Tulokset 1:stä 8:een 8:sta
  1. #1
    Lisäsin Maximukseen tuollaisen tuiskusuojan (hankin USA:sta suoraan, kun täältä ei löytynyt tuotenumeroa).
    Ulkonäkö vastaa odotuksia, koeajo kertonee, hoituuko laitteelta sen varsinainen tehtävä...





    - alle 100:n vauhdissa hieman entistä enemmän pyörteitä (=melua),
    - yli 100:n vauhdissa paljon vähemmän ilmavirtaa ja jonkin verran vähemmän melua.



    vuodesta 1971 ....
  2. #2
    Lyhensin pleksiä, ja oheisena on tunnelmia koeajolta.











    vuodesta 1971 ....
  3. #3
    onko sulla kokemusta tosta GEN 1 maxista? Mua kiinnostais kuulla kuskien kokemuksia uuden ja vanhan maxin eroista noin suorituskyvyn kannalta... Ero on varmasti valtava, mutta kiinnostais kuulla konkreettisia esimerkkejä
  4. #4
    En ole ajanut GEN1 maxilla oikeastaan ollenkaan, joten...

    vuodesta 1971 ....
  5. #5
    Lainaa (Sami @ Heinä. 10 2010,15:29) kirjoitti
    onko sulla kokemusta tosta GEN 1 maxista? Mua kiinnostais kuulla kuskien kokemuksia uuden ja vanhan maxin eroista noin suorituskyvyn kannalta... Ero on varmasti valtava, mutta kiinnostais kuulla konkreettisia esimerkkejä
    Mullakaan ei ole vanhakoppasesta kokemuksia, mutta eroa on VARMASTI kuin yöllä ja päivällä. Mahtuuhan tohon väliin nimittäin yli 2o vuotta kehitystä, joka saralla...
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  6. #6
    noh ,oltiin alastarossa "vääntämässä" ympyrää ja voin kertoa että vaikka olin ehkä hitain koko porukasta , ei yksikään vanhakoppainen mennyt ohi...

    mutkassa ne tuli lähelle , mutta suoralla väli kasvoi aivan tolkuttomasti ja heti.

    eikä se muuten ole ketterämpi kuin moni kyykky...
    muistan joskus jonkun noinkin sanoneen...

    nimim. ranteet soossina
    HRD vh125 silverhorse
    V-max 1700 "Tohatsu"
    CVO Breakout
    GSX-R 1100
    XJ650T
    Legend TT

    S600c V12
    xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
    eastcoast -19 with Indian chief vintage
    kantatie66 -20 with HD cvo breakout
  7. #7
    Lainaa (adville @ Heinä. 20 2010,16:48) kirjoitti
    eikä se muuten ole ketterämpi kuin moni kyykky...
    muistan joskus jonkun noinkin sanoneen...

    nimim. ranteet soossina
    Noo, ei tätä väitettä varmaan kukaan koskaan todesta ottanutkaan.

    Mikäli meikäläinen tuohon ratahommaan hurahtais, ni se olis varmasti vaimon Trumppa joka lähtis tallista alle, ei Max.
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  8.  
  9. #8
    Mulla on kokemusta sekä vanhasta että uudesta VMaxista. Hankin vm 2009 VMaxin viime vuoden 2009 syksyllä ja sitä ennen oli käytössä vm 2001 VMax kolme vuotta.

    Erot näiden kahden pyörämallin välillä ovat huikeat, kuten joku aikaisemmin mainitsi, onhan 20 vuodessa tuotekehityksessä & teknisen osaamisen lisääntymisessä tapahtunut paljon.

    Suurimmat erot uuden Maxin eduksi ovat:
    - rungon ja koko alustan jämäkkyys ja säädettävyys
    - uuden moottorin mahtava vääntö ja räjähtävä kiihtyvyys lähes koko käytössä olevalla kierrosalueella
    - jarrut

    Oikeastaan ainoa, mitä kaipaan vanhasta pyörästä oli n. 6500 rpm -kierrosalueella tapahtunut kaasutin-buustauksen iloinen veto/nykäisy, kun kiihtyvyys astui uudelle alueelle. Se oli vain niin vekkuli tunne. Uudella Maxilla tällaisia selkeitä huispauksia ei erikseen koe vaan kiihtyvyys on rivakan iloittelevaa koko kierrosalueella, kuten aikaisemmin kirjoitin.

    Hieno pyörä oli tuo vanha VMaxikin, mutta ei näitä pyöriä kannata teknisesti hirveästi vertailla, ovat ne niin eri pyörät.

    Molemmat persoonallisia luonnepyöriä, jotka eivät jätä ketään kylmäksi.
    N.O. Hääppönen