30 sekkaa googlaamista ja tälläinen tuli vastaan...
Lisää infoo löytää näköjään tuolta ko. sivulta, eli kannattaa käydä vilkasee läpi.kirjoitti
- Pasi
Itse huonon lontoon osaamisen vuoksi tullut etsittyä suomi sivuja... Mutta kiitos linkistä pitää kahlailla läpi..
Selvisi itsellenikin juuri busanisti sivuilta että kaiki Bussit on ruiskuja, itseäni hämäsi kun ilman pohjatietoutta kävin -05 vm busaa kokeilemassa niin sinä oli ryyppyvipu niin oletin sen olevan kaasari, mutta niin oletti myyjäkin..![]()
![]()
Ny Suzuki DL1000 Vstorm -07Vm
Ex Honda 1100 xx -99Vm
Ex Triumph Sprint ST 1050 -05
Ex Honda 1100 XX -96Vm
Ex Suzuki Hayabusa K8 Or/Mu
Ex Honda 1100 XX -07vm
Ex Suzuki Hayabusa K8 valakoone
Ex Suzuki Sv 650N -99Vm
käsittääkseni gen1 varustettu käsiryypyllä (1999-2007) gen2 autom.ryyppy(JaLe @ Heinä. 21 2010,11:25) kirjoitti
Gsx 1441r
Joo näin. Ja sehän ei ole ryyppy sanan varsinaisessa merkityksessä vaan "kierrosten nostin". Eli vipua vääntämällä saa kaasuläppiä avattua samoten kuin kaasua vääntäisi. Hiukan modaamalla tuosta saakin sitten mainion vakionopeudensäätimen...(ford72 @ Heinä. 21 2010,11:30) kirjoitti
![]()
Huomattavin ero on se, että gen2 on hienomman näköinen.
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
Noista huomattavista eroista:(The Stick @ Heinä. 11 2010,10:48) kirjoitti
"vanhan" bussin sylinteritilavuus on 1299 kuutiota kun uudempi on huimat 1340 kuutioinen. Puristussuhde vanhassa 11:1 ja uudessa 12,5:1. Tehoja 178hv vs 192hv. Uudessa bussissa on radiaalijarrut, vanhassa tavanomaiset.
Ps, kumpaakaan en ole ajanut - netti"viisautta" siis.
*tietojen paikkansapitävyys on hatarahko*
Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
on.(Pno @ Tammi. 20 2011,20:52) kirjoitti
- k8 busanisti
Sitten kun siirryt busaan, niin kannattaa tutustua: Ecueditor
Four wheels move the body, two wheels move the soul.
GSX-R 1000 K3 Chameleon Fighter/Sport
Tässä vähän omia mielipiteitä alkuperäiseen kysymykseen. *
Gen2 on tehokkaampi ja ero tuntuu korostuvan sen takia että gen2:ssa on vakiovälityksillä n. 500 kierrosta enemmän samoilla nopeuksilla.
Gen2 on ketterämpi ja ero on melko selvä.
Gen1 valot ovat paljon tehokkaammat. *Gen2:ssa ei voi erikseen säätää kauko- ja lähivaloa. *Tämä aiheuttaa ongelmia xenonien virittelyyn.
Gen1:ssa on 'ajotietokone' jonka avulla voi seurata polttoaineen kulutusta.
Gen2:ssa on vaihdenäyttö vakiona.
Gen2:n ruisku ja kaasu toimii tosi juoheasti, gen1 on vähän on-off tyyppinen.
Gen2 takapää on paremman näköinen kun taas gen1:n keula miellyttää silmää enemmän.
Gen1 katteet ovat ruuveilla kiinni ja ne on helppo irroittaa ja kiinnittää ja pysyvät siisteinä helpommin. *Gen2 katteet ovat pääosin kiinni muovinasoilla ja ensimmäisenä niitä räpeltäneet ovat todennäköisesti onnistuneet hukkaamaan tai rikkomaan jotain. *Gen2:n katteet tuntuvat, jos sanonta sallitaan, todella muovisilta.
Gen1 on leveämpi ja tuntuu muhkeammalta jalkojen välissä.
Gen1:ssä on ryyppy joka ei ole ryyppy perinteisessä mielessä ja siitä saa viriteltyä vakionopeuden säätimen.
Perushuoltotoimenpiteet ovat samanlaisia mutta läppien synkkaus ei oikein kotikonstein onnistu gen2:een.
Kummallakin tulee ajessa ihan samanlainen fiilis ja välillä eron huomaan vain pyörän väristä. *Gen2:ssa kun on niitä homovärejä.
Jos et pysty päättämään kumman ostat niin ratkaisu on helppo: osta molemmat.
nimim. "kahta en vaihda"
Qakkosessa ON enemmän vääntöä, ja tehoa.
Käy ajamassa ykkönen, sitte aja kakkonen, ja tee päätös. (Tai toisin päin)
Tulet sen jälkeen viisaammaksi, missä mennään.
Timpermanni joka tekee työt halavalla, nopiaa, ja huonosti.
...normikäytössä molemmilla pärjää, joskin onhan tuo gen1 paremman näkönen muodoilthan
Moottoreissa eron huomaa parhaiten kun käväsee tuola kiitotien päässä ja huomaa, että se rapiat kymmenen heppaa ja muutama Nm vääntöä jottain merkkaavat. Meinaten menevät pikkasen lujempaa seisovan mailin, kun "vastaava" gen1 ns. vastassa.
Kaasun vastaavuuthen tms. en näe isoja eroja, etenkin jos on gen1 ecu-säädetty esim. tuolla PetriK & kumpp kehittelemällä editorilla. Oman K1 käytös muuttu oleellisesti kun ajelee pientäsievää eli liki pintakaasulla.
Hayabusa -01 mm. Norjanreissusta albumilinkki! kuva s. 7
319km/h Hallin kentällä 2014 liki 160tkm ajetulla tourinki-Busalla
Olenkin ihmetellyt yleensäkin miksi käsiryyppy.....eiles venttiilit tarkistin muttei tullut sen tarkempaa tsekattu, mutta ilmeisesti "ryyppy" vain avaa kaasua. Eli sillä voi suoraan säätää nopeuden. Vai mitä tarkoittaa viriteltyä ?(Geronimo @ Tammi. 21 2011,19:37) kirjoitti
WildStar rumble in skräddarskog
ex. busa
K12RS
XJR1300
VTR
HORNET900
SPEEDMASTER
AMM.BONNE
FMX650
CR250
XR250
BETA250