Tällainen sivu osui kohdalle tulppia etsiskellessä.
Kokemuksia?
http://beatman.fi/product_details.php?p=857
Kaveri ylisti maasta taivaaseen. Itse kokeilin, ei tuntunut hyvältä.taitaa olla noissa korvatulpissa että ainoastaan kokeilemalla selviää.
On sitä varmaan tullut turhempaankin 30euroa laitettua.
Elämä on onneksi mutkikasta
Minulla on tuollaiset. Tällä hetkellä ovat ainoat joita voin pitää edes jonkinverran. Ne pitää vaan todella huolella laittaa sinne korvaan. Jos jää vähänkään huonoon asentoon tai ei mene tarpeeksi syvälle niin painaa aivan kauheasti kypärän kanssa. Äkkiä sen oppii, mutta ekat kerrat oli hankalia.(jarkko @ Heinä. 13 2010,19:49) kirjoitti
BMW F800S 2010 ja CBR600F 2005 (molemmat hitaita)
ER-6f 2006
Otin kanssa kokeeksi ja ei käy minun korviin,painavat ja tunnin ajon jälken korvakäytävät kipeet.
Tähän mennessä parhaiten minulle ovat sopineet Bilsomin tavalliset puristettavat tulpat.
Onko kukaan kokeillu näitä ,tuolta samaiselta sivustolta löyty??
Itellä on muuta kautta hankittuna valetut korvatulpat ja niihin kuulokkeet, mutta äänenlaatu niissä on ihan paska vaikka makso ihan jonniinverran... siis mun vanhat creativen mp3 inear-kuulokkeet on äänenlaadultaan 100 kertaa paremat vaikka hiukan melunsuodatuksessa jääkin...
Mun oman kokemuksen perusteella parhaat korvatulpat motoiluun (siis ihan äänen suodatuksen kannalta) on 3M 1100 (oranssit) korvatulpat ja niitä saa 200 paria 25€:lla
Haluis siis kuunnella musiikkia niin, että siitä saa jotain selvää ja et melutaso sailyis "siedettävänä"![]()
Sopivasti täysillä!!
749R (0001) + s4r + 999S + TRX 850
Mulla on noi alpinet olleet ja mielestäni olivat huonommat kuin nämä 5,50e maksavat kolmeämmät, joita saa joka apteekista.
Yliopiston apteekki
Kolmeämmät on jämäkämmät ja mulla ei kestänyt kokonaista ajokauttakaan noi vaimentimet ja tatit alpineissa yhtenä kappaleena. Tosin säilytyskukkaro on hyvä ja se on mulla käytössä edelleen kolmeämmän sinisten tattien kanssa.
Mut aika henkilökohtaistahan se on mikä sopii kullekin. Mielestäni Alpineiden hinta vaan oli aivan älytön. Hukkaan heitetyt rahat.
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
Kaksi kautta nyt ajettu Alpineilla; omiin elefanttikorviin sopivat kuin nakutetut. Totta on, että ne pitää saada asennettua just eikä melkein jotta suojaus on kunnollinen, mutta tempun oppii nopeasti. En enää vaihtaisi takaisin halpisproppuihin.
YMMV - tulpat, kuten kypärätkin, tuuppaavat olevaan kovasti henkilökohtaisten mieltymysten ja korva-anatomiasta riippuvaisia.
R1200GSA '11
Miulla on ollut nyt käytössä tän kesän ovat toimineet mainiosti. Korvaan laitossa saa olla tarkka, mutta muuten voin suositella![]()
ex Suzuki GSX 750F -93
Nyk. Kawasaki ZZR 1100 -93
Alpinet on täällä käytössä päivittäin vaimentamaan korviin kantautuvaa tuulen pauketta kypärässä joka yltyy aivan älyttömäksi välillä kun sattuu tuulemaan tai ajamaan kovempaa.
Tuossa kun kävin koeajamassa KTM 690 SMC:tä akran pöntöillä niin huomasi etteivät kovin tehokkaasti vaimentaneet noita pakoääniä jotka tosin olivat aikamoiset. *Saattaa tietty olla ettei noi oikeen uppoa edes tarpeeksi syvälle meikäläisen korvaan.
Varmaan parhaimpia puolia näissä tulpissa on se ettei tee järkyttävää alipainetta korvaan niinkuin apteekin 3M joulukuuset.
Alpinen tulpat kai ovat suunniteltu vaimentamaan juurikin tuota tuulen tuiverrusta, ei muita ääniä. Muistaakseni käyttöohjeessa oli maininta, että tulisi leikellä omaan korvaan sopiviksi, mikäli omaa pienet korvakäytävät. Itellä tosin sopii kun nenä päähän out of the box. Ja tyytyväinen olen ollut, normaalit tulpat tahtovat kipeyttää korvan hyvinkin nopeesti.
<p>FZ1-N -08</p><p><strike>Z750 -05</strike></p>
siis tosiaan alpineissa on valittavana 2 vaimennustasoa keltainen tai vihreä ja niiden tosiaan tarkoitus on vain leikata hälyäänet pois joten puheen kuulee hyvin ja ne eivät aiheuta korvakäytävään mitään painetta ja lopuksi muistutus että korvakäytävä on hyvin herkkä joten jos päivästä toiseen työnnätte likaisia tulppia korvaan on varma et käytävä ärsyyntyy ja käyttö estyy ja jos tuntuu et tulee käytössä painetta käytävään on teillä silloin reijät menneet tukkoon niissä vihreissä ja keltaisissa osissa on myös pienet reijät eli muistakaa myös huoltaa alpineita mulla on menossa jo 3 kausi samolla tulpilla eli ei voi ainakaan moittia kestävyyttä
Juurikin tästä syystä ne ovat ainoat mitä pystyn pitämään edes jonkinverran. Nuo hengittävät. Jos laitan normitulpat niin päivän jälkeen on korvatulehdus, vaikka olisi puhtaat tulpat jne... Yritän nyt vielä niitä valettuja, katsotaan miten sujuu.(kissi @ Heinä. 13 2010,22:54) kirjoitti
BMW F800S 2010 ja CBR600F 2005 (molemmat hitaita)
ER-6f 2006
Itellä käytössä Alpinet. Aivan loistavat, kun käyttää sitä tehokkaampaa vaimennusta.
Itse jouduin aluksi leikaamaan lyhyemmäksi vartta jotta ei painanut korvaan. Nyt, kun ovat sopivan mittaiset, eivät paina yhtään. Otin siis suodattimen pois ja leikkasin sitä tulppaosan vartta lyhyemmäksi ja suodatin takaisin paikoilleen.
Mukana tulee myös käytännöllinen asennusputki. Vedän itse korvalehdestä ylöspäin ja asetan putkella tulpan korvaan. Asettuu näin tiiviisti, eikä paina ainakaan itsellä.
Yamaha FZ6-N -06 -> BMW F800GS -11
Kuin meikäläisen näppäimistön tuotetta. Alpinet eivät sopineet ollenkaan korvaan, vaan painoivat todella kivuliaasti lyhyen ajelun jälkeen. 3M-joulukuuset toimivat huomattavasti paremmin ja maksavat murto-osan Alpineiden hinnasta.(wekkuli @ Heinä. 13 2010,20:46) kirjoitti
Jos tuntuu, että mitkään tulpat ei sovi, kannattaa katsoa parin peilin avustuksella mitä omalle korvakäytävälle tapahtuu kun korvalehden painaa kiinni päähän kuten kypärä tekee. Meikäläisellä tuloksena on viivan muotoinen aukko, joten ei ihme etteivät tulpat sovi. 3M-tulpat ovat ilmeisesti sen verran vähämateriaaliset/pehmeät, että tuntuvat toimivan.
Triumph Daytona 675 tornado red '07 (2007 - 2009)
Triumph Thunderbird '10 (2010-2021)
- Turvaton karkulainen -
En ole kokeillut, mutta uskon kyllä shuren olevan todella hyvä!(b_tommi @ Heinä. 13 2010,20:36) kirjoitti
Aion hankkia tuollaiset itelle![]()
Lahjattomat treenaa
Minullakin on nuo Alpinen plugit olleet muutaman kauden. Ne on ehdottomasti asennettava sillä asennustyökalulla ja korvanlehdestä kiskoen, muuten ne eivät toimi suunnitellulla tavalla. Pikkusormella kun kostuttaa vielä korvakäytävän tai tulpan ennen asennusta niin menevät hyvin paikalleen.
Mielestäni oikein oivat kapineet, mutta hinta on eittämättä vähän yläsektorissa. Korvakäytävien herkkyydessä ja muodossa on eroja, minä olen kai aikoinaan teollisuuden vuorotyössä saanut keltaisilla EAReilla hangattua omat korvakäytäväni niin ahavoituneiksi että eivät enää vähästä säikähdä![]()
Miulla on ollut nuo Alpinet käytössä reilun vuoden. Olen ollut erittäin tyytyväinen. Kannattaa pestä aina heti käytön jälkeen eikä vasta seuraavana päivänä. Yllättävän paljon paskaa korvakäytävästä mukana lähtee kun tulpat irroittaa. Pitäis varmaan käydä ammattilaisella röörit puhdistuttamassa. Ei tarvitsisi enää jokaiseen kysymykseen vastata ensin "TÄH?"![]()
Eka testilenkki heitetty, ei valittamista. Korviin ei painanut ollenkaan, tosin oli vaan tunnin lenkki.
Ehkä hieman liikaa melua, paikoillaan näky olevan se heikompi vaimennin.
Täytyypä kokeilla vielä se toinenkin, mut ei tänään. **
![]()
Tämän kauden olleet käytössä sillä voimakkaammalla vaimennuksella, ja meikäläisen korvaan sopii justiinsa. Ei paina eikä arista, kuten ear-tyyppiset tuppaavat tekemään, kunhan paikalleenlaiton oppii. Ja kotelo on tosiaan näppärä. Tulppa vaimentaa hyvin pleksin jytinää ja suhinaa kypärässä, mutta ajaessa ei tule tunnetta että on ihan "umpiossa" äänen suhteen.
Pari kertaa on tosin käynyt niin että tulppaa poistaessa vaimennustappi on lähtenyt irti mutta tattiosa jäänyt korvaan, ja sen poissaaminen onkin sitten h*lvetin ärsyttävää näpräämistä.
Itselle ei ole vielä sopinut yksikään tuollainen joulukuusi-mallinen tulppa. Kaikki ryhtyy painamaan jossain vaiheessa. Parhaita ovat ne kirjavat tulpat, joita saa sellaisesta kierrettävästä automaatista monissa teollisuusyrityksissä. Täytyypä huomenna katsoa niiden merkki asiakkaan luona.
"Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
Ostin jostain laukkuliikkeestä Tampereelta tollasen "kuusen"malliset suojaimet. Olivat tarkoitettu lentomatkustajille.
No olen niitä nyt käyttänyt jo viisi kautta ja edelleen ovat hyvät. Taisivat maksaa ostohetkellä hieman alle 10 euroa.
Nuo apteekin vaimentimet näyttävät kyllä ihan asiallisilta.
Joten sellaiset seuraavaksi, jos nykyiset hajoavat.
![]()
* * * * * * * * * * *
Tää on allekirjoitus!
* * * * * * * * * * *
Suzuki GS 450E (vm. 1988) -->
Suzuki GS1100G (vm. 1983) -->
Yamaha FJ1200ABS (vm. 1992) -->
Yamaha FJR1300A (vm. 2008) -->
Ei tiedä vielä
Tuli hankittua noi Alpinet jokin aikaa sitten ja täytyy sanoa, että ovat tähän mennessä ainoat jotka eivät tunnu ollenkaan ollessaan korvassa.
Ainoa ongelma on että sitä apuvälinettä käytettäessä menevät helposti niin syvällä, että poistaminen on välillä armotonta kaivamista... Kaipa sen siitä oppii...
Aikaisemmin oon käyttänyt niitä perinteisiä puristeltavia 3M:n tulppia, jotka kyllä vaimentavat äänet kaikista tehokkaimmin, kun vain saa ne kunnolla asennettua, joka ainakin itellä tuotti välillä vaikeuksia...
Oon kokeillu myös niitä sienimallisia oransseja mitä mm. Stormilta saa. Olivat kyllä helpot asentaa pitkän varren ansiosta, mutta painoivat koko ajan korvassa, niin että korva oli vielä poisoton jälkeenkin jonkin aikaa arka...
Joten ainakin omien kokemusten perusteella kannattaa kokeilla eri vaihtoehdot läpi, sitten kun sopiva löytyy, on huomattavasti mukavampaa...
Ja meneehän sitä rahaa niihin kertakäyttötulppiinkin, ne kun eivät oikein pesemistä tunnu sietävän...
KTM 1290 Super Duke R '14
itse suosittelen Näitä jos haluaa kuunteluun sopivat vaimentavat kuulokkeet ei paina kypärässä, itselle ainakaan, ja järjettömän hyvä soundi, basson toistolta voisi toivoa enemmän mutta itsellä ei ainakaan haitta. ainoa haitta on että saattavat vaimentaa jopa liiankin kanssa meteliä...
tuolta löytyy myös nuo jotka sopivat paremmin pelkkään vaimennukseen. noissa on se hyvä että kaikki kuulostaa normaalilta mutta vain hiljaisemmalta. sopii vaikka konserttiin jos ei halua kuunnella musaa siellä niin kovalla. itsellä on vastaavat mutta valettuna dj hommien johdosta .suositelen kaikille enemmän melussa oleileville
Itsellä menossa jo kolmannet alpinen tulpat ja olleet mulle ainoat, jotka ovat toimineet kunnolla. Asettimella saa todella hyvin korvaan ja melunvaimennus on luonnollinen. Toimii erittäin hyvin myös musiikkikäytössä. Toi tulpan runko on niin lyhyt, että ei ota kiinni kypärään eikä näy kauheen silmiin pistävästi ulospäinkään = pystyy käyttämään myös baareissa ilman, että joku urpo on koko ajan kyselemässä miks mullon tulpat baarissa ja et onks mulla huono kuulo... gotta love drunken females![]()
Nyt: Triumph Speed Triple
Aikaisemmin: Husaberg FS650, Honda CR250, KTM 625 smc, Suzuki GSX-R 1000 kisalaite, Yamaha R1, Suzuki GSX-R 600, KTM LC4
Tuollaiset löytyvät itseltä JTS:n IE1 monitorien lisäksi. Shureissa äänenlaatu, jämäkkyys/laatu ja käyttömukavuus on hieman/huomattavasti parempaa.(b_tommi @ Heinä. 13 2010,20:36) kirjoitti
Ei ollenkaan pahanhintaiset siihen nähden mitä saa, mutta suosittelen kokeilemaan liikkeessä ennen ostoa.
Vaihtopäitä tulee mukana iso kasa, mutta varmuudella en voi luvata sopivan kaikille
Mä kävin teettämässä korvaklinikalla muotoon valetut tulpat ja ovat kyllä toimineet loistavasti. Eivät paina ja sujahtavat helposti sisään. Hintakin oli ihan kohtuullinen 60€.
Buell XB12Ss
Olisko ollu nämä Howard Leight Laser Litet? http://www.temrex.fi/verkkokauppa/pr...tails.php?p=97(TunturiTT @ Heinä. 18 2010,17:25) kirjoitti
Samaa mieltä ja sitten vielä joulukuusimalliset ei vaimenna tarpeeksi. Voi johtua korvakäytävän muodosta.
Olen kokeillut erilaisia joulukuusimalleja, polyuretaanitulppia, vanumalleja, vahoja, normaaleja korvatulppia jne. ja yo. ovat parhaat. Olisiko tullut kokeiltua yli toistakymmentä eri mallia. Laser litet vaimentavat hyvin, nopeat laittaa korvaan, kestävät kuukauden omassa käytössä, muovautuvat omaan korvaan ja mikä tärkeintä, nuo päässä on mukava ajella.
Tulipahan melkoinen mainosviesti :| Temrex, lähettäkää mulle sponssituotteena laatikko noita kiitoksia *
Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
// R1 -08
(b_tommi @ Heinä. 13 2010,20:36) kirjoitti
Mulla on muutamat erilaiset Shuren tulpat ollut käytössä, muttei kuitenkaan juuri tuota SCL2 mallia. Mallit on vuosien varrella vaihtuneet, mutta vanhemmat e3c ja slc4 mallit jotka mulla on ollut on fyysiseltä kooltaan pienempiä kuin nuo SLC2 mallit, eli kannattaa varmistaa että nuo mahtuu oman kypärän kanssa käytettäväksi. Eri kokoisia ja eri materiaalista olevia sovitintulppia tulee Shuressa kasa mukana, joten istuvuuteen voi niillä vaikuttaa (ja ääneneristykseen).
Nyt on käytössä Ultimate Earsin custom tulpat, ne ei purista kun on oman korvan mukaan tehty, ja saundikin on kohillaan. *
Muuten hyvinkin pitkälti samaa mieltä jokusen edellisen kanssa siitä, että kannattaa useampia malleja tulpista/kuulokkeista vaan kokeilla itse, saa selville mitkä parhaiten itselle sopii. Custom tulpat on ehkä kuitenkin mukavimmat, eikös niitä joku palstalainen sopuhintaan muille tehnytkin?