Nyt kun on hieman ehtinyt kokeilemaan TRX jammua ( 850 vm 96) niin olen havainnut että bensaa menee niin pirusti ja matalilla kierroksilla (alle 4000 rpm) ei tahdo jaksaa käydä tasaisesti kuin ihan kylmänä, esim kaupunki ajossa nykii kuin sammuisi "vuoronperään" toinen pytty pois pelistä, kun kiihdyttää niin vetää kyllä tasaisesti, ja tyhjäkäyntiä käy nätisti.
Luulisin että syynä on kuluneet neula(suutin)putket.
Kaasuttimen korjaussarjassa ei ko putkia ollut (storm) joten tilattiin Dynojet "suutin sarja" no eipä siinäkään noita kaivattuja neulaputkia ollut, neulat kylläkin ja erikokoisia pää ym suuttimia.
Alkuperäisiä löytynee tilaamalla, hinta tosin melko suolainen.
- Mistä olette hankkineet neulaputkia, onko saanut tarvikkeena vai alkuperäisinäkö *vain.
- Onko kyseisen neulaputken reikä (jossa neula liikkuu) suora poraus, kartio vaiko peräti negatiivinen tynnyrimuoto )( .
- Mitenkäs tämä Dynojet sarja onko siitä hyötyä kulkuun / kulutukseen, (kunnollisten neulaputkien kanssa tietty).
Emmää minkään lähre, paitti vähä.
Ite tilasin täältä. Viikossa tuli perille. 4 kpl neulaputkia FZR:ään maksoi 52€. Tilaus hoituu sähköpostilla ja englanninkielisen hinnaston saa kysymällä.
www.mikuni-topham.de/
KTM 990 Adventure
Onkos tämmöisestä kellään kokemusta *KEDO *- Performance Products .
Näyttäisi olevan TRX:än carburetor rebuilt kit 49.50 € kpl sisältää neulan ja neulaputken, suuttimet, neulaventtiilin, tiivisteet, o-renkaat, "tyhjäkäynti" seosruuvin.
Siähen vielä kalvot 22.50 € kpl niin eikö jo pitäisi TRX:kin ruveta rutkutteleen niinkuin alunperin tarkoitettu on.
Lisäksi rahti suomeen 20 €, eli kahden kaasarin tarvikkeet kotiin 164€ ei vaikuta pahalta.
Emmää minkään lähre, paitti vähä.
Aikanaan 2001-2006 Trexien omistaneena tilaisin tuolta osia. Ainakin ketjut, rattaat, tupat jne. Kyseinen kioski lähettää edelleen joka vuosi luettelonsa. Kaikki toimi ainakin silloin ensiluokkaisesti.
-Sunnuntai iltana viimein sen verran kaasareita osiksi että diaknoosi varmistui, neuloissa selkeät laahaus jäljet ja säädetty alimpaan asentoon, suutin putkissa muotovirhettä (kulumaa kohti imukanavaa).
- Sunnuntaina klo 23.30 tilattu KEDO:lta kaasuttimien osat ja ketju/ratas pakettikin kun oli niin halvat ( *X-Ring Kettensatz 17/39 (110Gl) *DID525ZVM, 144.81 EURO).
-Maanantaina tuli ilmoitus sähköpostiin että tavarat lähteneet kohti suomea UPS seurannan mukaan Hampurista klo 19.19.
Saapas nähdä ehtiikö saada osat ennen juhannusta, ei tosin kovinkaan väliä, juhannus menee kuitenkin mökillä mutta jos seuraavalla viikolla ehtisi pyörän kimppuun, "lomakin" kun on *![]()
Emmää minkään lähre, paitti vähä.
Yleensä viikon verran on mennyt tavaran kulku Kedolta tilattaessa, hyvällä tuurilla saat ne perjantaina, mutta veikkaan maanantai-tiistaita.
Erittäin asiallinen pulju, myös silloin, kun pitää jostainsyystä palauttaa tai vaihtaa.
Viktor
Tunturi Sport > Monkey > GT125 > CB350T > yli 20v.taukoa > XT600Z > R1100GS savuna ilmaan, tuhopolttaja iski, > R850GS (pappamopo), lastutettuna, pörinäputkella ja hieman näpelöitynä peräti tältä vuosituhannelta (2001). AV-jutaaja 35.
Torstai klo 12.30 soitto UPS kuriirilta että teille on toimitus onko ketään kotosalla, eli nopeata oli.
Viikon loppuna sitten vihdoin pyörän kimppuun, carb rebuild kit oli hyvinkin täydellinen tiivisteineen ja suuttimineen, neulat keskeltä paksummat kuin vanhat vanhat mutta pääsuuttimet vastaavasti hieman isommat, pää ilma suuttimet (main air jet) reilusti pienemmät kuin vanhat, nämä edellä mainitut myös eroavat Haynes:in kirjassa mainituista koko tiedoista.
Kaikin puolin siistin ja viimeistellyn oloista tavaraa ei valmistajan merkintöjä, pakkauksessa vain teksti Kedo varaosa numerot ja viivakoodit neuloissa kolme lukkorengasuraa (vanhoissa 6).
Eka testi neulat alimmassa asennossa, käynnistys piitkä startti (kohokammiot tyhjät) tyhjäkäynnillä vaati ryyppyä hieman lämmittyään ilman ryyppyä käy tasaisesti (ennen ei ryyppyä juuri tarvittu hyvä merkki siis) kaasuun vastaa, ok ehkä hieman viivettä, eikun koeajolle, alakierroksilla erinomainen, vääntää eikä tietoakaan nykimisestä, parista tuhannesta reilumpi kiihdytys alkuun hieman vaisu, *noin neljässä tonnissa menohaluja on, viisi tonnia repäsee voimalla, siispä neulojen nostoon ja uusi kokeilu, nyt jo paikallakin vastaa välittömästi kaasuun pakoäänikin kierroksilla käydessä "repivä päräys" nyt ajossa miettiminen hävinnyt tasaista voimaa alhaalta lähtien kuitenkin noin 5500 rpm jälkeen lähdetään voimalla ja pakoääni muuttuu mukavaksi rähinäksi, ehkä voisi vielä nostaa neuloja, ymmärtääkseni tuonne 5500 asti vaikuttaa neula ja siitä ylöspäin pääsuutin, vai lieneekö koneen ominaisuuskin olla hieman ylä painotteinen, toki nyt jo uskomaton ero entiseen.
Samalla vaihdoin uudet Dunlopitkin alle niin jopa maistuu meno makialta![]()
Emmää minkään lähre, paitti vähä.