Suorat putket pitäisi vaihtaa, mutta pitääkö kaasariin tehdä jotain?
Vanhat putket on hiukan puretut ja uusissa näyttäisi sisällä jonkinlaiset huilut olevan.
Kysymys on siitä tuleeko jotain vaurioita moottoriin jos mitään säätöjä ei tee. Jos viisaammat viitsisivät neuvoa.
- Kawasaki F6 125
- Honda cb 125
- Honda vt 600
- Honda vtx 1800r
Jos säätöpajoilta kysyy niin pitää
Periaatteessa menee laihalle, käytännössä jos kaikki on kuten kuuluukin niin tuskin vaurioita tulee. Kuitenkin jos putket vaihtaa niin mun mielestä kannattaa säädättää pyörä myös. Pahimmassa tapauksessa se toimii huonommin uusilla putkilla.
Sain oman ja emännän pyörän eilen pajalta, mulla oli pientä imuvuotoa ja jo orkkisputkilla dynossa asentaja pelkäsi venttiilivauriota ja meinasi lopettaa kesken. Veti kuitenkin loppuun asti ja huokaisi helpotuksesta. Ei ollut venat palaneet, sen näki tuloksista. Epäili siis tuntuman perusteella että vaurio olisi syntynyt jo aikaisemmin, ei hajoaisi dynossa.
Emännän Black widowsta löytyi n. 70 Nm./2000 rpm. Säätö, K&N vapari, isommat suuttimet (dynojetiltä ei ole saatavissa tähän malliin) ja Cobran putket. Sitä ei ajettu ennen säätöä, putket oli jo vaihtanut entinen omistaja.
Nykyiset:Triuph Speed Triple , Solifer SMA -79.
Entiset:Yamaha FZ 1 N, Honda VF750C -Suzuki Savage LS 650 -solifer SM - Pappaturnturi (polkimilla ja käsivaihteilla)
Mulla on Shadowissa vaihdettu itsetehdyt suorat putket joissa ei ole mitään sisällä. Mitään ei ole tarvinnut säätää ja polttoaineen kulutuskin pieneni huimasti sekä selvää paranemista tuli vääntöön. Ei muuta kun rohkeesti uutta putkee vaan koneeseen ja kohta tienpäälle...![]()
Tuskin se kovin paljon vaatii näin customissa.
Eikös hyvin pitkälti riitä että kurkkaan vaikka 10km ajon jälkeen sytytystulppaa että minkä värinen se on. Pitäisi olla sellattis maitokahvin värinen.
Jos on musta ja märkä, saa liikaa soppaa suhteessa ilmaan.
Ja jos on valkoinen, niin saa liian vähän soppaa suhteessa ilmaan.
Sitten vaan säätämään kaasuttimen seosruuvista kiinni tai aukipäpin. Riippuen haluaako lisää vai vähemmän soppaa tarjoilla. Yksikaasarisissa homma hoituu aika paljon helpommin. VT600C:ssä tuli yksi kaasari vuosimallista 1999 eteenpäin.
Itsellä näyttäisi olevan vakioputket, mutta jotain niille on tehty kun ne pitää melkoista ääntä. Komiaa sellaista. Päädystä kun kurkkaa, niin ei ole reikäsahalla päädyistä poistettu huiluja. Mutta olisko sisuskaluista poistettu villat?
En tiedä onko muuta tehty, mutta hienosti tuo ainakin kulkee.
Omaa kulutuskäyrää
http://tankkaus.com/graph_k....=100000
Ajo on sitten niin sekalaista kun olla ja voi välillä 6-50km.
Kawasaki Vulcan 88 (vn1500) 1989
tuumaustauko.blogspot.com blogi asiaa CX500/GL1100 Hondista sekä Kawasaki Vulcan 750cc ja 1500cc pyöristä.
aikoinaan minä pistin tarvikekäyrät 2 -1 ja supertrapin pöntön,ei muuta kun tyhjä käyntiä pienemmälle.![]()
Hondax-11
Honda CB750K vm-80/83.museo mp