Pihasta löytyy -03 vuosimallin kawasaki ZX-6R. Harmikseni joku/jotkut vajaat yrittivät viime viikolla varastaa pyöräni. Onneksi pyörä ei ollut lähtenyt näiden "ystävien" matkaan mutta hieman korjausta nyt kuitenkin vaatii. Virtalukolle menevät piuhat (5kpl) nimittäin oli katkaistu. Koitin liittää piuhat takaisin mutta virtaa ei tule. Missähän vika, onko pyörässä jotain käynnistyksenestoa tai muuta vastaavaa?
Eikö sulla ole edes "minikaskoa", eli palo- ja varkausvakuutusta?
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Laita vakuutuksen piikkiin mikäli olet tehnyt tuon ~satkun maksavan palo-varkauden.
Veikkaisin syyksi tuota sulakkeiden palamista mikäli kaikki liitännät oikein. Kato ensin päävirta sulake, jossain akun lähellä arvatenkin
Elämäntapa motoristi.
Johdot tinattu yhteen ja kutitussukalla suojattu. Sulakkeet tarkastettu ja kasko tietty löytyy. Mutta ei tapahdu mitään, ei edes mittarille valoja. Akkuhan tietenkin voi olla rullattu tyhjiin että se täytyy vielä jotenkin tarkastaa. Pienestähän se varmasti kiinni on mutta pakkohan se on huoltoon käydä lykkäämässä.....prkln pyörävarkaat!
90-luvun Kawoissa menee sytkäboxille virtalukolta jännite pienen vastuksen kautta virtalukon pohjassa, johtojen yhdistäminen raakana poksauttaa sytkäboxin hetken päästä.
Noista uudemmista en tiedä.![]()
Nykyiset Kawat tallissa:
KLX 250 B1 - 81
Z 1000 ST E1 -79
Z 1000 ST E2 -80
Mean Streak 1600 -07
Z 1000 Special Edition -14
GTR 1400 -08
Spectre 1100 D1 -82
KX 250 XC KL Enduro -21
KLE 500 -91
Sattuuko joku tietämään mistä tuo sytkäboxi kyseisestä pyörästä löytyy, arvatenkin jostain akun lähettyviltä. Voiko yleismittarilla testata jotenkin onko siinä se vika sitten?
Oletko tarkistanut myös sen pääsulakkeen? Se löytyy eri kotelosta kuin nuo muut sulakkeet, eli starttisolenoidin kyljestä. Jotenkin vaan viittais siihen, jos ei kerran mihinkään virtoja tule.
Tai sitten noi virtalukon piuhat on kolvattu ristiin.
Korjaamokäsikirjoja löytyy täältä.
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Katso nyt ensimmäisenä että akulla on jännite, ihan navoista yleismittarilla(jos löytyy).
Ei kai minkään sytkäboksin pitäisi vaikuttaa justiinsa esimerkiksi mittariston valoihin?
Kawasaki ZZR 600 -92
Vika taisi löytyä, ei ollut päävirtasulake palanut mutta itse kanta mihin sulake tulee on viallinen. Täytyy hankkia siihen uusi niin eiköhän se siitä taas rullaa...
Tuo starttisolenoidi on nyt vaihdettu ja virta kulkee yleismittarin mukaan joka suuntaan. Virta-avainta kääntämällä vaan ei tapahdu mitään. Onko pyörässä joku käynnistyksenesto tai muu vastaava joka täytyy kuitata ennenkuin toimii?
Oisko toi virtalukon pohja sitten saatu rikki ennen johtojen katkaisua? Kannattais mitata sieltä päästä, yhdistääkö niinkuin pitää.
Tuleeko virtalukon kautta virtoja mihinkään?
Ei tuon korjausmanuaalin mukaan tuossa vielä ajonestoa ole.
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Virtalukolle menee siis 5 johtoa (valk, sin, pun, harmaa ja rusk). Valkoiseen ei tule virtaa seisontatilassa, muut antaa 10v. Käännettäessä virta-avain "on" -asentoon antaa jokainen 2,4v.
Kaikki muut johdot antavat virtaa paitsi sulakeboxille menevä vihreä/valkea piuha (kuvassa merkattu nuolella)
http://s1026.photobucket.com/albums....036.jpg
Sulakkeiden läpi virta kyllä kulkee. Sattuuko joku tietämään mikä tuo kyseinen johto on?
Kytkentäkaavion mukaan toi on sivutuen "turvakatkaisijan" piuha.
Oletko imuroinut tuon korjaamokäsikirjan, siellä on aika hyvät mittausohjeet esimerkiksi juuri tuon sulakerasian mittaamiseen. Näkyy olevan täynnä diodeja ja pari relettä, joku diodi kärähtänyt kytkentäyrityksissä, eikä enää anna startata?
Edit: Katselin kytkentäkaaviota, toi valkoinen johto virtalukolle tulee suoraan sieltä pääsulakkeelta, siinä pitäisi olla koko ajan akkujännite!
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?