Tulokset 1:stä 13:een 13:sta
  1. #1
    strommin kone täristää yli 4000 kierroksilla vaikka säädöt on tarkistettu ja kaikki huollot tehty.käynnissä kilisevä ääni,ihan ku olis venavälykset,mutta nekin on ok.onko muilla samoja oireita mopossaan.650:nen ja vm 2005.



  2. #2
    Ei kaikki äänet voi tulla venttiilinvälyksistä

    Täristys viittais yleensä epätasapainoon jossain pyörivässä osassa? Eikös näin...

    Eli onko laakeri tai jokin akseli antautumassa koneesta. Tasapainoakseleiden kanssa en ole vielä joutunu tekemisiin, että en tiedä miten se reagoi jos on väärin ajoitettu. (täristääkö kokoajan vai vain tietyllä kierrosalueella). Pistä mopo käymään ja kuuntele ruuvimeisselillä(jos ei stetoskooppia ole) mistä päin kilistys kuuluu.

    Tai sitten sulla on vain joku paikka löysässä ja pultti jääny kirimättä. Sielä prikka helisee nyt sitten...
  3. #3
    Lainaa (willik @ Kesä. 24 2010,07:08) kirjoitti
    Ei kaikki äänet voi tulla venttiilinvälyksistä

    Täristys viittais yleensä epätasapainoon jossain pyörivässä osassa? Eikös näin...

    Eli onko laakeri tai jokin akseli antautumassa koneesta. Tasapainoakseleiden kanssa en ole vielä joutunu tekemisiin, että en tiedä miten se reagoi jos on väärin ajoitettu. (täristääkö kokoajan vai vain tietyllä kierrosalueella). Pistä mopo käymään ja kuuntele ruuvimeisselillä(jos ei stetoskooppia ole) mistä päin kilistys kuuluu.

    Tai sitten sulla on vain joku paikka löysässä ja pultti jääny kirimättä. Sielä prikka helisee nyt sitten...
    Ei vaan hirveesti ehkä kannata huudattaa jos jotain irti/löysällä tosiaan koneen sisällä.
    Saattaa tulla hyvä lasku...

    Huoltoon!
    Honda Valkyrie SuperCharged
  4. #4
  5. #5
    Lainaa (imohtep @ Kesä. 24 2010,09:11) kirjoitti
    Lainaa (willik @ Kesä. 24 2010,07:08) kirjoitti
    Ei kaikki äänet voi tulla venttiilinvälyksistä

    Täristys viittais yleensä epätasapainoon jossain pyörivässä osassa? Eikös näin...

    Eli onko laakeri tai jokin akseli antautumassa koneesta. Tasapainoakseleiden kanssa en ole vielä joutunu tekemisiin, että en tiedä miten se reagoi jos on väärin ajoitettu. (täristääkö kokoajan vai vain tietyllä kierrosalueella). Pistä mopo käymään ja kuuntele ruuvimeisselillä(jos ei stetoskooppia ole) mistä päin kilistys kuuluu.

    Tai sitten sulla on vain joku paikka löysässä ja pultti jääny kirimättä. Sielä prikka helisee nyt sitten...
    Ei vaan hirveesti ehkä kannata huudattaa jos jotain irti/löysällä tosiaan koneen sisällä.
    Saattaa tulla hyvä lasku...

    Huoltoon!
    "Ehkä kannata... saattaa tulla..."

    Niin tai sitten saattaa olla tulematta iso lasku ja kannattaa ekana ite paikallistaa missä päin se äänilähde on.

    Samanlaiset ihmiset ne sielä huolossakin rapii päätä, että mikä siinä on.
  6. #6
    Lainaa (anselmi6 @ Kesä. 24 2010,09:21) kirjoitti
    ^ Eräs Suomen parhaita Suzuki-mekatsuja ehdottomasti, varsinainen velho. Voi vaan olla tähän vuodenaikaan melko kiireinen kaveri.

    Minkä verran ajettu DL650, ja missä huollettu? Käyntiongelmien tai "äänten" diagnosointi voi netin yli olla vaikeaa, yleensä se vaatii sitä, että pyörä on vieressä, ja pääsee kuuntelemaan, ehkä jopa pikku koeajolle.

    Ainakin läppärunkojen synkan pielessäolo voi huonontaa käyntiä. Jokin sähköpuolen vikakin voisi sitä tehdä, mutta silloin pitäisin todennäköisempänä, että käynti olisi huonoa alakierroksilla, ja paranisi kun jengat nousee.

    Jos enemmän ajettu peli, polttoainepumpun sisällä olevan matalapainesuodattimen tukkoon meneminen voisi myös tehdä käynnistä heikkoa korkeammilla rundeilla, kun bensanvirtaus on osittain estynyt. Omassani mainittu filtteri oli 50.000km kohdalla melkein tukossa.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  7. #7
    Lainaa (pecha @ Kesä. 24 2010,09:44) kirjoitti
    Lainaa (anselmi6 @ Kesä. 24 2010,09:21) kirjoitti
    ^ Eräs Suomen parhaita Suzuki-mekatsuja ehdottomasti, varsinainen velho. Voi vaan olla tähän vuodenaikaan melko kiireinen kaveri.

    Minkä verran ajettu DL650, ja missä huollettu? Käyntiongelmien tai "äänten" diagnosointi voi netin yli olla vaikeaa, yleensä se vaatii sitä, että pyörä on vieressä, ja pääsee kuuntelemaan, ehkä jopa pikku koeajolle.

    Ainakin läppärunkojen synkan pielessäolo voi huonontaa käyntiä. Jokin sähköpuolen vikakin voisi sitä tehdä, mutta silloin pitäisin todennäköisempänä, että käynti olisi huonoa alakierroksilla, ja paranisi kun jengat nousee.

    Jos enemmän ajettu peli, polttoainepumpun sisällä olevan matalapainesuodattimen tukkoon meneminen voisi myös tehdä käynnistä heikkoa korkeammilla rundeilla, kun bensanvirtaus on osittain estynyt. Omassani mainittu filtteri oli 50.000km kohdalla melkein tukossa.
    synkkkaus,molemmat,ylemmät ja alemmat tehty,venat ok.suodattimet ok,kaikki sähköliitännät käyty läpi,bensalinja katottu,ei ollu mitään töhnää.värinä alkaa 4000 kierroksella ja välillä ei kärsi yli 5000 antaa ku tuntuu et pyörä hajoo käsiin,välillä käy hetken täysin värinättömästi kaikilla kierroksilla.huollot tehty ihan ite ,osaan kyllä vaikka ehkä moni muuta luuleekin.tiedän kyllä et vielä olis monta kohtaa mitä tarkastaa,mut loppuu työkalut tallista.
    28000 km ajettu peli.tekikö tukkonen suodatin sulla huonoo käyntiä?.



  8. #8
    merkinvaihtoedessä.sukisukivikapukki/tikki....
    Herrasmies ei juokse dösään, eikä suutele savuke suussa...
  9. #9
    Lainaa (Rib@55 @ Kesä. 25 2010,22:01) kirjoitti
    merkinvaihtoedessä.sukisukivikapukki/tikki....
    ei viittis,kun muuten mieleinen peli.
  10. #10
    Eikös nuo suzukin koneet ole "maailman" parhaita, eikai niitä huvikseen turbotella? Joten tuskin merkin vaihto siinä mielessä parantaa tilanneta.
    Hajapusanisti
  11. #11
    Lainaa (m.romppanen @ Kesä. 25 2010,21:59) kirjoitti
    Lainaa (pecha @ Kesä. 24 2010,09:44) kirjoitti
    Lainaa (anselmi6 @ Kesä. 24 2010,09:21) kirjoitti
    ^ Eräs Suomen parhaita Suzuki-mekatsuja ehdottomasti, varsinainen velho. Voi vaan olla tähän vuodenaikaan melko kiireinen kaveri.

    Minkä verran ajettu DL650, ja missä huollettu? Käyntiongelmien tai "äänten" diagnosointi voi netin yli olla vaikeaa, yleensä se vaatii sitä, että pyörä on vieressä, ja pääsee kuuntelemaan, ehkä jopa pikku koeajolle.

    Ainakin läppärunkojen synkan pielessäolo voi huonontaa käyntiä. Jokin sähköpuolen vikakin voisi sitä tehdä, mutta silloin pitäisin todennäköisempänä, että käynti olisi huonoa alakierroksilla, ja paranisi kun jengat nousee.

    Jos enemmän ajettu peli, polttoainepumpun sisällä olevan matalapainesuodattimen tukkoon meneminen voisi myös tehdä käynnistä heikkoa korkeammilla rundeilla, kun bensanvirtaus on osittain estynyt. Omassani mainittu filtteri oli 50.000km kohdalla melkein tukossa.
    synkkkaus,molemmat,ylemmät ja alemmat tehty,venat ok.suodattimet ok,kaikki sähköliitännät käyty läpi,bensalinja katottu,ei ollu mitään töhnää.värinä alkaa 4000 kierroksella ja välillä ei kärsi yli 5000 antaa ku tuntuu et pyörä hajoo käsiin,välillä käy hetken täysin värinättömästi kaikilla kierroksilla.huollot tehty ihan ite ,osaan kyllä vaikka ehkä moni muuta luuleekin.tiedän kyllä et vielä olis monta kohtaa mitä tarkastaa,mut loppuu työkalut tallista.
    28000 km ajettu peli.tekikö tukkonen suodatin sulla huonoo käyntiä?.
    ei se vielä huonontanut käyntiä, mutta olisi kyllä varsin pian niin tehnyt. Km-määrä ei välttämättä ole ratkaiseva, vaan tankatun bensan laatu.

    Itse en nyt oikein keksi, miten venttiilinvälys voisi saada koneen tärisemään (ainakaan juuri enempää kuin V2-moottori tärisee luonnostaan)..... sitä paitsi näissä on palasäätö, ja yleensä säädöntarvetta ei vielä 24t huollossa ole.

    Kerros nyt vielä pikkuisen tarkemmin siitä, mikä ongelma on:

    - alle 4000 kierroksen moottori toimii siis kaikin puolin täysin normaalisti?

    - koska tämä alkoi? Alkoiko se yhtäkkiä (ja jos kyllä, *tapahtuiko tämä kenties samaan aikaan, kun on tehty jotain huoltoon liittyvää?) - vai alkoiko se pikkuhiljaa, ja on käynyt ajan mittaan pahemmaksi?

    - Ilmeneekö tärinä aina, eli kylmällä ja kuumalla koneella, ja kaikissa ajotilanteissa (yksin ja ilman kuormaa, sekä kaksin ja raskaalla kuormalla), vai tärinä tulee esille ainoastaan jossain tietynlaisissa olosuhteissa, tietyssä kaasun asennossa tms?

    Moottorin sisältä kuuluviin ääniin tai muihin selkeästi asiaankuulumattomiin epänormaaleihin asioihin suhtautuisin sinänsä vakavuudella, mutta niiden diagnosointi voi netin yli olla pikkuisen hankalaa. Jos kyseessä on selkeästi epänormaali tärinä, en käyttäisi konetta nyt ollenkaan, vaan ottaisin aivan ensiksi yhteyttä johonkin Suzuki-mekatsuun, yhden hyvän sellaisen yhteystiedot tänne jo postattiinkin.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  12. #12
    Lainaa (pecha @ Kesä. 28 2010,11:05) kirjoitti
    Lainaa (m.romppanen @ Kesä. 25 2010,21:59) kirjoitti
    Lainaa (pecha @ Kesä. 24 2010,09:44) kirjoitti
    Lainaa (anselmi6 @ Kesä. 24 2010,09:21) kirjoitti
    ^ Eräs Suomen parhaita Suzuki-mekatsuja ehdottomasti, varsinainen velho. Voi vaan olla tähän vuodenaikaan melko kiireinen kaveri.

    Minkä verran ajettu DL650, ja missä huollettu? Käyntiongelmien tai "äänten" diagnosointi voi netin yli olla vaikeaa, yleensä se vaatii sitä, että pyörä on vieressä, ja pääsee kuuntelemaan, ehkä jopa pikku koeajolle.

    Ainakin läppärunkojen synkan pielessäolo voi huonontaa käyntiä. Jokin sähköpuolen vikakin voisi sitä tehdä, mutta silloin pitäisin todennäköisempänä, että käynti olisi huonoa alakierroksilla, ja paranisi kun jengat nousee.

    Jos enemmän ajettu peli, polttoainepumpun sisällä olevan matalapainesuodattimen tukkoon meneminen voisi myös tehdä käynnistä heikkoa korkeammilla rundeilla, kun bensanvirtaus on osittain estynyt. Omassani mainittu filtteri oli 50.000km kohdalla melkein tukossa.
    synkkkaus,molemmat,ylemmät ja alemmat tehty,venat ok.suodattimet ok,kaikki sähköliitännät käyty läpi,bensalinja katottu,ei ollu mitään töhnää.värinä alkaa 4000 kierroksella ja välillä ei kärsi yli 5000 antaa ku tuntuu et pyörä hajoo käsiin,välillä käy hetken täysin värinättömästi kaikilla kierroksilla.huollot tehty ihan ite ,osaan kyllä vaikka ehkä moni muuta luuleekin.tiedän kyllä et vielä olis monta kohtaa mitä tarkastaa,mut loppuu työkalut tallista.
    28000 km ajettu peli.tekikö tukkonen suodatin sulla huonoo käyntiä?.
    ei se vielä huonontanut käyntiä, mutta olisi kyllä varsin pian niin tehnyt. Km-määrä ei välttämättä ole ratkaiseva, vaan tankatun bensan laatu.

    Itse en nyt oikein keksi, miten venttiilinvälys voisi saada koneen tärisemään (ainakaan juuri enempää kuin V2-moottori tärisee luonnostaan)..... sitä paitsi näissä on palasäätö, ja yleensä säädöntarvetta ei vielä 24t huollossa ole.

    Kerros nyt vielä pikkuisen tarkemmin siitä, mikä ongelma on:

    - alle 4000 kierroksen moottori toimii siis kaikin puolin täysin normaalisti?

    - koska tämä alkoi? Alkoiko se yhtäkkiä (ja jos kyllä, *tapahtuiko tämä kenties samaan aikaan, kun on tehty jotain huoltoon liittyvää?) - vai alkoiko se pikkuhiljaa, ja on käynyt ajan mittaan pahemmaksi?

    - Ilmeneekö tärinä aina, eli kylmällä ja kuumalla koneella, ja kaikissa ajotilanteissa (yksin ja ilman kuormaa, sekä kaksin ja raskaalla kuormalla), vai tärinä tulee esille ainoastaan jossain tietynlaisissa olosuhteissa, tietyssä kaasun asennossa tms?

    Moottorin sisältä kuuluviin ääniin tai muihin selkeästi asiaankuulumattomiin epänormaaleihin asioihin suhtautuisin sinänsä vakavuudella, mutta niiden diagnosointi voi netin yli olla pikkuisen hankalaa. Jos kyseessä on selkeästi epänormaali tärinä, en käyttäisi konetta nyt ollenkaan, vaan ottaisin aivan ensiksi yhteyttä johonkin Suzuki-mekatsuun, yhden hyvän sellaisen yhteystiedot tänne jo postattiinkin.
    takapytyn nokkaketju oli löysällä,nyt kiristetty ja ainaki paikallaan käy hyvin,jammussa oli kerran sama homma,tosin se oli 4 pyttynen mut tärinää ja meteliä oli siinäkin.
  13.  
  14. #13
    Lainaa (m.romppanen @ Heinä. 02 2010,22:04) kirjoitti
    Lainaa (pecha @ Kesä. 28 2010,11:05) kirjoitti
    Lainaa (m.romppanen @ Kesä. 25 2010,21:59) kirjoitti
    Lainaa (pecha @ Kesä. 24 2010,09:44) kirjoitti
    Lainaa (anselmi6 @ Kesä. 24 2010,09:21) kirjoitti
    ^ Eräs Suomen parhaita Suzuki-mekatsuja ehdottomasti, varsinainen velho. Voi vaan olla tähän vuodenaikaan melko kiireinen kaveri.

    Minkä verran ajettu DL650, ja missä huollettu? Käyntiongelmien tai "äänten" diagnosointi voi netin yli olla vaikeaa, yleensä se vaatii sitä, että pyörä on vieressä, ja pääsee kuuntelemaan, ehkä jopa pikku koeajolle.

    Ainakin läppärunkojen synkan pielessäolo voi huonontaa käyntiä. Jokin sähköpuolen vikakin voisi sitä tehdä, mutta silloin pitäisin todennäköisempänä, että käynti olisi huonoa alakierroksilla, ja paranisi kun jengat nousee.

    Jos enemmän ajettu peli, polttoainepumpun sisällä olevan matalapainesuodattimen tukkoon meneminen voisi myös tehdä käynnistä heikkoa korkeammilla rundeilla, kun bensanvirtaus on osittain estynyt. Omassani mainittu filtteri oli 50.000km kohdalla melkein tukossa.
    synkkkaus,molemmat,ylemmät ja alemmat tehty,venat ok.suodattimet ok,kaikki sähköliitännät käyty läpi,bensalinja katottu,ei ollu mitään töhnää.värinä alkaa 4000 kierroksella ja välillä ei kärsi yli 5000 antaa ku tuntuu et pyörä hajoo käsiin,välillä käy hetken täysin värinättömästi kaikilla kierroksilla.huollot tehty ihan ite ,osaan kyllä vaikka ehkä moni muuta luuleekin.tiedän kyllä et vielä olis monta kohtaa mitä tarkastaa,mut loppuu työkalut tallista.
    28000 km ajettu peli.tekikö tukkonen suodatin sulla huonoo käyntiä?.
    ei se vielä huonontanut käyntiä, mutta olisi kyllä varsin pian niin tehnyt. Km-määrä ei välttämättä ole ratkaiseva, vaan tankatun bensan laatu.

    Itse en nyt oikein keksi, miten venttiilinvälys voisi saada koneen tärisemään (ainakaan juuri enempää kuin V2-moottori tärisee luonnostaan)..... sitä paitsi näissä on palasäätö, ja yleensä säädöntarvetta ei vielä 24t huollossa ole.

    Kerros nyt vielä pikkuisen tarkemmin siitä, mikä ongelma on:

    - alle 4000 kierroksen moottori toimii siis kaikin puolin täysin normaalisti?

    - koska tämä alkoi? Alkoiko se yhtäkkiä (ja jos kyllä, *tapahtuiko tämä kenties samaan aikaan, kun on tehty jotain huoltoon liittyvää?) - vai alkoiko se pikkuhiljaa, ja on käynyt ajan mittaan pahemmaksi?

    - Ilmeneekö tärinä aina, eli kylmällä ja kuumalla koneella, ja kaikissa ajotilanteissa (yksin ja ilman kuormaa, sekä kaksin ja raskaalla kuormalla), vai tärinä tulee esille ainoastaan jossain tietynlaisissa olosuhteissa, tietyssä kaasun asennossa tms?

    Moottorin sisältä kuuluviin ääniin tai muihin selkeästi asiaankuulumattomiin epänormaaleihin asioihin suhtautuisin sinänsä vakavuudella, mutta niiden diagnosointi voi netin yli olla pikkuisen hankalaa. Jos kyseessä on selkeästi epänormaali tärinä, en käyttäisi konetta nyt ollenkaan, vaan ottaisin aivan ensiksi yhteyttä johonkin Suzuki-mekatsuun, yhden hyvän sellaisen yhteystiedot tänne jo postattiinkin.
    takapytyn nokkaketju oli löysällä,nyt kiristetty ja ainaki paikallaan käy hyvin,jammussa oli kerran sama homma,tosin se oli 4 pyttynen mut tärinää ja meteliä oli siinäkin.
    vika löyty sit viimen tulpanhatuista.mutta uutta vikaa pukkaa.öljynpaineen valo syttyy ajossa ja vilkuttaa mittarissa FI.valo syttyy kun on ajanut jonkun matkaa ja kun sammuttaa koneen ja sit käynnistää niin ei syty valo,hetken taas ajelee niin syttyy.vikakoodit näyttää -C00