http://www.moottoripyora.org/cgi-bin/palsta/ikonboard.cgi?act=ST;f=22;t=102673;st=0
Jos valo syttyy niin silloin on kiihdytys ollut kohtuullinen... Eli ei mitään hätää, kuuluu ominaisuuksiin. *(Kraken @ Heinä. 01 2010,21:11) kirjoitti
Yksi suuri tekijä tuohon vanhan maxin "rähinään" on löysä runko ja alustan rajut puutteet, varsinkin painavan koneen menohaluihin nähden. Hauska pyörä...
Ps. Saattaa tosiaankin tehdä pikku ylläritkin joskus, ainakin jos yrittää liikoja. Eikä sitä kunnon woblia oteta tangosta vääntämällä haltuun, vaikkakin jotkut "lihaniska äijät" niin luulevatkin. Ne vaan ajavat aivan liian hiljaa... *![]()
Supermoto
Ei kai noita kovin helposti saa ajettaviksi (huono runko ja jousitus yms), eli jos ajo-omituisuuksia kaipailee niin kannattaa vaihtaa pyörää. Tehoja niissä "täysitehoisissa" on noin 110-120hp renkaalla, eli varsinaisesta raketista ei voi puhua. Entinen pyöräsi (ZX9R) kiihtyi varmasti reippaammin.(Kraken @ Heinä. 02 2010,06:42) kirjoitti
Kulttimaine juontaa juurensa sieltä 80-luvulta. Sen aikaisiin pyöriin verrattuna kulkupuoli oli ok, ei enää nykypyöriin verrattuna (eikä edes 90-luvun pyöriin verrattuna).
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Ok(Kraken @ Heinä. 02 2010,09:08) kirjoitti
Taidat olla eka jonka oon kuullut kehaisevan maxia ketteräksi. Itselläni ei maxia kokeillessani tullut varsinkaan ketteryys mieleen, mutta toki kaikilla on omat mieltymyksensä, ja hyvä niin!
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Ei siihen tosiaan ole mitään syytäkään miksi noita pitäisi saada ns. hyviksi ajettaviksi. Ajettavuushan noissa tekee juuri sen hauskuuden/rähinän.(Tylyttäjä @ Heinä. 02 2010,08:23) kirjoitti
Mielestäni Maxi on kohtuullisen suorituskykyinen ensimmäisellä 100-200m matkalla, varsinkin niin vanhaksi custompyörä malliksi. Liikennevalojen väleihin ihan hauska mopo.
Käytännön suorituskyky maantie vauhdeista on täysiä vinguttamalla taasen samaa luokkaa kuin jollain kilokyykyllä isoimmalla vaihteella pintakaasulla ajelu.
Supermoto
Takavanteen päivitys ja sitten kunnon kunnon renkaat ovat aika jees vielä parantamaan nautintoa maxissa. Jos ei jo ole...(Kraken @ Heinä. 02 2010,12:11) kirjoitti
Supermoto
Just ajelin eilen kaverin vanhakoppaisella Maxilla. Siihen on vaihdettu 17" takavanne ja eteen Yammu R1:n keula kaikkine kilkkeineen. Alla kunnon renkaat ja ajoasentoa muutettu stongan vaihdolla.
Yllättävän ketterä peli, ulkonäön puolesta odotin kamalaa ajokokemusta, mutta sillähän oli leppoisa ajella loivaa mutkatietä. Tosin ihan mielelläni hyppäsin takaisin Gixun puikkoihin... *![]()
Suzuki GSX-R 1000 K5
(ex: Suzuki GSX-R 750 K6)
(ex: Suzuki GSX-R 600 K1)
morjes mulla on 01- maxi ja ite on ole huomannu woblausta löysästä rungosta johtuen ainakaan vielä 200km/h nopeudessa.. Toki takaiskarit on vaihdettu öhlinsiin ja etuiskarit on WP:n progressiiviset... stongan vaidoin suoremmaksi ja ajoasento muuttui itselle paremmaksi... ansavuoren make on säätäny mun pyörän ja on kaivanu siitä takanakilta 135hp 122Nm orkkisputkilla..
Jos se pyörä on alunperin eurooppaan tarkoitettu, kuristettu malli, ei siinä v-boost servoa pitäisi ollakkaan. Dynojetin Full stage-7 kitti eliminoi sen joka tapauksessa. Slipareilla ei saa kuin mökää aikaiseksi. Alkukäyrät uusiksi ja sitten äänenvaimenninta maun mukaan. Kunnon säätö ja hyvällä onnella yli +120rwp.![]()
V-boostihan yhdistää vastakkaiset sylinterit imusarjoissa avaamalla läpät kanavien välissä. Servomoottori joka tätä toimintoa ohjaa availee läppiä kierrosluvun mukaan. Kuristetuissa malleissa imusarjojen välissä on alumiiniset tulpat. Servoa ei ole ja *ja ohjausyksikkö vasemman skoopin alta puuttuu. Lisäksi äänenvaimentimien ulostulon halkaisija on pienempi.
Stage-7 voidaan asentaa niin että käytetään imusarjojen välissä yhdysputkia jotka ovat jatkuvasti auki. Lisäksi jokaisella kaasuttimella on oma ilmansuodatin ja huohotus johdetaan eritavalla.
Lisää ääntä saa kun poraa ne päätylaippojen niitit auki ja poraa säteittäin kunnon kokoisia reikiä ulostulon ympärille . Sitten niitit tai tai tms. ruuvit takaisin prikkojen kanssa. Näyttää orkkikselta mutta mörinä lisääntyy.
Kannattaa myös maxikuskien suunnitella "T-Boostin" asennusta. Ainakin omaan makuun oli paljon mukavampi ajettava kun tuo V-boost avaa läpät jo 3000rpm:n kohdalla. Kaasuun vastaavuus paljon terävämpi jo "normi kierroksilla".(3Tomp @ Heinä. 06 2010,11:10) kirjoitti
En tiedä kannattaako pitää noita läppiä kokoajan auki (stage 7). Varmasti clubilaisten puolelta löytyy kokemusta...
Supermoto
itellä oli *viime syksynä ajatus kans joko turbottaa maxi tai hommata saksasta 1500cc pata... * *pakoahtimella varustetusta maxista vois *odottaa sen 220-240hp takanakille ja *puoltoista kilosesta sen 160-180hp. Remmiahdin olis tietenki tyylikäs noin visuaalisesti, mutta *hyötysuhde ei käsittääkseni ole niin hyvä kuin pakoahtimella..
Heh, kummasti ne tehot sitten kuitenkin kiinnostaa, vaikka vakuuttelit vielä viikko sitten, että tuo oh hyvä juuri sellaisena kuin on *
Mutta ymmärrän kyllä yskän täysin, ei siinä mitään.. Eihän tuollainen täysitehoisena vakiona mene yhtään mihinkään (tehoa about saman verran kuin nykyisissä 600cc pyörissä, painoa melkein tuplat).. Eli vaatii modaamista todella reippaalla kädellä, jos sen haluaa saada jotenkin kulkemaan.kirjoitti
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Juu(Kraken @ Heinä. 09 2010,11:23) kirjoitti
![]()
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Kaikki nuo vanhat 85-100hv kusiaiset kelpaa hienosti maxin pesemiseen... Ei se nyt mikään sporttipyörä kuitenkaan ole. *(Kraken @ Heinä. 09 2010,11:23) kirjoitti
Ps. Kyllä sillä maxillakin silti pysyy mukana, kunhan ei paljoa yli 200m matkaa ajeta.
Supermoto
Näin on. Eli kyllä tuossa nyt mennään vähän metsään, jos on luullaan, että vanha 80-luvulta peräisin oleva VMax on suorituskykyinen pyörä. Sitä se ei kyllä ole. Varmaankin muunlaiseen käyttöön ihan hauska pyörä (esim. cruisailuun), mutta kyllä suorituskykyiset pyörät on sitten ihan erikseen.(jaulis @ Heinä. 09 2010,12:45) kirjoitti
Vaikkapa varttimaililla kyllä mikä tahansa 90-luvun tai sitä uudempi kusiais-kyykky pesee vakion/täysitehoisen Maxin mennen-tullen. Väännöllä ei kiihdytyksissä ole mitään merkitystä, kyllä se on teho joka siinä ratkaisee. Ihan kiihdytyksen alussa tietysti myös rungon geometria ja alusta.
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
ihan mielenkiinnosta kyselen että minkälaisia aikoja noilla kusiaisilla on menty varttimailia? vakio maxilla virallinen enkka tais olla 10.3 jos en kauheesti väärin muista.. joka tapauksessa aikaa on jo kulunut gen I julkaisusta, jonka huomaa... Silti yksi siisteimmistä nakuista mitä on tehty, mielestäni...
Ei pointtina ole tuo.. Vaan se, että nyt kuitenkin puhutaan tehosta ja kiihtyvyyksistä yms, vaikka tuon pyörän kohdalla kyse on ihan muusta(Kraken @ Heinä. 09 2010,13:55) kirjoitti
Se kannattaa hyväksyä sellaisena kuin on; customi/cruiseri.
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Vakion vanhan maxin ajat ovat päälle 11s ja kusiaisilla alle 11s. Parhaimmillaan kusiaisilla vedellään matalia kymppejä, siihen kyllä joutuu jo vähän modaamaan (lähinnä alustaa, että pääsee kunnolla viivalta irti). Esim. tuossa vanhan maxin aikoja:(Sami @ Heinä. 09 2010,13:35) kirjoitti
http://www.vmaxforum.net/showthread.php?p=147142
Esimerkiksi 11,3s pidetään jo hyvänä aikana (vaikka on modattu pyörä).
Uusi maxi menee sitten niitä matalia kymppejä vakiona (tai jopa alle kunnon kuskilla/radalla), mutta ei vanha.
Onhan tuo ihan siisti tuon tyylin edustaja, ihan totta. Joiltain vaan unohtuu, että ei se ole enää pitkään aikaan ollut suorituskyvyltään peruspyörää kummempi. Eli kannattaa hyväksyä se sellaisena kun on, eikä hermostua faktoistaTämä kommentti ei ole siis tarkoitettu sinulle, vaan joillekin muille..
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Heh, älä nyt viitti ittees ottaa(Kraken @ Heinä. 09 2010,16:58) kirjoitti
Jotenkin vaan huvittaa kun ei mukamas olla kiinnostuneita tehoista ja suorituskyvystä, ja sitten kuitenkin ollaan niitä kovasti nostamassa.. Tässä topikissa niin kävi myös
kirjoitti
kirjoitti
kirjoitti
kirjoitti
kirjoitti
kirjoitti
Eihän näistä toki yhtään paista läpi, että tehoa/suorituskykyä halutaan lisääkirjoitti
![]()
Vai meinaatko, että nuo on niitä sun mainitsemia ulkoasun parannuksia?
Eli tuo ristiriita vaan osui silmään, en itse pyörää halua dissata. Ihan hyvä se on varmaan jos ei sen kummemmin välitä suorituskyvystä.. Jos taas välittää (siltä "vähän" viestiesi perusteella vaikuttaa), niin kannattaa kattella muunlaisia pyöriä.kirjoitti
Eikä saa ottaa liian vakavasti![]()
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
mitä oot mieltä jos laittaisit ahtimen sun pyörään? saat sen kanssa selvästi enemmän tehoa kun puoltoistakilosena ja *modauksen hintakin muistaakseni tuli aika samoihin... tod näk polttoaine kulutkin *olisivat pienemmät normiajossa verrattuna 1500cc koneeseen..
Nostamalla puristuksia saat koko alueelle lisää paukkua; ei pelkästään ylös. Vaihtamalla rajummat nokat sitten vääntökäyrä siirtyy yleensä ylemmäs, ja alhaalta lähtee.(Kraken @ Heinä. 09 2010,18:03) kirjoitti
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Olisiko jotain tekemistä sillä, että Saksassa vakuutusmaksut pompsahtaa älyttömiksi, kun pyörässä on yli 100hp? Siellähän pyöriä, varsinkin sellaisia joissa on just vähän yli 100hp, kuristetaan ihan yleisesti alle 100hp tehoisiksi. En tiedä onko muissa maissa samaa käytäntöä, mutta onhan Saksa aika iso markkina-alue jo sinänsä. Kärsiköön muu Eurooppa siinä sivussa sitten.(Kraken @ Heinä. 09 2010,16:58) kirjoitti
Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
Ilmeisesti tuota tehoa on tullut lisää kun olet poistanut kuristukset niistä luisteista, mutta mitenkähän mahtaa olla nyt seoksien laita kovemmilla kaasun asennoilla jos sinne on vaihdettu myös pienempiä suuttimia?(Kraken @ Heinä. 03 2010,20:19) kirjoitti
Se kikkare mihin menee alipaineletku vasemmalta etupytyltä, on MAP-sensori, ei V-boost kontrolleri. V-boostin servomoottori kylläkin pitäis näkyy siinä alla/kaasuttimien välissä siellä keskellä vaijereineen jos siellä sellainen on ja niinkuin joku mainitsi, niin se kontrolleri on siellä vasemman skoopin alla jos on. Kyllä sieltä sellanen edestakainen ininä pitäis virtoja kytkettäessä kuulua...
Jos tarkoitat niitä jenkkiläisiä Cobria ja sitä suoraa slash cut mallia, niin niissä on aivan järjetön rätinä ja mekkala, en lähtis kyllä suosittelemaan.
Sakemanni valmistaa kans Cobra-merkin alla sekä slipareita että täysputkistoja, niistä on ihan hyviä kokemuksia. Ulkonäkö kylläkin luokkaa puolalainen savustuspönttö![]()
Ei auta poru eikä selite, kun käyntiin lähtee Homelite
Bitit on pc:stä...
^ Vaan eipä silti, hauskaa tuntu kaikilla olevanJa loistavia ohjeita tuli kyllä Reijo Pennalta ajoon ainakin itselle.
Taas tuli hiukan lisää vauhtia ja mikä tärkeintä; ilman sen enempiä hosumisia *
Ite olin liikkeellä mattamustalla "välikoppasella" jossa se puolalainen savustuspönttö
Krakenille sen verran vielä alkuperäiseen aiheeseen, että saatat hyvinkin saada siihen vieläkin aika paljon lisää potkuja, jollei ne väliholkit ole jo auki ja hiukan kyllä epäilen, jos siinä kuristukset on olleet paikoillaan luisteissa.
Voimaa toki tulee rajusti lisää kun luistien rajoitukset poistaa, eihän se mee muuten ku osakaasulla ja 6krpm tienoilla voi ilman V-boostiakin olla paljonkin enemmän paukkua tarjolla kun luistit nousee ylös asti.
Laittelehan päivitystä kun olet todennut mitä sieltä sit löyty loppujen lopuks...
Ei auta poru eikä selite, kun käyntiin lähtee Homelite
Bitit on pc:stä...
http://www.totalmotorcycle.com/downloads/carmotorcycleperformancecharts1.htm(jaulis @ Heinä. 02 2010,12:15) kirjoitti
http://www.totalmotorcycle.com/downloads/carmotorcycleperformancecharts1.htm(Tylyttäjä @ Heinä. 09 2010,12:58) kirjoitti
Voihan sitä aina noinkin ajatella, pysyy mieli korkealla.(Kraken @ Heinä. 17 2010,13:11) kirjoitti
Todellisessa elämässä ei ehkä kuitenkaan kannata alkaa vertailemaan Maxia noihin sporttipyöriin ja niiden suorituskykyyn. On kuitenkin niin erillaiset pyörät kyseessä... Ja luonnollisesti suorituskykykin on ihan eri maailmoista, siis silloin kun niillä oikeasti ajetaan eikä lueta "testituloksia" netistä. Varttimaililla ajettu aika jonku testikuskin toimesta on muutenkin aika huono lähtökohta mopojen suorituskyvyn vertailuun.
Kannattaa kyllä hakea se Maxin hienous jostain muusta kuin tuosta "uskomattomasta suorituskyvystä"... *
Ps. Lepäsi juuri tuossa kesämökin pihalla -90 V-Max, K7 KiloGixxeri, K8 Busa. Aika selväksi tulee nuo ominaisuudet ja kulku kun käy jokaista välillä ajelemassa. Uskaltaisin väittää että eroja on noiden kaikkien välillä paljonkin. Eikä tosiaankaan sellaisia hiuksenhienoja pikkueroja mitä noista kaiken maailman testeistä yms. voisi ymmärtää.
Supermoto
Joo, kyllä tuo maxi on jotain ihan muuta kuin suorituskykyinen. 80-luvun mittakaavalla oli tosiaan reippaahko kiihtymään, mutta nykypäivänä (eikä pitkään aikaan sitä ennen) ei voida maxin ja sporttipyörän suorituskyvystä puhua edes samana päivänä. Kun itselläni oli vm. -93 CBR 600 Honda niin kävin kokeilemassa maxia. Täytyy sanoa, että kyllä siinä vanhassa cebarissakin oli enemmän kulkua kuin maxissa.(jaulis @ Heinä. 17 2010,14:21) kirjoitti
Näyttää nyt kuitenkin siltä, että tässä on topikin aloittaja lähtenyt hakemaan suorituskykyä. Sitä ei välttämättä kannata ihan hirveästi odottaa, koska isollakin panostuksella jäädään vielä paljon jälkeen nykyisistä vakioista sporttipyöristä.
Maxin omistamisessa pitäisi ainakin olla ihan muut kriteerit kuin suorituskyvyn hakeminen. Vaikka topikin aloittaja niin väittikin, että tykkää tuosta maxista juuri sellaisena kuin sen osti, niin jo kohta puhutaan turboista, 1500cc:stä, 160hp tai jopa 600hp tehoista yms yms*Huvittuneena olen näitä juttuja lukenut, eli eikö se nyt sitten kuitenkaan ollut kulkupuoleltaan riittävä
Myös tuo väite, että "maxissa on potentiaalia suorituskyvyn suhteen" on tuulesta temmattu. Paljonkohan vanhaan maxiin pitää laittaa rahaa, että saa edes 170hp renkaalta vaparina? Sen verran kun saa vaikka tonnisista pyöristä about vakiona. Sitten vähän rakenneltuina suht helposti 200hp renkaalta. Eli edelleen; jos suorituskykyä hakee, niin maxi on väärä valinta. Kyseessä on kuitenkin genreltään tehokkaahko customi, eikä mikään sporttipyörä..
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***