Tulokset 1:stä 26:een 26:sta
  1. #1
    On tullut vähän mietittyä sporttourer sakemannin vaihtoa H-D:iin. Täysin H-Dummikkona vilpitön kysymys, onko tässä mitään järkeä? Varsinkin, kun on tottunut vain ajamaan eikä pohtimaan mikä osa irtoaa (tällaisen kuvan vain saa H-D ympyröistä, lieneekö väärä?). Näitä H-Dmalleja on niin pirusti, ota nyt sitten tästä selvää? Ja V-Rodkin maksaa niin p...leesti? Pelkkä cruisailu ei kiinnosta mutta ei tässä kyllä maailman ympärikää kierretä. Eli mistähän mallista sitä nyt pitäisi lähteä tätä vaihtoa pohtimaan - jeesatkaa! *



  2. #2
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Noi "osat irtoaa" jutut on Esson baarista, kyllähän niitä osia tuppasi irrota noista -70 luvun laitteista mutta niinpä niitä irtosi muistakin... No joo, Viron reissulla kaverin Harrikasta irtosi kytkinkahvasta puolikas mutta pyörän piti kaatua sitä varten.

    Yhtään tuoreemmissa Harrikoissa koneet on kumiripustettuja (matkamallit, Dynat, Sporsterit) tai tasapaino-akseleilla (Softailit); esim mun entinen FXD Dyna SuperGlide kumiripusteisella 1450cc TC88 koneella kyllä "hytkyi" tyhjäkäynnillä mutta heti kun sai yhtään kierroksia peilit kirkastuivat, ajossa tärinätön ja hemmetin mukava ajopyörä, ajoin reiluun pariinkymmeneen tuntiin H:ki - Rovaniemi - H:ki ja nautin joka kilsasta.
    Käy keskustelemassa asiasta jonkun H-D kauppiaan luona ja koita saada koeajoon parikin mallia, tyyppää ihmeessä jotain wanhalla ilmajäähd.koneella olevaa FatBoyta tai RoadKingiäkin, ne on melkein makeempia kuin V'Rodit joskaan ei niin kiukkuisia viivaltalähtijöitä.
    Dirty Nasty Furriner
  3. #3
    Lainaa (Roadster @ Elo. 25 2010,03:49) kirjoitti
    On tullut vähän mietittyä sporttourer sakemannin vaihtoa H-D:iin. Täysin H-Dummikkona vilpitön kysymys, onko tässä mitään järkeä? Varsinkin, kun on tottunut vain ajamaan eikä pohtimaan mikä osa irtoaa (tällaisen kuvan vain saa H-D ympyröistä, lieneekö väärä?).
    Et ole sitten H-D -ympyröissä paljon pyörinyt? Kuten edellinen kirjoittaja totesikin, tuollaisen kuvan harrikoista saa esson baarissa ja saattaahan se pitää paikkansakin vanhemman kaluston kohdalla, pitää muistaa että liikenteessä on edelleen 50-luvun vehkeitäkin. Onhan niitä osia irronnut uudemmistakin, ihan allekirjoittaneenkin pyöristä, mutta pakko samaan hengenvetoon sanoa, että niihin osiin oli allekirjoittanut koskenut viimeksi... Eli sama pätee harrikoissa kuin muissakin, suurimmat ongelmat ovat yleensä käyttäjän aiheuttamia ja jos et halua nautiskella niistä, hommaa mahdollisimman uusi ja mahdollisimman vakio pyörä.

    Lainaa kirjoitti
    Näitä H-Dmalleja on niin pirusti, ota nyt sitten tästä selvää? Ja V-Rodkin maksaa niin p...leesti? Pelkkä cruisailu ei kiinnosta mutta ei tässä kyllä maailman ympärikää kierretä. Eli mistähän mallista sitä nyt pitäisi lähteä tätä vaihtoa pohtimaan - jeesatkaa! *
    Otsikossa kysyttiin v-rodista, mutta ilmeisesti tässä aihetta laajennettiin? Jos näin, niin olisi varmaan hyvä päättää noin suunnilleen mitä haluat, v-rodin suorituskykyä vai ilmajäähyjen fiilistä? V-rodeista en osaa sanoa mitään, mutta esim. softaileilla onnistuu sekä matkanteko että poseeraus ihan mallikkaasti... Miksei muillakin malleilla, matkalehmät ovat ehkä vähän isoja poseeraushommiin, mutta kokoon tottuu nopeasti ja etuna olisi nuo kiinteät laukut, niin voisi käydä maitokaupassa matkalla. Sportsterit ovat mukavia pelejä, mutta oman kokemuksen mukaan parhaimmillaan kuitenkin yksin ajettaessa alle 500 kilsan päivämatkoja *

    Jos sakemannien maailmasta tulet ja sattuu tuo nykyinen olemaan bokseri, niin sanoisin ettei hyppäys ole kovin suuri... Itse vaihdoin kesällä yhden amerikkalaisen saksalaiseen ja oikeastaan vähän yllätyin kun sama tuttu työkonemaisuus löytyi bemarin gessustakin, tosin vähän väkevämpänä versiona ja sähköhärpäkkeillä höystettynä.



  4. #4
    Itse nyt ajanut kaksi kesää rodilla, aikaisemmin oli kyykky. Suorituskyky ei tietenkään ole enää samalla tasolla, mutta eipä tarvitsekaan. Mutkateitä on myös kiva kruisailla leppoisasti ilman että polvi on maassa, usko pois. Toki kyllä tuollakin voi vetää reippaastikin, kunhan vaan muistaa rajoitukset. Mutkiin tarvii enempi ennakointia eikä kallistusvaraa ole liiaksi. Lisäks jalat edellä on vaikeampi työntää polvea ulos. Moottoritiet on myös helvetin tylsiä, tuuli repii enempi ym. Ei jaksa kauaa. Kaks päällä on menty jokusen kerran, ei kuulemma ollu kauhean kivaa olla siellä takana. Ainakin Musclessa on huono takapenkki. Tavaraa ei vakiona paljoa mahdu mukaan, takapenkilla saa kyllä pienen pussukan köytettyä. Tarakka ja sissybar niin saapi tavaraa paremmin. Eli reppu selässä olen mennyt. Sivulaukkujakin noihin saa, ulkonäkö kyllä menee mun mielestä.

    Yks öljyvuoto korjattiin takuuna ekana kesänä, toista ei kun kuulemma kuuluu asiaan * Pitää itte katella se kuntoon. Kaikenkaikkiaan oon ollu tyytyväinen. Pikkasen on perusmodauksiakin tullut jo tehtyä, putkiviritystä ja joitakin esteettisiä parannuksia. Vakiona kun nuo rodit kuulostaa lähinnä tukehtuneilta ruohonleikkureilta. Talvella etujouset vaihtuu Progressiven jousiin. Saman valmistajan iskarit on jo takapäässä.

    Ekaan huoltoon vein liikkeeseen, sittemmin olen huoltanut itse. Kilometrejä tosin vasta 9000 joten mitään isoja hommia ei ole tarvinnut tehdä. Korjausmanuska on oiva apu jos vähänkään pysyy työkalut kädessä. Niin, ja näyttäs tuo toimivan Delvacillakin mainiosti *
    Ducati Diavel Dark
  5. #5
    Lainaa (Staga @ Elo. 25 2010,04:26) kirjoitti
    tasapaino-akseleilla (Softailit)
    Missä H-D koneessa on tasapainoakselit? Noissa EVOa uudemmissako mokomia? Koska ei EVO softikses ainakaan mitään tasapainoakseleit ole, uudemmist ei kokemust (toivottavasti ei koskaan).

    NightRodilla olen jonkin verran ajellut, ei pölhämpi moottoripyörä mut ei siinä Harrikkaa ole kuin nimessä, pyörässä ei edes nimeksi(subjektiivinen mielipide).
    Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt ihminen voi korjata.
  6. #6
    Käy sit kokeilamassa tätäkin...
    Rocketscience
    F = dp / dt
  7. #7
    Lainaa (ma^ko @ Elo. 25 2010,10:17) kirjoitti
    Lainaa (Staga @ Elo. 25 2010,04:26) kirjoitti
    tasapaino-akseleilla (Softailit)
    Missä H-D koneessa on tasapainoakselit? Noissa EVOa uudemmissako mokomia? Koska ei EVO softikses ainakaan mitään tasapainoakseleit ole, uudemmist ei kokemust (toivottavasti ei koskaan).
    Twin cam B:ssä eli softaileissa. Ajelin tollasella pari kesää, sitten vaihdoin evo-softailiin...
  8. #8
    Samaa asiaa pohtisin parisen vuotta, kunnes ZRX vaihtui vuonna 2005 Street Bobiin. Enpä tuota vaihtoa ole katunut, vaikka tehossa ja jarruissa tulikin takkiin... Dynan TC-koneessa riittää silti puhtia matkantekoonkin, ainakin Suomen kattonopeuteen saakka ja vähän ylikin. Runko ei kaksi päälläkään, kovassakaan menossa, notku ja liiallisen yrittämisen mutkateillä hoitavat kallistusvarat.

    Viimeisen vuoden ajan on pyörinyt päässä pyörän vaihto Fättäriin(tai Heritageen) taikka Road Kingiin. Vertailin piruuttani näiden em. ja Street Bobin mittoja. Road Kingihan näyttää selkeästi suuremmalta kuin Fat Boy, puhumattakaan Bobista. Vuoden 2004 mallisen RK:n kok.pituus on 2440. Fättäri(vm. 2004) 2396 ja Bob(vm. 2006) 2357. Akselivälit: RK 1592, FB 1630, SB 1631. Eli ei noissa isoja eroja ole! Painossa toki RK on n. 30-40kiloa raskaampi. Ehkä RK:n isomman ulkonäön selittää sen "tiivimmän" näköinen rakenne sekä sivulaukut. Haarukan kallistuskulma on Road Kingissa pienempi kuin noissa kahdessa muussa.

    Vähän tuli poikettua aiheesta...sori siitä. HD:a voin kuitenkin suositella ihan vilpittömästi. Olen myös huomannut, kuten S&S:kin, että tekniikka tehtaan jäljiltä toimii hienosta, mutta nuo omat ropaukset saattavat sitten tehdä tenän...
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

    H-D Road King Custom 2004
  9. #9
    Lainaa (s&s @ Elo. 25 2010,10:40) kirjoitti
    Twin cam B:ssä eli softaileissa. Ajelin tollasella pari kesää, sitten vaihdoin evo-softailiin...
    Ai ne on tehneet siit TC:stä viel eri koneet softiksiin ja muihin, hassua.
    Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt ihminen voi korjata.
  10. #10
    Lainaa (ma^ko @ Elo. 25 2010,18:19) kirjoitti
    Lainaa (s&s @ Elo. 25 2010,10:40) kirjoitti
    Twin cam B:ssä eli softaileissa. Ajelin tollasella pari kesää, sitten vaihdoin evo-softailiin...
    Ai ne on tehneet siit TC:stä viel eri koneet softiksiin ja muihin, hassua.
    Joo, tc:stä on oma versio kumiripusteisiin (A) ja kiinteäripusteisiin (B)... Tehdas halusi ilmeisesti pitää softailin rungon lähellä originaalia ja valitsi tärinöiden vähentämiskontiksi tasapainoakselin.



  11. #11
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Ei ollenkaan hassua; taisi olla niin ettei kumiripusteista TC88:ia saanut sovitettua Softailin runkoon johtuen TC88:in yhtenäisestä rakenteesta (loota + takahaarukka sekä kampimonttu pultattu yhteen toisiaan tukevaksi paketiksi vrt Softaili erillinen kampimonttu/vaihteisto joiden välissä runkoa tukeva pystyputki.
    Tokko ne halusivat erikseen tehdä omaa pataa Softailille, oli vaan pakko, TC88 Softithan tulivat vuoden Dynien jälkeen kun tehtaalta kesti kehitellä TC88B
    Dirty Nasty Furriner
  12. #12
    No on se mun mielestä hassua et hajautetaan moottorivalikoimaa sen mukaan torjutaanko tärinäpeikkoa kummityynyillä vai miten. Mut eik kai se sit saa enää nykyään V-twinin käynti tuntua. Hassua mun mielestä siltikin.

    Sidotään nyt kuitenkin editoimalla säikeen aiheeseen, eli EVO-koneisista ja tuoreemmista ei ole hirveemmin murheita kuulunut jos edes about vakioita ja jotenkin huollettuja. Eipä nyt kohtuudella pidetyistä vanhemmistakaan BigTwineistä, rautapää-Sportyt on usein vähän hankalia yksilöitä.



    Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt ihminen voi korjata.
  13. #13
    Lainaa (ma^ko @ Elo. 25 2010,19:13) kirjoitti
    Sidotään nyt kuitenkin editoimalla säikeen aiheeseen, eli EVO-koneisista ja tuoreemmista ei ole hirveemmin murheita kuulunut jos edes about vakioita ja jotenkin huollettuja. Eipä nyt kohtuudella pidetyistä vanhemmistakaan BigTwineistä, rautapää-Sportyt on usein vähän hankalia yksilöitä.
    Ymmärtääkseni ketjun aloittaja kysyi kokemuksia Rodista? Eikä noista sodan aikaisista laitteista..



    "Little dirt never hurt anybody." - MacGyver
    "vrsca 1130cc & vrscdx 1250cc v2 HD"
    "Maximum speed: 58 knots V6 YAMAHA"
  14. #14
    Ymmärtääkseni Rodin Revolution engine kuuluu ryhmään EVO ja tuoreemmat. Kiva cruiseri Rodi on muttei "Harrikka", ainakaan mun maailmassa.
    Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt ihminen voi korjata.
  15. #15
    Lainaa (ma^ko @ Elo. 26 2010,13:45) kirjoitti
    Ymmärtääkseni Rodin Revolution engine kuuluu ryhmään EVO ja tuoreemmat. Kiva cruiseri Rodi on muttei "Harrikka", ainakaan mun maailmassa.
    Tunnistetaan nyt ensin Dynat ja FXR toisistaan varsinkin jos sellasen on mennyt ostamaan *

    Toisaalta sulla on varmasti ollut monta rautapäätäkin kun tiedät niitten olevan "hankalia" vai kuulitko asiasta Essolta?



    "Little dirt never hurt anybody." - MacGyver
    "vrsca 1130cc & vrscdx 1250cc v2 HD"
    "Maximum speed: 58 knots V6 YAMAHA"
  16. #16
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    ton väännön voisi hoitaa muualla...

    tohon alkuperäiseen aiheeseen:
    H-D:llä on hemmetisti malleja jotka kilpailevat myös oman tehtaan tuotteiden kanssa, omista ajotottumuksista riippuu mikä tuntunee "omalta".
    V-Rodit poikkeaa muista moottorinsa osalta, korkeakierroksinen moderni moniventtiili DOHC-kone vrt ilmajäähdytteiset vanhan kaartin hidaskierroksiset (mutta ah niin ihanat) työntötankokoneet.
    Toki jälkimmäisetkin kulkee sen mitä tarttee, omaavat vääntöä rittävästi ja sopivilla putkilla äänet vetää wanhojen mummojenkin suupielet hymyyn.
    Ei tossa oikein voi muuta sanoa kuin koita saada koeajoon eri runkomalleja ja katso mikä hymyilyttää eniten.

    Oikeestaan.. jos asut PKS lähistöllä niin poikkee Hoghausissa ja kysele Virran Jukkaa varaosatiskiltä, leppoisa kaveri, verraton tietolähde ja hyvin avulias, ei tyrkyttäjä eikä häslääjä vaan itse rauhallisuus.



    Dirty Nasty Furriner
  17. #17
    [QUOTE= (maRk1 @ Elo. 26 2010,14:07)]
    Lainaa ma^ko,Elo. 26 2010,13:45 kirjoitti
    Tunnistetaan nyt ensin Dynat ja FXR toisistaan varsinkin jos sellasen on mennyt ostamaan *

    Toisaalta sulla on varmasti ollut monta rautapäätäkin kun tiedät niitten olevan "hankalia" vai kuulitko asiasta Essolta?
    Tiesin kyllä ostaneeni FXRS:n ihan alunperinkin, ja tietoni on hyvin rajalliset noiden uudenpien Harrikoiden suhteen, vanhemmist jotain tietoa ja kokemustakin on. Rautapäitä olen useampaa fixannut, itselläni ei ole rautiksia ollut kuin yksi, ihan orkkis suomipyörä tonninen vuodelta '79 oli kotvan omistuksessa. Lättäpäitä ollut kolme, knuckleja yksi, pannareita ja shoveleita ja heidän risteymiä useita. EVO koneisia ollut ennen nykyistä yksi EVO Fättäri, joka meni myyden heti kun oli fixattu ajokuntoiseksi. Mun edellisen ajo HooDeen myin pois '94, toi Fättäri oli täl vuostuhannel mut sen ostin tiltattuna ja laitoin kuntoon ajoin sil ehkä 7-800km. Aiemmassakaan HD vaiheessa ei uudet hirveesti kiinnostaneet, joskus lausunut ettei koskaan EVO, näin ne muuttuu. Eli tiesin/tiedän mikä runko ostamassani pyörässä on, edelleenkin, tosin tiedän nyt myös tehneeni kartinaalimunauksen nitoessani kaikki FX:t dyna nimikkeen alle, samapa toi. Essolla väittivät aikanaan Knucklenkin olevan vaikea, sitä en allekirjoita mut rautasportyjen kanssa porukalla oli jatkuvasti traumaa ihan läheltä seuraten ja fixailuihin osallistuen jo '80-luvulla.

    Ja siis NightRodilla olen ajellut, kaikenkaikkiaan jonkun ehkä 1500km, pyöriny Välimeren rannikkoa. Ihan mukava cruseri muttei mun silmään kivan näköinen, eikä kuulosta oikealta. Toimiva tuo tutun NightRod on ollut muttei pyörän ~70v omistaja montaa tuhatta vuodessa sillä ajele.



    Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt ihminen voi korjata.
  18. #18
    olisko paikallaan että selvennetään HD:n mallivalikoimaa kun näyttää olevan monenlaista tietoo liikkeellä...

    SPORTSTER

    - mallimerkintä XL-alkuinen; XL, XLH, XLCR jne
    - tuotannossa vuodesta 1957 (voidaan saivarella oliko edeltävät K-mallit jonkinlaisia esi-sportstereita)
    - Moottorina ns. rautapää 883 cm, suureni 1000 cm:ksi jossain vaiheessa, runkoakin muutettin joskus
    - evo-sportster tuli 1985 muistaakseni. Ei suoraa yhtäläisyyttä evo big twineihin. *(Evolution = HD:n markkinointitermi koneille jotka korvasivat Shovelheadit ja Rautapäät). Aluksi
    883 ja 1100-koossa. 1100 korvautui sittemmin 1200:lla.
    - olikohan 2002 kun Sporaan tuli Dyna-mainen runko; ts. moottori rungossa kumityynnyjen varassa. Moottoriakin on uudistettu, mutta evolution -markkinointinimi jatkaa.
    - ilmajäähdytteinen työntötanko V2, moottori ja vaihdeloota yhtenäistä rakennetta, toisioveto oikealla
    - Buell-moottorit spin off
    - Maailman paras koskaan valmistettu moottoripyörä, toivottavasti joskus onni omistaa moinen


    TOURING

    - mallimerkintä FLH ja pirusti muita kirjaimia perässä, esim FLHRSASÖJTRDSÄKDTYJÖKFDJLUK
    - tästäkin voidaan saivarella, mut voi perustellusti esittää että tuotannossa ainakin vuodesta 1936 lähtien
    - moottorissa useita kehitysvaiheita: Rystypää 1936-47, Pannupää 48-65, early Lapiopää 66-69, late Lapiopää 70-83, evo (Big twin Evolution) 84-98, Twin cam (TCA) 99-> *
    - *Rungossakin tapahtunut kehitystä - 49 risuhaarukan tilalle Hydra, -57 viimeinen jäykkäperä, kumityynyt tuli joskus jne
    - moottori ja vaihteisto erillistä rakennetta (TC:ssä tosin pultattu yhteen), toisiveto vasemmalla
    - työntotanko ilmajäähy V2, tilavuudet 1000, 1200, 1340, onkos TC:n 88 cid = 1440 ja 96 = 1580 tai jotain ja 103:n taitaa saada *

    "SUPER GLIDE" -mallit
    - sai alkunsa olikohan 1969 jolloin tuli eka Super Glide, ja pian sen jälkeen tuli Low Rider, Wide Glide jne
    - mallimerkintä FX-aluinen esim. FXWG
    - eli Shovel-koneinen, touring-mallin runko, mutta Sportsterin keula
    - 1983 mallimerkinnäksi tuli FXR-alkuinen kun runko vaihtui kumiripusteiseksi- -84 moottori päivittyi Evoksi
    - vuosien 91-94 aikana runko päivittyi Dynaksi, mallimerkintä FXD-alkuinen
    - vuonna -99 moottori vaihtui Twin Camiksi (TCA)


    SOFTAIL
    - enny muista tuliko -85, joskus sillo kuitenki
    - jäykkäperää muistuttava runko, iskarit piilotettu vaiheiston alle
    - Mallimerkintä, FL_, tarkoittaa paksua keulaa ja paksua etrengasta (Heritage, Fat Boy jne)
    - mallimerkintä FX_ST___, joilloin ohutputkinen keula kapea eturengas (Night train ym)
    - ekat protot shovelilla, mutta varsinaiset tuotantomallit Evoja.
    - v. 2000 moottoriksi TCB (vastapainoakselein tasapainotettu), suoraan rungossa kii, ei kumityynyjä *

    eli yllämainitut Big Twinejä

    V-ROD
    - tulikos tää 2000 tai jotain
    - ensimmäinen täysin puhtaalta pöydältä luotu konstruktio sitten Knuckeheadin
    - vesijäähdytteinen *ylänokka-akselein varusteuu korkeakierrosmoottori (600 yammu -omistajien ei nyt tartte tarttua tohon viimeseen sanaan)
    - ei mitään yhteistä muiden mallien kaa (okei jotain vilkun lasia yms yhtä oleellista voi olla)
    - 1130 cc joka suureni 1200 + kuutioseksi sittemmin
    - miksei olis ihan makee
    - aito HD, vaikka ilmajäähy-talebaanien suunnalta kuluu mutinaa


    PS.
    emmää pidä 4 erilaisen moottorin (XL, TCA, TCB, V-ROD (vai mikä revolution se moottori virallisesti oli)´tuotannossa pitämistä vielä minään logistisena kaameutena

    PS2
    vaikka on kyllä sanottava että jos tärinöistä pitää päästä eroon niin tasapainoakselit on se oikea tapa. kumityynyripustus vaatii ylimääräistä tilaa rungossa moottorin vatkata mikä esteettisesti haasteellinen. kattoo vaikka sporttien eleganttia designia ennen -02 ja vertaa -02 jälkeiseen kökkötraktoriin



    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  19. #19
    Lainaa (TIJ @ Elo. 26 2010,18:28) kirjoitti
    SPORTSTER

    - evo-sportster tuli 1985 muistaakseni.
    1986. Mun ex-rautapää oli 1985...

    Lainaa kirjoitti
    - olikohan 2002 kun Sporaan tuli Dyna-mainen runko; ts. moottori rungossa kumityynnyjen varassa. Moottoriakin on uudistettu, mutta evolution -markkinointinimi jatkaa.
    2004. Oli tossa vähän aikaa sitten "kumipääsportykin" tallissa ja jäi tämäkin erittäin merkityksellinen tieto päähän.

    Lainaa kirjoitti
    - Maailman paras koskaan valmistettu moottoripyörä
    Joo ja näistä se kaikkein paras yksilö oli vuoden 1996 883 -malli, väri oli punainen ja rekisterinumero alkoi muistaakseni BS:llä.
  20. #20
    Softis tuli '83 tai '84 ja ekassa/ekoissa vuosimalleis oli jotain eroa jousituksessa. Mul nimittäin oli '84 Softail-runko Early-Shovel koktailissa joskus ja siit tiedän et jotain eroa kun valmiit madalluskilkkeit ei saanut mun runkoon mut '85 eteenpäin(muistaakseni) olis saanut.
    Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt ihminen voi korjata.
  21. #21
    Lainaa (maRk1 @ Elo. 26 2010,19:06) kirjoitti
    Otsikko on edelleen: "Mitä mieltä/ kokemuksia V-Rodista"
    Erään tuttavan pyörää ajaneena pari kommenttia.
    Moottori ei tärise eli jos odotat vatkaavaa V2 niin tulet pettymään. Äänet todella nuhaiset vakiona (osa luulee että honda käynnissä jos parkkeeraat väärään paikkaan) tarvike "vaimennin"putkilla ihan yhtä miehekkäät saundit kuin muistakin Harrikoista. Luistokytkin kiusaa itseä, tottunut moottorijarruun ja vaatisi varmaan opettelua hetken aikaa. Tokihan tuon kai saa downgraden avulla perinteiseksi. Ohjaimet herkemmän oloiset kuin muissa HD:n malleissa tarkoitan tällä enemmän japaninpyörän tuntuiset (jokaisen oman fiiliksen mukaan onko paha vai hyvä asia). Olikos näissä kaikki mallit vai osa penkinalta tankattavia, en tiedä onko reissussa kuinka kätevää jos paketit sitonut penkin yli. Vai saiko pelkän kuskinpenkin auki erikseen. Kannattaa suoraan panostaa sitten pyörään jossa jo vakiona tai valmiiksi tehtynä 240 takanakki muunnos. Taitaa tulla kalliiksi myöhemmin ja läskiperseen vieressä oma pyörä näyttäisi varmaan aneemiselta sillä 180 tms... renkaalla. (puhuu äijä jolla 130 marathon takasena) Taas tuolla leveällä nakilla menettää ketteryyden mutkissa. Vanha FLHTCI tuntuu paljon näppärämmältä kuin tuollainen uusi VRSCDX/A. Pyörä silmää miellyttävä parkissa ja liikenteessä katsottaessa. Mutta tärkeintähän se oma fiilis on siinä penkinpäällä tangosta kiinni pitäessä joko siitä tykkää tai ei. Jotain ruostumistahan voi kai esiintyä ja käsittääkseni siellä rungon alapuolella jotain epämääräisiä tappeja joita eri omistajat sitten omalla ajotyylillään kuluttavat hitaammin tai nopeammin.
  22. #22
    Tuollainen Night Rod kiinnostaisi vähintään yleissivistyksen kannalta kokeilla. Mahtaako noita saada koeajoon mistään vai pitääkö olla vähintään rahoituspaperit jo allekirjoitusta vaille?

    Jenkeissä käydessä tuo olisi tullut vuokrattua, muttei vaikuttanut ihanteelliselle kaks päällä ajoon niin päädyttiin toiseen malliin.
  23. #23
    Nopea kommentti - allekirjoittanut vaihtoi Hondan XX:n Night Rod Specialiin melkeinpä yhdeltä istumalta. Enkä ole katunut pätkääkään. Mitä nyt hieman v*tuttaa kun tyhmyyksiäni vedin Jänkhälle lähtiessäni Ortliebin pakaasit niin kiinni että remmit naarmutti takalokasuojan. No, Farcleellä lähtee.

    Ajoasento kuten jo todettu rennon letkeä ja itse ihastuin siihen että nyt voi nautiskella samoista mutkapätkistä norminopeusrajoitusten piirissä mihin ennen piti vetää parikymppiä yli. Samoin selkärangan rappeuman omaavana niin tuo ajoasento vaan sopii minulle. Kahvi/tankkaustauoilla PKS - Tornio ilman että oli mikään paikka edes jäykkä. Ja sanovat arvosteluissa DX:n penkkiä kehnoksi? 1.7. ostin pyörän ja nyt on 7.500 km vedetty mittariin. Kivaa on ollut.

    Moottoritiellä ajo-ominaisuudetkin tuli jo jonkun kommenttina. 120 km/h ilman sanottavaa tuulta menee vielä muttei ole kauhean nautinnollista.

    Edellinen omistaja laittoi 260 takanakin ja Vance & Hinesin putket + Fuelpakin, ihan katu-uskottava ulkonäkö ja soundit. Jälkikäteen hifistelynä voisin suositella jotain muuta Stage 1 boxia kun tuota, edellisessä pyörässä kun oli PC III niin säädettävyys oli dynon kanssa jotain ihan muuta.

    Varmaan kone on ilmajäähdytteiseen verrattuna kierroskone mutta jos rajoitin tulee 9.000 rpm vastaan niin ei se nyt varsinaisesti vielä kierrä... Alavääntö löytyy oikeastaan vasta 2.500-3.000 rpm että ihan alhaalta ei väännä.

    Luistokytkin ei minulla ole yhtään kertaa huomauttanut olemassaolostaan, tosin käytän yleensä moottorijarrutusta normipykälä pesässä enkä lyö paria pykälää alemmaksi. Pykäliä laatikossa on 5. Ykkönen ja vitonen suorahampaisia.

    Mitäs muuta oikein osaisin kertoa puolikkaan kauden jälkeen? Minulle sopiva pyörä ja kannattaa koeajaa. Eri V-rodien välillä ajoasennot on ihan erilaiset. Night Rod Specialia ja Street Rodia ajetaan ihan eri kulmilla. Kokeilemalla se sopiva löytyy.

    Ja modiosaa löytyy jenkeistä aika tavalla kuinka vaan.
    - '11 BMW R 1200 GS
    - IBA SS1600K
    ---
    ex: '00 Honda CBR 1100 Super Blackbird / '08 Harley-Davidson VRSCDX Night Rod Special
  24. #24
    Laitetaan nyt itsekkin omat plussat ja miinukset vrsc-mallistosta.

    +Suht. valmis paketti jo tehtaalta tullessaan, ei tarvitse ostaa live to ride-ride to live tarvikkeita
    +Minulle hyvä ajoasento, takapenkilläkään ei ole valiteltu vaikka ei olekkaan mikään touring mallin takapenkki
    +Matalan korkeuden takia helppo liikutella parkissa niin eteen- tai taaksepäin
    +Hyvät jarrut, kiitos brembo ja ABS
    +Huolto-ohjelma aika simppeli
    +Mattamustana erittäin helppo pestä ja vahausta ei tarvitse edes tehdä
    +300km yhdellä tankilla, Vanhan mallisella tankilla (Vrsca) huonoimmillaan pääsin 150km
    +Avaimeton käyttö ja hälytin
    +Vakio vanteelle istuu 260 leveä kumi
    +Hyvät ajovalot

    -Tehoa sais olla enemmän. (200hp olisi passeli)
    -Mutkissa vakio jousilla pohjaa helposti tai tapit ottaa kiinni, Korjattavissa paremmilla jousilla.
    -HD:n perusmutterit täyttä paskaa, joko ne ruostuu tai korkkaa(Sama vika kaikissa 2000-luvulla tehdyissä harrikoissa)
    -Kunnollisia kovia laukkuja ei löydy vrscdx:ään
    -Maavara n. 10cm ilman painoa, Tosin pienellä maavaralla tulle rutkasti lisää ilmettä pyörään

    +- 6. Vaihde saattaisi olla tarpeellinen?
    +- Joillakin vie öljyä. öljyn vaihtovälillä quartin, ei sinänsä vakavaa..
    +- Ilmanputsarinkotelo sen mallinen, että sateella vesi valuu munille. Keinonahan alla sentäs muovikalvo ettei penkki kastu



    "Little dirt never hurt anybody." - MacGyver
    "vrsca 1130cc & vrscdx 1250cc v2 HD"
    "Maximum speed: 58 knots V6 YAMAHA"
  25. #25
    Lainaa (maRk1 @ Elo. 26 2010,20:32) kirjoitti
    -Mutkissa vakio jousilla pohjaa helposti tai tapit ottaa kiinni, Korjattavissa paremmilla jousilla.
    Muuten samaa mieltä mutta kun vedin takajousten esikiristystä pari kliksua kireemmäksi niin jo loppui ongelma!
    - '11 BMW R 1200 GS
    - IBA SS1600K
    ---
    ex: '00 Honda CBR 1100 Super Blackbird / '08 Harley-Davidson VRSCDX Night Rod Special
  26.  
  27. #26
    On tullu rakenneltua Rodia neljä talvea ja vieläkin pyörä jaksaa innostaa. Uutta mielenkiintoista palikkaa ilmaantuu koko ajan markkinoille ja vieläpä useammalle tyylisuunnalle.

    Rodissa on varsin yksinkertaiset toimivat ja tukevat rakenteet. Polttoainesäiliö on pienehkö. Jousitus ja heilahduksenvamennus ovat alkeelliset. Huolto on muuten helppoa mutta venttiileiden säätö (16tkm) on varsin ikävä työvaihe.

    Omassani on mittarissa on 26tkm. Viime talvena mopossa ei ollut mutteria kiinni toisessa. 2007 en purkanut ihan koko moottoria.

    Liimaradallakin sutii eikä nosta etupyörää.

    Olisi myynnissä mm. 6tkm ajettu Screamin Eaglen luistokytkin ja avaamattomassa paketissa oleva Barnettin 10-levyinen Kevlar-kytkin jäykemmillä jousilla.

    Rodiporukka seurustelee täällä:
    http://www.1130cc.com/index.php



    SuperGasBike 236