Elikkä akran hiilikuitu vaimenninta olis tarkoitus lyhentää n.15cm jotta sais vähän siromman ja ääntäkin sais olla vähän enemmän minun makuuni.
Tarttis ensin mennä ostamaan tarvittavia työkaluja/pop-niittejä ja kysyisinkin ihan ensin että minkä kokoinen pop-niitti poranterä tarvitaan niiteille(ilmeisesti aika liki saman kokoiset niitit eri merkkisissä slipareissa)?
Minkä kokoisia pop-niittejä tarvitaan kasaan laittaessa?
Sisällä oleva reikäputki on akrassa ilmeisesti kartio,joten miten sen sais näppärimmin pätkäisyn jälkeen takas päätyyn kiinni?
Suzuki Hayabusa L0
Kawasaki ZZR1400 L1
Exät:
Kawasaki er6n
Honda CB500
Suzuki GSX-R 1000 L1
GSX-R 1000 K7
B-king
GSX-R 1000 K7
suzuki gsf1200 k2
suzuki gsf1200 k3
suzuki hayabusa k8
yamaha R1 04
yamaha fz6s 06
yamaha fzs600 98
tzr125
Terve. Itse lyhensin 18 cm mun änkkää keittiön pöydällä,ettei ihmeempiä verstaita kyllä vaadi, mulla oli rautasaha, 4,5 mm erikoisvahva rautaporanterä, ja honkkarista ostetut jotkut 4,7 mm paksuiset popniitit jossa oli tarpeeksi iso kanta. Sekä tietysti popniittipihdit Ne alkuperäiset popparit tossa akrassa on ilmeisesti terästä koska ovat muistaakseni todella kovat, eli niihin ei tavallinen popniittiterä tehonnut. Mutta kaikenkaikkiaan helppo nakki ,eikä aikaa mennyt kuin maks tunti, sekin aika tuhraantui todella paksun Yoshin kuoren sahailuun. Ja kun sahaa kannattaa teipata sen osan reuna mikä jää ,koska voi muuten se hiilikuitu rispaantua. Laitoin vielä niittien kohdalle ja pannan alle tiivistesilikoonia varmuudeksi, ja ei kyllä vuoda yhtään. Uusien reikien poraamiseen sekä uusien niittien laittoon ei mee kuin 10 min jos sitäkään, äänet eivät nousseet sietorajan yli normaaliajossa, paitsi kun luukuttaa täysillä ,silloin ulvoo kiitettävästi. good luck![]()
The true man wants two things: Danger and play >Nietzsche
Olikos sulla se vaimentimen sisällä oleva reikäputki kartio vai suora?
Popniitti pihdit meinasin motonetistä hakea missä mukana 4,8mm niittejä(käykö tavalliset vai pitääkö olla alumiini)?
Lähinnä mietityttää miten sen reikäputken saa takas pätkäsyn jälkeen kun on kartio(alkupää suurempi ja ulostulo kapeampi) ja jos lyhentää alkupäästä niin reikäputkihan menee päätylaipan reiästä läpi ja jos lyhentää ulostulon puolelta niin reikäputki jää väljäks.
Suzuki Hayabusa L0
Kawasaki ZZR1400 L1
Exät:
Kawasaki er6n
Honda CB500
Suzuki GSX-R 1000 L1
GSX-R 1000 K7
B-king
GSX-R 1000 K7
suzuki gsf1200 k2
suzuki gsf1200 k3
suzuki hayabusa k8
yamaha R1 04
yamaha fz6s 06
yamaha fzs600 98
tzr125
Kun lyhensin oman Akran putken niin tuotti ongelmia löytää sopia haponkestäviä poppiksia. Ainoat sopivan kokoiset olivat sen verran järeää tavaraa, että ne piti kiinnittää haitarimallisella työkalulla, tavallisilla pihdeillä ei tullu hommasta mitään
Sisällä oleva reikäputki oli täysin suora koko matkalta.
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
Jos laittas kiinni tavallisilla tai alumiinipoppareilla?(-JuhaK- @ Heinä. 07 2010,17:06) kirjoitti
Muistatko minkäkokoiset reiät porasit niiteille tai minkä kokoisia pop-niittejä käytit?
Suzuki Hayabusa L0
Kawasaki ZZR1400 L1
Exät:
Kawasaki er6n
Honda CB500
Suzuki GSX-R 1000 L1
GSX-R 1000 K7
B-king
GSX-R 1000 K7
suzuki gsf1200 k2
suzuki gsf1200 k3
suzuki hayabusa k8
yamaha R1 04
yamaha fz6s 06
yamaha fzs600 98
tzr125
En kyllä muista, mutta esim. tämän mukaan 5mm - Linkki -
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
Tavalliset popniitit on just noita alumiinisia.(busai @ Heinä. 07 2010,17:19) kirjoitti
Honda CBR1000F -99
ex Honda CBX750F -85
Näyttäs se reikäputki olevan suora kun sitä fikkarilla kattelin ja harjan varrella tulkkailin,se reikäputken pää näyttäs olevan ulostulo päätylaipan putken sisäpuolella sellaisissa toppari hakasia vasten.
Kummastako päästä te olette lyhentäneet?
Suzuki Hayabusa L0
Kawasaki ZZR1400 L1
Exät:
Kawasaki er6n
Honda CB500
Suzuki GSX-R 1000 L1
GSX-R 1000 K7
B-king
GSX-R 1000 K7
suzuki gsf1200 k2
suzuki gsf1200 k3
suzuki hayabusa k8
yamaha R1 04
yamaha fz6s 06
yamaha fzs600 98
tzr125
Helpoimmalla pääset kun lyhennät vaipan ulostulon päästä niin ei tarvi irrottaa kuin toinen pääty.(busai @ Heinä. 07 2010,19:11) kirjoitti
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
Minkäs takia ne molemmat päädyt tarttis irroittaa jos lyhentää lähempänä käyriä olevasta päästä?(-JuhaK- @ Heinä. 07 2010,19:19) kirjoitti
Suzuki Hayabusa L0
Kawasaki ZZR1400 L1
Exät:
Kawasaki er6n
Honda CB500
Suzuki GSX-R 1000 L1
GSX-R 1000 K7
B-king
GSX-R 1000 K7
suzuki gsf1200 k2
suzuki gsf1200 k3
suzuki hayabusa k8
yamaha R1 04
yamaha fz6s 06
yamaha fzs600 98
tzr125
Niin juu, ei tarvikaan. Mutta helpompaa kun ei tarvi sovitella sitä reikäputkea sinne(busai @ Heinä. 07 2010,19:23) kirjoitti
![]()
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
Saattaapa käydä niin, että tavalliset alumiinipopparit ikään kuin katoavat taivaan tuuliin, eli pitäis olla haponkestäviä. Jos niiden täytyy olla isoja >4 mm teräsniittejä, niin silloin tarvitset ammattilaisluokan pihdit, pienemmät menee hyvillä pikkupihdeilläkin
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Bilteman isoilla popparipihdeillä menee ihan hyvin teräsniititkin. Alumiinisilla ei kannata kasata. Ainakin kotarin pöntöistä ne katkesivat muutaman sadan kilsan jälkeen. Omaan termignoniin puristin rosteriniitit ja ne ovat kestäneet hyvin.
Remuksen pönttö oli sellaista mallia, että sitä ei sanut paloiksi rikkomatta. Oli liimattu se kuori jotenkin päätylaippaan ja se istui aivan hulluna kiinni. Akra taitaa mennä kyllä paloiksi ihan nätisti...
MB C220 CDI
Ducati SS1000
KTM Superduke
En nyt muista poppariterän kokoja, mutta omassa on alumiiniset "jälkkäriniitit" istuneet kun tatti kolme vuotta....
eli ei kestävyydestä ole paljoa keskusteltavaa.
Jos reikäputki on kartio, ainakin omassa oli, on loogisinta
lyhentää se loppupäästä, sahata himpan-pimpan verran
hännästä halki ja "stanssata" se jollain sopivalla kartiolla
päätylaippaan sopivaksi. No problemo!
Teipillä kannattaa tosiaan suojata jäljelle jäävä osa pöntön vaipasta. Eikä sahatessa kannata hosua. Aito tavara on aika "tiukkaa".
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Yhdyn täysin BadToTheBoneen. On ihan tavalliset "Honkkari" niitit ja mihin toi haponkestävät niitit tarve perustuu. Ja mitä happoa ne pitäis sit kestää, muurahaishappoa ?(BadToThe Bone @ Heinä. 09 2010,22:22) kirjoitti
![]()
The true man wants two things: Danger and play >Nietzsche
Laita RST-niitit, koko on varmaan 4,8 tai 5 mm. Osta pari tuon kokoista popniittiterää. Poraa vanhat niitit pois. Katso että popparien rungot eivät ole jääneet reikiin. RST panta pois. Pääty pois. Sisäputki pois. Lyhennä hiilikuitu kuori. Paras työväline Dremel ja sen katkaisulaikka. ÄLÄ HENGITÄ PÖLYÄ. Se on myrkkyä. Lyhennä saman verran sisäputkea. Sovita palikat paikalleen, poraa reikä ekalle niitille ja purista kiinni. Nyt mikään ei enää heilu ja huoju niin poraa loput reijät ja niittaa kiinni. Jos niitit liian tiukkoja puristaa, syö kaurapuuroa. Sovita pyörään, avaa kalja, starttaa pyörä. Anna lämmetä ja huudata rajoittajaan ja nauti työsi hedelmistä!!!![]()
![]()
Mikä ihmeen vastaohjaus??
No ny se on 15cm lyhempi,muuten simmpeli homma mutta panta jäi vähän löysälle yhdestä niittien välistä,no kyllä se siinä pysyy kun sai nuijia päätylaikankin kunnolla että sai tarpeeks syvälle.
Enää ei illalla viittiny naapureita kiusata koe kuuntelemalla,mutta huomenna pärähtää,nyt näyttää kyllä niin tumpilta että luulis ääntäkin riittävän.Kiitos kaikille neuvoja antaneille.
Rautasahalla poikki eikä rispaantunut lainkaan ja niitit on alumiinia.
Suzuki Hayabusa L0
Kawasaki ZZR1400 L1
Exät:
Kawasaki er6n
Honda CB500
Suzuki GSX-R 1000 L1
GSX-R 1000 K7
B-king
GSX-R 1000 K7
suzuki gsf1200 k2
suzuki gsf1200 k3
suzuki hayabusa k8
yamaha R1 04
yamaha fz6s 06
yamaha fzs600 98
tzr125
Aikasmoisia saastemyllyjä saa olla että vaatii oikein happoiset popparit
Erimerkkisiä/ mallisia vaimentajia niitattu nippuun alupoppareilla, eikä yksikään ole haihtunut taivaantuuliin tai pettänyt. Ehkä keskivertoa parempi tuuri.
Alupopparin ainoa etu tosin ainakin omasta mielestäni on sen helppous vaimenninta uudestaan avatessa.
Se on mukava ottaa sydänverellä hankittu akran evo-putkiston kuituvaimennin kainaloon, mihinkään et saa kunnolla kiinni, paikallaan harvoin saa kaikkia porattua auki, siinä pääsee isolta mieheltäkin itku, kun rst-niittien kanssa taistellessaan pyöräyttää terän tuon ah, niin upean hiilarikuoren ympäri.![]()
No joo... *.
Onhan se... että jos "Horst Nussbaum & co" linjalle lähdetään... ja rosteria tai hapokasta.... niin
sitten hommataan kupatuilla laipoilla kuten orginaalitkin!
(tai kupataan itse)
Alumiiniumiset on siitä vaan armeliaampia, että keittiön pöydällä suhvatessa ei välttämättä carboniin saa ihan "taiteen sääntöjen" mukaisia reikien viimeistelyjä.....
ja niittejä puristaessa saattaa "kovat niitit" antaa hieman
rispatuille reikäsille kyytiä.
On tosiaan omassa "Open- sarjan" carbonissa aluniitit
aivan priimat-bueno-tiukat kolmen vuoden vinguttamisen
jälkeen.
En tiedä.... jos nysvätään, nysvätään sitten viimeisen päälle... (kupatut laipat) tai sitten ollaan käytännöllisiä ja "hoidetaan homma" *. * Kukin tyylillään.
Ei oo kukaan tullu vittuilemaan, että "laitoit sitte alumiiniumit",
mutta epäilen hieman, että jos kovat ja suorilla laipoilla.... niin "et sitte kupannu laippoja kuitenkaan" tulis ennen moroja.... *.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Sliparissa ei ole mitään mitä alumiininiitti ei pidä. Ulkonäöllisesti voi olla siistimpää käyttää RST-niittiä. Haponkestävissä menee kyllä raha hukkaan.(J@ck @ Heinä. 08 2010,15:59) kirjoitti
Elämä on vaarallista, siihen kuolee
^ Taitaa olla näin, ensi kerralla tyydyn alumiinisiin ja helppohan niitä on uusia jos sattuu jostain syystä menemään poikki.
Tuli vaan luettua jostain, että pitää olla haponkestäviä tms.![]()
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
Eihän hapokkaistakaan toki haittaa ole.(-JuhaK- @ Heinä. 10 2010,08:59) kirjoitti
Toisaalta, haluaisin kyllä tehdä itselleni tieteellisen kokeen ja katsoa, kykenenkö naama näkkärillä kuuntelemaan kun joku selittää..... miksi ne pitää olla hapokasta.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
tämä on nyt *off-topicin rajalla mutta riskeeraan kustannuksellanne ja kysyn tässä threadissa..
yoshin trs alumiini-sliparista otan sen yoshin metallikilven pois ja laitan toisen tilalle. voinko porata ne niitit siitä vex ilman että pitäisi avata koko lootaa. poppareilla laitan sen uuden kiinni myös.
eli jääkö mainitulla tavalla toimiessa sinne sliparin sisuksiin kiliseviä popparin osia jotka voisivat bonuksena rikkoakin vielä jotain??
^ Anna mennä vaan, vanhan popparin pää jää vaimenninvillan sekaan. Huonolla säkällä se voi pitää ääntä jos jää vaippaan kiinni, mutta ei sieltä mitään rikki mene![]()
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
Itse noita vaimentimia parit lyhentänyt ja poppareidenkin kanssa pelleillyt.
Jos vaan mahdollista ja haluaa säilyttää villat sekä kuoren mahdollisimman pitkään ehjänä niin kannattaa joko hommata "umpinaisia" poppareita tai sitten pakoputkiin tarkoitetulla silikoonilla tukkia kaikki mahdollinen ilmareikä sinne vaimentimen sisälle, villojen sekaan. Meinaan palaa villat aika rapsakkaan, ainakin ratakäytössä, jos käyttää esim. alumiinipoppareita, mistä se sielu putoaa irti ja jää puhdas ilmareikä popparin keskelle.
"Starvin' Marvin"
Tylsimpinä hetkinä poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com
Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa....
Varmaan se jossain rivikoneisessa pysyy sitten paikallaan vaikka paperitolloilla, mutta twinit ja singlet ovat ainakin hieman eri asia. Näitä juttuja lukee kuitenkin vaikka kuka, niin hyvä se on asioista jauhaa, ettei tuu yllätyksenä. Jos sen haluaa tehdä kunnolla, niin kannattaa laittaa kunnolliset niitit. Mä vaihtelin alumiinisia kotariin pariin kertaan ja rosterisilla pysyi sitten lopulta kasassa. Ei toi homma nyt rahasta voi olla kii vai onko?!kirjoitti
MB C220 CDI
Ducati SS1000
KTM Superduke
Kyllä ne villat palaa myös tieliikenne käytössä,ehkä hitaammin kuin ratapyörissä.(parjan_fin @ Syys. 07 2010,00:20) kirjoitti
Mitä ilmeisemmin alumiinisten poppareiden perään vanno ne, joilla on sielut pysyneet pop-niitissä paikallaan...
Mutta miksi tehdä työ kahteen kertaan, sitä en ymmärrä?
Useammin olen kuullut alumiinisten pettävän kuin kestävän yli kaksi vuotta.
(-toisaalta, tämäkään ei ole ainut asia jota en ymmärrä)![]()
Kwakan kaveri? - Ehkäpä kohta toinen Kwaakku
Joopa.(Sledgehammer @ Syys. 07 2010,08:08) kirjoitti
Hyvä se on jauhaa, samaa mieltä kanssasi.
Lainaamassasi tekstissä en tosin ottanut millään lailla kantaa twiniin, singleen enkä kotariin, että lepo vaan.
Esim. kilpakäyttöön tömäreihin, varsinkin enskoihin, joissa monesti killerit, tulee käytettyä itsekin ihan teräsniittejä.
Monet hommat ovat usein ennemmin järjestä kuin rahasta kiinni.
Saattaa olla kätevämpää käyttää aluniittejä silloin, kun vaimennin on suht usein avattava esim. villojen vaihdon vuoksi.
Hieman useammin kuin kahden vuoden välein.
Osittain sarkastinenkin kannanottoni kohdistui lähinnä tuohon haponkestävyyden tarpeellisuuteen, johon ei ole kai kukaan vieläkään heittänyt kovin tieteellistä tarinaa tueksi.
Seuraavaksi olisi kiva kuulla näistä popparireikä/ savupiippu-ilmiöistä ja sen kiihdyttävästä vaikutuksesta vaimenninvillojen palamiseen, tiedostatko itse miten palotapahtuma tuosta tehostuu, vai jakaisitko tiedon muillekin, niin saisi oppia hieman uutta?
Katunelarissa alumiininiitit kesti pari vuotta ihan ok (pyörä meni sit vaihtoon), teräsniiteillä itse kyllä itsekin seuraavankerran laitan kasaan. JA nimenomaan sellaisilla umpinaisilla: Oli kerran pieni ilmarako päätylaipan reunassa, villat oli palaneet siitä kohtaa aivan murusiksi vaikka muualla oli vielä ok. Jos pääsee puhaltamaan sieltä villojen läpi ulos jostain kohtaa niin se polttaa nopeasti sen villan pois.
Tämä siis vain omaa kokemusta, laittakaa vaikka hammastikuilla kasaan se jos siltä tuntuu
Voisin arvailla, että normalisti ne palokaasut ei virtaa ollenkaan villojen läpi vaan siellä reikäputken sisällä ja päädystä ulos. Jos ne pääsee virtaamaan villojen läpi jostain sivussa olevasta reiästä pihalle niin kyllähän ne nopeammin sieltä kuluu?kirjoitti
Nips naps, Nyt lähti ~12cm vanhasta naarmusesta akrasta pois. Kyllä siihen se kolmisen tuntia meni. Äänet ei kyllä hirveästi muuttunu, ehkä vähän matalammat soundit nyt.
Kovin homma oli ehkä puristaa teräksiset niitit ihan normaalilla pop-niitti pistoolilla, sai koko painolla pomppia päällä.
Taisin kolauttaa vasaralla sitä metallista o-rengasta, kun pikkusen alko vuotamaan juuresta. Millähän tuota vois koittaa tiivistellä?
-Gsxr 1000 K2 --> KTM 450 exc 2004-