Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 37:een 37:sta
  1. #31
    Viime kesä oli ensimmäinen "täysi kausi" prätkän selässä, eli periaatteessa nyt on menossa se vaarallisempi toinen kausi.

    Sellaisia "jaahas" tilanteita syntyy harva se päivä ja kahdesti tälle kaudelle olen jo pyörää käyttänyt nutullaan (toinen kontakti auton kanssa, jossa hää menetti peilinsä ja minä naarmutin rysterini hyvin ahtaassa hiekkatien mutkassa). Silti tuntuu että ne pahimmat vaaratilanteet jäivät viime kaudelle.

    Ehkäpä liikenteen luku on nyt sujuvampaa, ajotyyli tuskin rauhallisemmaksi on muuttunut kun tuo nykyinen pyörä on vähän räyhähenkinen taajamissa. Sitä vain osaa olla jo takaraivosta luonnostaa skeptinen autojen väistämisvelvollisuuksia tai ylipäätään autoilijoiden huomiokykyä kohtaan. Jokin uusi herännyt aisti alkaa varoitella kaasun löysäämisestä ja jarrun hapuilusta, kun näköpiiriin ilmestyy "epävarman" oloinen kotilo.

    Koputetaan puuta, ettei kohdalle osukaan mitään perus kolmiontakaaeteen yrityksiä kummempaa. Äksöniä on ollut jo ihan tarpeeksi tälle kaudelle kyllä omastakin tötöilystä
  2. #32
    Se on tuo S-linna-juva-P-mäki juurikin siinä Savolaisessa bermudan-kolmiossa, jossa kannattaa liikkua harkiten
  3. #33
    Lainaa (leinoan @ Heinä. 21 2010,09:43) kirjoitti
    Se on tuo S-linna-juva-P-mäki juurikin siinä Savolaisessa bermudan-kolmiossa, jossa kannattaa liikkua harkiten
    Siis pysyä poissa...

    Jatketaan Savonlinnan kehumista: Savonlinnan valot toimi vielä 90-luvun alussa muistaakseni silleen että ne KAIKKI vilkkuivat keltaisina 2200 -> 0600 välisen ajan. Muistinko väärin ? Nyt ne loimottaa punaisena läpi yön...
    563+
  4. #34
    Lainaa (XIII @ Heinä. 22 2010,00:00) kirjoitti
    Lainaa (leinoan @ Heinä. 21 2010,09:43) kirjoitti
    Se on tuo S-linna-juva-P-mäki juurikin siinä Savolaisessa bermudan-kolmiossa, jossa kannattaa liikkua harkiten
    Siis pysyä poissa...

    Jatketaan Savonlinnan kehumista: Savonlinnan valot toimi vielä 90-luvun alussa muistaakseni silleen että ne KAIKKI vilkkuivat keltaisina 2200 -> 0600 välisen ajan. Muistinko väärin ? Nyt ne loimottaa punaisena läpi yön...
    Kyllä ne muistaakseni vielä 90-luvun lopussa vilkutteli mutta ei kylläkään joka yö
    ZX-9R -99
  5. #35
    Pieksämäellä jalankulkijat eivät paljoa/ollenkaan sivuille katsele, kun lähtevät suojateillä tietä ylittämään. Tulisi nopeasti ruumita ainakin täällä pääkaupunkiseudulla.
    Tosin paikalliset ovat asiaan tottuneet ja kesämökkiläisetkin toivon mukaan.
    Rock hard, ride free
  6. #36
    Oulussa ainakin porukka:
    - meinaa tulla kylkeen kolmion takaa
    - kiilaa ohituskaistalla eteen/päälle
    - aliarvioi pyörän nopeuden vaikka ihan rajoitusten mukaan ajaisi ("hups sehän ehtikin tulla"), onneksi näissä on yleensä aikaa jarrutella

    Tarkkana saa olla. On sitä pari lähellä piti-tilannetta omastakin syystä:
    - jalankulkijan yli meinasin ajaa, tuli vähän yllättäen puskan takaa, mutta oishan se pitänyt nähdä.
    - lähdin ohittamaan samaan aikaan kuin takana tuleva autoilija turhan nopeasti vilkkua käyttäen, ehdin viime tingassa väistää kun silmäkulmassa näin liikettä siellä missä sitä ei pitänyt olla.

    90% näistä läheltä piti -tilanteista on kuitenkin murhanhimoisia autoilijoita.

    Autojen kuolleet kulmat kannattaa erityisen hyvin muistaa. Ei tarvi kuin olla kiireinen kaveri joka vaihtaa kaistaa ilman vilkkua niin voi kolahtaa, pyörä jää helposti peilin kuolleeseen kuolmaan piiloon.
    Tämän takia roikunkin yleensä autojen takana ohituskaistalla ensin ennen kuin ohitan (edes mahdollisuus, että kuski ehtii nähdä), ja ohituksen teen sitten sen verran vauhdilla, vasemmassa laidassa ja isoilla kierroksilla ettei autoilija ehdi ajaa yli vaikka kuinka yrittäisi

    Yksi mikä mietityttää, niin motarilla meinaa väkisin mennä se vauhti sinne 130km/h tienoille (100 alueellakin), sakot kai tässä vähintäänkin ennen pitkää saa, vaikka (siviili)poliisiautoja kyttäilenkin silmä tarkkana.

    Harva meistä varmaan jaksaa "Risto Reipas" olla koko ajan, mutta kunhan edes muistaa vähän pitää jäitä hatussa, arvioida touhun riskejä realistisesti, ja minimoida riskit.
    Esim jos on ihan pakko ajaa ylinopeutta, niin hiljentää edes sitten riskillisissä paikoissa. Kiihdyttely on sitäpaitsi kivaa (toisin kuin autolla) niin paljon pienempi kynnys hiljentää aina tarpeen mukaan.
    Tähän liittyen olen myös huomannut, että kun käy ajoittain hallitusti päästelemässä höyryjä kunnolla jossain mutkapätkällä nättinä päivänä niin paljon rauhallisemmin tulee muuten sitten ajettua liikenteessä. Kaippa sitä on aina jokin kiintiö mikä pitää saada täyteen.
    Suzuki GSX1300R Hayabusa -05
    Suzuki RF900R -94
  7.  
  8. #37
    Itse yritän olla Reipas Risto mahdollisimman paljon tuolla liikenteen seassa, mutta sitä pirulauta provosoituu niin helposti. Täällä kun pyörii erilaisia Äm Vitosia, ÄrÄs audeja -ja possuja niin ei taho pysyä nahoissaan (textiileissään) kun kiusaavat minua.

    Toinen on sitten jossain mutkapätkällä, kun joku "pomperi" suhauttaa nakullaan ohi ainaki kakstuhattaviissataa lasissa niin tulee sellanen "äh, prkl, minä kans!".
    -Gsxr 1000 K2 --> KTM 450 exc 2004-
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12