Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 56:een 56:sta
    näin itsekkin vmax omistajana, täytyy sanoa että ei ole mielekästä vertailla vmaxin suorituskykyä esim, bussiin..Jos on pakko tehdä vertailuja, niin se mielestäni kannattaisi kyllä tehdä jossain kontekstissa, jossa pyörien tehot ja painot kohtaavat edes jotenkin..Esim v-rod, honda x4, *möhkö, XJR yms...
    Lainaa (Sami @ Heinä. 18 2010,13:20) kirjoitti
    näin itsekkin vmax omistajana, täytyy sanoa että ei ole mielekästä vertailla vmaxin suorituskykyä esim, bussiin..Jos on pakko tehdä vertailuja, niin se mielestäni kannattaisi kyllä tehdä jossain kontekstissa, jossa pyörien tehot ja painot kohtaavat edes jotenkin..Esim v-rod, honda x4, *möhkö, XJR yms...
    Just näin! Omassa genressään hyvä pyörä, mutta ei sitä suorituskykyä kannata sporttipyöriin verrata..
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
    Lainaa (Tylyttäjä @ Heinä. 18 2010,13:21) kirjoitti
    Just näin! Omassa genressään hyvä pyörä, mutta ei sitä suorituskykyä kannata sporttipyöriin verrata..
    Se boosti tuo sitä tehontuntua kun osakaasullakin kone piristyy kuudessatonnissa ja takanen menettää pidon. Omat varttimailiajat, maxilla 11,5 / 185kmh ja bladella sekunti nopeammin mutta loppunopeus 220. Maxilla pärjäs hyvin 200m mutta sen jälkeen ero oli selvääkin selvempi.
    siunaa varjele
    Lainaa (kuusysi @ Heinä. 18 2010,13:48) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Heinä. 18 2010,13:21) kirjoitti
    Se boosti tuo sitä tehontuntua kun osakaasullakin kone piristyy kuudessatonnissa ja takanen menettää pidon. Omat varttimailiajat, maxilla 11,5 / 185kmh ja bladella sekunti nopeammin mutta loppunopeus 220. Maxilla pärjäs hyvin 200m mutta sen jälkeen ero oli selvääkin selvempi.
    Noin se menee. Kyllä maxi on varsin suorituskykyinen sillä 200m matkalla, vielä nykypäivänäkin. Viimeisellä 200m matkalla vartilla se ei taas kiihdy enää juuri mitään.
    Supermoto
    nyt kun ollaan höpisty tästä gen1, niin onko kenelläkään tietoa, onko kukaan muu valmistaja käyttäny vboost tyyppistä ratkaisua pyörissään?
    Lainaa (Kraken @ Heinä. 18 2010,22:24) kirjoitti
    Mua taas huvittaa lukea noita vastauksia * Aivan tahallista ja lapsellista pään aukomista ja provosointia mikä ei taas johda mihinkään. Sillä ei ole mitään merkitystä onko joku kyykky suorituskykyisempi kuin maxi, mutta sitä ei voi kukaan tosissaan kiistää etteikö 1200 maxi ole ripeä? Suorituskykyä voi mitata esim nopein kierrosaika radalla, varttimaili, huippunopeus. Radalle sitä ei ole tehty, eikä huippunopeudessa hurrata, mutta ei sitä voi laiskaksi sanoa. Tai voihan sitä sanoa miksi haluaa? Mielipiteensä kullakin, mutta aika agressiivisen tuntuista vastailua tälle palstalle kirjoitellaan? Omasta mielestäni MINÄ EN OLE ITSE ALKANUT VERTAAMAAN MAXIA KYYKKYLELUIHIN, sitä on täällä verrannut aivan muu.

Tämä nimimerkillä "tylyttäjä" toistaa joka viestissään itseään, ja tuntuu tekevän itsestään täyden idiootin, mikä hän 100% varmuudella muutenkin on. Teksteistä päätellen voi erittäin helposti uskoa että sieltä tietokoneen takaa löytyy joku nippanappa täysikäinen pitsanaama jolle isi on ostanut jonku kusiaisen, ja nyt pitää jossain nettisaitilla koittaa uhota ja päteä. Minähän sanoin jo ajat sitten että jos haluaisin äärimmäisen pyörän, olisin ostanut uuden zx-10r ninjan, mutta kun sillä pyörällä pitäis vielä pystyä ajamaan täällä normaaliliikenteessä nopeusrajoituksia noudattaen, en koe minkäänlaista tarvetta omistaa, enkä ajaa pyörää millä on tuskallista ajaa. Tuon oman maxin tehot sinänsä piisaa mulle, kun ne nyt saa kaivettua tuolta reservistä esiin, ja sillä sata kertaa mukavampi ajella kuin jollain kyykkykinnerillä.. senhän takia minä tuon maxin laitoin. Muistutan vielä että edellinen pyörä oli 9r ninja, että turha mulle on alkaa neuvomaan ja vääntään rautalangasta asioita mitkä minä tiedän tasan tarkkaan muutenkin. Perimmäinen kysymys kuului että miten tähän euromallin maxiin saa lisää potkua/täydet tehot, ja ehkä enemmänkin. Tähän asti on vain kuulunut että jos tehoa ja suorituskykyä haen, on maxi siihen hommaan aivan väärä pyörä, ja aletaan vertaileen aivan toisenlaisiin mopoihin. Hoh hoijaa..
    Älä nyt hermostu hyvä mies * *Meikäläinen on päässy tässä motoristi-hommelissa nyt siihen vaiheeseen, että olen sen jo lopettanut, vajaan 20v harrastamisen jälkeen.. Tosin yksi pyörä on vielä jäljellä, vaikka en silläkään juuri ajele.

Eli ehkä sinäkään et sitten enää kymmenen vuoden päästä harrasta liian tosissaan, ja pyörien ominaisuuksiakin saatat pystyä vertailemaan hermostumatta *

Kyllä sen voi muuten kiistää; maxi ei ole ripeä. Tai tietty riippuu siitä mihin vertaa; vaikkapa piikkiin tai 250 Viragoon verrattuna kyllä, mutta mihin tahansa oikeasti ripeään pyörään verrattuna ei ole. Kommenteistasi paistaa läpi se, että haluat uskotella itsellesi maxin olevan yllättävän ripeä. Esim. tästä:

Lainaa kirjoitti
    Varttimaililla sama 11sec aika ku R6 ja R1 serkuilla * Mukava nähdä tuollainen lista missä on aika kattavasti aikoja eri pyöriltä.

Että kyllä se wanha 80-luvulta peräisin oleva V-max taitaa kuitenkin olla vielä tänä päivänäkin aika suorituskykyinen katupyörä Ja siinähän se maxin hauskuus onkin, kun siinä on vielä rakentelu potentiaalia vaikka kuinka. Jollekin r-kyykylle ei ole paljoa tehtävissä *
    Ei tuossa ole mitään epäselvää mitä olet kirjoittanut; vertaat sitä suoraan R1:een ja R6:een Sitte kuitenkin kirjoitat:

Lainaa kirjoitti
    Omasta mielestäni MINÄ EN OLE ITSE ALKANUT VERTAAMAAN MAXIA KYYKKYLELUIHIN, sitä on täällä verrannut aivan muu.
    Koita siis nyt päättää mitä mieltä olet, juttusi menevät jatkuvasti ristiin.

Virittämisestä; jos haluat lisää tehoa maxiisi, niin ihan samaan tapaan sitä viritetään kuin muitakin moottoreita.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

tyly on jo wanha, pitkänlinjan ehkä entinen motoristi kuten sanoikin. on tehnyt yli 200 mph kilokikserin 1070cc palikoilla jne. kaasujen kanssa värkännyt ym. mielestäni tietää jotain virittämisestä ja nopeista prätkistä - oikeasti.

vmax oli aikanaan lyhyillä matkoilla kohtalainen kulkemaan, koskaan ei ole ollut nopein edes viritettynä. kustomiluokassa on ns. ripeähkö kyllä. kardaani poikii helposti kun tehoja aletaan ottamaan takapyörältä muutamakymmentä vakioa enemmän. suoraan ja toistenkin rahoja säästääkseeen sanon, että sen virittäminen ei kannata.

paljon parempia, helpompia, enemmän tehoa ja suorituskykyä antavia virittämisaihioita on olemassa merkkejä tai malleja mainitsematta.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
    Lainaa (Kraken @ Heinä. 19 2010,06:54) kirjoitti
    Mulle on yks lysti kuinka kauan ja mitä on tehnyt, mutta jos on pakko tarinoida noin vittumaiseen tyyliin, niin kyllä minä en ala tuollaista sulattaan. Se koko 1500cc muutos puheet otti esille eräs pitkänlinjan mp-mekaanikko, joka aikoinaan rakensi sen suomen ehkä tehokkaimman maxin. Sitä en edes tiennyt, ja silloin kun aloin kysellä aiheesta enemmänkin, kun sieltä kuului että se ei nyt aivan mikään pikkujuttu ole laittaa sitä itse v-boostia toimimaan, kun se pitäis sinne itse rakentaa, ja siinä sivussa tuli huomautusta että jos voiman päälle haikailee niin siihen ei auta kuin isontaa konetta. Oli puhetta muutamaan suuntaan tuosta turbottamisesta, muttei mitenkään tosissaan, koska turboa tuohon maxiin ei tule. Tälle kaudelle tyydyin sitten laittamaan tuollaista perus viriviriä, kuten sliparit, suuttimet+neulat, stage7 ilmanputsarit jne. Ja mitä pyörän rakenteluun ja rahan menoon tulee, nehän on ainostaan meikäläisen murheita ne, eikö? Ja mitä vertailuun tulee, niin siinä varttimaili listalla vaan huvittavasti sattui olemaan 11sekunnin kohdalla maxi, r6 ja r1. Tosin eri loppunopeuksilla, mutta silti. Ja jos ärsyttää lukea tätä mun aloittamaa palstaa, niin mikä helvetin pakko sitä on sitten seurata ja kommentoida sinne omia ääliömäisyyksiään, millä ei ole saatu mitään rakentavaa aikaan ainakaan vielä tähän mennessä? Luultavasti en tule enää kirjoittamaan tänne mitään, koska taso alkaa olemaan surkeampaa kuin suomi.24:lla.
    Koska sun kirjoitukset ovat ristiriitaisuudessaan niin huvittavaa luettavaa, ihan sen takia olen seurannut

Edelleen, älä hermostu. Prätkä se vaan on muiden joukossa

Mulle on yks lysti kuinka kauan ja mitä on tehnyt, mutta jos on pakko tarinoida noin vittumaiseen tyyliin, niin kyllä minä en ala tuollaista sulattaan. Se koko 1500cc muutos puheet otti esille eräs pitkänlinjan mp-mekaanikko, joka aikoinaan rakensi sen suomen ehkä tehokkaimman maxin. Sitä en edes tiennyt, ja silloin kun aloin kysellä aiheesta enemmänkin, kun sieltä kuului että se ei nyt aivan mikään pikkujuttu ole laittaa sitä itse v-boostia toimimaan, kun se pitäis sinne itse rakentaa, ja siinä sivussa tuli huomautusta että jos voiman päälle haikailee niin siihen ei auta kuin isontaa konetta. Oli puhetta muutamaan suuntaan tuosta turbottamisesta, muttei mitenkään tosissaan, koska turboa tuohon maxiin ei tule. Tälle kaudelle tyydyin sitten laittamaan tuollaista perus viriviriä, kuten sliparit, suuttimet+neulat, stage7 ilmanputsarit jne. Ja mitä pyörän rakenteluun ja rahan menoon tulee, nehän on ainostaan meikäläisen murheita ne, eikö? Ja mitä vertailuun tulee, niin siinä varttimaili listalla vaan huvittavasti sattui olemaan 11sekunnin kohdalla maxi, r6 ja r1. Tosin eri loppunopeuksilla, mutta silti. Ja jos ärsyttää lukea tätä mun aloittamaa palstaa, niin mikä helvetin pakko sitä on sitten seurata ja kommentoida sinne omia ääliömäisyyksiään, millä ei ole saatu mitään rakentavaa aikaan ainakaan vielä tähän mennessä? Luultavasti en tule enää kirjoittamaan tänne mitään, koska taso alkaa olemaan surkeampaa kuin suomi.24:lla.
    Ei täällä oo mun mielestä tullut vittumaista tekstiä juuri muualta kun sun näppikseltä. Ja samalla jankuttavaa maxiuskontoa. Usko jo pois, hieno pyörä mutta suht vaatimaton kilpaillakseen samoilla säännöillä kun nykyiset kyykyt niin suorituskyvyn kuin varsinkaan ajo-ominaisuuksien saralla.
    Kaikkea se helle teettääkin
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
    Hui, V-max sedäthän on fanaattisuudessaan jo melkein busanistien vertaisia...

Noloa vaan kun suomen klubin pressakin ajaa jollain vanhalla lintalla eikä uutukaisella gen2 maxilla.
    wille
    Lainaa (wille @ Heinä. 19 2010,10:44) kirjoitti
    Hui, V-max sedäthän on fanaattisuudessaan jo melkein busanistien vertaisia... *

Noloa vaan kun suomen klubin pressakin ajaa jollain vanhalla lintalla eikä uutukaisella gen2 maxilla.
    Mikäs siinä nyt niin noloa on? Ehkä se on just se suola saada toimimaan toi vanhempi rohjo jollain tavalla melekosen hyvänä yleispyörä oman rakentelun avulla?
    Ei auta poru eikä selite, kun käyntiin lähtee Homelite

Bitit on pc:stä...
    Kyllähän V-max kuten myös Eliminator ja iso Magna skabaa ihan hyvin nykyisten kyykkyjen kanssa... liikennevaloista ja Mannerheimintien valovälillä. 100metriä pidemmäl matkal ahdistaa jo kummasti mut paikaltaan lyhyeen spurttiin noi liikennevalotappelija-Customit on edelleenkin ihan päteviä.
    Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt ihminen voi korjata.
    Lainaa (-ShadowMan- @ Heinä. 19 2010,11:19) kirjoitti
    Lainaa (wille @ Heinä. 19 2010,10:44) kirjoitti
    Hui, V-max sedäthän on fanaattisuudessaan jo melkein busanistien vertaisia... *

Mikäs siinä nyt niin noloa on? Ehkä se on just se suola saada toimimaan toi vanhempi rohjo jollain tavalla melekosen hyvänä yleispyörä oman rakentelun avulla?
    Kyllä. Ja sitten kun on rykkösen keula ja jarrut, öhlinsit, bigbore-kitit, putkistot ja kaiken maailman jäykistimet yms. herkut, voikin alkaa suunnittelemaan vakio Maxin ostamista rinnalle. Kun on sillä kuitenkin niin hauska ajella ihan vakionakin.
    Supermoto
    Kraken, älä ota ittees.. ..tää menee aina tähän.

Ja tosiasia on kuitenkin juuri noin eli edes täystehoisen V-Maxin suorituskyky ei ole uudempien sporttipyörien luokkaa lähelläkään, puhumattakaan ajo-ominaisuuksista. Sitä en tiedä, miksi sitä niihin aina aletaan vertaamaan *

XJR, GSX, X4 jne. on hiukan oikeutetumpia vertailukohteita, tosin nekin jo kertaluokkaa uudempia konsepteja kuin tuo Gen1 V-Max.
    Ehkä se vaan on joidenkin mielestä niin pelottava, sekä ajo-ominaisuuksiltaan että muiltakin *

Siihen voi sitten todeta jonkun muun lanseeraaman tokaisun että ei ole poikasista pommikoneen lentäjiksi...

Ja mielikuva on aina sama riippumatta siitä kuinka paljon olet pyörääsi laitellut: "Onks toi V-Max? Eiks se oo ihan älyttömän huono ajaa?"
    Kannattaa oikeastaan pitää illuusiota yllä ja vastata että todellakin on aivan syvältä ja poikittain ja sit kun ajaa ihmettelijästä radalla ohi keskellä kurvia niin rispekti on taattu, vaikka homma olisi ollut kuinka lapsellisen helppoa tahansa *

Ja ei, silti siitä ei saa R6:sta edes laittamalla, mutta aika monta kertaa on tullut todettua kuinka paljon enemmän se on kiinni kuskista kuin pyörästä, sekä radalla että suoralla.

Jos ei V-Maxilla tehdä rataennätyksiä edes ammattilaisten toimesta, niin eipä sillä ratakyykyn ostollakaan saa uusia käsiä, korkeintaan merkkikohtaiset ranteenlämmittimet *

Aurinkoista kesää vaan kaikille, pääasia et kaikki ajaa jollain...
    Ei auta poru eikä selite, kun käyntiin lähtee Homelite

Bitit on pc:stä...
    . Se koko 1500cc muutos puheet otti esille eräs pitkänlinjan mp-mekaanikko, joka aikoinaan rakensi sen suomen ehkä tehokkaimman maxin.
    olisi kiva tietää kuka tää kaveri on, ja minkä tehoisen maxin jannu on duunannu?
    Edelleen en ole itse alkanut alunperin vertaamaan maxia kyykkyihin, ja tiesin kyllä alunperin että nämä nettifoorumi keskustelut saa tahallaan ja tahattomasti vedettyä överiksi ja kauas alkuperäisestä aiheesta. Tuli kyllä itsekin välillä höystettyä, mutta se siitä. Ihmetyttää vaan kuinka suurella mielenkiinnolla kyykkymopoilijat tätä topiccia on seuranneet. Siitä sanoin että haluan sen kusiaisen nähdä joka maxin kepittää, vai voihan se kusiainen pärjätäkin, tai sitten ei. Kyllä sitä max vs kyykky vertailupohjaa täällä on toitottanut aivan muut. Itse en aluperinkään halunnut verrata maxia yhtään mihinkään, menikö kaaleen? Menin sen täällä vaan sanomaan että mun mielestä maxi on aika ripeä katupyörä edelleen, niin siitähän saatiin oikea soppa syntymään. Mitä niillä suorituskyky tuloksilla sinänsä on väliä, sillä en usko että tulen koskaan tuolla maxilla radalle, stripille tai mitään muutakaan kisaamista harrastamaan. Ei sellaisia tarvinnut harrastaa ninjallakaan. Jos joskus tulevaisuudessa 160hv takacommanderilta irtoaa, niin se on täysin minun omaksi ilokseni, ei sillä että mun tarvis kenellekään olla todellisessa elämässä tuolla liikenteessä uhoamassa. Ja mitä tuollaisen vanhan mallisen ruoskan rakentelu maksaa, ja kuinka järkevää sellainen on, siitä päättää ainoastaan pyörän omistaja itse.

Alunperin kysyin että miten euromaxi täystehoiseksi, siitä lähti tämä jankuttaminen että jos mielii suorituskykyä niin maxi on siihen touhuun aivan väärä pyörä. Voimaa, vääntöä minä siitä haluan, ja nimenomaan juuri tästä pyörästä minkä tällä hetkellä omistan. Mutta minähän se varsinainen jankuttaja ja vmax uskovainen puristi olenkin. Mitä sitten?? Itsehän tämän topicin aloitin, niin takuulla puhun täällä just niin paljon kuin haluan. Onneksi täällä ei kukaan muu ole jankuttanut mitään? Mitä ne kyykkypyöräilijät sitten on? Näkevät harrikan jossain niin sille naureskellaan ja pilkataan niin kauan kunnes jossain näkyy uus harrikka (tai v-max) *

162hv ja 2?? jotain oli vääntö takanakilta siitä 1500 maxista. Nimiä en ala täällä foorumeilla kertomaan. V-max clubin puolelta nimi voi irrota.

Loppujen lopuksi mulla ei oikeastaan ole enää mitään sanottavaa eikä kysyttävää alkuperäiseen aiheeseen. Sitä v-boostia ei tule, jotain muuta hauskaa kehitellään tilalle.

Kesän jatkoja hipit, ja muistakaa halailla pihakoivuja

Lainaa (Kraken @ Heinä. 19 2010,19:47) kirjoitti
    Kesän jatkoja hipit, ja muistakaa halailla pihakoivuja
    Vanhaa sanontaa mukaellen ennemmin hippi ja juntti kuin juppi ja hintti
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
    Lainaa (Kraken @ Heinä. 19 2010,19:47) kirjoitti
    162hv ja 2?? jotain oli vääntö takanakilta siitä 1500 maxista.
    Huh, onpa kova peli, kun on ylittänyt 130Nm/litra rajan ja vielä takanakilta On muuten helpommin sanottu kuin tehty!

Ompas täällä porukka intoutunu kesän kuumuudessa taas viihdyttävään mittelöön! *

Se on tuo kustomien, ns.muskelipyörien ja muoviluotien samalle viivalle niputtaminen ja vertailu kyllä täysin älyvapaata hommaa noin niinku lähtökohtasestikkin. Moniko viitsisi autopuolella edes vertailla vaikkapa hienosti customoitua jenkkirautaa ja hiilikuituun verhottua twinturbojapsia? Ja kaikille näsäviisaille voin samantien todeta, että tiedän kyllä V-Maxin olevan japsi... staili vain on muskeli, joten siltä pohjalta...

Onhan se nyt AIVAN selvä, kaiketi jokaiselle laskutaitoiselle ihmiselle... että se on nimenomaan se teho / paino suhde joka näissä nopeasti / suoraan / kovaa mittelöissä hyvin pitkälle ratkaisee? (Kuskin lisäksi tietty)
    Esimerkkinä nyt voin mainita oman uuskoppasen V-maxin ja vaimon Triumph 675 vertailun. Ei tulis nimittäin mieleenkään lähteä vaimoa haastamaan. On kyse kuitenkin NIIN eriluokan ajolaitteista. Ja jo ihan pelkästään räknäämällä teho / painosuhteet kuskien kanssa... Vaimo + Triumph yhdistelmä pesee meikäläisen uusine Maxeineen mennen tullen. *

Silti, maxiin kuuluu hevosvoimat. Se on aivan se ja sama minne se malmikasa liikahtaa, tai on liikahtamatta. Mutta hevoset, ison V4.sen saundi, ja se koko fiilis mikä laitteeseen liittyy... sieltä se homman juju löytyy.
    Meikäläinen ihastui uusikoppaseen Maxiin nimenomaan vain siksi, että se on mun mielestä ylivoimasesti eniten moottoripyörän näköinen & kuuloinen (putkimodattuna) vehje mitä tällä hetkellä valmistetaan. Siihen saa tuolla liikenteessä ihan vapaasti tulla millasella muoviluodilla tahansa viereen "singeroimaan" ja kaasuttelemaan, ei tule vaihtohimoja kertakaikkiaan.

Ja samaan tapaan kun valot vaihtuu vihreiksi, on täysin yhdentekevää miten sieltä valoista irrotaan... Yleensä tyhjäpäisimmät irtoaa hyvinkin ripeästi horisonttiin, saattavat jopa päästä irti kortistaan, rahoistaan ja pahimmassa tapauksessa hengestään. *
    Mun kiihdyttelyinto yleensä loppuu siihen kun avatessa pito loppuu heti tyhjäkäynnin jälkeen takaselta, kierrokset ampuu samantien rajottajalle, vaihtovalo vilkkuu näkökentässä ja muistan ettei mulla ole mitään intohimoja ostaa joka kuukausi uutta takanakkia.

Eikun iloisia kilometrejä kaikille, perse pystyssä kyykkiville, välimallin ihmisille, sekä myös jalkapohjat etummaisina styyraaville.

It´s better to die on your feet than live on your knees...
    Lainaa (Yamaha1 @ Heinä. 20 2010,05:58) kirjoitti
    Ompas täällä porukka intoutunu kesän kuumuudessa taas viihdyttävään mittelöön! *

Se on tuo kustomien, ns.muskelipyörien ja muoviluotien samalle viivalle niputtaminen ja vertailu kyllä täysin älyvapaata hommaa noin niinku lähtökohtasestikkin. Moniko viitsisi autopuolella edes vertailla vaikkapa hienosti customoitua jenkkirautaa ja hiilikuituun verhottua twinturbojapsia? Ja kaikille näsäviisaille voin samantien todeta, että tiedän kyllä V-Maxin olevan japsi... staili vain on muskeli, joten siltä pohjalta...

Onhan se nyt AIVAN selvä, kaiketi jokaiselle laskutaitoiselle ihmiselle... että se on nimenomaan se teho / paino suhde joka näissä nopeasti / suoraan / kovaa mittelöissä hyvin pitkälle ratkaisee? (Kuskin lisäksi tietty)
    Esimerkkinä nyt voin mainita oman uuskoppasen V-maxin ja vaimon Triumph 675 vertailun. Ei tulis nimittäin mieleenkään lähteä vaimoa haastamaan. On kyse kuitenkin NIIN eriluokan ajolaitteista. Ja jo ihan pelkästään räknäämällä teho / painosuhteet kuskien kanssa... Vaimo + Triumph yhdistelmä pesee meikäläisen uusine Maxeineen mennen tullen. *

Silti, maxiin kuuluu hevosvoimat. Se on aivan se ja sama minne se malmikasa liikahtaa, tai on liikahtamatta. Mutta hevoset, ison V4.sen saundi, ja se koko fiilis mikä laitteeseen liittyy... sieltä se homman juju löytyy.
    Meikäläinen ihastui uusikoppaseen Maxiin nimenomaan vain siksi, että se on mun mielestä ylivoimasesti eniten moottoripyörän näköinen & kuuloinen (putkimodattuna) vehje mitä tällä hetkellä valmistetaan. Siihen saa tuolla liikenteessä ihan vapaasti tulla millasella muoviluodilla tahansa viereen "singeroimaan" ja kaasuttelemaan, ei tule vaihtohimoja kertakaikkiaan.

Ja samaan tapaan kun valot vaihtuu vihreiksi, on täysin yhdentekevää miten sieltä valoista irrotaan... Yleensä tyhjäpäisimmät irtoaa hyvinkin ripeästi horisonttiin, saattavat jopa päästä irti kortistaan, rahoistaan ja pahimmassa tapauksessa hengestään. *
    Mun kiihdyttelyinto yleensä loppuu siihen kun avatessa pito loppuu heti tyhjäkäynnin jälkeen takaselta, kierrokset ampuu samantien rajottajalle, vaihtovalo vilkkuu näkökentässä ja muistan ettei mulla ole mitään intohimoja ostaa joka kuukausi uutta takanakkia.

Eikun iloisia kilometrejä kaikille, perse pystyssä kyykkiville, välimallin ihmisille, sekä myös jalkapohjat etummaisina styyraaville.
    Just näin! Ei ole ideaa vertailla maxin suorituskykyä sporttipyöriin, kuten Kraken tekee.

Tosin uusi maxi on kyllä jo mielestäni nykyäänkin tehokas & suorituskykyinen pyörä, jos pelkästä kiihyvyydestä puhutaan. Siinä kun on oikeasti voimaa ja vääntöä. Vanhassa ei ole.

Lainaa (Tylyttäjä @ Heinä. 20 2010,08:35) kirjoitti
    Tosin uusi maxi on kyllä jo mielestäni nykyäänkin tehokas & suorituskykyinen pyörä, jos pelkästä kiihyvyydestä puhutaan. Siinä kun on oikeasti voimaa ja vääntöä. Vanhassa ei ole.
    Juu, omalla tyylillään tehokas... Muttei tosiaankaan missään sporttipyöräsarjassa, ajettavuudesta puhumattakaan *

Meikäläisellä on kohtuu hyvä vertailukohta kun tosiaan vaimon kanssa ajolenkeillä tulee vaihdeltua pyöriä. Ei nimittäin 675.nen Trumppa tunnu ollenkaan mopolta vaikka suoraan Maxin selästä moiseen "ritsaan" hyppääkin. Päin vastoin, menee kuin ilmaiseksi sinne minne katsoo, ja vieläpä hemmetin äkäseen.
    Kuvittelisin, että olo on kuin hyppäisi pikkasen kutitellun Dodge Chargerin ratista vaikkapa Lotus Eclipsen puikkoihin... Molemmilla on kiva varmasti ajella, mutta jos lujaa haluaisin mennä niin pysyisin kyllä visusti Lotuksen ohjaimissa kiinni.

It´s better to die on your feet than live on your knees...
    Just näin! Ei ole ideaa vertailla maxin suorituskykyä sporttipyöriin, kuten Kraken tekee.
    Ei VOI olla totta? Tyyppi ihan tosissaan vieläkin itkee tuollaisen nettihöpötys jutun takia? Sulla on varmasti täytynyt olla rankka lapsuus.. ei leikkikaluja, kavereita?? tai ei muuten vaan ole kaikki intiaanit kanootissa. Soita karpolle niin saat sata markkaa ja kinkun. Tai soita YLE:en että haluat punainen lanka ohjelmaan keskustelemaan tästä vakavasta aiheesta, sinne varmasti saadaan psykiatri, pääministeri ja matti nykänen pohtimaan asiaa tämän raskaan aiheen äärellä.. lopuksi voit siten haastaa meikäläisen käräjille

Kyllähän noitten "malmikasojen" paikoiltaan lähdöt on testattu, kun oli se "V-maxin tappaja" *
    Kusiaiset oli jo horisontissa...kunnes alko voima/vääntö vasta "puhumaan".
    Krakenin kantsii mennä veemaksien omille sivuille, sieltä saa asiallisia vastauksia *
    Helle hermostuttaa näköjään muitakin *
    Piikki Suitsa, 500 Z Kawa, 550 ja 1100 Zephyr Kawa, 1300-X4 Honda, 1000f CBR Honda ja nyt K5 Hayabusa
    Lainaa (Kraken @ Heinä. 21 2010,20:07) kirjoitti
    Ei VOI olla totta? Tyyppi ihan tosissaan vieläkin itkee tuollaisen nettihöpötys jutun takia? Sulla on varmasti täytynyt olla rankka lapsuus.. ei leikkikaluja, kavereita?? tai ei muuten vaan ole kaikki intiaanit kanootissa. Soita karpolle niin saat sata markkaa ja kinkun. Tai soita YLE:en että haluat punainen lanka ohjelmaan keskustelemaan tästä vakavasta aiheesta, sinne varmasti saadaan psykiatri, pääministeri ja matti nykänen pohtimaan asiaa tämän raskaan aiheen äärellä.. lopuksi voit siten haastaa meikäläisen käräjille
    Hah hah, kaverihan käy kunnolla lämpöisenä * Jatka toki, jos auttaa?

Pitäsköhän jaksaa vielä laittaa kooste Krakenin ristiriitaisista lausahduksista sekä lapsellisista avautumisista, niitä kun riittää. Tosin ei taida maksaa vaivaa, vaikka ihan hauskaa ajanvietettä olisikin..

Muuten, jos tässä joku tosissaan on, niin kannattaa vilkaista peiliin

Lainaa (Kraken @ Heinä. 21 2010,20:07) kirjoitti
    Voihan noita kyykkymiehiä... Klik. *
    Supermoto
  26.  
    Nääs nääs, en mä oo tosissaan enää minkään suhteen. Kunhan silkkaa piruuttani kävin heittään lisää vettä myllyyn.. Ihmiset tykkää väitellä ja jeesustella, niin tässä asia mikä ilmiselvästi aiheuttaa kaiken näköistä

Pauli Hanhiniemeä lainaten: "Ennen hyvä, tänään latteaa.
    Eilisestä kunnon kiksit saa. Entistä on nasta ehommaksi ehostaa" (On nyt ja tässä, liian vaikeaa)

Ja tuostahan tulikin mieleen,, turbomax? Joko alkaa farkunpuntit tutiseen? mulla olis muutamia tarkoitukseen aika soppeleita ahtimia hyllyssä. Tulis vielä HD-miehetkin mukaan inttelyyn
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12