näin itsekkin vmax omistajana, täytyy sanoa että ei ole mielekästä vertailla vmaxin suorituskykyä esim, bussiin..Jos on pakko tehdä vertailuja, niin se mielestäni kannattaisi kyllä tehdä jossain kontekstissa, jossa pyörien tehot ja painot kohtaavat edes jotenkin..Esim v-rod, honda x4, *möhkö, XJR yms...
Just näin! Omassa genressään hyvä pyörä, mutta ei sitä suorituskykyä kannata sporttipyöriin verrata..(Sami @ Heinä. 18 2010,13:20) kirjoitti
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Se boosti tuo sitä tehontuntua kun osakaasullakin kone piristyy kuudessatonnissa ja takanen menettää pidon. Omat varttimailiajat, maxilla 11,5 / 185kmh ja bladella sekunti nopeammin mutta loppunopeus 220. Maxilla pärjäs hyvin 200m mutta sen jälkeen ero oli selvääkin selvempi.(Tylyttäjä @ Heinä. 18 2010,13:21) kirjoitti
![]()
siunaa varjele
Noin se menee. Kyllä maxi on varsin suorituskykyinen sillä 200m matkalla, vielä nykypäivänäkin. Viimeisellä 200m matkalla vartilla se ei taas kiihdy enää juuri mitään.(kuusysi @ Heinä. 18 2010,13:48) kirjoitti
Supermoto
nyt kun ollaan höpisty tästä gen1, niin onko kenelläkään tietoa, onko kukaan muu valmistaja käyttäny vboost tyyppistä ratkaisua pyörissään?
Älä nyt hermostu hyvä mies *(Kraken @ Heinä. 18 2010,22:24) kirjoitti
*Meikäläinen on päässy tässä motoristi-hommelissa nyt siihen vaiheeseen, että olen sen jo lopettanut, vajaan 20v harrastamisen jälkeen.. Tosin yksi pyörä on vielä jäljellä, vaikka en silläkään juuri ajele.
Eli ehkä sinäkään et sitten enää kymmenen vuoden päästä harrasta liian tosissaan, ja pyörien ominaisuuksiakin saatat pystyä vertailemaan hermostumatta *
Kyllä sen voi muuten kiistää; maxi ei ole ripeä. Tai tietty riippuu siitä mihin vertaa; vaikkapa piikkiin tai 250 Viragoon verrattuna kyllä, mutta mihin tahansa oikeasti ripeään pyörään verrattuna ei ole. Kommenteistasi paistaa läpi se, että haluat uskotella itsellesi maxin olevan yllättävän ripeä. Esim. tästä:
Ei tuossa ole mitään epäselvää mitä olet kirjoittanut; vertaat sitä suoraan R1:een ja R6:eenkirjoitti
Sitte kuitenkin kirjoitat:
Koita siis nyt päättää mitä mieltä olet, juttusi menevät jatkuvasti ristiin.kirjoitti
Virittämisestä; jos haluat lisää tehoa maxiisi, niin ihan samaan tapaan sitä viritetään kuin muitakin moottoreita.
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
tyly on jo wanha, pitkänlinjan ehkä entinen motoristi kuten sanoikin. on tehnyt yli 200 mph kilokikserin 1070cc palikoilla jne. kaasujen kanssa värkännyt ym. mielestäni tietää jotain virittämisestä ja nopeista prätkistä - oikeasti.
vmax oli aikanaan lyhyillä matkoilla kohtalainen kulkemaan, koskaan ei ole ollut nopein edes viritettynä. kustomiluokassa on ns. ripeähkö kyllä. kardaani poikii helposti kun tehoja aletaan ottamaan takapyörältä muutamakymmentä vakioa enemmän. suoraan ja toistenkin rahoja säästääkseeen sanon, että sen virittäminen ei kannata.
paljon parempia, helpompia, enemmän tehoa ja suorituskykyä antavia virittämisaihioita on olemassa merkkejä tai malleja mainitsematta.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Koska sun kirjoitukset ovat ristiriitaisuudessaan niin huvittavaa luettavaa, ihan sen takia olen seurannut(Kraken @ Heinä. 19 2010,06:54) kirjoitti
Edelleen, älä hermostu. Prätkä se vaan on muiden joukossa![]()
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Ei täällä oo mun mielestä tullut vittumaista tekstiä juuri muualta kun sun näppikseltä. Ja samalla jankuttavaa maxiuskontoa. Usko jo pois, hieno pyörä mutta suht vaatimaton kilpaillakseen samoilla säännöillä kun nykyiset kyykyt niin suorituskyvyn kuin varsinkaan ajo-ominaisuuksien saralla.(Kraken @ Heinä. 19 2010,06:54) kirjoitti
Kaikkea se helle teettääkin![]()
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
Hui, V-max sedäthän on fanaattisuudessaan jo melkein busanistien vertaisia...
Noloa vaan kun suomen klubin pressakin ajaa jollain vanhalla lintalla eikä uutukaisella gen2 maxilla.
wille
Mikäs siinä nyt niin noloa on? Ehkä se on just se suola saada toimimaan toi vanhempi rohjo jollain tavalla melekosen hyvänä yleispyörä oman rakentelun avulla?(wille @ Heinä. 19 2010,10:44) kirjoitti
Ei auta poru eikä selite, kun käyntiin lähtee Homelite
Bitit on pc:stä...
Kyllähän V-max kuten myös Eliminator ja iso Magna skabaa ihan hyvin nykyisten kyykkyjen kanssa... liikennevaloista ja Mannerheimintien valovälillä. 100metriä pidemmäl matkal ahdistaa jo kummasti mut paikaltaan lyhyeen spurttiin noi liikennevalotappelija-Customit on edelleenkin ihan päteviä.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt ihminen voi korjata.
Kyllä. Ja sitten kun on rykkösen keula ja jarrut, öhlinsit, bigbore-kitit, putkistot ja kaiken maailman jäykistimet yms. herkut, voikin alkaa suunnittelemaan vakio Maxin ostamista rinnalle. Kun on sillä kuitenkin niin hauska ajella ihan vakionakin.(-ShadowMan- @ Heinä. 19 2010,11:19) kirjoitti
![]()
Supermoto
Kraken, älä ota ittees.. ..tää menee aina tähän.
Ja tosiasia on kuitenkin juuri noin eli edes täystehoisen V-Maxin suorituskyky ei ole uudempien sporttipyörien luokkaa lähelläkään, puhumattakaan ajo-ominaisuuksista. Sitä en tiedä, miksi sitä niihin aina aletaan vertaamaan *![]()
XJR, GSX, X4 jne. on hiukan oikeutetumpia vertailukohteita, tosin nekin jo kertaluokkaa uudempia konsepteja kuin tuo Gen1 V-Max.
Ehkä se vaan on joidenkin mielestä niin pelottava, sekä ajo-ominaisuuksiltaan että muiltakin *![]()
Siihen voi sitten todeta jonkun muun lanseeraaman tokaisun että ei ole poikasista pommikoneen lentäjiksi...
Ja mielikuva on aina sama riippumatta siitä kuinka paljon olet pyörääsi laitellut: "Onks toi V-Max? Eiks se oo ihan älyttömän huono ajaa?"
Kannattaa oikeastaan pitää illuusiota yllä ja vastata että todellakin on aivan syvältä ja poikittain ja sit kun ajaa ihmettelijästä radalla ohi keskellä kurvia niin rispekti on taattu, vaikka homma olisi ollut kuinka lapsellisen helppoa tahansa *
Ja ei, silti siitä ei saa R6:sta edes laittamalla, mutta aika monta kertaa on tullut todettua kuinka paljon enemmän se on kiinni kuskista kuin pyörästä, sekä radalla että suoralla.
Jos ei V-Maxilla tehdä rataennätyksiä edes ammattilaisten toimesta, niin eipä sillä ratakyykyn ostollakaan saa uusia käsiä, korkeintaan merkkikohtaiset ranteenlämmittimet *
Aurinkoista kesää vaan kaikille, pääasia et kaikki ajaa jollain...
Ei auta poru eikä selite, kun käyntiin lähtee Homelite
Bitit on pc:stä...
olisi kiva tietää kuka tää kaveri on, ja minkä tehoisen maxin jannu on duunannu?(Kraken @ Heinä. 19 2010,06:54) kirjoitti
Edelleen en ole itse alkanut alunperin vertaamaan maxia kyykkyihin, ja tiesin kyllä alunperin että nämä nettifoorumi keskustelut saa tahallaan ja tahattomasti vedettyä överiksi ja kauas alkuperäisestä aiheesta. Tuli kyllä itsekin välillä höystettyä, mutta se siitä. Ihmetyttää vaan kuinka suurella mielenkiinnolla kyykkymopoilijat tätä topiccia on seuranneet. Siitä sanoin että haluan sen kusiaisen nähdä joka maxin kepittää, vai voihan se kusiainen pärjätäkin, tai sitten ei. Kyllä sitä max vs kyykky vertailupohjaa täällä on toitottanut aivan muut. Itse en aluperinkään halunnut verrata maxia yhtään mihinkään, menikö kaaleen? Menin sen täällä vaan sanomaan että mun mielestä maxi on aika ripeä katupyörä edelleen, niin siitähän saatiin oikea soppa syntymään. Mitä niillä suorituskyky tuloksilla sinänsä on väliä, sillä en usko että tulen koskaan tuolla maxilla radalle, stripille tai mitään muutakaan kisaamista harrastamaan. Ei sellaisia tarvinnut harrastaa ninjallakaan. Jos joskus tulevaisuudessa 160hv takacommanderilta irtoaa, niin se on täysin minun omaksi ilokseni, ei sillä että mun tarvis kenellekään olla todellisessa elämässä tuolla liikenteessä uhoamassa. Ja mitä tuollaisen vanhan mallisen ruoskan rakentelu maksaa, ja kuinka järkevää sellainen on, siitä päättää ainoastaan pyörän omistaja itse.
Alunperin kysyin että miten euromaxi täystehoiseksi, siitä lähti tämä jankuttaminen että jos mielii suorituskykyä niin maxi on siihen touhuun aivan väärä pyörä. Voimaa, vääntöä minä siitä haluan, ja nimenomaan juuri tästä pyörästä minkä tällä hetkellä omistan. Mutta minähän se varsinainen jankuttaja ja vmax uskovainen puristi olenkin. Mitä sitten?? Itsehän tämän topicin aloitin, niin takuulla puhun täällä just niin paljon kuin haluan. Onneksi täällä ei kukaan muu ole jankuttanut mitään? Mitä ne kyykkypyöräilijät sitten on? Näkevät harrikan jossain niin sille naureskellaan ja pilkataan niin kauan kunnes jossain näkyy uus harrikka (tai v-max) *
162hv ja 2?? jotain oli vääntö takanakilta siitä 1500 maxista. Nimiä en ala täällä foorumeilla kertomaan. V-max clubin puolelta nimi voi irrota.
Loppujen lopuksi mulla ei oikeastaan ole enää mitään sanottavaa eikä kysyttävää alkuperäiseen aiheeseen. Sitä v-boostia ei tule, jotain muuta hauskaa kehitellään tilalle.
Kesän jatkoja hipit, ja muistakaa halailla pihakoivuja
Vanhaa sanontaa mukaellen ennemmin hippi ja juntti kuin juppi ja hintti(Kraken @ Heinä. 19 2010,19:47) kirjoitti
![]()
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
Huh, onpa kova peli, kun on ylittänyt 130Nm/litra rajan ja vielä takanakilta(Kraken @ Heinä. 19 2010,19:47) kirjoitti
On muuten helpommin sanottu kuin tehty!
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Ompas täällä porukka intoutunu kesän kuumuudessa taas viihdyttävään mittelöön! *
Se on tuo kustomien, ns.muskelipyörien ja muoviluotien samalle viivalle niputtaminen ja vertailu kyllä täysin älyvapaata hommaa noin niinku lähtökohtasestikkin. Moniko viitsisi autopuolella edes vertailla vaikkapa hienosti customoitua jenkkirautaa ja hiilikuituun verhottua twinturbojapsia? Ja kaikille näsäviisaille voin samantien todeta, että tiedän kyllä V-Maxin olevan japsi... staili vain on muskeli, joten siltä pohjalta...
Onhan se nyt AIVAN selvä, kaiketi jokaiselle laskutaitoiselle ihmiselle... että se on nimenomaan se teho / paino suhde joka näissä nopeasti / suoraan / kovaa mittelöissä hyvin pitkälle ratkaisee? (Kuskin lisäksi tietty)
Esimerkkinä nyt voin mainita oman uuskoppasen V-maxin ja vaimon Triumph 675 vertailun. Ei tulis nimittäin mieleenkään lähteä vaimoa haastamaan. On kyse kuitenkin NIIN eriluokan ajolaitteista. Ja jo ihan pelkästään räknäämällä teho / painosuhteet kuskien kanssa... Vaimo + Triumph yhdistelmä pesee meikäläisen uusine Maxeineen mennen tullen. *
Silti, maxiin kuuluu hevosvoimat. Se on aivan se ja sama minne se malmikasa liikahtaa, tai on liikahtamatta. Mutta hevoset, ison V4.sen saundi, ja se koko fiilis mikä laitteeseen liittyy... sieltä se homman juju löytyy.
Meikäläinen ihastui uusikoppaseen Maxiin nimenomaan vain siksi, että se on mun mielestä ylivoimasesti eniten moottoripyörän näköinen & kuuloinen (putkimodattuna) vehje mitä tällä hetkellä valmistetaan. Siihen saa tuolla liikenteessä ihan vapaasti tulla millasella muoviluodilla tahansa viereen "singeroimaan" ja kaasuttelemaan, ei tule vaihtohimoja kertakaikkiaan.
Ja samaan tapaan kun valot vaihtuu vihreiksi, on täysin yhdentekevää miten sieltä valoista irrotaan... Yleensä tyhjäpäisimmät irtoaa hyvinkin ripeästi horisonttiin, saattavat jopa päästä irti kortistaan, rahoistaan ja pahimmassa tapauksessa hengestään. *![]()
Mun kiihdyttelyinto yleensä loppuu siihen kun avatessa pito loppuu heti tyhjäkäynnin jälkeen takaselta, kierrokset ampuu samantien rajottajalle, vaihtovalo vilkkuu näkökentässä ja muistan ettei mulla ole mitään intohimoja ostaa joka kuukausi uutta takanakkia.
Eikun iloisia kilometrejä kaikille, perse pystyssä kyykkiville, välimallin ihmisille, sekä myös jalkapohjat etummaisina styyraaville.
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Just näin! Ei ole ideaa vertailla maxin suorituskykyä sporttipyöriin, kuten Kraken tekee.(Yamaha1 @ Heinä. 20 2010,05:58) kirjoitti
Tosin uusi maxi on kyllä jo mielestäni nykyäänkin tehokas & suorituskykyinen pyörä, jos pelkästä kiihyvyydestä puhutaan. Siinä kun on oikeasti voimaa ja vääntöä. Vanhassa ei ole.
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Juu, omalla tyylillään tehokas... Muttei tosiaankaan missään sporttipyöräsarjassa, ajettavuudesta puhumattakaan *(Tylyttäjä @ Heinä. 20 2010,08:35) kirjoitti
![]()
Meikäläisellä on kohtuu hyvä vertailukohta kun tosiaan vaimon kanssa ajolenkeillä tulee vaihdeltua pyöriä. Ei nimittäin 675.nen Trumppa tunnu ollenkaan mopolta vaikka suoraan Maxin selästä moiseen "ritsaan" hyppääkin. Päin vastoin, menee kuin ilmaiseksi sinne minne katsoo, ja vieläpä hemmetin äkäseen.
Kuvittelisin, että olo on kuin hyppäisi pikkasen kutitellun Dodge Chargerin ratista vaikkapa Lotus Eclipsen puikkoihin... Molemmilla on kiva varmasti ajella, mutta jos lujaa haluaisin mennä niin pysyisin kyllä visusti Lotuksen ohjaimissa kiinni.
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Ei VOI olla totta? Tyyppi ihan tosissaan vieläkin itkee tuollaisen nettihöpötys jutun takia? Sulla on varmasti täytynyt olla rankka lapsuus.. ei leikkikaluja, kavereita?? tai ei muuten vaan ole kaikki intiaanit kanootissa. Soita karpolle niin saat sata markkaa ja kinkun. Tai soita YLE:en että haluat punainen lanka ohjelmaan keskustelemaan tästä vakavasta aiheesta, sinne varmasti saadaan psykiatri, pääministeri ja matti nykänen pohtimaan asiaa tämän raskaan aiheen äärellä.. lopuksi voit siten haastaa meikäläisen käräjille(Tylyttäjä @ Heinä. 20 2010,08:35) kirjoitti
![]()
Kyllähän noitten "malmikasojen" paikoiltaan lähdöt on testattu, kun oli se "V-maxin tappaja" *
Kusiaiset oli jo horisontissa...kunnes alko voima/vääntö vasta "puhumaan".
Krakenin kantsii mennä veemaksien omille sivuille, sieltä saa asiallisia vastauksia *
Helle hermostuttaa näköjään muitakin *![]()
Piikki Suitsa, 500 Z Kawa, 550 ja 1100 Zephyr Kawa, 1300-X4 Honda, 1000f CBR Honda ja nyt K5 Hayabusa
Hah hah, kaverihan käy kunnolla lämpöisenä *(Kraken @ Heinä. 21 2010,20:07) kirjoitti
Jatka toki, jos auttaa?
Pitäsköhän jaksaa vielä laittaa kooste Krakenin ristiriitaisista lausahduksista sekä lapsellisista avautumisista, niitä kun riittää. Tosin ei taida maksaa vaivaa, vaikka ihan hauskaa ajanvietettä olisikin..
Muuten, jos tässä joku tosissaan on, niin kannattaa vilkaista peiliin
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Voihan noita kyykkymiehiä... Klik. *(Kraken @ Heinä. 21 2010,20:07) kirjoitti
![]()
Supermoto
Nääs nääs, en mä oo tosissaan enää minkään suhteen. Kunhan silkkaa piruuttani kävin heittään lisää vettä myllyyn.. Ihmiset tykkää väitellä ja jeesustella, niin tässä asia mikä ilmiselvästi aiheuttaa kaiken näköistä![]()
Pauli Hanhiniemeä lainaten: "Ennen hyvä, tänään latteaa.
Eilisestä kunnon kiksit saa. Entistä on nasta ehommaksi ehostaa" (On nyt ja tässä, liian vaikeaa)
Ja tuostahan tulikin mieleen,, turbomax? Joko alkaa farkunpuntit tutiseen?mulla olis muutamia tarkoitukseen aika soppeleita ahtimia hyllyssä. Tulis vielä HD-miehetkin mukaan inttelyyn
![]()