6t välein pikkuhuolto, käytännössä öljynvaihto ja jokunen tarkistus, eli 1250:n palasäätöiset venttiilit ei kuitenkaan kaipaa tarkastusta kuin 24 tonnin välein.(ilkka75 @ Elo. 06 2010,10:01) kirjoitti
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Päivän kurvailun pohjalta, niin isolla kuin pienellä, tuli tunne(sussari @ Heinä. 06 2010,21:43) kirjoitti
että pahin vika on "tasaisuus". Hyvä yleiskone ilman
suuria intohimoja. Paljon arjessa arvostettavia helppouksia, mutta millään saralla ei puntti pahemmin ala vipattamaan.
Pikkubansku tuntuisi eloisammalta vaihtoehdolta sooloajeluun.
Muuten, en tiedä miten toi sun Jammu on rakennettu, vai onko mitenkään,mutta ihmettelen jos Jammua Banskuun....
Vähän ajetusta saa muutamilla "perusjutuilla" (alusta,pata)
kohtuurahalla ihan toisen tason pelin kuin orkkis on.
Ero on VALTAVA.... ja samoin sen herättämissä viboissa.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Nuo vesikoneet on vielä vähän erilaisia luonteeltaan kun ilma/öljy koneet. Perusvireillä niistä saa kivan kulkijan!(BadToThe Bone @ Elo. 06 2010,22:04) kirjoitti
Pääsee toki vakiollakin.
Mulla on väliputki ja vaimennin vaihdettu ja säädetty omasta ja on vakioon nähden ihan eri peli.
Keulii jopa kaasulla kun räppää vaan pohjaan (suljetulla alueella)
Toki on nämä i/ö koneet muutenkin vähän"räyhempiä" luonteeltaan vakionakin.
Minulla on ollut tämän kesän alla 1250 SA Bandit täysin katettuna. Hyvältä pyörä minusta tuntunut ja tehot riittävät kyllä minulle. Tosin seuraavaksi täytyy hankkia siihen Gipron vaihdenäyttö sen takia että se ohittää rajoitukset pieniltä vaihteilta. Ainoa asia mitä edellisetä moposta on ikävä on keppiveto.
Eihän pyörä sivullisissa herätä sen enempää tunteita mutta se riittää että kuski tykkää. Kahvaa voi kääntää 1500 rpm (melkein tyhjäkäynti) tasosta vaihteella kuin vaihteella ja aina mennään. Vääntöä on käytössä alhaalta saakka.
Rahallahan saa toki parempaa, jos sitä tarvitsee ja pystyy hyödyntämään. Minulle nykyinen kampe riittää omiin tarkoituksiini.![]()
Suzuki GSF 1250SA -08
Tässä on minun mielipide, johon ei tarvitse ottaa kantaa eikä hernettä nenään.
Kaikki moottoripyörät ovat paskoja, paitsi 1150GSA, joka on täyttä paskaa.
Jokaisella saa olla oma mielipide, vaikka sen asiapitoisuus voi olla lääkkeiden puutetta tai yliannostusta.
parempi pienikin krapula, kuin ihan selvinpäin
Tai viinan vähyyttä?(jakari59 @ Elo. 06 2010,23:19) kirjoitti
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
Niin, viinan käyttö lisää viisautta viinankäyttäjän näkökulmasta käsin ...((koskematta lääkkeisiin), oh hoh tulee sanaleikkiä näin yöllä(kin)..).
Juodaan viinaa!!
parempi pienikin krapula, kuin ihan selvinpäin
Erittäin hyvin sanottu.(jakari59 @ Elo. 06 2010,23:19) kirjoitti
Aamu on kaunis, eiköhän lähdetä lapioimaan.![]()
paskojahan ne molemmat ovat, vaikkapa trialreitillä niillä ei pääse mihkään eikä umpimettässä. silti käyttöpeliksi kelpaisi melkein kumpi vain ja moni muukin.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Jopas tuntuu Biltema Motor Works herättävän tunteita.
Eikös sen pitäisi olla semmoinen hajuton ja mauton jolla kulkevat vain ne jotka eivät junaan ehtineet.
Juuh, pikku huolto tai isoa huoltoa (oljyn vaihto + valohoitoa)(pecha @ Elo. 06 2010,10:28) kirjoitti
kumma sinänsa kun ainakin 2 muuta merkkiä saa pyöränsä kestämään 10tkm huolto välillä. Sen enempää kehumatta tai haukkumatta mitään merkkiä tai sen huolto ohjelmaa (en myöskään ole tehnyt laskelmia hinnoista) on ainakin mielestäni 6tkm aika lyhyt vaihtoväli nykyaikaisille oljyille ja moottorille.
Venojen tarkistus 24tkm välein kuullostää myös aika pieneltä km määrältä nyky koneeseen, varsinkaan kun ei ole kyseessä edes kovin korkealle viritetty moottori. Tosin ei minullakaan tarvinnut säätää tuossa km määrässä, eli vain tarkistus.
Mutta kun joutuu teettämäänainakin osa huolloista liikkeessä, niin kyllä se aina on oma vaivansa viedä huoltoon yms yms. Ja kuten jo laitoinkin en ole laskenut rahassa. Mutta aina kun käytät huollossa menoja on. Siihen perustan mutu tuntuman pidemmän huolto älin edullisuudesta.
Laskekoon joku jota huvittaa tai jolla on faktaa (tämä vai. Minun mielipiteeni)
Mielipiteeni vain omiani, eikä minua kiinnosta mitä muut niistä ajattelee. Tietoisesti en kuitenkaa loukkaa ketään tai mitään.
Yamaha FJR 1300A -08
Tietääkseni Suzukibandit.org-ylläpitäjä ansaitulla vuosilomalla!(gepardi @ Elo. 05 2010,10:35) kirjoitti
Kaverin nicki on Hale63.
Uskon ,että asia "järjestyy"tuotapikaa? Toki voihan sitä kysyä missä/mistä viivytys johtuu.
Minulla aikoinaan meni vain päivä.
Hyvää jatkoa siellä ja täällä!!!
Tunturi Sport. Siitä se alkoi,,,,
Mulla on 1250 SA mallin huoltomanuaali PDF -muodossa. Eipä niissä muuta eroa ole kuin yläkatteen alue. Laita spostisi niin lähetän sen sinulle.(Old motoman @ Elo. 07 2010,19:41) kirjoitti
Suzuki GSF 1250SA -08
Piti oikein käydä kokeilemassa vesirosvoa panetteluiden jälkeen. Kyseessä K9 SA-malli, nyt 13000 kilsaa mittarissa. Renkaina Metzeler Z6 Interact, edessä 4000 ja takana 7500 ajettua kilsaa. Kuskina 104 kilonen ruipelo, pituutta niin paljon, että silmille ei kannata hyppiä. Perälaukku ja sivulaukut mukana, ei kyytiläistä.
Ajokokemuksina motarilla 120 kilsan vauhti ihan ok, katteiden aiheuttamat pyörteet aiheuttaa kypärämelua jonkin verran. Tämä riippunee kuskin pituudesta ja käytettävästä pleksistä ja kypärästä(kokeiluhommaa).
Siirryin radalle, ja kokeilin 200 km/t matkavauhtia. Kokemus ei ollut mitenkään miellyttävä laukkujen kanssa, joten en suosittele. Taas vaikuttaa suojat ja kypärä kuljettajaan, pyörä kulki maltillisen mutkattomasti.
Siirryin kuitenkin pois radalta mutkaisimmille kolminumeroisille teille. Vauhdin pitäminen oli helppoa johtuen moottorin vääntöominaisuuksista, vaihteita ei ole pakko kelata, jos ei niin halua tehdä. Kiihtyvyys mutkista ulos tultaessa on täysin riittävää tikkari +50 nopeuksiin asti isollakin vaihteella, mutta mikään ei estä selailemaan vaihteistoa alaspäin ja kokeilemaan keulan keveyttä. Vesirosvon pidempi runko ja 100 HP teho(ttomuus)hillitsee Power Wheelietä, ja sen kokemiseksi kannaattaakin hankkia joku sporttisempi vaihtoehto. Rosvon runkorakenne ja kuljettajan paino yhdessä saavat aikaan velttouden tunnetta takapäässä mutkissa ajettaessa(itsellä takapamppu säädetty puoleen, kiristää pitää vauhdin kasvaessa) Etupää toimii minusta moitteetta, mutta säätövaraakin toki löytyy. Pienemmillä teillä ajettaessa olen huomannut jonkin verran uraohjautumista tiekarhun kaivertamissa pitkittäisurissa mutkissa. En ole aivan varma, johtuuko renkaista vai notkeahkosta rungosta.
Sorateitäkin tuli 1500 kilsan lenkilla kokeiltua kaikkiaan 70 kilsaa, joista pisin legi oli 39 kilsaa. Vauhtia ei voinut toki pitää niin paljoa, kuin jollain soranorsuilla, mutta vaikeuksitta menee n. 50 nopeus. Sora ei ole parasta mahdollista alustaa, mutta ei sitä tarvii lähteä kiertämäänkään.
Kaikenkaikkiaan Vesirosvo on mukava yleispyörä, johon saa tarvittaessa lisävarusteilla riittävät herkut niin matkailuun, kuin mutkailuun ja radalle. Ehkä kuvaavin sanonta siitä on se, että se pitää sisällään osan kaikkien pyörien hyvistä ominaisuuksista olematta silti paras.
PS.
En minä sitä kyllä aliohjautumaan saa parhaalla tahdollanikaan.
PS2.
Aloittajalle: Toivottavasti tästä hedelmällisestä keskustelusta oli sinulle jotain apua. 2-päällä kokemuksia en voi sinulle välittää, koska vaimoni ei suostu tulemaan kyytiin.
Hän ajelee omallaan mielumin.
Lisää( puolueetonta) tietoa
Btw. Minulla pari kappaletta uusia e-hyväksyttyjä kirkkaita LED-takavaloja Bandittiin 05->
H. 65 € /kpl.
Privalla tai s-postilla voi tiedustella.
Kawasaki H2 SX SE ja Mv Agusta Brutale dragster rr -16
Nyt Kake kävi niin, että kirjoitit juuri sen, mitä olisin itse kirjoittanut omasta kokemuksestani vanhalla 1200:lla, jos olisin ollut riittävän viitseliäs. Kuskitkin on saman kokoisia ja havainnot samat. Juuri noin se menee. Viestien vaihdossa ja niiden vastaanotossa tuli sitten joku kokkare, mikälie.
Itse kommentoin tätä väitettä: "Lisäisin tuohon vain, että Rosvoa on helppo käsitellä ajossa; niin cityssä kuin mutkillakin." Tiedät hyvin, se ilmenee jo tuosta tekstistäsikin, että Banditia pitää ajaa ja joskus jopa aika määrätietoisestikin. Varsinkin jos tekee sen käyttövirheen, jonka muistaakseni myös kerroin omaksi mokakseni, että jättää täyteen kuormatun pyörän takapampun kiristämättä. Silloin aliohjaa (nyt osaavat sitten muutkin varoa ja tarvittaessa säätää, eikä heti tarvi alkaa haukkua pyörää).
Kerroin myös surkeasta Norjanreissusta, jolloin ajelin perse maassa pitkin mutkateitä. Silloin vertailukohteena oli Triumph Tiger 995. Kyllä niissä eroja on. Jos haluaa verrata Suzukeja, verrataan nyt sitten vaikka 650 V-Sromia ja 1250:aa. Miten on sen helpon käsiteltävyyden kanssa? Näitä enemmän tai vähemmän teennäisiä vertailupareja voisi laatia vaikka kuinka.
Taisin unohtaa mainita, että ostin sellaisen 1200S:n omilla pikku säästöillä ihan uutena. Vapaaehtoisesti ja kenenkään painostamatta. Vaihdossa meni K100RS enkä katunut kauppaa. Kokemusta kertyi jotain 20 tkm, jonka jälkeen havaitsin toisen kapineen olevan itselleni mitoiltaan ja muutenkin passelimpi. Edellä tulikin jo muiden toimesta todettua se, että 1250 on ihan eri rungolla kuin 1200 ja että mahdolliset alustan puutteet on helppo korjata Pro Linkillä. Tuokin tieto saattaa olla jollekin arvokas. Ilman tätä vääntöä asia ei olisi ehkä tullut esiin.
Asia olisi voinut ihan hyvin voinut jäädä siihenkin perustelemattomaan yhteenvetoon, että: " Rosvoa on helppo käsitellä ajossa; niin cityssä kuin mutkillakin." Voi kuitenkin olla hyvä tietää - kun joku sellaisen ostaa pläjäyttää eikä Rosvo yht'äkkiä menekään mutkaan kuin Ducati - ettei tarvitse syyttää pelkästään itseään. Voihan olla, että se Rosvo nyt ei sitten kuitenkaan ole ihan sieltä helpoimmasta päästä viedä niin cityssä kuin mutkillakin. Mulla ainakin oli tiettyjä vaikeuksia enkä varmaan ole valtakunnan ainoa tumpelokuski, joka keksii hankkia Banditin.
Jaan kansssasi toivomuksen siitä, että aloittajalla on ollut viihdyttäviä hetkiä tämän valaisevan ajatustenvaihdon tiimoilla.
Juu, en pyörrä tuolla aikaisempia puheitani, mutta voisin
selvennyksen vuoksi vielä todeta, että hyvä peli.
Ainoa ja joillekin suuri puute lienee se, ettei se miltään
osin "herätä suuria tunteita". Ei edes se romplaamattoman
padan hyvin nöyrä käytös ja laaja käyttöalue.
Nämä on aika kaksipiippuisia juttuja.
Erilaisissa kisapeleissä (kisapelejä vertaillen) tuollaiset Banskun monet perusominaisuudet antavat monelle
kokeilijalle "tumpun" fiiliksen, mutta sitten ihmetellään,
onko kello kunnossa kun se näyttää niin vähän.
Eli omassa lajissaan käytännön tasolla hyvää pyörää
ei "suuri yleisö" useinkaan osaa arvostaa riittävästi.
Se kun vaan hoitaa hommansa omassa lajissaan.
Alusta-asioihin on pakko mainita pari perusjuttua, jotka
yleisellä tasolla usein "ohitetaan" suvereenisti heti
starttiruudun jälkeen.
Se liittyy (taas) tähän suosikkiaiheeseeni, kokonaisuuden
hahmottaminen.
Alustan "toimivuuteen", komponentteihin ja säätöihin liittyy
noita lähtökohtaisia rajoitteita.
Eli, pienetkin muutokset jousitetussa massassa ja edelleen
ajonopeukuksien vaikutus voimien muutokseen !!!!!
Näihin kun vielä lisätään käytännön toimivuuden kannalta
äärimmäisen tärkeä "balanssi" päiden suhteen, ollaankin
saatu se Pandoran lipas auki näissä puitteissa.
Tuohon ei kannata sen syvemmälle upota, mutta haluaisin
tähdentää olennaista.
Jos ajetaan duunimatkaa, "Mutterikaffeelle" ym. ajoa...
Jos ajetaan oikein tosi reipasta mutkapätkää.....
Jos lähdetään täyspakkauksessa reissuun/kaksi päällä tms....
Kyllä! Kovin monelta unohtuu, että "toimivat" säädöt
ovat eri tapauksissa TÄYSIN ERI PLANEETALTA.
Tähän tietenkin liittyy vielä rengaspaineetkin.... mm.....
Moniko sitten ihan oikeasti muuttaa varsin radikaalisti
perusasetuksia aina ja heti "lajin vaihtuessa"??
Mitä enemmän TOTEUTUNUT ajosuorite on "väärien" säätöjen
puitteissa, sitä negatiivisemmaksi muodostuu tuntuma
ko. alustan toimivuudesta.
Mitä "laadukkaampia sopivia" komponentteja alusta käsittää,
sen paremmin saadaan kokonaisuus keskimäärin toimimaan.
Ihan kuriositeettina sanoisin, että Bemulla tuntuisi muutaman
kokeiluni perusteella olevan tuo "napista säädettävä"
alusta kokonaisuutena suhteellisen toimiva ratkaisu yleiskäyttöön.
Ok, mentiin täysin off-topic, mutta alusta puhuttaa aina,
kaikkialla ja iänkaiken..... aamen.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY