(m.romppanen @ Kesä. 25 2010,21:59) kirjoitti
(pecha @ Kesä. 24 2010,09:44) kirjoitti
(anselmi6 @ Kesä. 24 2010,09:21) kirjoitti
^ Eräs Suomen parhaita Suzuki-mekatsuja ehdottomasti, varsinainen velho. Voi vaan olla tähän vuodenaikaan melko kiireinen kaveri.
Minkä verran ajettu DL650, ja missä huollettu? Käyntiongelmien tai "äänten" diagnosointi voi netin yli olla vaikeaa, yleensä se vaatii sitä, että pyörä on vieressä, ja pääsee kuuntelemaan, ehkä jopa pikku koeajolle.
Ainakin läppärunkojen synkan pielessäolo voi huonontaa käyntiä. Jokin sähköpuolen vikakin voisi sitä tehdä, mutta silloin pitäisin todennäköisempänä, että käynti olisi huonoa alakierroksilla, ja paranisi kun jengat nousee.
Jos enemmän ajettu peli, polttoainepumpun sisällä olevan matalapainesuodattimen tukkoon meneminen voisi myös tehdä käynnistä heikkoa korkeammilla rundeilla, kun bensanvirtaus on osittain estynyt. Omassani mainittu filtteri oli 50.000km kohdalla melkein tukossa.
synkkkaus,molemmat,ylemmät ja alemmat tehty,venat ok.suodattimet ok,kaikki sähköliitännät käyty läpi,bensalinja katottu,ei ollu mitään töhnää.värinä alkaa 4000 kierroksella ja välillä ei kärsi yli 5000 antaa ku tuntuu et pyörä hajoo käsiin,välillä käy hetken täysin värinättömästi kaikilla kierroksilla.huollot tehty ihan ite ,osaan kyllä vaikka ehkä moni muuta luuleekin.tiedän kyllä et vielä olis monta kohtaa mitä tarkastaa,mut loppuu työkalut tallista.
28000 km ajettu peli.tekikö tukkonen suodatin sulla huonoo käyntiä?.
ei se vielä huonontanut käyntiä, mutta olisi kyllä varsin pian niin tehnyt. Km-määrä ei välttämättä ole ratkaiseva, vaan tankatun bensan laatu.
Itse en nyt oikein keksi, miten venttiilinvälys voisi saada koneen tärisemään (ainakaan juuri enempää kuin V2-moottori tärisee luonnostaan)..... sitä paitsi näissä on palasäätö, ja yleensä säädöntarvetta ei vielä 24t huollossa ole.
Kerros nyt vielä pikkuisen tarkemmin siitä, mikä ongelma on:
- alle 4000 kierroksen moottori toimii siis kaikin puolin täysin normaalisti?
- koska tämä alkoi? Alkoiko se yhtäkkiä (ja jos kyllä, *tapahtuiko tämä kenties samaan aikaan, kun on tehty jotain huoltoon liittyvää?) - vai alkoiko se pikkuhiljaa, ja on käynyt ajan mittaan pahemmaksi?
- Ilmeneekö tärinä aina, eli kylmällä ja kuumalla koneella, ja kaikissa ajotilanteissa (yksin ja ilman kuormaa, sekä kaksin ja raskaalla kuormalla), vai tärinä tulee esille ainoastaan jossain tietynlaisissa olosuhteissa, tietyssä kaasun asennossa tms?
Moottorin sisältä kuuluviin ääniin tai muihin selkeästi asiaankuulumattomiin epänormaaleihin asioihin suhtautuisin sinänsä vakavuudella, mutta niiden diagnosointi voi netin yli olla pikkuisen hankalaa. Jos kyseessä on selkeästi epänormaali tärinä, en käyttäisi konetta nyt ollenkaan, vaan ottaisin aivan ensiksi yhteyttä johonkin Suzuki-mekatsuun, yhden hyvän sellaisen yhteystiedot tänne jo postattiinkin.