Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 43:een 43:sta
  1. #31
    30 sekkaa googlaamista ja tälläinen tuli vastaan...

    Lainaa kirjoitti
    Known differences between 1999 - 2000 - 2001 - 2002 - 2003 - 2004 - 2005 - 2006 - 2007 models. Models years are often referred to from 2001 onwards for what ever reason by k1 = 2001, k2 2002, and so forth.

    Known differences (summary) :
    Basically there aren't any that you can actually see apart from colour for 1999 vs the 2000 models.
    The different colours can be seen on the model history page.
    Cam tensioner issues on 1999 and 2000 models only.
    The rear sub-frame is also different either in welding or be it a metal version applicable worldwide.
    The late 2000 and 2001 models are also top speed restricted by the engine management system, not many will actually find out of course its - 290kph.
    Performance is otherwise unchanged.
    The Speedo meter on 2001 models only go to 185mph.
    Australian Speedo meter reads a top of 280kph with the rest of the lines unnumbered.
    The orange reflector on the front forks and else where indicate that it is the US model. *Road safety just like the plate on the front lobby group (ha ha).
    Top Speed of 2001 model onwards is 290kph or 180mph.
    2001 idle adjuster is now under the tank.
    2001 'vent' on tail fairing on the right is flat unlike the left which is curved in.
    2001 models appear to have a oil capacity of 3100ml.
    2001 models have a steel sub-frame coloured black in the US.
    2001 Canadian models only have 20 litre tanks.
    2001 models have a Suzuki sticker over the rear tail lights.
    2002 Models have polished metal joining the mufflers as opposed to the matt black 99-01 models.
    2002 also have radiators in an unpainted metal ?
    2002 have inset front wheel hubs.
    2003 New ECU or ECM 16 - 32 bit processing power (late 2002 intro) *and cannot be over come by the TRE ?
    2003 have a new lighter generator - Alternator ?
    2003 have gold/bronze coloured front forks and brake callipers.
    2003 have Titanium Nitride coated inner forks.
    Polished stainless steel exhaust pipe for improved appearance.
    bolt on, stainless-steel tie-down hooks (previously welded to sub-frame) ?
    2004 Red limited editions have stylised single 'S' on the fuel tank.
    2004 Red limited editions have unpainted rim edges on the wheels.
    2004 Limited editions have black frames.
    2004 have unpainted radiators.
    2005 Suzuki logo on tank changed to just a stylised S.
    2005 All indicators now have clear lens.
    2006 Only colour changes.
    2007 Only colour changes.
    Lisää infoo löytää näköjään tuolta ko. sivulta, eli kannattaa käydä vilkasee läpi.

    - Pasi
  2. #32
    Itse huonon lontoon osaamisen vuoksi tullut etsittyä suomi sivuja... Mutta kiitos linkistä pitää kahlailla läpi..

    Selvisi itsellenikin juuri busanisti sivuilta että kaiki Bussit on ruiskuja, itseäni hämäsi kun ilman pohjatietoutta kävin -05 vm busaa kokeilemassa niin sinä oli ryyppyvipu niin oletin sen olevan kaasari, mutta niin oletti myyjäkin..
    Ny Suzuki DL1000 Vstorm -07Vm
    Ex Honda 1100 xx -99Vm
    Ex Triumph Sprint ST 1050 -05
    Ex Honda 1100 XX -96Vm
    Ex Suzuki Hayabusa K8 Or/Mu
    Ex Honda 1100 XX -07vm
    Ex Suzuki Hayabusa K8 valakoone
    Ex Suzuki Sv 650N -99Vm
  3. #33
    Lainaa (JaLe @ Heinä. 21 2010,11:25) kirjoitti
    Itse huonon lontoon osaamisen vuoksi tullut etsittyä suomi sivuja... Mutta kiitos linkistä pitää kahlailla läpi.. *

    Selvisi itsellenikin juuri busanisti sivuilta että kaiki Bussit on ruiskuja, itseäni hämäsi kun ilman pohjatietoutta kävin -05 vm busaa kokeilemassa niin sinä oli ryyppyvipu niin oletin sen olevan kaasari, mutta niin oletti myyjäkin.. * *
    käsittääkseni gen1 varustettu käsiryypyllä (1999-2007) gen2 autom.ryyppy
    Gsx 1441r
  4. #34
    Lainaa (ford72 @ Heinä. 21 2010,11:30) kirjoitti
    Lainaa (JaLe @ Heinä. 21 2010,11:25) kirjoitti
    Itse huonon lontoon osaamisen vuoksi tullut etsittyä suomi sivuja... Mutta kiitos linkistä pitää kahlailla läpi.. *

    Selvisi itsellenikin juuri busanisti sivuilta että kaiki Bussit on ruiskuja, itseäni hämäsi kun ilman pohjatietoutta kävin -05 vm busaa kokeilemassa niin sinä oli ryyppyvipu niin oletin sen olevan kaasari, mutta niin oletti myyjäkin.. * *
    käsittääkseni gen1 varustettu käsiryypyllä (1999-2007) gen2 autom.ryyppy
    Joo näin. Ja sehän ei ole ryyppy sanan varsinaisessa merkityksessä vaan "kierrosten nostin". Eli vipua vääntämällä saa kaasuläppiä avattua samoten kuin kaasua vääntäisi. Hiukan modaamalla tuosta saakin sitten mainion vakionopeudensäätimen...
    +200 mph & +100 m/s Club Finland
    Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
  5. #35
    Huomattavin ero on se, että gen2 on hienomman näköinen .
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  6. #36
    Lainaa (The Stick @ Heinä. 11 2010,10:48) kirjoitti
    Mitä GEN2:ssa on enemmän/parempaa kuin GEN1:ssä?
    Noista huomattavista eroista:

    "vanhan" bussin sylinteritilavuus on 1299 kuutiota kun uudempi on huimat 1340 kuutioinen. Puristussuhde vanhassa 11:1 ja uudessa 12,5:1. Tehoja 178hv vs 192hv. Uudessa bussissa on radiaalijarrut, vanhassa tavanomaiset.


    Ps, kumpaakaan en ole ajanut - netti"viisautta" siis.

    *tietojen paikkansapitävyys on hatarahko*
    Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
  7. #37
    Talven suunnitelmana vaihtaa xx hayabusaan k8, onkohan parempi pyörä?
  8. #38
    Lainaa (Pno @ Tammi. 20 2011,20:52) kirjoitti
    Talven suunnitelmana vaihtaa xx hayabusaan k8, onkohan parempi pyörä?
    on.

    - k8 busanisti
  9. #39
    Sitten kun siirryt busaan, niin kannattaa tutustua: Ecueditor
    Four wheels move the body, two wheels move the soul.

    GSX-R 1000 K3 Chameleon Fighter/Sport
  10. #40
    Tässä vähän omia mielipiteitä alkuperäiseen kysymykseen. *


    Gen2 on tehokkaampi ja ero tuntuu korostuvan sen takia että gen2:ssa on vakiovälityksillä n. 500 kierrosta enemmän samoilla nopeuksilla.

    Gen2 on ketterämpi ja ero on melko selvä.

    Gen1 valot ovat paljon tehokkaammat. *Gen2:ssa ei voi erikseen säätää kauko- ja lähivaloa. *Tämä aiheuttaa ongelmia xenonien virittelyyn.

    Gen1:ssa on 'ajotietokone' jonka avulla voi seurata polttoaineen kulutusta.

    Gen2:ssa on vaihdenäyttö vakiona.

    Gen2:n ruisku ja kaasu toimii tosi juoheasti, gen1 on vähän on-off tyyppinen.

    Gen2 takapää on paremman näköinen kun taas gen1:n keula miellyttää silmää enemmän.

    Gen1 katteet ovat ruuveilla kiinni ja ne on helppo irroittaa ja kiinnittää ja pysyvät siisteinä helpommin. *Gen2 katteet ovat pääosin kiinni muovinasoilla ja ensimmäisenä niitä räpeltäneet ovat todennäköisesti onnistuneet hukkaamaan tai rikkomaan jotain. *Gen2:n katteet tuntuvat, jos sanonta sallitaan, todella muovisilta.

    Gen1 on leveämpi ja tuntuu muhkeammalta jalkojen välissä.

    Gen1:ssä on ryyppy joka ei ole ryyppy perinteisessä mielessä ja siitä saa viriteltyä vakionopeuden säätimen.

    Perushuoltotoimenpiteet ovat samanlaisia mutta läppien synkkaus ei oikein kotikonstein onnistu gen2:een.

    Kummallakin tulee ajessa ihan samanlainen fiilis ja välillä eron huomaan vain pyörän väristä. *Gen2:ssa kun on niitä homovärejä.

    Jos et pysty päättämään kumman ostat niin ratkaisu on helppo: osta molemmat.

    nimim. "kahta en vaihda"
  11. #41
    anzu:n avatar
    Liittyi Jul 2005
    Aikalailla lähellä naapuria
    Qakkosessa ON enemmän vääntöä, ja tehoa.
    Käy ajamassa ykkönen, sitte aja kakkonen, ja tee päätös. (Tai toisin päin)
    Tulet sen jälkeen viisaammaksi, missä mennään.
    Timpermanni joka tekee työt halavalla, nopiaa, ja huonosti.
  12. #42
    ...normikäytössä molemmilla pärjää, joskin onhan tuo gen1 paremman näkönen muodoilthan

    Moottoreissa eron huomaa parhaiten kun käväsee tuola kiitotien päässä ja huomaa, että se rapiat kymmenen heppaa ja muutama Nm vääntöä jottain merkkaavat. Meinaten menevät pikkasen lujempaa seisovan mailin, kun "vastaava" gen1 ns. vastassa.

    Kaasun vastaavuuthen tms. en näe isoja eroja, etenkin jos on gen1 ecu-säädetty esim. tuolla PetriK & kumpp kehittelemällä editorilla. Oman K1 käytös muuttu oleellisesti kun ajelee pientäsievää eli liki pintakaasulla.
    Hayabusa -01 mm. Norjanreissusta albumilinkki! kuva s. 7

    319km/h Hallin kentällä 2014 liki 160tkm ajetulla tourinki-Busalla
  13.  
  14. #43
    Lainaa (Geronimo @ Tammi. 21 2011,19:37) kirjoitti
    Gen1:ssä on ryyppy joka ei ole ryyppy perinteisessä mielessä ja siitä saa viriteltyä vakionopeuden säätimen.
    Olenkin ihmetellyt yleensäkin miksi käsiryyppy.....eiles venttiilit tarkistin muttei tullut sen tarkempaa tsekattu, mutta ilmeisesti "ryyppy" vain avaa kaasua. Eli sillä voi suoraan säätää nopeuden. Vai mitä tarkoittaa viriteltyä ?
    WildStar rumble in skräddarskog

    ex. busa
    K12RS
    XJR1300
    VTR
    HORNET900
    SPEEDMASTER
    AMM.BONNE
    FMX650
    CR250
    XR250
    BETA250
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12