Sivu: 2 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 182:sta
  1. #31
    Lainaa (Tuppervaari @ Heinä. 11 2010,01:32) kirjoitti
    toisekseen..mikään ei potuta niin raskaasti kun odotat jonkun tuloa esim. ylittääksesi risteyksen ja tämä kentlemanne pistää vilkun päälle 10m ennen tai jälkeen risteyksen

    eli ei ne etuvilkut aivan tarpeettomat ole ajoneuvoissa..ainakaan joustavuuden kannalta
    no tästä olen samaa mieltä.

    toisaalta, nyt kun mp:stä puhutaan ,en luota pätkän vertaa siihen vilkkuun. toivottasti ei kukaan muukaan. paras indikaattori on sen motoristin kypärän asennon seuraaminen, siitä voi päätellä ajaako se suoraa vai ei.





    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  2. #32
    Niin tosiaan vilkku on merkki aikeista ja vastuu on kaistanvaihtajalla. Henkilökohtaisesti MP:llä liikkuessa vastuu on aina itellä.
    Elämä alkaa 308km/h:sta ja jatkuu 313km/h:ssa (vuosihan oli -05)

    Ja lähtee uuteen nousuun 302km/h:sta (Suzuki Hayabusa 1300R)
  3. #33
    Lainaa (cartman @ Heinä. 10 2010,23:07) kirjoitti
    Lainaa (Akiva @ Heinä. 10 2010,22:09) kirjoitti
    Takana tulevat pitkät eivät ole autolla ajaessa pitkä ongelma, kun pistää takasumarin päälle.
    Lasinpesunesteet silmille on kanssa hyvä juttu.
    No tehän olettekin tosi motoristeja, kun kusipäisyys iskee auton "turvakuplassa"
    Ja ruuhkissa ajan toisen auton kyljessä kiinni ettei prätkät vaan ohita MINUA??
    Mikä ihmeen vastaohjaus??
  4. #34
    Suomen laki kertoo näin:
    Kaukovaloja saa käyttää myös valoisalla,mutta käyttötapa on
    aivan vastaava kuin pimeässä ajettaessa.
    Piste.
  5. #35
    Lainaa (Yngve @ Heinä. 11 2010,08:13) kirjoitti
    Lainaa (cartman @ Heinä. 10 2010,23:07) kirjoitti
    Lainaa (Akiva @ Heinä. 10 2010,22:09) kirjoitti
    Takana tulevat pitkät eivät ole autolla ajaessa pitkä ongelma, kun pistää takasumarin päälle.
    Lasinpesunesteet silmille on kanssa hyvä juttu.
    No tehän olettekin tosi motoristeja, kun kusipäisyys iskee auton "turvakuplassa"
    Ja ruuhkissa ajan toisen auton kyljessä kiinni ettei prätkät vaan ohita MINUA??
    Eikös se kusipäisyys iske siihen pelleen, joka ajaa mopolla pitkät päällä? Sitä saa mitä tilaa.

    Mistä päättelet, että ajan ruuhkassa toisen auton kyljessä kiinni? Nyt sinä, meidän pikku vellihousumotoristimme, vedät omia johtopäätöksiäsi.

    Ai niin, itse en todellakaan ole mikään naurettava motoristi. Ajan moottoripyörällä, koska se on kivaa, en minkään kommunismiin verrattavan aatteen vuoksi.



    Ein Volk, Ein Reich, Ein Cartman
    Motorismi on perseestä, kuten kaikki muukin aatteellinen toiminta.
    Vain köyhillä on kiire.
  6. #36
    Lainaa (polip @ Heinä. 11 2010,08:30) kirjoitti
    Suomen laki kertoo näin:
    Kaukovaloja saa käyttää myös valoisalla,mutta käyttötapa on
    aivan vastaava kuin pimeässä ajettaessa.
    Piste.
    Jaa, että laki sanoo niin? Tieliikennelaki taas sanoo näin:

    Kaukovalojen käyttö on kielletty:

    1) tyydyttävästi valaistulla tiellä;

    2) niin lähellä kohtaavaa ajoneuvoa tai raitiovaunua, että tämän kuljettaja voi häikäistyä; ja

    3) ajettaessa lähellä toisen ajoneuvon takana.
    Ein Volk, Ein Reich, Ein Cartman
    Motorismi on perseestä, kuten kaikki muukin aatteellinen toiminta.
    Vain köyhillä on kiire.
  7. #37
    Lainaa (cartman @ Heinä. 11 2010,10:10) kirjoitti
    Lainaa (polip @ Heinä. 11 2010,08:30) kirjoitti
    Suomen laki kertoo näin:
    Kaukovaloja saa käyttää myös valoisalla,mutta käyttötapa on
    aivan vastaava kuin pimeässä ajettaessa.
    Piste.
    Jaa, että laki sanoo niin? Tieliikennelaki taas sanoo näin:

    Kaukovalojen käyttö on kielletty:

    1) tyydyttävästi valaistulla tiellä;

    2) niin lähellä kohtaavaa ajoneuvoa tai raitiovaunua, että tämän kuljettaja voi häikäistyä; ja

    3) ajettaessa lähellä toisen ajoneuvon takana.
    Kohta yksi aiheuttaa juuri päiväkäytön sallimisen."Tyydyttävästi valaistulla tiellä"Ns. porsaanreikä.
  8. #38
    Lainaa (polip @ Heinä. 11 2010,11:48) kirjoitti
    Lainaa (cartman @ Heinä. 11 2010,10:10) kirjoitti
    Jaa, että laki sanoo niin? Tieliikennelaki taas sanoo näin:

    Kaukovalojen käyttö on kielletty:

    1) tyydyttävästi valaistulla tiellä;

    2) niin lähellä kohtaavaa ajoneuvoa tai raitiovaunua, että tämän kuljettaja voi häikäistyä; ja

    3) ajettaessa lähellä toisen ajoneuvon takana.
    Kohta yksi aiheuttaa juuri päiväkäytön sallimisen."Tyydyttävästi valaistulla tiellä"Ns. porsaanreikä.
    Jos päivänvalo ei ole tyydyttävää valaistusta, niin on syytä käydä luovuttamassa korttinsa pois todella puutteellisen näkökyvyn takia.
    Ei ole huonoja kelejä, on vain vääriä varusteita.
  9. #39
    Pitkät päällä päivällä ajavat ovat kusipäitä, liikkuvat sitten mp:llä, kotilolla, mopolla, traktorilla, jne.

    Todella ärsyttäviä havainnointivastuun omasta mielestään muille siirtäviä pösilöitä.
    Kuitenkin todellisuudessa omien liikkeidensä havainnointia vaikeuttavia idiootteja. Mot.
    * Joka kaasua säästää, se moottoriaan vihaa
  10. #40
    Lainaa (Pedaali @ Heinä. 11 2010,12:19) kirjoitti
    Lainaa (polip @ Heinä. 11 2010,11:48) kirjoitti
    Lainaa (cartman @ Heinä. 11 2010,10:10) kirjoitti
    Jaa, että laki sanoo niin? Tieliikennelaki taas sanoo näin:

    Kaukovalojen käyttö on kielletty:

    1) tyydyttävästi valaistulla tiellä;

    2) niin lähellä kohtaavaa ajoneuvoa tai raitiovaunua, että tämän kuljettaja voi häikäistyä; ja

    3) ajettaessa lähellä toisen ajoneuvon takana.
    Kohta yksi aiheuttaa juuri päiväkäytön sallimisen."Tyydyttävästi valaistulla tiellä"Ns. porsaanreikä.
    Jos päivänvalo ei ole tyydyttävää valaistusta, niin on syytä käydä luovuttamassa korttinsa pois todella puutteellisen näkökyvyn takia.
    Päivänvalo on varmasti "tyydyttävää valoa" paljon kirkkaampi valo,mutta
    tässä yhteydessä kyse on teknisestä valaistuksesta eli käytännössä
    katuvaloista.Eli tyydyttävästi katuvaloilla valaistu tie.
    PS Selvennyksenä itse en käytä kaukovaloja valoisalla.
  11. #41
    Lainaa (polip @ Heinä. 11 2010,12:58) kirjoitti
    Päivänvalo on varmasti "tyydyttävää valoa" paljon kirkkaampi valo,mutta
    tässä yhteydessä kyse on teknisestä valaistuksesta eli käytännössä
    katuvaloista.Eli tyydyttävästi katuvaloilla valaistu tie.
    PS Selvennyksenä itse en käytä kaukovaloja valoisalla.
    Höpö höpö. Missä kohtaa tuossa tieliikennelaissa sanotaan, että tyydyttävä valaistus on saavutettava ainoastaan teknisellä tavalla?
    Eli "porsaanreikä" on vain omaa tulkintaasi, eikä se poista edelleenkään sitä lain tarkoittamaa käyttökieltoa.
    Ei ole huonoja kelejä, on vain vääriä varusteita.
  12. #42
    Lainaa (Mopottelija @ Heinä. 11 2010,12:20) kirjoitti
    Pitkät päällä päivällä ajavat ovat kusipäitä, liikkuvat sitten mp:llä, kotilolla, mopolla, traktorilla, jne.

    Todella ärsyttäviä havainnointivastuun omasta mielestään muille siirtäviä pösilöitä.
    Kuitenkin todellisuudessa omien liikkeidensä havainnointia vaikeuttavia idiootteja. Mot.
    aamen
    en aja pitkät päällä, mulla on "kirkas" xenon *
    *
    hayabusa vm 2000

    SM6.SB 2010
    SM4.SB 2011
  13. #43
    todellakin..hiukan arveluttaa mimmoinen on autokouluissa moottoripyöräopetuksen yleinen taso koska vielä tänä päivänä kehotetaan käyttämään pitkiä valoja myös päivällä?

    erittäin outoa, jotta moottoripyörän ajoopetusta voi antaa henkilö, joka ei ole itse ajanut metriäkään moottoripyörällä?!



    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  14. #44
    Lainaa (Kontha @ Heinä. 10 2010,19:35) kirjoitti
    Itse laitan myös pitkät päälle prätkässä, kun joku ajaa pitkillä vastaan. Näkee vastaan tulijakin miten mukavaa se on kun kaks H7 kiiluu silmiin...
    Kuin myös, olin sitten autolla tai mopolla liikkeellä. Suosittelen kaikille samaa, jotta heikkolahjaisimmatkin oppivat tavoille.

    Pari esimerkkiä järjen riemuvoitoista:

    Vastaantuleva piitkä jono, eteni ~80:ä. Ja siellä välissä joku vajaaälyinen kyykkypyörällään pitkät päällä. Mahtoi olla edellä ajavalla autoilijalla mukavaa katsella loistetta peileistään. Ohituspaikkoja ei ollut, joten oli varmaan saanut iloita "fiksusta ja turvallisesti ajavasta" MP-kuskista jo aika tovin.

    Lakselv - Tana, kylien välillä noin yksi vastaantulevan liikenteen kohtaaminen. Ja yllätys, vastaantulija on joku latvakakkonen uusio-kustomisti keulallaan loistaen kaikki lisäpitkät mitä tarvikekaupassa oli kehdattu myydä. Poroilleko se niitä lisäpitkiään esitteli, mitään liikennettä siellä ei minua lukuunottamatta ollut.
    Kavereinaan näytti olevan letkassa pari muutakin kustomia, mutta jostain syystä niillä ei ollut pitkät päällä. Eikö se olisi ollut 3x turvallisempaa jos kaikki olisivat ajaneet pitkät päällä? Vai olisiko se sittenkin ihan saatanan vittumaista kun OMIIN silmiin räväytetään pitkät?
    Ai niin, sehän on tietysti aivan eri asia, ei MUIDEN pidä pitkillä ajaa. MINUN sen sijaan on aivan PAKKO pitää AINA pitkät päällä että puusilmät osaavat väistää MINUA.

    Sama sakki varmaan vetää talvellakin autolla kohdatessa pitkät päällä vastaan, kun eivät osaa moponkaan lyhyt/pitkä -vaihdinta käyttää. Pelkkä suoraan ajaminen vaatinee kaiken kapasiteetin niin, ettei uskalla riskeerata valonvaihtimeen kajoamista.

    Pitkillä ajajat: Jos tuntuu että lyhyillä ei pärjää valoisana aikana, hankkikaa joku toinen harrastus.

    Toinen vaihtoehto on opetella ajamaan sillä rakkineellaan. Siinon niin sanottuja hallintalaitteita, mm. vaihteet, jarru, kaasu. Noistä kun sopivasti tilanteen mukaan asettelee omia kykyjään vastaavan nopeuden, pärjää ihan mukavasti lyhyilläkin valoilla. Nimim. kokemusta on.

    Lisäksi otsaluussa on pari kuoppaa joissa olevat mollukat -- silmiksi sanovat -- toimittavat tietoa edessä näkyvistä asioista aivoihin. Noita mollukoita on tarkoitus käyttää hyödyksi ympäristön havainnoinnissa. Syntyneet ns. näköhavainnot, jahka aivo aikanaan saa ne prosessoitua, avittavat todella paljon eri liikennetilanteissa tarvittavien hallintalaitteiden aktivoimista. Suosittelen siis lämpimästi eteensä katsomista. Jotkut nimittävät tuota myös ennakoivaksi ajotavaksi.

    Itse olen tähän asti pärjännyt hienosti em. kahdella konstilla; tunnistamalla kykyjeni rajat ja katsomalla eteeni.

    Epävarmoille kuskeille suosittelen lisäksi huomioliiviä, värikästä ajoasua ja kypärää, ja värikästä pyörää.
    Jos oikein pelottaa, niin lisäksi voi kiinnittää pyörään tai kypärään keltaisen työmaa-ajoneuvovilkun. Se näkyy kauas. Eikä häikäise ketään.
    Eikä ole tarvista polttaa niitä pitkiä koko ajan muiden kiusaksi, olletikaan kun kukaan pitkillä ajava ei näytä tietävän missä pyörän valonvaihdin on, tai mikä sen käyttötarkoitus on.
  15. #45
    Lainaa (Tuppervaari @ Heinä. 10 2010,14:40) kirjoitti
    kävimpä keskustelua aiheesta.


    on autokouluja joissa opettajat neuvovat pitämään pitkiä myös päivällä ja kohdattaessa..


    en olisi uskonut, mutta näin vain on...
    Kyllä tuo totisinta totta on. Meidän ryhmä sai autokoulussa tuon opin kuulla.
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  16. #46
    Lainaa (Suzu-ukko @ Heinä. 11 2010,16:32) kirjoitti
    Lainaa (Tuppervaari @ Heinä. 10 2010,14:40) kirjoitti
    kävimpä keskustelua aiheesta.


    on autokouluja joissa opettajat neuvovat pitämään pitkiä myös päivällä ja kohdattaessa..


    en olisi uskonut, mutta näin vain on...
    Kyllä tuo totisinta totta on. Meidän ryhmä sai autokoulussa tuon opin kuulla.
    Sama homma. Ja mp-opettajan prätkäkokemukset rajoittuivat tyttärelle ostettuun skootteriin. :/
    ~SV1000N~
  17. #47
    Lainaa (Pedaali @ Heinä. 11 2010,13:33) kirjoitti
    Lainaa (polip @ Heinä. 11 2010,12:58) kirjoitti
    Päivänvalo on varmasti "tyydyttävää valoa" paljon kirkkaampi valo,mutta
    tässä yhteydessä kyse on teknisestä valaistuksesta eli käytännössä
    katuvaloista.Eli tyydyttävästi katuvaloilla valaistu tie.
    PS Selvennyksenä itse en käytä kaukovaloja valoisalla.
    Höpö höpö. Missä kohtaa tuossa tieliikennelaissa sanotaan, että tyydyttävä valaistus on saavutettava ainoastaan teknisellä tavalla?
    Eli "porsaanreikä" on vain omaa tulkintaasi, eikä se poista edelleenkään sitä lain tarkoittamaa käyttökieltoa.
    Sitä se vaan tarkoittaa ja valoisalla pitkijen käyttö on sallittua.
  18. #48
    En aja pitkät päällä.
    Mielestäni "jos ajan pitkät päällä, muut huomaavat" selitys ontuu.
    Edellä onkin jo mainittu tilanne nopeuksista, etäisyyden arvioinnista kaukovaloilla/lähivaloilla yms.
  19. #49
    [quote=1ossi1,Heinä. 11 2010,20:52]
    Lainaa kirjoitti
    Itseäni ainakin on alkanut vituttaa autoilijoiden huono näkö, tai vaihtoehtoisesti välinpitämätön asenne moottoripyöriä kohtaan.
    Lainaa kirjoitti
    Tämän takia ei kiinnosta vaikka mun pitkät jotain autoilijaa vähän häirittis, ainakin koen itse että minut nähdään paremmin.
    Eikö tässä olekkin kysymys välinpitämättömyydestä muita kohtaan myös sinun suhtautumisessasi?

    Lainaa kirjoitti
    En kyllä voi ymmärtää miksi joitakin motoristeja voi vituttaa se, että toiset ajaa pitkät päällä. Ei se ainakaan itseäni häiritse, päinvastoin, silloin minäkin nään muut motoristit paremmin.
    Oikeassa olet..juuri ymmärtämättömyydestä tässä on kyse.
    Lainaa kirjoitti
    Mut nää on ihan mielepideasioita.
    Ei Ole...Ei liikenteessä voi toimia typerästi jos se omasta mielestä on oikein.



    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  20. #50
    Lainaa (polip @ Heinä. 11 2010,20:36) kirjoitti
    Sitä se vaan tarkoittaa ja valoisalla pitkijen käyttö on sallittua.
    Lainaa kirjoitti
    Kaukovalojen käyttö on kielletty:

    1) tyydyttävästi valaistulla tiellä;
    2) niin lähellä kohtaavaa ajoneuvoa tai raitiovaunua, että tämän kuljettaja voi häikäistyä; ja
    3) ajettaessa lähellä toisen ajoneuvon takana.
    Missä kohtaa tuossa kerrotaan, että kaukovalojen käyttö on päivällä sallittu?
    Kyllä se tieosuus on päivällä vahintäänkin tyydyttävästi valaistu. Väitä mitä haluat, mutta olet väärässä.
    Ei ole huonoja kelejä, on vain vääriä varusteita.
  21. #51
    Itte ajellu yleensä 'lyhyet' päällä. Ei oo tullu öisin ajeltua, eli ei oo
    ollu tarvetta.

    Myönnettäköön, että oon kyllä korventanu niitä kotiloita, joilla on ollu tarve kiilata muutaman metrin päähän eteen ilman mitään järjellistä selitystä...
    Pitäs pitää pää kylmänä, mutta välillä hieman ketuttaa. Lyhyet taas päälle ku väli kasvaa:-)
    Kawasaki ZX-10R - En pyydä enkä anna anteeksi
  22. #52
    Ennemmin soisi mopoihin jotain vaikka tangon päihin näkyviä valoja. Kerran juuri pari viikkoa sitten meinasin ajaa skootterin eteen autolla tullessani marketin parkkihallista kellarista. Se on tietenkin ylämäki ja liittyminen tielle on kanssa viistoon. Katsoin huolella, mutta en nähnyt kyllä kyseistä skootteria. Onneksi oli skootterikuski hereillä ja ehti väistää auton keulan. Tuli sieltä jotain huutoa, mutta en ymmärtäny kaikkea huoran penikkaa...

    No jossain suoralla tiellä jotkut pitkät kyllä erottuvat, mutta tarkoitus ei kai ole häikäistä. Tuossa edellä mainitussa tapauksessa skootteri jäi ylämäessä A-palkin ja jostain rekka-autosta lainatun c-mersun hehtaaripeilin katveeseen juuri väärällä hetkellä. En kyllä mitenkään sano jättäneeni katsomatta. No joka tapauksessa jotku tangon päiden valot olisivat ehkä sattuneet silmään skootterin muuten ollessa täysin näkymätön väärällä hetkellä.
    Dixi et animam levavi
  23. #53
    Lainaa (Tuppervaari @ Heinä. 11 2010,14:51) kirjoitti
    todellakin..hiukan arveluttaa mimmoinen on autokouluissa moottoripyöräopetuksen yleinen taso koska vielä tänä päivänä kehotetaan käyttämään pitkiä valoja myös päivällä?

    erittäin outoa, jotta moottoripyörän ajoopetusta voi antaa henkilö, joka ei ole itse ajanut metriäkään moottoripyörällä?!
    Noh, voihan ydinfysiikkaakin opettaa, vaikkei ole tehnyt koskaan ydinkoetta.
    jamaha 02 --> riumppi 11

    Blue's brother
  24. #54
    Lainaa (jyke @ Heinä. 12 2010,09:46) kirjoitti
    Lainaa (Tuppervaari @ Heinä. 11 2010,14:51) kirjoitti
    todellakin..hiukan arveluttaa mimmoinen on autokouluissa moottoripyöräopetuksen yleinen taso koska vielä tänä päivänä kehotetaan käyttämään pitkiä valoja myös päivällä?

    erittäin outoa, jotta moottoripyörän ajoopetusta voi antaa henkilö, joka ei ole itse ajanut metriäkään moottoripyörällä?!
    Noh, voihan ydinfysiikkaakin opettaa, vaikkei ole tehnyt koskaan ydinkoetta.
    ai.missäs sitä vois alkaa opettamaan? En kyl tiedä asiasta mitään,mut tuolla lokiikalla ei niin väliäkään
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  25. #55
    Aika paljon näillä pitkät päällä ajavilla näkee myös keltaisia huomioliivejä, kunhan menevät ohi, aiemmin ei sitten nääkkään mikä sieltä tulee.

    Varmaan ajaisivat myös takasumari päällä jos sellainen sattuis olemaan (onneksi ei taida olla)

    Kuskit kai oikeasti luulee että tolla tavalla turvallisuus paranee, tiedä sitten onko asia oikeasti noin.
    ZX10R -08
    S1000RR -11

  26. #56
    Lainaa (Tuppervaari @ Heinä. 12 2010,10:24) kirjoitti
    Lainaa (jyke @ Heinä. 12 2010,09:46) kirjoitti
    Lainaa (Tuppervaari @ Heinä. 11 2010,14:51) kirjoitti
    todellakin..hiukan arveluttaa mimmoinen on autokouluissa moottoripyöräopetuksen yleinen taso koska vielä tänä päivänä kehotetaan käyttämään pitkiä valoja myös päivällä?

    erittäin outoa, jotta moottoripyörän ajoopetusta voi antaa henkilö, joka ei ole itse ajanut metriäkään moottoripyörällä?!
    Noh, voihan ydinfysiikkaakin opettaa, vaikkei ole tehnyt koskaan ydinkoetta.
    ai.missäs sitä vois alkaa opettamaan? En kyl tiedä asiasta mitään,mut tuolla lokiikalla ei niin väliäkään
    Niinpä...
    jamaha 02 --> riumppi 11

    Blue's brother
  27. #57
    Lainaa (qazwsx @ Heinä. 12 2010,12:14) kirjoitti
    Aika paljon näillä pitkät päällä ajavilla näkee myös keltaisia huomioliivejä, kunhan menevät ohi, aiemmin ei sitten nääkkään mikä sieltä tulee.

    Varmaan ajaisivat myös takasumari päällä jos sellainen sattuis olemaan (onneksi ei taida olla)

    Kuskit kai oikeasti luulee että tolla tavalla turvallisuus paranee, tiedä sitten onko asia oikeasti noin.
    Olen eri mieltä. *Ajelin kotilolla tässä pari viikkoa takaperin ns vanhalla 3-tiellä. (Helsinki-H-linna). *Vastaan tuli jonossa motoristeja. Kahdella oli huomioliivit,EROTTUIVAT hyvin kaukaa! *Elikkä parantavat havaittavuutta! * *
    Pikku provosointi: jos se lamppu siinä nokalla sammuu kesken ajon,(täysin mahdollista) huomioliivi "pelastaa"tilanteen.
    Tumma mopo,tumma kuski(ajovarusteet),sammunut ajovalo=huono yhdistelmä,varsinkin sumussa,sateella ja hämärässä!
    Ps ajan lähivaloilla päivällä!
    Tunturi Sport. Siitä se alkoi,,,,
  28. #58
    Osassa mopottimissa on niin ala-arvoiset lähivalot että on ihan pakko pitää pitkiä että jotenkin erottuu.
    Ja kyllähän se näistäkin lätinöistä on käynyt ilmi että se pitkä valo huomataan joten silloin se on ajanut asiansa.

    Se taas on aika tökeröä että jonossa ajettaessa pidetään sitä pitkää mutta jos itse on ainoa piste horisontissa niin kyllä silloin pitkät helpottaa havaittavuutta.
    Kohteliasta on tietysti sammuttaa ne pitkät kohdattaessa, päivälläkin.

    Nykyisessä kulkineessani on kohtuullisen hyvät lähivalot joten pitkiä ei tule käytettyä muuta kuin pienen huomion herätteenä jos sieltä sivutieltä on tulossa jokin epäilyttävän näköinen kulkine niin yleensä se havahtuu siihen kun väläyttää pitkiä eikä tarvi ihan kävelyvauhtiin nopeutta pudottaa.

    Jo kauan ennen kuin autoihin tuli päivänvalopakkoa oli motoristeilla tapana pitää valoja aina liikenteessä. *Siitä sitten sai kuulla autoilijoiden taholta vinoilua että onkos siellä noin hämärää kun täytyy valoja pitää päivälläkin.

    Vähän samanlaiselta kuulostaa tämänkin topikin kirjoittelu.

    Eivät ne motoristit ole ihan sitä lainkuuliaisinta porukkaa olleet ainakaan liikennelakien suhteen joten eikös tässäkin voitaisi nyt soveltaa sitä omaa harkintaa ja kukkahattusedät voisi jättää aiheen rauhaan.
  29. #59
    Lainaa (Geronimo @ Heinä. 12 2010,14:11) kirjoitti
    Ja kyllähän se näistäkin lätinöistä on käynyt ilmi että se pitkä valo huomataan joten silloin se on ajanut asiansa.
    kyse onkin siitä mitä kaikkea muuta jää huomaamata pitkillä ajelevan tomppelin takia.
    Ja mitä tulee tuohon lain kunnioittamiseen...
    Jos ei mitään muuta keksi päästäkseen prosentti tai outlaw-jengiin kuin ajaa killittää pitkillä muun liikenteen seas ni sanoisin et aika köyhää
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  30.  
  31. #60
    Lainaa (Geronimo @ Heinä. 12 2010,14:11) kirjoitti
    Nykyisessä kulkineessani on kohtuullisen hyvät lähivalot joten pitkiä ei tule käytettyä muuta kuin pienen huomion herätteenä jos sieltä sivutieltä on tulossa jokin epäilyttävän näköinen kulkine niin yleensä se havahtuu siihen kun väläyttää pitkiä eikä tarvi ihan kävelyvauhtiin nopeutta pudottaa.
    Mä en kyllä välttämättä noissa tilanteissa lähtis pitkillä vilkuttelemaan. Ainakin täällä päin toi risteyksissä pitkien väläyttäminen tarkoittaa "Mene sä vaan ensin"
    ZX-10R '04 - "Think Han Solo and making the jump to lightspeed." - Motorcyclist
Sivu: 2 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen