Siis mistä löytyy ohjeet?(iaj @ Elo. 10 2011,22:35) kirjoitti
Aikansa kutakin...
Pistä mailiosoite tulemaan niin tuuppaan tuon pdf:n paluupostissa. En nyt pikaisella haulla sitä mistään löytänyt valmiina linkitettäväksi.(ttdriver @ Elo. 10 2011,23:01) kirjoitti
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
GT:n kytkin, kolinat ja koneen kierrokset vaativat tosiaan vähän totuttelua. *Korvat ja kädet toimivat 2000 km jälkeen jo hieman paremmin synkroonissa siten, että koneessa on riittävästi kierroksia ja veto on tasaisesti päällä. Meno on mukavaa ja kolinat vähäisiä....
Tuulilasin paras ominaisuus on se kolo, josta näkee ilman vääristymiä. *Jos markkinoille tulee matalampi versio, niin se tulee kyllä hankittua.
Tähän asti melkein kaikki laiitteet ovat etukenossa ajettavia, ja oletuksiin nähden GT on ollut positiivinen yllätys ajettavuuden suhteen. *Kankeahan se on, erityisesti pienillä nopeuksilla, mutta soveltuu kuitenkin hyvin myös mutkaisemmille teille. Ja ESA toimii.
Ja repsikka kehuu GT:tä parhaimmaksi tähän mennessä. Kahvat ovat juuri siellä missä pitääkin ja istuin on riittävän iso ja eikä ole kallellaan eteenpäin.
PS. ajattelin ajaa (sään salliessa) SS2000K:n nyt lauantaina. *![]()
vuodesta 1971 ....
Pk-seudulta lähtee SS1000 suorituksen merkeissä lauantai aamuna väkeä Kukkolaforsiin kuukausitapaamiseen, lisää tietoa.(zetor1400 @ Elo. 11 2011,08:16) kirjoitti
Vaajakoskella pitäisi alkaa olla kymmenkunta pyörää letkassa suoritusta ajamassa.
Et ole siellä piipahtamassa samalla?
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
Kiitoksia vihjeestä. Kas kun en IBA:n jäsenenä huomannut ko. aikataulujen ja reittien yhteensopivuutta.
Olen siis Teboil Pirkanhovissa klo 05.28-05.40 lauantaina, ja poikkean Kukkolaforsin sijasta Kittilä-Kolari -tien varressa yhdellä muistomerkillä.
Voi olla,että paluumatkallakin tavataan.
*![]()
vuodesta 1971 ....
Jees, me kurvataan suoraan Vaajakoskelle, Keimolasta lähtee pari kaveria kohti Pirkanhovia ja myös tuo Turun letka tulee sinne ko. ajankohtana.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
Mites muuten ton Zumo 660 virransaanti. 660 ei tiettävästi pelitä yhteen pyörän ohjainten kanssa, mutta onko tietoa että latautuuko laite pyörän telineestä?
F800GSA
Minulle kerrottiin, kun harkitsin 660:sen ja BMW-navin välillä, että ainoa ero on, että 660:n ei tottele tuota kahvassa olevaa monivalintarinkulaa. Käytössä olen huomannut, että gepsin käyttö ajonaikana on huomattavan hankalaa kosketusnäytöstä, koska sen sijainti GTL:ssä on niin kaukana edessä, että sinne joutuu kurkottelemaan. Itse päädyin aikanaan BMW-naviin.
Sinänsä Garminin päivitykset on oudosti järkätty (mielestäni rahastusta), koska ainaispäivitys seuraa laitetta, eikä myöskään Garmintiliä voi vaihtaa. Joten esim. aiemman Zumo 550:n ainaispäivitystä ei voi siirtää uuteen 660:een, ja jos myyn 550:n ainaispäivityksineen, pitää minun antaa uudelle omistajalle omat Garmintunnukseni, jotta uusi omistaja voisi käyttä tuota minun ostamaani ja maksamaani ja myymääni ainaispäivitystä. Hankalaa.
Oletkos tämmöistä metodia kokeillut?(jowin @ Elo. 11 2011,15:31) kirjoitti
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
Enpä ole, soittelin keväällä Suomen Garminin asiakasneuvontaan, ja sain sieltä nuo mainitsemani tiedot. En kyllä tuosta linkistäkään löytänyt mainintaa, että ainaispäivitys siirtyisi uudelle omistajalle hänen omalle Garmin tilille, puhuttiin vain päivitys mahdollisuudesta ja map sourcen käytöstä ja jumittumisesta. Huomaamattomuus saattoi olla kyllä puutteellisen kielen ymmärrykseni syytä.
Kiitos manuaalista, hommahan oli helpompi, kuin mitä kuvittelin *(iaj @ Elo. 11 2011,07:16) kirjoitti
Ja minä kun olen yli vuoden kiltisti kuittaillut ajonestoa pois jokaisen yli minuutin kestäneen pysähdyksen jälkeen... *![]()
Aikansa kutakin...
Tuonhan saa sen jälkeen rekisteröityä uudelleen kun se on pois sinun tilistäsi eli pitäisi kyllä toimia ilman muita kommervenkkejä.(jowin @ Elo. 11 2011,19:04) kirjoitti
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
Taitaa olla 50w ballisti tai muut vehkeet erilaiset ja pelkkä lampun vaihto ei riitä.(ek@ @ Elo. 10 2011,22:33) kirjoitti
EK olet siis laittanut 1600 GT:n, paljonko on tullut km?
Itsekin uskaltauduin myös tilaamaan sellaisen ensi kesäksi kun ei mitään pahempia lastentauteja ole kuulunut. Perätkin ovat varmaan kestäneet. Jos sattuisi tulemaan pienemmällä katteella oleva malli niin toivottavasti voi vielä vaihtaa semmoiseen. Onkohan GT:hen pienempää pleksiä tarjolla?
Eipä ole ennemmin BMW:tä ollutkaan paitsi 6 autoa ja vihdoinkin mp-osasto teki 6-koneen muutenkin aivan hyvässä paketissa eikä ole töpätty millään BMW-persoonallisella jutulla. Painoa tietenkin olisi saanut olla 50 kg vähemmän, mutta aika mahdotontahan se olisi.
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
No pari viikkoa sitten sain. Ei ole tullut kilometrejä kuin joku 1700 vasta. Olen rempannut taloa ja puuhaillut kaikkea muuta. Lisäksi on ollut välillä niin kuuma, ettei paljoa nauti ajelusta. Tänäänkin kävi ajelulla sisämaassa mopon mittari parhaimmillaan 37,5 asteessa - saattoi olla jossain enemmänkin, kun en koko aikaa kytännyt. Ajoviima vaan lämmittää kroppaa, vaikka ajelisi munasillaan.
Plekseistä ei ole vielä mitään tietoa. Jostain Concept 6 -tyyppisestä nakustahan on huhua vähän väliä, mutta mistä näistä tietää.
Dixi et animam levavi
Piti sitten itsekin käydä ihmettelemässä tätä kun pikainen googletus autokooman integroimisesta tähän alkoi tuottaa tulosta.
GTL:n selkään kun hyppäsi niin jotenkin tuntui että minkäs mopo se siinä jalkojen välissä on, pieni kuin mikä ja ohjaustankokin on niin kaponen. Laukut on kuin suoraan jaappanin ihmeistä, ohutta muovia eikä lainkaan LT:n tasoista kunnon viimeisteltyä jälkeä. Varovasti joutui laittamaan kiinni ettei vaan mene rikki! Ja se takaboxi. Miksi se on pitänyt pistää sinne taakse leijumaan ilmassa?
Vähän muovinen olo jäi käteen tästä. Enää en kyllä yhtään ihmettele että moottori on se, mitä tästä aina mainostetaan ja kehutaan.
Pienen ihmettelyn jälkeen kyselemään LT:n ja GTL:n välirahaa ja kohta se summakin tuli: Lähdin samoin tein kotiin. En viitsinyt edes koeajoa harkita.
LT pysyy vielä pitkään tallissa.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
Sama täällä, eli vilkuillut myös. Mutta ei tuollaista kolisevaa prototyyppiä uskalla hankkia. Epäilyttävän halpakin se on *(jite @ Elo. 10 2011,21:28) kirjoitti
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Kyllähän nuo GTL:n laukut on tosiaan muovisia rimpuloita verrattuna LT:n laukkuihin, kaipa ne on painoa säästäneet.(iaj @ Elo. 12 2011,11:09) kirjoitti
Lisäksi minun mielestä tuon uuden sivulaukut ovat pohjan muotoilultaan huonommat kuin LT:n, jossa on pieni "kynnys", joka estää pohjalla olevien tavaroiden putoamisen avoinna olevan kannen päälle. Uudessa pohja viettää alas- ja ulospäin, joten laukun sisältö valahtaa avoimen kannen päälle, jos et ole sitonut tavaroita kiinni niillä sidonta kuminauhoilla. Matalien, joita alempikaan kuminauha ei yllä sitomaan, ja painavampien, mahdollisesti terävänurkkaisten esineiden ollessa kyseessä, käy kannnen rajoitinnauhalle ja maalaukselle höperösti, jos et ole varuillasi. Tämä varsinkin vasemmanpuoleisessa laukussa pyörän ollessa sivutuella. On ne kuitenkin ainakin vielä pitäneet veden ulkopuolella, ja LT:n sisäkassit ovat muotoilultaan sopivat näihinkin.
Ja LT:n vaihtohinnoittelussahan näkyy selkeästi niiden ylitarjonta, mikä kyllä oli odotettavissakin.
Eli nyt LT-kaupoille kun niitä edullisesti saa(jowin @ Elo. 12 2011,14:54) kirjoitti
![]()
<p>2002-2014</p>
Katos ukkoo. Kumpi kerkii ekaks?(J@ck @ Elo. 12 2011,11:40) kirjoitti
F800GSA
Jokos Jite kävit koeajolla? Minä kävin tänään, eli jos siitä oli kysymys niin voitin;)
Tosiaan tänään Lahden R.M. Heinolla 1600 GTL koeajolla ja samalla reissulla tuli uusi MP-museokin tsekattua.
Ei paha, vaikka pientä klonksuntaa vaihteet ja voimansiirron välykset aiheuttavatkin. Kuvittelin aiemmin lukemani perusteella pahemmaksikin, mutta sehän olikin sellaista sivistynyttä kolinaa..
Uskomattoman herkkä tottelemaan vastaohjausta, voimaa ei tarvinnut lainkaan. Jo pienellä tuuppauksella taittui mutkaan kuin unelma. Melkoista painoakaan ei liikkeelle lähdettyä huomaa ja aika kivasti tuolla tuntuu niin hidasajo, kuin ympyrätkin onnistuvan.
Kaasukahvan omituisuuksista olen myös lukenut, mutta ei se mielestäni mikään mahdoton ollut.
Pleksiä koitin säädellä eri asentoihin, mutta en loytänyt mieleistä. Ala-asennossa suhinat on melkoisia, mutta jotenkin sen lasin läpikin oli outoa katsella - tottumiskysymys se lienee.
Kuitenkaan GTL ei ole minun pyörä, sillä nykyinen ässä tuntuu mieleisemmältä - ja oikeastaan aika paljon. Hyvä verrata, kun heti koeajon jälkeen pääsee oman pyörän selkään. Jospa sen GT mallin onnistuisin vielä jossain koeajamaan..
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Kävin pauttiarallaa kuukausi sitten kokeilemassa samaista pyörää. Hieno oli moottori eikä eikä se fly-by-wire kaasukaan ollut niin paha kuin oli puhuttu. Klonk klonk oli kyllä ihan samanlaista omassakin. Ajattelin samoin myös siitä pleksin läpi kuikuilemisesta, tottumiskysymys lienee. Koeajolla tuuli aika kovasti ja tuntuikin että se ottaa takapaksiin aika kivasti. Päädyin silloin ajon jälkeen samaan ajatukseen että gessua en vaihda, mutta nyt olis vähän niinkuin pakon paikka kun se meni lunastukseen. Katotaan mitä keksitään.
F800GSA
Voi perskutarallaa, hävisin jälleen *
Mikä Gessun lunastukseen laittoi? Ehkä olet asiasta kirjoitellutkin, vaan eipä ole sattunut silmään..
Soitellaan..
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
GT-kokemukset yli 2000 km Lapin reissulta:
Taustaksi aikaisemmat laitteet eli vertailupohjat: K1300R, Diavel, *F650GS, Vmax1600, R1200GS, Hayabusa, zzr1400, gtr1400, FZ1S, ZX12R, 1100XX,...,
Oleskelu pyörän päällä ajaessa n. 24 h /vrk:
Tällaiselle tumpille perusasetus eli satula alhaalla tuntui alkupuolella matkaa oikein hyvältä. Ajoasentoa voi muuttaa kohtuullisen paljon ajon aikana. Istuin *on riittävän kapea (jalkoja voi roikuttaa helposti) ja minulle sopivan kova.
Koneen värinät ja muut tärinät eivät häiritse lainkaan. Peileistä näkee hyvin taakse. *
Tuuliasin asennoista löytyy minulle, minun kypärälleni ja kulloisellekin nopeudelle ja tuulelle sopiva asetus, jolla voin katsella tuulilasin yli. Siihen se lasin yläosan leikkaus on juuri oikein tehty. *Matkaan sisältyi myös moottoriteitä, ja varsinkin niillä nopeuksilla aerodynamiikka on kerrassaan mainiolla tasolla.
Jonkinlainen yllätys oli kuitenkin se, että ajamisen loppuosalla oleminen pyörän päällä kävi huomattavasti tuskaisemmaksi kuin esimerkiksi F650GS:llä tai Vmax:lla ajamissani rautapyllyajoissa. Luultavasti satula olisi pitänyt nostaa ylempään asentoon (20 mm korkeammalle) polvikulman pienentämiseksi. *Sitä täytyy kokeilla. Parkkipaikalla voi silloin tulla ylimääräistä touhua, sillä pyörä on painava.
Seisaltaan ajaminen ei tuntunut GT:llä kovin luontevalta, mutta toki se auttaa puutumiseen nopeasti.
Nappula- ja mittaristokäyttöliittymä:
Vasemman käden valintarengas ei ole täydellisen onnistunut, mutta saa sillä valittua haluamansa asetukset näytollle, jousitukseen, tms. *Diavelin monivalintakytkin on onnistuneempi. *Muut näppäimet toimivat odotetusti. Saksalaiset voisivat kyllä kopioida vilkkukytkimen logiikan lisäksi myös kytkimen fyysiset ominaisuudet mistä tahansa japanilaisesta esikuvasta. Se on liian pieni ja ennen kaikkea tunnoton.
Jarrut:
Poroalueella jarruja tulee kokeiltua usein ja kunnolla, ja niistä ei ole kuin hyvää sanottavaa. Niiden toiminta (osittainen integrointi, ABS, puristusvoima,..) on eleetöntä ilman mitään yllätyksiä. Hidastuvuus oli aivan riittävää näinkin painavalle pyörälle ja kuskille.
Jousitus:
Olin jo aikaisemmin testaillut eri asetukset minulle sopiviksi.
En muuttanut jousituksen säätöjä kertaakaan koko reissulla. Teiden laatu vaihteli lähinnä leveyden suhteen. Pinnat olivat erinoimaisessa kunnossa koko lenkillä, ja juosituksen säätö ei tullut mieleen kertaakaan.
Vaihteisto, vetolinja:
Vaihteisto ja vetolinja kolisevat tarpeettoman paljon. Ehkä se tekee hyvää kokea olevansa aloittelija jossain liikennevaloissa tai huoltoasemalla, kun herättää ympäristön *huomion äänillä, jotka eivät oikein ole tältä vuosituhannelta. Ajoin joskus kuorma-autokortin ns. "pulla-Sisulla", josta lähti samanlaisia kolinoita.
Valot:
Valot tuli testattua poikkeuksellisen perusteellisesti läpi yön ajelulla 4-, 9- ja 3-teillä. Kaukovalot ovat todella hyvät. Tie olivat niin suoria, että valojen kääntymisellä ei ollut juurikaan merkitystä. Valokeila on riittävän leveä ja pitkä, jotta syntyi harhainen kuvitelma hirvien näkyvyydestä. *Ohitustilanteissa näki selvästi, että useimmilla autoilla oli huonommat kaukovalot.
Vaihtaminen lähivaloille aiheutti sitten kerta toisensa jälkeen tilanteen, että sata metriä aikaisemmin valaistua tietä hävisi näkyvistä. Kontrasti on todella tai jopa liian suuri. Jos ajaisin enemmän pimeällä, niin lisälähi- tai sumuvalot olisivat tarpeelliset. *Ne löytyvät toki GT:n laajasta lisävarustelistasta.
Tehokkuus, kiihtyvyys:
GT ei ole mikään ohjus, mutta ulkonäköönsä, ajoasentoonsa ja painoonsa verrattuna se on varsin ripeä laite. En tarvitse toista pyörää tästä syystä. Ohitukset ovat hyvin helppoja, vaihtamisen tarve tällä vääntöhirmulla on minimaalinen. *Vakioputken tuottama äänimaailma on sopivan erilainen kuin mihin olen tottunut.
Mukavuusvälineet:
Kahvan- ja penkinlämmittimet oilvat tällä reissulla mukavat, ja osittain jopa tarpeeliset (tuntien ajaminen 6,7,8 asteen lämpötiloissa). *Aikaisemmin olen itsekseni ihmetellyt yhdistelmää vakionopeussäädin ja moottoripyörä. En ihmettele enää, sillä sen avulla voi lepuuttaa oikea kättä. Tätäkään ei minulle oltu aikaisemmin kerrottu.
Yhteenvetoa:
GT on mielestäni oikein hyvä sporttinen matkapyörä olematta äärimmäisen hyvä kummassakaan. Se on toimiva kompromissi, jolla ei ole asiaa esimerkiksi hiekkateille.
Pikkukessu säilyy pihassa.
Jostain syystä repsikka haluaa vain GT:n kyytiin.
Pisteet GT:lle 88/100. *
vuodesta 1971 ....
Ennenkuin pyörä on kerinnyt edes talliin, niin alkoi miettiminen siitä miten saa roudattua kaikki kamat mukana jotka mahtui gessun kyytiin vaivatta. Toisin sanoen pitääkö siirtyä pelkkään hotellimajoitukseen emännän kanssa kun telttaa ja muita romppeita ei saa otettua mukaan? GSA:ssa kaiken "ylimääräisen" sai sidottua laukkujen päälle.
F800GSA
Hotelli majoitus kutsuu, sama *ongelma* LT:n kanssa.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
Kävin eilen koeajamassa GTL *mallin ja tässä kokemuksiani:
Koeajo *20 min *kestopäällystettyjä *mutkateitä .
Moottoripyöriilä on tullut ajeltua 31 vuotta.
Viimeiset viisi *vuotta tullut ajeltua katteettomilla nakupyörillä.
Koeajettua on toki tullut hyvin eri tyyppisiä pyöriä tänäkin kesänä.
K 1600 GTL
+ Mukava istuin
+ Mukava ajoasento
+ Pyörän koko ja massa huomioiden jopa ketterän tuntuinen mutkatie ajossa.
+ Hieno jousitus
+ Hieno tasaisesti käyvä ja värinätön moottori.
+ Hyvät jarrut
- Katteenlasia säätämällä en onnistunut saamaan kypärämelua riittävän alas .
- Vaihteensiirto rusahtelevaa . olisin toivonut *tasmallisempää * ja lyhyt liikkeisempää .
Kaasun toimintaa on kritisoitu mutta minä en huomannut *sen toiminnassa huomautettavaa. Onko sitä onnistuttu jo kenties
päivityksillä parantamaan ? *
Kaikilla ajo ohjelmilla kaasun toiminta oli mielestäni ihan ok.
Vääntöä on ylistetty ja varmasti se onkin erinomainen.
Se että *vauhti *ei tunnu suojaavan katteen ansiosta ja voima tulee tasaisesti koko kierroslukualueella vaikutti ehkä siihen että ei se ihan niin väännökkäältä ja tehokkaalta tuntunut kuin ennakko odotukset oli.
Kellolla mitattuna se on todistetusti ripeä mutta perstuntumalta *se ei ehkä tunnu ihan niin tehokkaallta mitä se todellisuudessa on.
Täyskiihdytyksessä kyllä tuntee selvästi kun keula kevenee ykkös ja kakkosvaihteella ja nopeusmittarista oikeastaan vasta huomaa että kiihtyvyys on todellisuudessa tälläiseksi pyöräksi aika hurjaa.
Lisätään nyt vielä että K 1600 on kuitenkin suorituskyvyltään täysin ylivoimainen omassa luokassaan. Se vaan ei tuntunut ihan niin rajulta mitä oli oli odotukset kun käännetään tuppi nurin satasen vauhdista 6-vaihteella .
No eihän tätä miksikään urheilupyöräksi ole tehtykään vaan mukavaksi ,tehokkaaksi ja hyvin varustelluksi matkapyöräksi.
Pituuteni on *176 cm ja *päässä oli 6 vuotta vanha Arai Condor ja korvatulpat korvissa. Siitä huolimatta vai pitäisikö sanoa että juuri tästä johtuen kypärämelu tuntui häiritsevältä kaikissa katteenlasin asennoissa.
Sitä ilmeisesti on tottunut *katteettomissa nakupyörissä alhaiseen *kypärämeluun .
Voi olla että *kypärän *päivittämällä tilanne paranisi.
Ajoin heti perään saman lenkin F 800 ST mallilla ja Ducatin multistradalla. Kyllä se kypärämelu vaivasi näissäkin ihan yhtä lailla. Kaikki täysin eri tyyppisiä pyöriä ja eri koko ja hintaluokissa.
F 800 ST oli tietysti kevyt ja ketterä "isoveljensä" jälkeen ja vaihteiston toiminta oli tasmällistä ja selkeää tässä kasisatasessa.
K 1600 mallissa voimansiirron *välyksen kyllä havaitsi mutta se ei *koeajon loppupuolella enää häirinnyt millään lailla. *
Ainoat selkeät miinukset minun mielestä oli
vaihteensiirto ja *kypärämelu . *
Kokonaisuutena K 1600 GTL on*erittäin hieno pyörä ja varmasti luokkansa parhaimmistoa.
Kylläpä muuten tuntui oma pyörä oudolta kun oli tunnin verran ajanut muilla pyörillä ja sitten ajoi saman lenkin omalla . Vaikka on tolla omalla *kuitenkin lähes 20 tkm tullut ajeltua tänä ja viime kesänä.
Ei sen oman pyörän jarrut enää niin hyvältä tuntuneetkaan.
Jousituskin tuntui kauhean epämukavalta ja pintakovalta.
Istuinkin tuntui ihan järkyttävältä .
Mutta oli siinä omassa pyörässä jotain hyvääkin.
Vaihteet menivät täsmällisesti päälle ja kypärämelu tuntui vaimealta.
R 1200 GSA LC
Aikaisemmat:
GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
Tulipa sitten 2012 mallinen K 16 GT hommattua kaikilla herkuilla. Kummoisia kokemuksia ei vielä ole, mutta yllä mainittu kyparämelu vaivaa minuakin Suupertin S1 kanssa. Tulpat on maantiellä edelleen asiaa..
Kaasun toimintaa en minäkään osaa moittia. Ihan luontevalta ainakin dynamic-asento tuntuu. Road-asento oli ensi alkuun valittuna ja hetken ihmettelin mikä "lussu mopo" tämä oikein on.
Tuota vaihteensiirtoa en osaa moittia. Siis jos vertaa vaikka edelliseen ässään, niin nätistihän vaihteet menee päälle. Ykkönenkin hyvin pieniäänisesti, ässän jysäykseen verrattuna.
Vaihtaminen on vähän sama homma kuin ässän kanssa. Ylöspäin vaihtaessa polkimeen valmiiksi pieni noste ja sitten vaan hipaisee kytkintä, niin ei kolise, eikä pauku.
Toisaalta ylöspäin vaihteet tuntuu menevän nätisti päälle vaikka ilman kytkintä. Alaspäin vaihtaessa on myös paljon äänetömämpi kuin ässä.
Ei märkäkytkinkonetta voi verrata kuivakytkimelliseen, joka irrottaa 100% moottorin voimansiirrosta. Vaihteet ei voi toimia niin äänettömästi kuin esim. LT:ssä, tai RS:ssä ja boksereissa.
Voimansiirrossa on välys, mutta mielestäni ei niin tuntuva kuin koeajamassani GTL:ssä. Äkkiä tuohon tuntuu tottuvan ja omalla ajotyylillä voi vaikuttaa mahdollisiin lonksauksiin aika paljon.
Valoja yritin eilen iltapimeällä testailla, mutta oli niin sumuinen keli ja märkä mutkapätkä, etten oikein selkeää kuvaa saanut. Ehkä testaan tänään illalla uudestaan, jos kelit sallii.
Radio, tai ainakin kaiuttimet ovat lähinnä vitsi. Noista mitään selvää saa kuin korkeintaan kaupunkinopeuksissa. Eikä radio taida toimia kuin sytytysvirran päällä ollessa, vai onko siinä joku jippo.. Myönnän, etten ole ohjekirjaa vielä ihmeemmin lukenut.
Mielenkiintoinen on myös öljyn tarkistus mittatikusta. Saattaapi tulla pahaakin vahinkoa, jos ei älyä katsoa ensin ohjekirjaa..
Onhan tuo ässän jälkeen vähän sellainen "pappamopo". Kuitenkin ihan käteenkäypäinen peli ja ajoasento tuntuu vähintäänkin luontevalta. Ainakin toistaiseksi tyytyväinen valintaan. Paitsi että rahaa paloin niin paljon, etten uskalla edes ajatella *
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Takaboksin postamisen helpottamiseksi on ilmeisesti tehtävä jonkinlainen irroitettava liitäntä sille sähköpiuhalle joka menee sinne boksiin. Onko kukaan vielä tehnyt sellaista? Herjaako cänniväylä jos piuhan laittaa poikki ja väliin jonkun liittimen?
F800GSA
Minulle on kerrottu, että siellä on nimenomaan irroitettava töpseliliitin, toki se kuulemma pitää erikseen irrottaa, eikä ole mikään automaattinen kosketusnastasysteemi.
Eilen muuten sain loput puuttuvat hilppeet, moottorin suojaraudat, lisäjarruvalon, ja sivulaukkujen suojat.
Pyysin lähettämään Tornioon, kun en viitsinyt ajaa liki 1000 km edestakaisin Jyväskylään asennusten vuoksi. Moottorinsuojien matkassa oli hyvät ohjeet mukana, ja asennus lienee puolentunnin juttu. Sivulaukkujen suojien mukana tuli jonkinlaiset pahviset plaseerausmallit, en kyllä pikavilkaisulla ymmärtänyt miten niitä hyödynnetään. No ilmankin paikat näkyy löytyvän, pitää vain sattua kerralla oikeaan kohtaan, liimatarra taitaa ottaa kiinni napakasti, kun näyttäisi olevan 3M kaksipuoleista liimanauhaa. Lisäjarruvaloon pitää perehtyä erikseen, ettei riko takalaukun sisäosien irrotuksessa kiinnitysklipsejä, siihen olisi kaivannut ohjetta.
Ai niitä moottorinsuojarautoja siis saa..? Minulle Heinolla kertoivat, että on kyllä luettelossa, mutta ensimmäistäkään ei ole vielä tullut maahan. Täytyypä kysäistä saman tien uudestaan.(jowin @ Syys. 08 2011,08:47) kirjoitti
On siellä irrotettava liitin, mutta se on siis matkustajan penkin alla ja se penkki on kahdella torx-ruuvilla kiinni. Ei siis mikään pikairrotettava systeemi.
Täytynee pistää piuha näkyvästä kohtaa poikki ja siihen asiallinen liitin väliin. Minä kun tykkään ajella laukkujen kanssa vain silloin, kun niille on oikeasti tarvetta.
Millaiset ne sivulaukkujen suojat oikein on, siis jotku suojateipitkö, vai... Löytyykö kuvaa jostain?
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.