Katsoin pari juutuub videota ja siellä väittivät että tiivisteen voisi helposti tehdä esimerkiksi vaikkapa mäyräkoiran pahvista. Nyt sitten tuli mieleen, että koska jonkinlainen isompi koneremppa on edessä talvella, niin siinä säästäisi pitkän pennin jos askartelisi-paskartelisi osan moottorin tiivisteistä itse, vaikkapa mäyräkoiran pahveista. Niitä kun tuntuu löytyvän useampia.
Joten toimiiko tämä? Siis perusjärjellä pitäisi toimia? Mutta tuleeko vuotoja tai muita haittoja? Kestää yhtä pitkään kuin normi tiiviste?
Miksei tehdä kunnolla ja kävellä kaupasta ostamaan arkki ihan tiivistepaperia? On mallia monenmoista eri kohtiin.
Mutta kokeile ihmeessä ja kerro lopputulos!
Acme Motorsport blogspot
-Gotham Squad-
Tän on pakko olla trolli, tai joku semmone :-D
Puutarhaletkusta saa hyvin uusittua noi jäähdytys ja bensaletkut kanssa, joten miksipäs ei toikin toimisi.
Tosin ei ton delvacinkaan pitäny käydä prätkiin ja silti se kulkee eteenpäin...
Tissit on muuten mukava asia.
CBR 1000F -89
Juurikin näin.(willik @ Heinä. 02 2010,11:39) kirjoitti
Löytyy eri laatuja ja paksuuksia, ihan vaikka motonetistä.
Eikä iso arkki edes maksa montaa euroa.
Nuo mäyräkoiran vuodasta leikatut tiivisteet voi sitten jättää viimeiseksi hätävaraksi kun on jumissa jossain sivistyksen tuolla puolen.
Normi pahvitiivisteen tilalla kestänee hetken, hyvällä tuurilla pitkäänkin.
no joo voihan sen tehä vaikka maitopurkista ja tiedän että kestää mutta itse isomman koneremontin yhteydessä marssisin varaosaliikkeeseen ja ostaisin pari arkkia muutaman euron maksavaa tiivistepaperia.paljon helpompi tuhertaa muodot suoraan arkkiin ku ei oo taiteltu mistään ja muutenki saa nukuttua yönsä paremmin ku ei tarvi arpoo että tarviiko se kone tai joku koppa aukoa uudestaan.tiiviste on aina paras mutta liimakin on ihan hyvää ja helppo laittaa *edittiä : itse olen käyttäny loctite 510 ja vaikka hinta on suolanen niin on riittoisa ja hyvä.
YZF1000R
Mehupurkeista saa aluminoitua, tiivistä ja öljynkestävää pahvia... ja niistä on tehty tiivisteitä.
No joo Bilteman 0,8mm pahvi ainakin todistetusti toimii. Puolen neliön rulla maksaa kauheat 11€.
"If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
Joskus muksuna tuli kokeiltua tuota aluminoitua maitotölkinkylkeä (sitä se silloin oli) Soliferin kannentilkkeeksi.(Utah @ Heinä. 02 2010,12:09) kirjoitti
Käyntiin ja kerran surahti, kannentiiviste lensi katolle ihmettelemään!!
![]()
"Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
Mitä jos tiivistäis sen sukkahousuilla. Vetää sukkahousut lohkon yli ja ruuvaa kannen paikalleen. Haarakiilat kannattaa kohdistaa palotiloihin, niin kone menee paremmin läpi pakokaasutesteistä. *Voi poistaa kokonaan turhat katalysaattorit ja ilmanputsarit kun kerran suodattimet on asennettu suoraan palotilaan.
Ohkaisempaa kohtaa kannattaa yrittää kohdistaa vesikanaviin niin makrillit ja muut merieläimet tarttuu niihin eikä kierrä turhaa moottoria likaamassa. *
![]()
![]()
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
-56 IC:n kannentiivisteenä on kestänyt vuosia oluttölkistä (tyhjästä tietenkin) leikattu tiiviste...![]()
Kai vajaa 11hv/~350cc 2T poweria pysyy tiiviinä vähän vaatimattomillakin aineilla.
Luultavasti kuitenkin parampaa ainetta kuin alkuperäisosa...![]()
Sukkahousut on huono tiiviste, mutta hyvä suodatin!(Juutana @ Heinä. 02 2010,12:32) kirjoitti
TI-vapaavirtaussuodatin syntyy halvalla sukkahousuista ja kanaverkosta, varmasti hakkaa kooetännät.
Autoihin sai hätä-tuulettajanhihnankin ennen niistä.
Nesteet suodattuu kans hyvin, bensa, maali, ym.
Seuraavaksi käsittelemme motoristin niksipirkassa tyhjät kaljatölkit...
"If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
Kirja, jossa on painavaa sanaa, sopii hyvin tekstinsä painavuuden vuoksi renkaan tasapainoitukseen.
Ainiin, täähän juttu oli tiivisteitä. No, alapään tiivisteeksi sopii hyvin vanha Jallu tai Ratto. Keskiaukeamaa suositellaan käytettäväksi.
.
Niin, tosiaan... voisiko sukkahousuista tehdä tuon jakopäänhihnan, kun ovat niin kalliita kaupassa?
CBR 1000F -89
Kaljatölkistä saa askerreltua paskarreltua näppärän männänrenkaiden asennustyökalun tai vaikka pakoputkien väliputken tiivisteen.(Utah @ Heinä. 02 2010,12:39) kirjoitti
![]()
Superbike #7
On kokeiltu! Tosin paremmat sai 75mm viemäriputkesta... mutta kaljatölkin alu-pelti on silti tosi monikäyttöistä. Sehän on 0,12mm paksua jos ei joku tiennyt.(Nitrous @ Heinä. 02 2010,12:45) kirjoitti
"If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
Mun nykyisestä pärrästä oli kollektorin 4-1-2 kohta paikattu kaljatölkillä ja putkiklemmareilla. Edellisen omistajan käsittämättömän kestävä taidonnäyte. Kesti juuri 2vrk koeajon, kun liikkeestä ostin. Itse en saanut koskaan sitä pitämään uudestaan. Onneksi myyjäliike otti myös vastuuta tästä aiheutuneista lisäkustannuksista. Karhu merkkinen oli kaljatölkki ja puutarhaklemmarit oli biltemasta.
CBR 1000F -89
Pikkuisen jäitä hattuun nyt ihan ensiksi.(opmdevil @ Heinä. 02 2010,11:35) kirjoitti
Vaikka himosäästäminen ja kaikenmoiset niksipirkat epäilemättä aivan fantastisia asioita onkin, niin tuossa hommassa on detaljeita, mitä kannattaa funtsia (varsinkin siinä tapauksessa, jos pitää pyöräänsä vielä jonkin arvoisena - katsos juutuubissa voi pyöriä sellaisten tyyppien tuotoksia, jotka eivät pidä pyöriään yhtään minkään arvoisina; vaikkapa Jenkeissä käytetyt pyörät eivät edes ole paljon minkään arvoisia!) Esimerkiksi ne tiivisteet, joiden sisäpuolella on öljytilaa: on syytä varmistaa, ettei omatekeleistä pääse mitään kulkeutumaan öljykiertoon.
Olen ollut puikoissa, kun nelisatasesta mantsasta leipoo kiertokanki satasen vauhdissa, eikä kokemus ollut miellyttävä. Vuokrapyörän remontointikulut tosin meni onneksi muualle. Murkulan avaamisen yhteydessä syyksi paljastui erään aikaisemman rempan aikana joka paikkaan tursuteltu tiivisteliima, joka oli sitten aikansa hyvin pelitettyään mennyt ja tukkinut öljykanavan. Tämän jälkeen mosa oli aikapommi, joka nyt sitten vaan sattui poksahtamaan juuri meikäläisen ajovuorolla.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Sita perusjarkea nayttaa olevan monen laista...(opmdevil @ Heinä. 02 2010,11:35) kirjoitti
The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
Honda Monkeyn (Z50A) kierrosten rajoittajan ohittajana toimii palanen raakaa porkkanaa, tai perunaa. Lanttu ei skulannu.
Suzuki RG-125 kaasarin neulan prikkana toimii väliaikaisesti tuppo paskapaperia.
Tiivisteitä en lähtis moottoriin duunaamaan mäyriksen pahveista, vaikka ne saunan perseen alustoina toimisivatkin.![]()
I'm just asking. Olen vain persekuningas.
Niin no, jos kaksi puoliskoa vedetään yhteen kuudella pultilla joissa jokaisessa on 50 NM vääntö, niin siinä kahden osan välissä on sen verran voimakas puristus, että luulisi tiivisteen pysyvän siinä välissä ja olevan myös melko pitkälle vesi- että öljytiivis. Reunoista saattaa ehkä vähän kastua mutta saattaisi olla että ei mene läpi neste.(GoSpel @ Heinä. 02 2010,17:18) kirjoitti
jos kuitenkin "tiiviste" on peräisin mäyräkoirapakkauksesta, niin yllätyksiä voi olla luvassa.(opmdevil @ Heinä. 02 2010,23:39) kirjoitti
Mutta kokeile, sittenhän tiedät.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Sen verran vakuuttava perustelu, kun newtonitkin on hallussa, jotta uskottava se on! Ei muuta, kun 12 pakki karhua tyhjäksi, alakerta halki ja stefaremppaa tekemään!(opmdevil @ Heinä. 02 2010,23:39) kirjoitti
CBR 1000F -89