Onneksi ei oo ikinä noin kiirus...(mchuurre @ Huhti. 05 2011,20:01) kirjoitti
![]()
<p>2002-2014</p>
Onneksi olkoon! Taisi olla pitkäkin tutustumislenkki uutukaiseen, kun vasta näin ennen puoltayötä kerkesit asian kertomaan?(pomppe1 @ Huhti. 05 2011,23:40) kirjoitti
Joo, onnea uudelle pyörälle! Koetahan pysytellä ojien välissä ja kumipuoli alaspäin...(pomppe1 @ Huhti. 05 2011,23:40) kirjoitti
t. pozo
![]()
-04 K 1200 LT
Amerikan kierros 2006:
http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan kierros 2010:
http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan kierros 2011:
http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Moponparantelukuvia:
http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
Joo. Ei muutaku onnee vaan täältäkin päin. Taisit olla ensimmäisten joukossa Suomessa. Vielä pitää ootella toukokuun lopulle.
Ei tullu putelia, vaan viskiputeli meni, että saatiin mies sunnuntaina töihin kasaan mun pyörä. *(mchuurre @ Huhti. 06 2011,10:04) kirjoitti
![]()
Same shit, different day.
Ainakin parissa LT:ssä on putelit tullut mukana. Tuosta ovat sitten vissiin pois jättäneet vai liekkö edes aiemmissakaan gt:ssä alkohoolia kytkynä ollut? Ootamme edelleen uutta LT:tä ja tässä välillä hankimme tarvittaessa pullot itte ja ajamme vanhoilla! Onnea kuitenkin uudelle mopolle
Viime syksynä tuli 1200GSA:n mukana pullo saksalaista valkoviiniä asiallisessa kangaskantokassissa. Loppahuuli vaimo joi sen siskonsa kanssa sillä välin, kun olin kokeilemassa pyörää. Kyllä otsasuonta pullisti kun havaitsin tapahtuneen.kirjoitti
Kovasti onnee uutelle pyörälle!
MP-Rata
www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
Kovasti onnea uudelle! Kun yritän keksiä miksi en tuollaista (rahapulan lisäksi) tule hankkineeksi, niin katse sattui tuohon etujarrun "virtsanäyte"-purkkiin siinä tangon päällä. Se on kyllä tyylirike!
<p>2002-2014</p>
Onnea uudelle pyörälle!!
On se kyllä hieano
kerroppas kesän edistyessä hieman käyttäjän omakohtaisia kokemuksia tänne jos vain kerkiät..![]()
![]()
Tällätäämpä nämä K1600GT koeajovideot myäs tänne viime viikolta......(BMW.Sportbikes.fi -puolellahan ne ovat jo kauan pyörineetkin..)
Ride by Wire
Tuulilasi
Timo tasakaasu
Audio testing
Audio II
"Speed King"...ei vaa..
alko jo kamerakäsi tärisee kun kypärikamerasta loppui muistikortti![]()
Tähänkin pyörään ja muihinkin BMW:n laitteisiin liittyen; onko tuo BMW:n oma navi ns. pakollinen vai löytyykö noihin jotain adaptereita väliin.
Meinaan, että esim. tuohon GTL:än navi"koteloon" menisi varmaan esim. TomTom:kin kätevästi. Onko muuten nuo BMW:n omat navit päivitettävä aina huoltoliikkeessä tmv. vai onnistuuko netin kautta ?. Kuten esim. TomTom ?.
Honda Monkey Z50J - Honda CB 125 K - Honda CB 125 T - Kawasaki Z 650 - Yamaha FJ 1100 - Kawasaki ZZR 1100 - Kawasaki ZZR 1100 ...(10v. taukoa)... Suzuki GSX 1300 Hayabusa...(14v. taukoa)... Honda CRF 1100 Adventure Sports - Honda GL 1800 Goldwing DCT
Esittelyssä kerrottiin, että Zumo 660 käy suoraan, mutta etäkäyttö vasemman kahvan monitoimikytkimestä ei toimi.
Nav IV on periaatteessa Zumo 660, mutta BMW:n softalla osittain, jolloin saadaan muutamia toimintoja siihen kahvan kiekkoon ( multi controller ). ELi Zumo 660 käy siihen telineeseen.(mursu @ Huhti. 12 2011,10:59) kirjoitti
Päivityksiä varten, laite otetaan sieltä telineestä, ja ihan normaalisti netin kautta päivitetään mukana tulevalla USB-johdolla. Mukana tulee myös tietsikalle asennettava softa, missä mm. reittityökalu, jne. 230v laturi löytyy myös paketista.
Same shit, different day.
Mielenkiintoinen aihe http://www.motorcycledaily.com/2011....st-ride
Nostin stickyksi, sekä yhdistin testilinkin tähän.
kokoontumisajojen aamu klo. 04-06 valjuina tunteina sitä etsiytyy vienosti jope ruonansuuta soittavan wingin tai bimmerin liepeille sammuneeseen juomamotoristiseurueeseen. käy wanha hevi tai juicekin. jos muutakin ölinää on, niin mikä vain käy. kunpa vain akku riittäisi. on monesti jouduttu apuvirtaa antamaan su iltapäivinä.(C-A-D @ Maalis. 31 2011,09:38) kirjoitti
kuikan huutokin käy ja hanuri.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Huomenna tulee GTL pihaan.On kyllä kieltämättä menty taas eteenpäin pyörien kehityksessä.Mainio peli
Juu
Onneksi olkoon uuden GTL:n omistajalle!
Laitahan tulemaan käyttökokemuksia.
SL125, CB500Four, CX500, K75RT, K1100LT, K1100LT, NX250, K1200LT, F650GS, K1100LT, 1200LT, nykyinen GL1800
15.4.2011 sain K1600GT pihaan ja tässä vähän ensikokemuksia.
Entinen pyörä oli Honda F6C eli täysin erilainen joten osa tuntemuksista liittyy pyörien erilaisuuteen
Pyörä tuntuu tosi herkältä, kaartuu mutkiin helposti ja sietää
kallistusta niin paljon kun löytyy uskallusta. Jopa tuntu vähän yliohjautuvan jyrkissä mutkissa. Mutta saattaa liittyä kuskiinkin. Vaikka painaa saman verran kuin edellinen pyöräkin (335kg) Tuntuu kevyemmältä käsitellä ja hidasajo on paljon helpompaa.
Ajoasento tilava (minä 190cm) Jonkin verran ottaa käsiin, eteenpäin lievä nojaaminen, mutta lähinnä tottumattomuutta.
Pleksi varmaan erinomainen lyhyemmille mutta minulle voisi olla hivenen suurempi, oliskohan GTL:n pleksi parempi GT:n ?
Joka tapauksessa tarvikepleksi tulee hankittua, kun sellaisia tulee markkinoille.
Otin myös takalaukun. Toimivat hienosti, tilaa on ja keskulukitus on ihan must.
Vakionopeussäädin erittäin helppo käyttää, joskin vauhdista vakkarin poiskytkeminen aiheuttaa moottorijarrutuksesta johtuen voimakaan hidastumisen. Miten sitä on pärjännytkään ilman vakionopeussäädintä ?
Kiihtyy kuin pieni piru. Enkä ole edes vielä nostanut kierroksia kuin max 5000-6000 väliin . *
Jousitus erinomainen ja erot eri moodien välillä selvät.
Jarrut toimivat hienosti.
Valot ovat juuri sellaiset, kun joku kommentoi ajaessa tämän jälkeen toista pyörää koeajaessaan, että kuka sammutti valot.
Kääntyvä valo toimii hienosti.
Mittaristo erinomainen. Navin käyttöön olisi voinut lisätä enemmän toimintoja ohjauspylpyrästä. Integrointi hienoa pyörästä. Kun menee ns varatankille, navi ehdottaa painamaan symbolia jolloin se näyttää tulevalla reitillä olevat huoltamot.. hienoa..
Tankkiin saa tankattua 26 L, ekat kulutukset sekalaisessa ajossa 6.4L/100km mukana kaupunkia, hidasta, moottoritietä ja lujaa mutkaajoa.
Jos on lähes kaikki erinomaista niin muutama negatiivinen pikkuseikka.
Käynnistettäessä pitää antaa kaasua, kun on tottunut autopuolelta, että tietokone hoitaa käynnistyksen.
Ergonometria muuten virheetön mutta vilkkujen käytettäessä pitää nostaa kättä irti, kun ei tarpeeksi lähellä kättä. Ehkä siihen löytyy tekniikka. Vilkkujen automaattinen poiskytkeytyninen voisi olla nopeampaa.
Rde by wire kaasu vaatii tottumista. Dynamic moodissa toiminta lähempänä normaalia mutta esim road tilassa voimaakkasti kiihdytettäessä vaihteiden vaihdon välillä moottori nostaa kohtuuttomasti kierroksia eli pitäisi opetella kaasun vähentäminen aikaisemmin kuin perinteisesti ohjatuissa pyörissä. Muuten kaasu toimii niin kuin pitääkin. Samaa ongelmaa esiintyy myös autoissa. Ainakin toijotassa....
Ja yksi kysymys. Mihin niitä 2,3,4,5 vaihteita tarvitsee ?
Tuntuu niin typerältä kelata lähdössä vaihteet läpi ja sitten alkaen 40 voi ajaa kuutosella. Eli 50-250 menee sujuvasti samalla. Olis bemarin isännät voineet tehdä kuutosesta selvästi ylivaihteen ja samalla harventaneet vaihdevälejä. Samalla kulutus pienentynyt ja äänet hiljentyneet. *Nyt matkavauhtia ajaessa tekisi koko ajan mieli vaihtaa suuremmalla. Kone kun tuntuu kiertävän liikaa suhteessa nopeuteen / voimaa olisi pienemmillä kierroksilla.
Saksalaisen mottorrad lehden testissä pyörä kiihtyi *0-100 2.9s * 0-140 *5.0s * 0-200 10.2s
Vaihteet riittävät 97,132,164,197,234,275
Hone CB 450, Suzuki GSX1100EF, Suzuki 1100F, Honda F6C, BMW K1600GT
Kävin testaamassa tutun GT:tä. Moottori on mahtava ja äänet todella hienot. Tehoa ja vääntöä on riittävästi. Painoa on aika paljon ja painopistekin aika ylhäällä. Kate suojaa todella hyvin. Alusta oli aluksi comfort-asennossa ja sillä meno oli mukavaa, mutta vähän leijuvaa. Kaveri laittoi Dynamic-asetuksen (vai oliko se sport, en tiedä) ja kävin uudestaan testaamassa niin etupää parani huomattavasti, mutta takapää meni ehkä epämukavan kovaksi routaisella tiellä. En tiedä pystyykö sitä hienosäätämään.
Ainoa todella huono puoli oli ride by wire-kaasu. Parhaalta se tuntui tiukimmassa säädössä, mutta kyllä se ainakin tottumattomalta tuntui tosi ihmeelliseltä. Toivottavasti siihen tulee päivitystä. Toinen moite menee vaihteistolle, mutta sen kanssa pärjää.
Hieno pyörä se on ja ei edes mahdottoman hintainen tuommoisella varustelulla. Moottori on hienoimpia mitä on. Vaikea kuvitella mukavampaa nopeaa pyörää autobaanalle tai pitkille reissuille. Suomen rajoituksilla ajaminen saattaa tuntua turhan tylsältä ja kortin pitäminen on vaikeaa. Itse ottaisin kyllä ennemmin tuon moottorin 100 kg kevyemmässä pyörässä pienemmällä katteella.
Jos on pakko verrata Wingiin niin BMW päihittää sen joka lajissa ja on vielä sportti. Multistrada 1200:een ei kannata verrata, MTS on niin paljon kevyempi ja erilainen, vaikka pidän sitäkin matkapyöränä.
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Tuli testattua (vahingossa) GTL:än hyppyominaisuudet.Tuli yllättäen hemmetinmoinen routamonttu ja patti loivassa mutkassa matkalla nauvon lauttarannasta paraisille päin.Sport asetus oli päällä ja vauhtia reilusti yli sallitun ja pyörä valehtelematta hyppäs ilmaan ja meinasin että nyt lähettiin ja lujaa mutta hämmästys oli suuri kun alastulo oli todella rauhallinen ja pyörä ei venkuroinut eikä minkäänlaista huojumista ilmaantunut.Sanoisin että todella onnistunut alusta tässä laitteessa.Lusikallinen kyllä tais housuun lorahtaa.
Juu
Heipä hei taas
Nyt varmaan osuu ja uppoo moneen mutta sanottava on mitä miettii: Eli on ollut ajossa tuo GTL viikon verran ja hyppäsin 2010 mallisen 1200 GS Adventureni päälle ja pienen matkan jälkeen ajattelin että ei uskois että vielä viikko sitten tää bokseri miellytti mut nyt se tuntuu niin saakelin vanhalta maamoottorilta ettei mitään määrää.Tärisee ja tutisee mut muuten pyörä kyllä tuntuu edelleen hyvältä.Näin se maku muuttuu kun eri laitteita käyttää.Toi Roksu taas on GTL:än rinnalla kuin muinaismuisto jostain kaukaisuudesta tekniikkansa puolesta.Sorry, mut näin on mun mielipiteeni.
Juu
Uudessa Tekniikan Maailmassa on vertailussa K 1600 GT , GTR 1400 . VFR 1200 ja Triumph . Testi ajettiin euroopassa alppiteillä ja välillä moottoritiellä kaupungissa sekä pikkuteillä.(KalleKustaa @ Huhti. 29 2011,21:42) kirjoitti
K 1600 GT voittaa vertailun selkeästi.
Hienointa siinä on nimenomaan moottori .
Mutta ketteryyttä myös kehuttiin ja tietenkin varustelua ja
jousitusta.
R 1200 GSA LC
Aikaisemmat:
GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
Onkohan sulla säädöt ihan kohdillaan? Mulla on ollut GTL jo kohta kuukauden, enkä ole kertaakaan koskenut kaasuun käynnistettäessä.(torpana @ Huhti. 23 2011,13:54) kirjoitti
Same shit, different day.
Eilen illalla tuli pihaan 1600 gtl, ensivaikutelmat n. 500 km matkalta hyvät, suupieliä veti ylöspäin. Kun vertaa uutta GTL:ää entiseen LT:hen, käytin vaimolle vertausta kuin pääskynen ja varis, uusi on herkempi kaikin puolin, lähtee käskystä ja selkeästi kevyempi käsitellä. LT taas menee enemmän rauhallisesti, niinkuin painavempi massa luonnostaankin, painoero tuntuu paljon suuremmalta kuin tuo 40-50 kg todellisuudessa onkaan.
Kuljettajan istuin on selvästi vielä parempi, kuin LT:n vanhanliiton soft-penkki
Kaasuun näyttää tottuvan, ensin tuli kyllä annettua kaasua liiankin paljon, liekö johtui uuden kaasukahvan herkkyydestä entiseen verrattuna, vai tuosta sähköohjauksesta. Jokatapauksessa tuli tahattomia turhan korkeita ja turhia "välikaasuja".
Polvikulma on tiukempi, vaikka minulla on se ns. korkeampi istuin, saapa nähdä miten tuohon tottuu pitkillä reissuilla...voi olla merkittävämpi asia kuin tuo sähkökaasu.
Kova sivutuuli tuntuu erilailla kuin LT:ssä, jossa koko pyörällä sai nojata tuuleen. Kokonaisuutena uusi ei ehkä reakoi sivutuuleen senkään vertaa kuin LT, mutta tunne on erilainen, uudessa se tuntuu jotenkin enemmän ohjauksessa, ilmeisesti ohjausgeometria on aikalailla erilainen.
Mielenkiintoista tulee olemaan, miten kyytiläinen vaikuttaa ajo-ominaisuuksiin, LT:hän on ainakin minun mielestäni selvästi parempi, vakaampi ja tasapainoisempi ajaa kaksipäällä, kuin yksin. No tänä iltana siitä saa ensimmäisen tuntuman.