa tulee ja mitä lueskellut kokemuksia niin sujuvastihan nuo kaupat on menneet muilla.(Tryphon @ Heinä. 16 2010,09:51) kirjoitti
Honda CBR 600F4 -06
Mulla olis ihan uusi AGV S-4 tarjolla. Kerran käytin kypärähupun kanssa kun testasin, mutta on mun päähän ihan vääränlainen. S-kokoinen ja mattamusta/hopea värinen.
***EX - Suzuki SV1000S ´03 x 2***
*** Suzuki VZ800 Marauder ´99 ***
Mikä kypärä on paras, on aina pitkä keskustelu.
muutama pointti
* mikä on kypärän tarkoitus: ulkonäkö vai jokin muu
ns ei viimeisintä muotiväriä saa melkoisesti halvemmalla
* kypärän suojaavuus
Arai ja Shoei ovat varmasti varmoja ostoksia
* kypärän sopivuus
päitä on erilaisia, joten kokeile, kypärä po myös oikean kokoinen, samoin kuorikokoja on enempi isoilla merkeillä
* hygieenisyys
irrotettava vuori helpottaa pesua
* hiljaisuus
tässä on eroja
* lisukkeet ym
aurinkoviisiiri, silmälasit eivät ole ongelma esim Arain kanssa
Olin kuuntelemassa kypäräesitelmää ja näin asioita kypäristä:
* kuitukypäränä myydään kypärää jossa on pieni lappu takaraivossa kuitua
* kuorimateriaali on maalin alla ihan pehmeää mössöä
* kuoren jäykkyys on huono sieltä missä ei ole ECE normin mittauspistettä, ECE normi on aika lepsu
* NP = non protektive maininta voi löytyä avattavan leukaosasta...
* pehmusteet ja "styroxit", isoja eroja laadussa
* kypärän kuoren hajosi käsin painettaessa (uusi merkkikypärä) *
* kypärän suojaavuuteen vaikuttaa: kuori, styroxit ja pehmusteet, eli toimivat yhteen hyvin
Tänään tuli käytyä sovittamassa kypäriä. Kokeilin Shoein, X-Liten ja Marushin kypäriä. Shoein molemmat (XR-1000 ja X-Spirit) tuntuivat sopivan oikein hyvin päähän. Ehkä hieman oli uutuuden tiukkuuttaa havaittavissa, mutta eipä alkanut päätä särkemään vaikka oli päässä ainakin se 10min tuo XR-1000. Poskipalat tuntui painavan enemmän, jotka saa kuitenkin vaihtaa. Koko oli L, joka tuntui heti sopivalta, ei heilunut liikaa eikä sormia saanut poskien tai otsan väliin. XL:ää koitin myös mutta se oli liian väljä.
Marushin tuntui erikoiselta kun sitä ei saanut yhtä syvälle kuin Shoein kypärää. X-Lite ei kauaa päässä ollut kun tuntui heti epämukavalta. Kaikista koitin L-kokoa.
Kai sitä pitää sitten tuo Shoein kypärä hankkia. Onko tuossa XR-1100 jotain mullistavaa eroa XR-1000, että kannattaisi edes miettiä kalliimman ostoa? Taitaa kuitenkin olla paljon samaa molemmissa.
Mitkäs noista eurooppalaisista nettikaupoista ovat sitten luotettavimpia tilata?
Honda CBR 600F4 -06
Kyllä se kypärä pitää tuntuakin hieman ahtaalta ja epämukavalta kun ensimmäisen kerran laittaa sen päähän. Se väljenee sitten ajan kanssa.
Suzuki dr-z 400 sm bigbore
KTM r.i.p
MasterStreetRiders
Shoein Raid II on pomminvarma valinta, jos sopii pään muotoon ja valinta on umpikypärä. Jostain tarjouksesta sen saattaisi saada tuohon mainitsemaasi hintahaarukkaankin.Tosin se aurinkovisiiri siitä puuttuu. Itse ajelin sillä vajaat viisi kesää, nyt vaihdoin Nolanin avattavaan N103:een. Muuten en osaa niitä vielä vertailla, mutta on se integroitu aurinkovisiiri loistava keksintö! Minkä ihmeen takia on tullut vuosikaudet pelattua aurinkolasien kanssa? *![]()
No tuo aurinkovisiiri voidaan varmaan unohtaa, kun tuntuu niin harvassa kypärässä olevan valmiina. Onkos noihin sitten jotain tummennettuja visiirejä saatavilla, jotka ajaisivat saman asian?
Honda CBR 600F4 -06
...ja sitten hämärässä ajelet puolisokeana, joko tiiraillen tumman pleksin takaa tai silmät rähmää vuotaen visiiri auki ajaen.
No voihan sitä pitää mukana tummaa ja kirkasta pleksiä ja vaihdella niitä tarpeen mukaan *
Oikeesti aurinkovisiiri on ihan hemmetin pätevä keksintö; puolessa sekunnissa saa visiirin alas ajaessa aurinkoa vasten ja taas metsäpätkillä puolessa sekunnissa se heilahtaa takaisin piiloon.
Mutta jokainen tavallaan, mielestäni kannattaa heti alussa hommata semmoiset vehkeet millä ajaa vuosia.
Dirty Nasty Furriner
Osta nolanin N84, siinä on aurinkovisiiri ja on eristää hyvin äänet ja jos ei halua käyttää aurinkovisiiriä, niin lasit mahtuu hyvin potan sisälle. Ainut haittapuoli on kypärän iso koko.
Suzuki dr-z 400 sm bigbore
KTM r.i.p
MasterStreetRiders
Itsellä on xr-1000 ja seuraava kypärä on xr-1100 ihan siitä syystä että ilmastointi toimii päälaellä paremmin uudessa mallissa.(ei ole niin pistemäinen) ja korvien kohdalla on tehty paikat kuulokkeille, autocomin kuulokkeet sopii niihin todella hyvin. Se että visiiri tiivistyy uudessa mallissa paremmin auttaa vesikelillä ajoon, pysähtyessä ei valu reunojen kohdalta vesi niin helposti sisään.(clutter @ Heinä. 17 2010,19:36) kirjoitti
Elämä on onneksi mutkikasta
Shoein vaalein tummennettu visiiri, olikohan nyt joku light smoke toimii Suomen kesässä oikein loistavasti. Leikkaa juuri sopivasti enimmän häikäisyn päiväsaikaan pois eikä ole vielä puolen yön - aamu yhden välillä ajellessakaan liian tumma.(Staga @ Heinä. 17 2010,21:09) kirjoitti
Tummennetuilla visiireillä on eroja.
Superbike #7
Itse käytän keskikesällä tummaa dark smoke-visiiriä + keltaisia ajolaseja alla. Visiirin nostamalla näkee esim. pimeissä tunneleissa hyvin, eikä tule öttiäisiä silmiin. Toimii ainakin omassa pyörässäni +/- satasen nopeuksiin asti. Oikein kylmällä ei toimi hyvin, koska ajolasit huurtuu. Ja sitten jos jonnekin pidemmälle on pakko ajaa öiseen aikaan, vaihdan kirkkaaseen visiiriin, koska sen kanssa näkee kuitenkin paremmin kuin vaikka vain ihan miedosti tummennetulla.(Nitrous @ Heinä. 17 2010,21:42) kirjoitti
Juuri tuohon aikaan, kun valoa on vielä taivaalla, ja metsäneläimetkin liikkuu, on syytä myös kyetä näkemään mahdollisimman hyvin.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Mulla on AGV:n K-4 potta ja siinä sitten tummennettu visiiri yleensä paikallaan, mutta jos pitää ajella yöaikaan niin vaihan lähtiessä sitten sen perus kirkkaan visiirin siihen. Operaatioon menee n. minuutti. Helppoo ja kätevä.
Kawasaki ZX-6R -98
EX Honda CBR 125R -04
Helppoo ja kätevää se on sitten kun sen tekee käden heilautuksella ajaessaan tunneliin/ulos tunnelista tai metsäpätkällä auringon satunnaisesti ollessa suoraan edessä.
Noh, saihan johonkin ruukkuun sähköllä tummuvan pleksin, saakohan niitä tarvikkeina muihin?
Dirty Nasty Furriner
Shoeilta ja Arailta löytyy Protectint Pinlock,
eli auringossa tummeneva pinlock,
Hintaa näyttäisi olevan Suomessa n.50;- muualta en kattonut kun on ittellä Schuubertin S1 Pro
Absit iniuria verbis, te absolvo....no eikä
KTM Super Adventure 1290 -2015
Exät FJR-2009, FJR-2004, Honda VF1100C-1984, Suzuki DR650
No tuohan kuullostaa mainiolta, onkohan kellään kokemusta ko. tuotteesta, miten tummaksi vetää ja millä nopeudella ?
Dirty Nasty Furriner
Ihan näppärähän tuo Protectint Pinlock taitaa olla. Korvaa kaiketi melkein tuon aurinkovisiirin.
Oon nyt etsiskellyt noita Shoein XR-1000 ja XR-1100 malleja eri euroopan nettimyymälöistä ja oon kallistumas ton XR-1100 puoleen. Hieman yli 300£ ilman postikuluja hienolla grafiikalla löytyi, joka toki ylittää alun suunnitellun budjetin n. 100€:lla.
Honda CBR 600F4 -06
Schuberth C3:sta sen verran voisin todetta, että on todella hiljainen JOS istut pyörässäsi pystyasennossa, eli ei kyykkypyöriin.
En tiedä miten S1 Pro esim. sitten.
Nakulla pystyssä istuessa todella hiljainen, kyykyssä hirveä meteli.
Ilman pyörteet vaikuttaa, samoin myös asento missä pidät kypärää, eli kyykkyasennossa aerodynamiikka ei vaan tunnu pelaavan.
Kannattaa ottaa huomioon kun lukee arvosteluja missä todetaan olevan hiljainen/meluisa.
Jos on silmälasit niin avattava potta on kyllä mielestäni ehdoton.
Suzuki GSX1300R Hayabusa -05
Suzuki RF900R -94
Homma on ainakin minulle hyvin selkeä:
Laadukas veivattava, integroitu aurinkovisiiri
Kirkas (pinlock )visiiri
Hyvin tuulettuva potta
Ei tarvitse miettiä mitään tuleeko pimeä, aurinkoa, tunneleita
avaruusaluksia, itikoita, huurtumisia,sateita,toimiiko eri nopeuksissa, mummoja tms.
Samassa paketissa ja vaihto sujuu vaikka 100km/h mutkassa yhdellä kädellä 1-2 sekunnissa.
Varmasti valintaan vaikuttaa haluttu kypärämalli...
Elokuussa iltojen pimetessä ajellu klo 01 asti maaseudulla metsäteillä, joissa ei siis valaistusta. Tummennetulla visiirillä ei kyllä näe käytänössä mitään. Aika tärkeetä olis erottaa jo vähän liikettä siellä metsänreunassa jos jotain örkkejä hyppää eteen.
T7
Ajattelin laittaa tämän päivän aikana fc motoon kumminkin tuon kypärätilauksen. http://www.fc-moto.de/epages....C2-0001 tuo valikoitui pitkän mietinnän jälkeen. Mistä muuten johtuu tuo, että eilen illalla hinta muuttui 379€ ja tänään taas 399€?
Mitäs ootte mieltä kannattaako ottaa samalla toinen visiiri vaikka smoke, dark smoke tai iridium blue? Vai säästänkö rahat ja ostan sitten tuon pinlock protectintin? Vai millä ratkaisulla tässä kannattaisi edetä ajatellen noita aurinkoisia kelejä? Huom! tuo Shoei XR-1100 on lopullinen valinta, joten turha ehdottaa vaihtoa toiseen merkkiin.
Jos joku tietää mistä tuota Protectintiä saa tuohon Shoein malliin halvalla, niin olisin kiitollinen linkistä.
Honda CBR 600F4 -06
Sportti kypärä ei ole hyvä customilla ajettaessa!!! Joten kypärän sopivuus liittyy myös siihen miten pyörässäsi istut. Sportti kypärät repii customeilla ajettaessa pään harteilta.
Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08
m 72 projekti
Tervehdys!
Itse olen tässä kypärän ostoa suunnitellut ja kokeillutkin Shoeilta kokoja, L koko tuntuisi sopivalta itselleni. Siitä päästäänkiin kysymykseen että heittääköhän eri valmistajien koot mitenkin paljon? Ihastuin nimittäin tuohon Arain RX7-GP Jonathan Rea "replicalla" olevaan kypärään, mutta tilauksen joutuu tekemään ulkomailta. Eli ei kehtaisi tilata ihan sikaa säkissä huomatakseni että Arain L koko ei olekkaan niin hyvä päässä kun Shoein.
Kunhan löytäisi läheltä liikkeen missä olisi tuota RX7-GP mallia niin kävisi siellä sovittamassa koon kohdalleen ja laittaisi tilauksen sitten vetämään.
Mulle sopii Shoei ja Arai yhtä hyvin, eli molemmista m-koko. Muistakin merkeistä m-koko on oikea koko, toki istuvuudessa eroa.(Lepuff @ Heinä. 30 2010,18:38) kirjoitti
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
kaikkien kypärien pehmusteet ei painu samalla tavalla. esim shoein raid II ei juurikaan painunut kolmessa kesässä mulla ainakaan.
samaten se painoi otsaa, mutta sen ongelman korjasin painelemalla peukaloilla styroksia hieman. muuten hyvä kypärä, paitsi tarttee whisper kitin.
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Moi!(panman @ Heinä. 16 2010,15:54) kirjoitti
Alkoi kiinnostamaan nämä kohdat. Lähinnä kypärien merkit ja mallit.