Tuli ajeltua pieni reissu st bmw -98 mallilla ja painoa oli pyörän päällä jonkin verran, takaboksi täynnä ja kyytiläinen. Nyt huomasin loppureissusta että oli jotain nestettä valunu oikeen puolen iskarin päälle. Ajossa en mitään huomaa ja en ole mitään pohjaamistakaan huomannu. Onko stefa menny vaan ja riittääkö sen vaihto? Pitääkö koko keula purkaa?
![]()
BMW R850R
No tollee ihan just ei pyörän ulkomuoto tule mieleen, mutta ei siinä oikein paljon pitäisi tarvii purkaa. Eturengas veke,varmaan etulokari täytyy kanssa poistaa ku putkessa on se loksu varmaan kiinni etc.pientä... Ton ikäisessä pyörässä kannattaa vaihtaa sit molemmat puolet, jos ei ole tietoa milloin ja onko milloinkaan ennen kyseinen huolto tehty, vaikka ei vuoda kun toinen puoli, pian se alkaa kumminkin se toinenkin. Saattaa olla että selviät pelkillä stefoilla ja pölysuojilla, mutta mulla kävi niin että talvella vaihdoin stefat ja pölysuojat, niin nyt 3600km myöhemmin alkoi toinen vuotamaan. Ei muuta kun etupää pöydälle ja liukuholkit vaihtoon myös... Harmittaa vaan periaatteessa ylimääräinen työ ja osien odottelu. Ja tietysti niihin osiin ja uusiin öljyihin hieman rahaakin menee.... Ja hyvää ajoaikaa hukkaan...(Tuce @ Elo. 01 2010,22:11) kirjoitti
Soon sillälailla.....että millälailla.....
Jos et tiedä millon keula on huollettu, kannattaa purkaa sen verran että näkee liukuholkit ja uusia jos tarvis. Ja öljyt kannattaa vaihtaa myös, kun ne ei ole ikuisia. Muuttuu keulakin sitten vähän herkemmäksi tuoreilla öljyillä. Jos ne nesteet on kovin sumeat ja sakkaiset kannattaa hyvän valuttelun jälkeen lorauttaa vähän tuoretta öljyä ja pumpata vaimenninta ilman jousta. Sitten lirut pois ja jos vielä sameat sama rumba uudelleen. Niin kauan kuin ulos tulee kirkasta öljyä. Ja stefat kannattaa voidella ennen putkeen ujuttamista niin huulet pysyy ehjänä. Ja kovaa![]()
Mikä ihmeen vastaohjaus??