Tulokset 1:stä 13:een 13:sta
  1. #1
    Eli imeytyykö öljy jarrupaloihin millä tavalla? Kun etumpumppujen stefat vuoti alkukeväästä niin sitä öljyä meni sitten jarruille niin onkohan jarrupalat imassu öljyä ihteensä ja ois nyt uusissa?
    cb 600f hornet---->cb1000r
  2. #2
    Vaihda ihmeessä jos ovat kostuneet etupumppujen öljyistä, sen verran helppo/halpa investointi.
    Allt kva rinnär fran nesan te mun e heimååt. Käännös: Kaikki mikä valuu nenästä suuhun on kotiinpäin.
  3. #3
    Putsaa levyt ja satulat jarrukliinerillä ja hio palat paperilla,sekä puhdista ne sen jälkeen...

    Jos ei noiden jälkee pelaa,nii sitte suunnittelemaan osien hankintaa
    R1 07
  4. #4
    Lainaa (cbr600pc31 @ Heinä. 07 2010,21:51) kirjoitti
    Putsaa levyt ja satulat jarrukliinerillä ja hio palat paperilla,sekä puhdista ne sen jälkeen...

    Jos ei noiden jälkee pelaa,nii sitte suunnittelemaan osien hankintaa
    Se on kumma, kun mopoilua harjoittaa ja sitten alkaa minimaalisten kustannusten kanssa ämpyily.

    Jarrujen kanssa eritoten ei ole mitään syytä purkka-teippi-rautalanka -virityksiin.

    Jos ja kun on öljyä paloilla, niin vaihtoon.
    Levyjen ja satuloiden pesun yhteydessä.

    Niin ja vaihda(ta) ne stefat.

    Nää on niin marginaalisia menoja, kun ajattelee koko mopoilun kustannuksia.

    -jam
    Honda CB 125 Twin (1978) 1978 - 1980
    Suzuki GS 500 E (2000) 2006 - 2007
    'Hilja' ('Modesty' in english...) Honda VFR Vtec (2004) 2007 -
  5. #5
    Lainaa (jamirai @ Heinä. 08 2010,00:20) kirjoitti
    Lainaa (cbr600pc31 @ Heinä. 07 2010,21:51) kirjoitti
    Putsaa levyt ja satulat jarrukliinerillä ja hio palat paperilla,sekä puhdista ne sen jälkeen...

    Jos ei noiden jälkee pelaa,nii sitte suunnittelemaan osien hankintaa
    Se on kumma, kun mopoilua harjoittaa ja sitten alkaa minimaalisten kustannusten kanssa ämpyily.

    Jarrujen kanssa eritoten ei ole mitään syytä purkka-teippi-rautalanka -virityksiin.

    Jos ja kun on öljyä paloilla, niin vaihtoon.
    Levyjen ja satuloiden pesun yhteydessä.

    Niin ja vaihda(ta) ne stefat.

    Nää on niin marginaalisia menoja, kun ajattelee koko mopoilun kustannuksia.

    -jam
    Kirjotinki tuohon edellisen vastaukseni loppuun,että JOS jarrut ei pelaa putsailujen jälkee,nii sitten vaihtoon palat ja mahdollisesti muuta!

    Muutenki tuntuu monella olevan nykyään periaatteena,et jos laitteet ei pelaa,nii ekaks vaihdetaan osia sattumanvarasesti,eikä edes mietitä voisko systeemiä korjata.

    Eikä tarttee ottaa herneitä nokkaan,mut itse oon toiminu/toimisin tässä tilanteessa kuten kirjotin..Ja jarrut toiminu paremmin omistamissani -90luvun laitteissa kuin monissa huomattavasti uudemmissa.
    R1 07
  6. #6
    Eipä se osien vaihtelu ihan sattumanvaraista ole, jos öljyiset palat uusii. Omassa oli myös vuotanut viime kesänä ja yritin silloin tuota tekohengitystä. Ainahan se pysähtyi, myös ennen sitä, mutta kyllä vaihtamisen jälkeen ero oli selvä. Jarruissa ei kannata säästellä.
  7. #7
    Kliinerillä puhtaaksi ja kokeilu? Olishan se aika kummallista, jos paloihin hirveästi imeytyisi jotain, kun ovat kaikille luonnonvoimille ja pikiteille alttiina.
  8. #8
    Tuon puhistushomman tein keväällä kerran kun keula vielä vuoti, sillon en oikeen eroa huomannu jarrutehossa mutta hetihän ne kyllä öljyyntykin sillon uudelleen. Nyt on stefat vaihettu siihen, yks pv kävin vähä testaamassa että jarrutin nollaan reilusta vauhista niin aika hyvät savut sai sillä tavalla aikaan, öljyt palo pois tai ainakin osa, en tiiä sitten tekikö miten hyvää jarrulevyille. Kohta pääsee ajelemaan enemmän kun saa ajoluvan takas niin pitää katella mitä niille tekee.
    cb 600f hornet---->cb1000r
  9. #9
    Lainaa (Ytsför @ Heinä. 08 2010,10:59) kirjoitti
    Eipä se osien vaihtelu ihan sattumanvaraista ole, jos öljyiset palat uusii. Omassa oli myös vuotanut viime kesänä ja yritin silloin tuota tekohengitystä. Ainahan se pysähtyi, myös ennen sitä, mutta kyllä vaihtamisen jälkeen ero oli selvä. Jarruissa ei kannata säästellä.
    Tuo osien sattumanvarane vaihtaminen oli enemmänki viittaus moneen muuhun tilanteeseen..Tässä tietysti selvää se että jarrulevyt,satulat ja palat öljytty...Mutta tosiaan osien putsaamista kannattas koettaa kun kuitenkin joutuu ottamaan satulat ja palat irti.
    R1 07
  10. #10
    Ne palat vaihtoon eikä mitään ihme kokeiluja savuaako montakin viikkoa.
  11. #11
    Lainaa (afox @ Heinä. 07 2010,21:36) kirjoitti
    Eli imeytyykö öljy jarrupaloihin millä tavalla? Kun etumpumppujen stefat vuoti alkukeväästä niin sitä öljyä meni sitten jarruille niin onkohan jarrupalat imassu öljyä ihteensä ja ois nyt uusissa?
    brake cleanerilla tai vastaavalla puhdistus, ja ajoa: kokemus kertoo ettei jarrupalojen uitto öljyssä pahemmin niitä pilaa.

    -J-
  12. #12
    Onhan niitä jarruja ihan öljykylvyssä raskaammissakin laitteissa.
  13.  
  14. #13
    Jos ne palat ei tunnu pitävän niin ostas uudet.

    Jos sen jälkeen vielä intoa riittää, niin kokeile vaikka grillissä hehkutella niitä.


    Jos jotain speksiä niin 350°C ja puol tuntia. (omat unohtu siksi aikaa)

    Tämä autto ainakin jarrunesteiden sotkemiin paloihin. En sitten ole tehny tolla täysjarrutusta mistään 250 km/h:sta sen jälkeen.. tai radalla työnnellyt, mutten keksi miksi ei toimisi.

    Näihin ei muuten auttanu brakekliinerit ja hankailut yhtään mitään!!
    <p>oli miten oli, mutta näin on</p>