Tulokset 1:stä 16:een 16:sta
    Olisiko foorumilla kokemusta tai näkemystä miksi '10 GSA ulisee 80-90 nopeuksissa? Pyörällä ajettu n. 1600 km ja tuntuisi muuten pelaavan hienosti... Googlettamalla löysin yhden viitteen että wowwausta olisi havaittu misukan renkailla (mulla siis ensiasennus-anakeet alla)?

Bokserin äänimaailma on amerikkalaisen v2:n jälkeen hämmentävä, mutta kaipa siihen tottuu... Etenkin kun GSA on onnistunut palauttamaan ajamisen riemua, joka alkoi olla jo vähän kadoksissa. Hieno tunne kun voi päästellä reippaasti vähän kehnommallakin tiellä
    Mitään asiasta tietämättä olen valmis lyömään vetoa ulinan tulevan noista Anakee-renkaista.
    <p>2002-2014</p>
    Mistään mittään en tierä mut toi Anakee ompi omast mieles parempi kun toi Touranse.
    Molemmat pitää ääntä asvaltilla.

Ai perusteluja. Touranse hakee enempi noita uria mitä syntyy asvalttiin tosta talvi kunnossa pidosta, eli hakee uria.
    Itellä anageet ulisi gsa.n alla niin että luulin jotain vikaa olevan.Mutta touranset eivät ullisseet ollenkaan niiden 7000km matkalla jonka keskivät.
    Ai,,mulla Anakeet ulisi yhtä paljon kuin Tourancet...

Kari
    Helpoitenhan tuosta renkaiden ulinasta pääsee kärryille ihan mutkittelemalla.
    Harvalla renkaalla ulina pysyy tasaisana mutkitellessa.
    Tourance EXP:t vaihtui Anakee2:een alle ennen reissuun lähtöä ja ihmettelin aivan tuota samaa ulinaa, mutta nyt 5tkm:n ajon jälkeen olen vain antanut itseni tottua tuohon ulinaan. Kuuluu renkaaseen.

Ei ole lähtenyt vuoristopätkilläkään pois.

Anakee2 tuntuu olevan todella liukas rengas täällä etelän öljyisillä teillä, hiemankin kun on noita sieleitä uria niin lähtee tosi herkästi hakemaan kaatoa. Tarkkana saa olla.

Kulutuskestävyys on kyllä Touranceen verrattuna huomattavasti parempi, ei ole oikeastaan yhtään silmin havaittavaa kulumista vielä näillä kilometreillä.

Mukana on myös TKC80:t jotka tuuppaan alle jossain sopivassa välissä kunhan maasto huononee ja kilometrit kotiin vähenee siten, että nillä päästään sitten loppumatka.
    https://www.juvander.me/ilpo

AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
    Veikkaan että osa ulinasta tulee siitä että renkaat pyörivät eri nopeutta, eri halkaisija. Ainakin lentokoneessa ulinaa (vouvvausta) tulee kun moottorit eivät pyöri tasan samaa nopeutta. Jouduin itse saman ongelman eteen tänä keväänä kun alla oli ensimmäinen GS. Saman tyyppistä ääntä kun silloin ennen vanhaan lentäessä.
    Hyvä homma, ulinan voinee siis laittaa renkaiden piikkiin... Voin siirtyä seuraavaan murheeseen Mielestäni koneesta kuuluu pienoista kilinää kierroksilla 1500-3500, mutta toisaalta bokseri ei kai ole äänettömyydestään kuuluisa eli olen pitänyt tuota ominaisäänenä... Mutta kuinka on, äänteleekö bokseri niin että kilinän/sirinän kuulee ajassakin?
    Sorasurautus porukassa on muutama boxeri-gs.

Paatunut kotarikuskikin huomaa kun boxeri parkkeeraa viereen, eli kilinät ja kolinat on ihan kohtuullisia...
    Sillä on ikävä luontoon.

ensiapu
    Lainaa (hra1150 @ Heinä. 06 2010,09:00) kirjoitti
    Sillä on ikävä luontoon.

ensiapu
    Juuri näin...

Herkkähermoisen ei kannata käynnistää eurooppalaista maa(sto)moottoria ilman kuulon huolellista suojausta.

Muuten alkaa mielikuvitus kehittelemään mitä kauheimpia vikoja...
    Lainaa (s&s @ Heinä. 06 2010,05:52) kirjoitti
    Mielestäni koneesta kuuluu pienoista kilinää kierroksilla 1500-3500, mutta toisaalta bokseri ei kai ole äänettömyydestään kuuluisa eli olen pitänyt tuota ominaisäänenä...
    Kun ei ole vesijäähdytystä, ja pytyt+venttiilikoneistot törröttää ulkosalla, niin onhan se ihan selvä, että sieltä kuuluu vähän ääntä.

Jos kovin huolettaa, niin kurvaa BMW-huollon pihaan ja kysy, jos mekatsu joutaisi hetkeksi kuuntelemaan, osaa varmaan melko nopeasti sanoa, onko asiaankuuluvaa vai ei.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
    Kuten Pecha tuossa totesi, niin sivulle sojottavat sylinterit mahdollistavat esteettömän kuulosuoritteen Iso ilmajäähdytteinen nyt kilkattaa ja kalisee lämpötilasta riippuen enemmän ja vähemmän. Vanha viisaus on "missä kone, siellä välys, missä välys siellä ääni".

Paksummalla tietty luokitusvaatimukset täyttävällä) öljyllä noita kilinöitä saa hieman pienemmiksi, mutta eihän tuo nyt mikään turbiini ikinä ole.

Ajoa ne vaan tarttee. Jos äänet häiritsee, niin vaihda avarampi putki ja/tai survo tulpat syvemmälle korviin.
    <p>2002-2014</p>
    Lainaa (hra1150 @ Heinä. 06 2010,09:00) kirjoitti
    Sillä on ikävä luontoon.

ensiapu
    Kiitti

Tuo on tosiaan mun eka bokseri niin tarvitsen vähän vertaistukea alkuun... Koneella on ajettu reilu tonni huollon jälkeen, joten näiden vastausten perusteella tuo ensiapu riittänee tähän murheeseen. Taidankin lähteä ulkoiluttamaan mopoa...
  16.  
    Mullahan kävi perusgessussa näin että, talvella laitoin teekooceen etummaiseksi ja kevät meni vailla mitään ylimääräistä ulinaa. Vaan kun vaihdoin pleksin kesällä hieman korkeampaan malliin ( pää pois pyörteistä) niin konehan alkoi juttelemaan aivan uudella murteella ja eturengaskin rupesi pitämään ääntä. Kumma juttu, mikä olis sitten hyvä
    -Matka on määränpää-

R 1200 GS