Vaimo oli jo perinteeksi muodostuneella Lapin kierroksella Juhannuksen tienoilla, yksin, kuinkas muuten.
Ajopelinä maailman paras matkapyörä, 600 Hornet. Tarmacin täsmäohjus, sorateiden Sukhoi.
Leviltä reitti suuntautui kohti Inaria, Pokan kautta. Välille sattuu joku reilu 50km päälystämätöntä tietä, niinkuin siellä matkailleet tietävät.
No vähän matkaa Leviltä oli ollut tienvarressa huitomassa kaksi ulkomaalaista GS miestä. Englantia haastelivat, että GPS näyttää soratietä edessä...
"You cant go there" ja Hornetin katukumia osoittelivat. Hetken ihmettelyn jälkeen emäntä oli ilmoittanut peltilaukkuherroille, että hän lähtee nyt Inariin ja
että te voitte mennä etsimään asfalttitietä !!
Heeeeeh. Repesin.
Ja se tie, se on ihan priimakunnossa. No sateella voipi olla liukas.![]()
T765 RäsSi
GSX-R750 K8 =ex
CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
6-Horo 2005=ex
Ei tainnut olla valtionteiden hyvä kunto asfalttiseikkailijoiden tiedossa. Tuommoisella tasaisella kovapintaisella sora (savi) pinnalla on ihan nautinto ajella katuvehkeilläkin kunhan ei ihan mahdottomasti ala kanttailla.. löysällä pinnalla sitten jo tuntuu että keula sukeltaa vähän liikaa mutkissa ainakin noilla pää-edellä laitteilla.. (tai ehkä se on vain psykologista silloinkin?).
Kawasaki ZZR1400SP 2016
(Ex: Yamaha RD125 '75, Suzukit RG125 '86, GSX600F '95, RF900R '96, TL1000S K1, GSX-R1000 K5, R1 '05, Z900 '22)
Miten nainen oli päässyt pois keittiöstä?
Ja mitä tulee ulkomaisiin GS-miehiin, niin nehän on pellejä. Sorateitä ei ole kuin Suomessa, mitä ne suonylityspyörillä tekee? Nelitahtiset, ahtamattomat ja nitrometaanittomat 600:t katupyörät kuuluvat autokouluun.
Eskopiippo: Harlei-Teivitsons, koffee änt deth.
Me lähetään lomalla aina eri suuntiin... ei pääse syntyyn tappelua(nostalgia @ Heinä. 05 2010,14:33) kirjoitti
Apropoo, koska ilmestyy lisää GS miehen seikkailua??
T765 RäsSi
GSX-R750 K8 =ex
CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
6-Horo 2005=ex
Ulkomaanpellet saattaisivat hämmästyä Ylen dokumentista, jossa kerrotaan 50-70-luvun poronhoidosta. Silloin tunturissa ajettiin poroja pelkästään moottoripyörillä (ihan katupyöriä olivat, mitään varsinaisia "maastopyöriä" ei ollut olemassa). Tietysti demonstraatio Bladella ajaisi saman asian, mutta muovi on nykyään yllättävän kallista.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
^ taitaisi vain sen ajan ´katupyörät´ olla nykymittapuulla melkein jossain nakun ja allrounderin välimaastossa, joten varsinkin jos nykykyykkyihin aletaan verrata, niin paljon paremmin niillä varmaan ajelikin huonoilla teillä.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Viikonloppuna toistakymentä kilsaa tollasta, toi raidehan on kovaa ja ajettavaa mutta viddu toi kuulalaakeri söi miestä... k1200rs, 300kg tankattuna laukuilla.
no hauskaa se oli silti kun sai hiukka rennomman otteen...
Dirty Nasty Furriner
Häh, myykö joku nimelläni GS-miehen seikkailuja? Vaadin henkisenä ja taloudellisena korvauksena Top Fuel Dragsterin, huoltotiimin, valtavat sponsorit (persaukiset sedut ei käy), varikkomatkailuauton mukavuuksilla (tissit) ja varikkoturbomopon.(Baltic @ Heinä. 05 2010,14:49) kirjoitti
GS-miestä ei voi nöyryyttää kuin toinen GS-mies
- Soraviidakon vanha sanonta
Eskopiippo: Harlei-Teivitsons, koffee änt deth.
Olen itsekin ajanut tuon pätkän Inarista Pokkaan ja Leville, ei tosiaan ole mikään kinttupolku vaan kovapintainen ja aika suorakin vielä. Hyvänen aika että osaa ihminen vieraantua kun sillä on ewanmcgregorilta opitut vehkeet ja pyörä ja gps joka väittää että olet erämaassa. Ottais silmän käteen ja kattois niin näkis että tiehän se on eikä mitkään pitkospuut. Ulkomaanpellet ettimässä Korvatunturia.
ps. ittellänikin sattuu olemaan GS..
"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
Kyllähän tuollaista tietä ajelee katupyörälläkin ihan mainiosti. Useimmat suomalaiset soratiet ovat kovapohjaisia ja kuivana kesänä hyviä ajettavia. Sateisena kesänä niistä tulee niin kuoppaisia, että ajelusta tulee lähinnä kuoppien väistelyharjoituksia..
Meikäläinen asuu soratien varressa ja aina kun jonnekin aikoo lähteä ensimmäiset 4km on ajettava sitä soratietä. Suurin haitta on oikeastaan se, että pyörä on aina pölyinen.
Kun tulin mopoikään, useimmat maantiet olivat vielä sorateitä. Nykyisin niihin törmää enää vain umpimaaseudulla.
BMW R1200GSA LC
BMW R1150GS
ex: K1600GT, K1200GT
Jos turistit oli ajatelleet olevansa Venäjällä tai jossain vastaavassa?
Tai sitte halusivat vaan päteä ku olivat vihdoin löytäneet hiekkaa!![]()
* If it ain't broken, fix it until it is!
Ducati Club Finland ry:n kouluttaja
Liikenneopettaja, mp-kouluttaja
Ducatisti aina ja...
Kunnolla hiekoitettu tie motoristeille.
Mielipiteeni vain omiani, eikä minua kiinnosta mitä muut niistä ajattelee. Tietoisesti en kuitenkaa loukkaa ketään tai mitään.
Yamaha FJR 1300A -08
Ei soralla voi ajaa kuin sorapyoralla. Piste.
No, ehka myos mudbikella.
The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
Ei myy, mut jos sää vaikka alottasit(nostalgia @ Heinä. 05 2010,16:56) kirjoitti
![]()
T765 RäsSi
GSX-R750 K8 =ex
CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
6-Horo 2005=ex
Päivän tyhmä kysymys: Mikä on GS-mies?![]()
Kawasaki ZZR 600 -92
Kessu miäs ;)(L18 @ Heinä. 06 2010,10:10) kirjoitti
Niil on bema, kai joku atventure
Linkki kuvaan
http://www.google.fi/imgres?....rl=http
XJ750 -83
Specialized Camber Comp 29 -13
TDM900A -08
Fantic trial 200 -79
Ahaa...no nyt selkis.(Tona @ Heinä. 06 2010,10:20) kirjoitti
![]()
Kawasaki ZZR 600 -92
Ai jumankauta, onpa todella pahannäköiseen suohon eksytty tuossa..... eturenkaan kuviokin on jo ihan auttamattoman täynnä mutaa sekä ties mitä malariaiilimatoja, ja villit ihmissyöjät ilmestyy metsästä ihan justiinsa pata ja klapeja mukanaan - mahtoiko enää edes navigaattori pelastaa tuosta ahdingosta........(GoSpel @ Heinä. 06 2010,00:21) kirjoitti
![]()
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Tämmönenkö, seikkailupyörä?(L18 @ Heinä. 06 2010,10:10) kirjoitti
http://en.wikipedia.org/wiki/Suzuki_GS_series
An adventure is incompetente without the Explorer
Triumph Tiger Explorer 1200
Triumph Tiger 1050 (35K)
Triumph Legend TT (40K)
Japseja...
MZ ETZ
Ei juma. *(GoSpel @ Heinä. 06 2010,00:21) kirjoitti
Ostin ittelleni FJR1300 huhtikuussa ja tuo sorapyörä näyttää kyllä ihan FJR:ltä. Korkeampi kate ja lisävalot.
MUT ihan oikeastiko 300 kg pyörällä tollaselle soratielle?
Vai veikkö kuorma-auton lavalla?
*
Edit: Kirotusvirhreet
* * * * * * * * * * *
Tää on allekirjoitus!
* * * * * * * * * * *
Suzuki GS 450E (vm. 1988) -->
Suzuki GS1100G (vm. 1983) -->
Yamaha FJ1200ABS (vm. 1992) -->
Yamaha FJR1300A (vm. 2008) -->
Ei tiedä vielä
Kai siihen jonkun lavan saa ja on iso pyöräki mut ei kai se silti kuorma-autoa jaksa..?(suzuki_GS1100G @ Heinä. 14 2010,19:00) kirjoitti
RC8R
Super Duke (Se vanha)
Nyt alkoi ottaa päähän ettei tullut kuvaa otettua(GoSpel @ Heinä. 06 2010,00:21) kirjoitti
![]()
Mukava ku pukama...eiku mukana
Mei tö iiköls SKRIIM!
The Mocamaster
Koska kortti ja leipä
Kuinka musta tuntuu että K1200RS vaihtuu jossain vaiheessa GS:ään... *
Dirty Nasty Furriner
Meidän iskällä on isompi kuin teidän iskällä *kirjoitti
...eli...
Olen ite harjoitellut tänä kesänä samaa pohjoisen tietyömailla... sepelikössä kädet lukkoon, silmät kiinni ja Isä Meidän-ruokousta kunnes alla on taas pitävä pinta. Ei ehkä ihan paras enska tuo HD ultra matkustajan ja reissukamojen kanssa..570 kg ja kun olen vaan tällainen 90 kg rimpula =) K1200RS nuljuaa toki mutta ei tartte ihan täysillä puristaa kahvoista... *![]()
Heritage Softail -97 + S&S 124" (2030 CC)
Eipä näkynyt tuollakaan yhtään gessua, jäivät vissiin Tulppion Tiskon pihalle pyörimään...no kateutta tässä vaan peitellään. Gessulla pääsis kyllä paljon pitemmälle, kai..., on se kyllä aika leveä tiheämpään metsään. :-)
![]()
gs1100g olis kyllä seikkailupyörä moneen menoon.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Sorallahan on ihan helppo ajaa.
Sen kun antaa pyörän viedä, eikä tee mitään äkkinäistä.
Sitte on hiukan ohjelmaa siinä penkin ja tangon välissä, kun pamahtaa 100 km vauhdista tietyömaalle VN1500:lla, josta varoitettiin 15 km sitte.Ja jota merkiks, jota kukaan ei ollu välittäny korjata pois...
Sellasta nyrkin kokoista soraa.
Yhen Mersun olivat saaneet ajatettua ojan pohjalle.....
Jälkikäteen ajateltuna, olipa ihme, että selvisin kaatumatta..
"People are more violently opposed to fur than leather
because it's easier to harass rich women
..... than motorcycle gangs." - Unknown
Mikä se on tässä Uralissa...kun ei se vaan toimi?
sellaisella kun päräyttäisi GS-kokoontumisajoon... onkohan kukaan kokeillut?!?(kawabata @ Heinä. 16 2010,00:22) kirjoitti
![]()
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä