Tulokset 1:stä 7:een 7:sta
  1. #1
    pyörä mielessä. mitä pitää ottaa huomioon pyörää ostaessa, koeajettaessa, tarkastelussa?
  2. #2
    Ajoasento,huoltohistoria,kilsat,yleisesti kunto,kulutusosat,varusteet,omat mieltymykset,vakuutusmaksut,merkki,malli ja väri
    Life is too short to leave behind.

    Kawasaki 300J 2014 - lällis

    Exät:Yamaha FZ6-S 2008, Honda CBF 1000 S 2010, Kawasaki Versys 650, 2011, GSF 1250 SA ABS 12(10), Varadero 1000-04, GSF 1250 SA-07, GSX 750F-05, DL V-strom 650-06, SV 650 S-03
  3. #3
    Mites esim. ketjujen ja rattaiden kunto, miten ne voi tarkistaa.
    Tai jarrut??
  4. #4
    yleissiisteys,

    käy katsomassa useampaa, niin näet sen eron. jarruissa ei nyt hirveesti ole katsomista, koska palat on kulutuskamaa ja nesteet samaten. levyt jos ei ole kuluneen näköiset, niin se on tietysti bonusta. ja jarruttaessa ei tärrää käsiä irti tangosta.

    jos ketjuja ei ole vaihdettu hiljattain, niin oleta niiden olevan loppu. jäykät lenkit, rattaan muodot voivat kertoa jotain.

    runkonumero, onko oikea myyjä yms, ne se tärkein on.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  5. #5
    ja sittenkun olet pyörämallisi valinnut, käy katsomassa ja koe ajamassa mahdollisimman monia eri yksiloitä.
    liikkeissä pääsee koeajelemaan helposti jotta saa kokonais kuvan pyörästä jonka jälkeen voi helposti siirtyä yksityiselle osastolle "katsastelemaan" tarjontaa. eroja varmasti saman vuosimallin pyörissä on riippuen miten on pidetty vaikka olisi samat kilometrit.
    myös varusteita kannattaa seurata, monesti eivät tuo hirveästi lisähintaa mutta kun lähdet liikkeestä ostamaan lisävarusteita tuleekin yllättävän kallis lasku

    myös valmistusvuodesta kannattaa olla tarkkana, monesti liikkeet myyvät "ylivuotisia" uusina. eikä rekisteröinti päivämäärä kerro valmistusvuotta (pätee myös yksityisiin myyjiin) voi mennä monta päivitystä pyörään jos myyjä ilmoittaa vuosimalliksi esim. 2006(on rekisteröity 2006) vaikka pyörä olisi ylivuotinen 2005 malli

    kuten tuossa aikaisemmin mainittiin rungonnumerosta näkee esim. valmistusvuoden.

    kannattaa myös "googlettaa" ja etsiä kyseisen pyörän foorumeita josta löytyy varmasti kaiken kattavaa tietoutta pyörästä sekä vuosimalli eroista *



  6. #6
    Voisin jatkaa tähän samaan ketjuun omia kysymyksiäni:
    Olen juuri suorittamassa A-korttia, en ole koskaan kunnolla ajanut mitään mopoja tai moottoripyöriä, muuten kuin kokeillut jotain 70-luvun vehkeitä kaverin mökillä hiekkatiellä.

    Kohta olisi oman pyörä osto edessä. Ajattelin aloittaa halvalla ja katsoa miten lajista tykkää. Pyörän hinta max. 4000eur, käytettynä. Ei mitään kauheaa tykkiä, ehkä 500-600cc olisi hyvä alkuun. En haluaisi rassata tai säätää mitään, eli mahdollisimman varmatoiminen pyörä hakusessa. Luultavasti kyykky tai joku vähän pystymmässä ajettava, ehkä supermoto? Ajelu olisi 10km työmatkaa, 100km mökkimatkoja ja mahdollisesti myöhemmin reissuja ulkomailla, mutta sitä varten pitää varmaan vaihtaa kalliimpaan pyörään.

    Mitäs täällä tietävät ihmiset suosittelisivat ensipyöräksi tollaselle profiilille? Ja mitkä on suunnilleen vuotuiset vakuutusmaksut moottoripyörälle, jos ajelee vaikka toukokuusta lokuuhun?
  7.  
  8. #7
    4k pintaan irtoaa esim. Kawan ZR-7 tai sama varttikatteella ZR-7S. Siis niiiiiin perusfillari kuin vain olla ja osaa. Ilmajäähy niin ei tartte vesienkään kanssa läträtä, 750cc jaksaa niin 1- kuin 2-päällä, jne... Edullista kulutusosaa löytää nykyjään jopa Motonetistä ja vakuutukset ei päätä huimaa. Itsellä IF:ssä n. 500e vuosi isokaskoineen kaikkineen Hki:ssä

    Omalla kohdalla koskaan moottoripyörän päällä edes istuneena tuupattiin kesällä -01 liikkeestä tuollainen ZR-7 koeajoon. Homma meni silti suuremmitta kommelluksitta, mutta "sairaus" jäi mallia pysyvä ja oma ZR-7S tuupattiin vihdoinkin talliin melko tarkkaan 2v sitten
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08