Katselin tuollaista 98-mallista pyörää ja hintakin tuntui olevan kohdallaan, mutta onkohan tässä mallissa jo korkeampi ohjaustanko(kuvasta ei näkynyt) ja ilmeisesti vielä sen verran vanha malli, että olisi 34kw eikä 25kw. Kyselin noita vakuutuksiakin ja näyttäis itseleni olevan if:llä halvin vuosi maksuna, mutta olisko vielä edullisempi olla ns. seisontaajallinen vaikka muutamaksi kuukaudeksi, milaista hintaa teillä on ollut.
Millainen pyörä muuten onko kannattava hankinta ensipyöräksi. Mitenkäs ilmeisesti osatkaan ei kauheita maksa. Jos näissä on tyyppivikoja niin mitä?
mielestäni 2002 - 2003 tuli vasta gs tämä suora tanko että ei sen vanhemmissa malleissa ole, tämä ei ole ihan 100% varmaa tietoa eli joku ketä virheen huomaa jos sellaista löytyy niin voi korjata. 34 kilowattia näyttäisi olevan juu tuossa mallissa kun kattosin yhdeltä sivustolta, ja itselläni ei ole vielä pahemmin bonuksia kertynyt niin lähivakuutuksessa sitä 400€ ajokausi luokkaa on tuo vakuutus maksu eli olisiko ollut jos on ajossa koko vuoden niin 1200€ ja seisontaan kannattaa aina talveksi laittaa tulee paljon halvemmaksi, ja vielä lopuksi että mielestäni aivan täydellinen ensi pyöräksi, sopivasti tehoa ei liian paljon ei liian vähän ja osia saa halvalla koska näissä kaikissa gs malleissa 90 -2004 samaa tekniikkaa ja osia löytyy varmasti jokaisesta liikkeestä
Honda cbr 929rr Fireblade 2013 - ? (vm 2001)
Honda vfr 750 f rc36 2012 - 2013 (vm 1990)
yamaha xj 600 s diversion 2011-2012 (vm 1993)
suzuki gs 500 e 2010 - 2011 (vm 1990)
yamaha tzr 125 2008-2009 (vm 1990)
Korkeampi suora tanko? Siis normistonga, vanhempien mallien clipareihin verraten?
Tosiaan 2000-luvun paremmalla puolella sitä mielestäni alkoi olla, vaikka vanhempiinkin kait vaihdeltu jälkikäteen.
Hyvä ensipyörä, idioottivarma tekniikka ja niin yksinkertainen että kuka tahansa pienkonekorjaaja korjaa. Varaosia on maailma pullollaan, eivätkä maksa paljon. Tyyppivikoja ei oikeastaan juurikaan ole.
Mulla ton pyörän pakollinen liikennevakuutus ilman bonareita Ifissä oli 400 euron luokkaa ja siis ihan ympärivuotisena.(miXu @ Syys. 30 2010,16:00) kirjoitti
Ja varmaan halvemmallakin saapi muualla vakuutettua..
Everything I'd really like to do is either illegal, immoral or fattening.
Muistaasen oli muuten lähivakuutus? joka tarjosi vähän alti tonnin katkeevaa ja puolivuotta(neljän ja viiden sadan välillä) olisi täten ollut halvempi vaihtoehto kun katkeematon vuosihinta joka lähenteli 600eur.(Kerma @ Syys. 30 2010,22:26) kirjoitti
Montako kk sulla on vakuutus tohon 400euroon. Mutta tuskimpa se menee 100eur/kk eli vaikka kesä,heinä,elo olisi 300eur taitaa olla kaikista kalliimmat kuukaudet.
^ Siis Ifin kokovuoden liikennevakuutus oli ton reilut 400, kaskolla 720. Ja siis kokovuotinen vakuutus, ei enempää kuin perusbonarit, pyörän vm -02 ja sijainti pääkaupunkiseudulla. Ja naisihmiselle.
Päädyin silloin tohon ympärivuotiseen vakuutukseen kun en halunnut seisottaa mopoa ajokaudella ja hintaero oli kuitenkin naurettavan pieni.
Kun ostin vähän isomman ja uuden pyörän, kannatti vaihtaa vakuutusyhtiötäkin.
Everything I'd really like to do is either illegal, immoral or fattening.
Katselin tuossa, kun oli myynnissä 2001 mallinen niin siinä oli vielä noi clip-malliset sarvet ja 34kw, kun taas 2002 mallisessa oli suorat sarvet ja 25kw ja ilmeisesti penkki ja takasivukatteet vähän erilaiset? ja sininen sävykin näytti vanhemmassa tummemmalta ja olisko tarroissakin pientä eroa... olisko ne jossain tossa vaiheessa muuttunut ja tuliko siihen muuta muutosta ilmeisesti se yläkolmio on erilainen juuri noiden sarvien takia?(Taajuus @ Syys. 30 2010,21:34) kirjoitti
2004/2005 mallissa oli ainakin vielä cliparit, ei yhtenäistä tankoa. Omistin aikanaan 2004 -mallin. Pyörä uudistui vielä kerran myöhemmin, silloin siitä tuli kokokatettu f-malli ja tangot vaihtuivat yhtenäiseen tankoon ja takakatteen malli muuttui. Perustekniikaltaan laite on koko ajan pysynyt samana. 25 kW laitteet on kaikki kuristettuja. Vakioteho on sen 34 kW. Hyvä ensipyörä, halvat kilometrit.
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
Ajelin sellaisen esi-isällä GS450E:llä toistakymmentätuhatta kilometriä, kun olin vielä lapsi. Hyvä peli, ei pahaa sanaa, ostat pois, jos olet järkihenkilö.
Niin ne jossa on 25kw vm.2001 jälkeen on ilmeisesti suomi versioita(markkinoitu välikortille?) ja niissä näytti kaikkissa mitä itse huomasin olevan yhtenäinen ohjaustanko.
Niin kaippa se 450cm3 on hyvä peli, tuppaa vaan olemaan jo ikää siinä mallissa. Itse katselen lähinnä 2000 ja uudemmat ja kohtuu km:lä, tosiaan paria pyörää jo katsellut näyttää hinnat pyörivän parintonnin molemmin puolin, tosin mitä tuoreempi sitä kalliimpi....
Itse aloittelin tuollasella gessulla, 99vm. Ihan toimiva peli..
Bmw k1200LT vm. 04
Honda cb350 k4 twin
Ic m49
ex. Fjr 1300 vm. 05
ex. Kawasaki zr-7 vm.01
ex. Suzuki gs 500 vm.99
Niissä clip-on versioissa on tainnut olla kolmea eri kiinnikettä, vanhimmassa matalin ( lyhin ). Vaimon -89 versioon hankittiin pidemmät kiinnitysosat, ajoasento hieman kohosi eikä tarvinnut vaihtaa vaijereita tai jarruletkuja. Jälkiasennussarjana saa normi putkitankosysteemit, jotka sopii vuosimallista riippumatta. Meidän pyörään ei niitä kuitenkaan laitettu, koska kokokate estää tangon kääntymisen.
On muuten erittäin varmatoiminen pyörä, helppo hallittava ja liikkuukin kohtuudella ( kunhan vain käyttää kierroksia ). Emännän ennätys polttoaineenkulutuksessa on muuten 2,8 l/100 km matka-ajossa...
www.motzcari.com
Sevenfifty -92, VFR800 -98, Suzuki V-Strom 650 -05
Tosiaan voi olla liian "kyykky" noilla clip sarvilla ja jos ostaa alkuperäisen jossa on yhtenäinen ohjaustanko niin luultavammin se on 25kw, ja niitä ei taida kahden tonnin luokkaan saada, eli jos gs:n hankin niin luultavasti joutuisin tekemään tuon muutoksen ihan tuon ajoasennon vuoksi.
Jossain keskustelussa luin, että motorstormilla olisi kyseinen asennus sarja? kuuluukohan tälläinen muutoskatsastaa?
Ikinä en ole pyörää muutoskatsastanut,vaikka olen tehnyt kaikki mahdolliset
muutokset.Täysin turhaa rahamenoa.Koskaan ei ole poliisit pyörääni
purkaneet,eikä muutoksista sakottaneet.
En tosin yllytä seuraamaan esimerkkiäni.
Itse kans aloittelin aikoinaan ko. mallilla ja ihan perusvarma pyörä on. Helppo hallita keveytensä takia... Eikä karkaa käsistä tehojenkaan puolesta.
Tuohon tanko asiaan: Mulla oli vm. -99 ja siinä oli kyllä nuo kliparit, mutta itse vaihdoin siihen normi(krossi) stongan tuon ajoasennon takia. Mulla siinä yläkolmiossa oli valmiit reijät niiden kromitulppien alla, mihin suoraan pulttasin normaalin tangon kiinnikkeet ja krossi tangon. Kaikki meni heittämällä, eikä letkuja/vaijereita tarvinnut jatkaa. Operaatio kustanti Allrightin osilla jotain 50 euroo... Ei paha...
-Tonppa-
Aprilia Dorsoduro 750