Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 56:sta
  1. #1
    http://www.moottoripyora.org/cgi-bin/palsta/ikonboard.cgi?act=ST;f=22;t=102673;st=0
  2. #2
    Lainaa (Kraken @ Heinä. 01 2010,21:11) kirjoitti
    Käytiin äsken emännän kans pikku ilta-ajelulla * On se vaan hieno laite kurvailla, ainakin kun entiseen pyörään (zx-9r) vertaa. Huomasin tuossa kun otin muutaman rivakkaan kiihdytyksen niin öljyn merkkivalo syttyi??? Öljyä kyllä pitäis moottorissa olla? Onko näissä V-max:eissa öljynpaine ongelmia?

    Häätyy tutkia tuota kaasutin hässäkkää kun vain aikaa liikenee. Lähtee ne kuristimet prkl. Noista pakoputkeista vielä sen verran että niissä ei ole keskellä reikää, vaan putkien päissä on laipat missä on viisi noin 12mm reikää? Onko erikoista? Suht iso ääninen tuo ainakin on..
    Jos valo syttyy niin silloin on kiihdytys ollut kohtuullinen... Eli ei mitään hätää, kuuluu ominaisuuksiin. *

    Yksi suuri tekijä tuohon vanhan maxin "rähinään" on löysä runko ja alustan rajut puutteet, varsinkin painavan koneen menohaluihin nähden. Hauska pyörä...

    Ps. Saattaa tosiaankin tehdä pikku ylläritkin joskus, ainakin jos yrittää liikoja. Eikä sitä kunnon woblia oteta tangosta vääntämällä haltuun, vaikkakin jotkut "lihaniska äijät" niin luulevatkin. Ne vaan ajavat aivan liian hiljaa... *
    Supermoto
  3. #3
    Lainaa (Kraken @ Heinä. 02 2010,06:42) kirjoitti
    Juu, hieman varuillaan saa olla aina noitten kamppeitten kanssa. Runko tosiaan näyttää siltä niinku helkama raisuun olis ängetty v8 * Tuli nimittäin riisuttua aika paljon tavaraa tuon maxin päältä pois jo heti ekana iltana kun kotia pyörän kans pääsin. Oli laukkutelinettä, sissybaari, armottoman kokoinen plexi keulassa, "harrikka"-tapit keulassa jne * Noh, nyt näyttää niinkuin pitääkin, vaikka emännän mielestä pyörä on edelleen ruma "pappa"-pyörä * *

    Joo pitää tutkia tietoa tuosta maksista tuolta v-maxclubin puoleltakin, ja jos saan tämän yksilön (edes)täystehoiseksi niin luultavasti tulen vahvistamaan runkoa..
    Ei kai noita kovin helposti saa ajettaviksi (huono runko ja jousitus yms), eli jos ajo-omituisuuksia kaipailee niin kannattaa vaihtaa pyörää. Tehoja niissä "täysitehoisissa" on noin 110-120hp renkaalla, eli varsinaisesta raketista ei voi puhua. Entinen pyöräsi (ZX9R) kiihtyi varmasti reippaammin.

    Kulttimaine juontaa juurensa sieltä 80-luvulta. Sen aikaisiin pyöriin verrattuna kulkupuoli oli ok, ei enää nykypyöriin verrattuna (eikä edes 90-luvun pyöriin verrattuna).



    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  4. #4
    Lainaa (Kraken @ Heinä. 02 2010,09:08) kirjoitti
    Itse asiassa tuo maxi on yllättävän ketterä ja ajettava mitä odotin. Oon ehtinyt jo viedä tuota malmikasaa polvi maassa * Liian lujassa vauhdissa voi sitten tulla niitä yllätyksiä niinkuin aijemmin jo mainittiin. Sen takia vaihdoin pyörää ja mallia kun ei kiinnostanut enää ajaa sikiö-asennossa käsiensä päällä. R-kyykyt tarvii niin paljon enemmän vauhtia että niiden päällä viihtyy.. Sitä paitsi maxi on paljon hauskempi * ja ihmiset kyttää ja osoittaa sormella kun ajelee keskustassa, että huomio on taattu. Sen V-boostin kun saan toimimaan niin eiköhän tuolla kelpaa kurvailla *
    Ok Taidat olla eka jonka oon kuullut kehaisevan maxia ketteräksi. Itselläni ei maxia kokeillessani tullut varsinkaan ketteryys mieleen, mutta toki kaikilla on omat mieltymyksensä, ja hyvä niin!
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  5. #5
    Lainaa (Tylyttäjä @ Heinä. 02 2010,08:23) kirjoitti
    Lainaa (Kraken @ Heinä. 02 2010,06:42) kirjoitti
    Juu, hieman varuillaan saa olla aina noitten kamppeitten kanssa. Runko tosiaan näyttää siltä niinku helkama raisuun olis ängetty v8 * Tuli nimittäin riisuttua aika paljon tavaraa tuon maxin päältä pois jo heti ekana iltana kun kotia pyörän kans pääsin. Oli laukkutelinettä, sissybaari, armottoman kokoinen plexi keulassa, "harrikka"-tapit keulassa jne * Noh, nyt näyttää niinkuin pitääkin, vaikka emännän mielestä pyörä on edelleen ruma "pappa"-pyörä * *

    Joo pitää tutkia tietoa tuosta maksista tuolta v-maxclubin puoleltakin, ja jos saan tämän yksilön (edes)täystehoiseksi niin luultavasti tulen vahvistamaan runkoa..
    Ei kai noita kovin helposti saa ajettaviksi (huono runko ja jousitus yms), eli jos ajo-omituisuuksia kaipailee niin kannattaa vaihtaa pyörää. Tehoja niissä "täysitehoisissa" on noin 110-120hp renkaalla, eli varsinaisesta raketista ei voi puhua. Entinen pyöräsi (ZX9R) kiihtyi varmasti reippaammin.

    Kulttimaine juontaa juurensa sieltä 80-luvulta. Sen aikaisiin pyöriin verrattuna kulkupuoli oli ok, ei enää nykypyöriin verrattuna (eikä edes 90-luvun pyöriin verrattuna).
    Ei siihen tosiaan ole mitään syytäkään miksi noita pitäisi saada ns. hyviksi ajettaviksi. Ajettavuushan noissa tekee juuri sen hauskuuden/rähinän.

    Mielestäni Maxi on kohtuullisen suorituskykyinen ensimmäisellä 100-200m matkalla, varsinkin niin vanhaksi custompyörä malliksi. Liikennevalojen väleihin ihan hauska mopo.
    Käytännön suorituskyky maantie vauhdeista on täysiä vinguttamalla taasen samaa luokkaa kuin jollain kilokyykyllä isoimmalla vaihteella pintakaasulla ajelu.
    Supermoto
  6. #6
    Lainaa (Kraken @ Heinä. 02 2010,12:11) kirjoitti
    KOROSTAN että siihen nähden kuinka raskas (280kg omapaino) maxi on, ja siihen kuinka eri mielikuvat ja ennakkoluulot tämän pyörän kömpelyydestä mulla oli, niin siihen nähden yllätyin positiivisesti "ketteryydestä" * Kohtuu nopeuksilla ihan mukava ajella mäkistä ja mutkaista taivalta(kin). Ei tartte kuitenkaan väkisillä repiä mutkiin.. Tutulla on 12R ninja, niin sano että sitä pitää jo tosissaan vääntää mutkassa. En tosin ole itse testannut 12ärrää niin ei tiedä omakohtaisesti sanoa.. mutta pointtina se että saman kokoinen ja kuitenkin kyykky *
    Takavanteen päivitys ja sitten kunnon kunnon renkaat ovat aika jees vielä parantamaan nautintoa maxissa. Jos ei jo ole...
    Supermoto
  7. #7
    Just ajelin eilen kaverin vanhakoppaisella Maxilla. Siihen on vaihdettu 17" takavanne ja eteen Yammu R1:n keula kaikkine kilkkeineen. Alla kunnon renkaat ja ajoasentoa muutettu stongan vaihdolla.

    Yllättävän ketterä peli, ulkonäön puolesta odotin kamalaa ajokokemusta, mutta sillähän oli leppoisa ajella loivaa mutkatietä. Tosin ihan mielelläni hyppäsin takaisin Gixun puikkoihin... *
    Suzuki GSX-R 1000 K5
    (ex: Suzuki GSX-R 750 K6)
    (ex: Suzuki GSX-R 600 K1)
  8. #8
    morjes mulla on 01- maxi ja ite on ole huomannu woblausta löysästä rungosta johtuen ainakaan vielä 200km/h nopeudessa.. Toki takaiskarit on vaihdettu öhlinsiin ja etuiskarit on WP:n progressiiviset... stongan vaidoin suoremmaksi ja ajoasento muuttui itselle paremmaksi... ansavuoren make on säätäny mun pyörän ja on kaivanu siitä takanakilta 135hp 122Nm orkkisputkilla..
  9. #9
    Jos se pyörä on alunperin eurooppaan tarkoitettu, kuristettu malli, ei siinä v-boost servoa pitäisi ollakkaan. Dynojetin Full stage-7 kitti eliminoi sen joka tapauksessa. Slipareilla ei saa kuin mökää aikaiseksi. Alkukäyrät uusiksi ja sitten äänenvaimenninta maun mukaan. Kunnon säätö ja hyvällä onnella yli +120rwp.
  10. #10
    V-boostihan yhdistää vastakkaiset sylinterit imusarjoissa avaamalla läpät kanavien välissä. Servomoottori joka tätä toimintoa ohjaa availee läppiä kierrosluvun mukaan. Kuristetuissa malleissa imusarjojen välissä on alumiiniset tulpat. Servoa ei ole ja *ja ohjausyksikkö vasemman skoopin alta puuttuu. Lisäksi äänenvaimentimien ulostulon halkaisija on pienempi.

    Stage-7 voidaan asentaa niin että käytetään imusarjojen välissä yhdysputkia jotka ovat jatkuvasti auki. Lisäksi jokaisella kaasuttimella on oma ilmansuodatin ja huohotus johdetaan eritavalla.

    Lisää ääntä saa kun poraa ne päätylaippojen niitit auki ja poraa säteittäin kunnon kokoisia reikiä ulostulon ympärille . Sitten niitit tai tai tms. ruuvit takaisin prikkojen kanssa. Näyttää orkkikselta mutta mörinä lisääntyy.
  11. #11
    Lainaa (3Tomp @ Heinä. 06 2010,11:10) kirjoitti
    V-boostihan yhdistää vastakkaiset sylinterit imusarjoissa avaamalla läpät kanavien välissä. Servomoottori joka tätä toimintoa ohjaa availee läppiä kierrosluvun mukaan.
    Kannattaa myös maxikuskien suunnitella "T-Boostin" asennusta. Ainakin omaan makuun oli paljon mukavampi ajettava kun tuo V-boost avaa läpät jo 3000rpm:n kohdalla. Kaasuun vastaavuus paljon terävämpi jo "normi kierroksilla".

    En tiedä kannattaako pitää noita läppiä kokoajan auki (stage 7). Varmasti clubilaisten puolelta löytyy kokemusta...



    Supermoto
  12. #12
    itellä oli *viime syksynä ajatus kans joko turbottaa maxi tai hommata saksasta 1500cc pata... * *pakoahtimella varustetusta maxista vois *odottaa sen 220-240hp takanakille ja *puoltoista kilosesta sen 160-180hp. Remmiahdin olis tietenki tyylikäs noin visuaalisesti, mutta *hyötysuhde ei käsittääkseni ole niin hyvä kuin pakoahtimella..
  13. #13
    Heh, kummasti ne tehot sitten kuitenkin kiinnostaa, vaikka vakuuttelit vielä viikko sitten, että tuo oh hyvä juuri sellaisena kuin on *

    Lainaa kirjoitti
    Itse pidän maxista juuri sellaisenaan mitä se on tehtaalta tullessaan. Itsellä ei ole tarvetta eikä aikomustakaan alkaa rakentelemaan suuremmin. Jos pitäisin huippu suorituskykyä vielä arvossaan niin olisin laittanut zx-10r ninjan.
    Mutta ymmärrän kyllä yskän täysin, ei siinä mitään.. Eihän tuollainen täysitehoisena vakiona mene yhtään mihinkään (tehoa about saman verran kuin nykyisissä 600cc pyörissä, painoa melkein tuplat).. Eli vaatii modaamista todella reippaalla kädellä, jos sen haluaa saada jotenkin kulkemaan.



    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  14. #14
    Lainaa (Kraken @ Heinä. 09 2010,11:23) kirjoitti
    Tarkoitin rakentelulla ulkoasua. En ala vaihtaan vanteita, maskia tai mitään muutakaan radikaalia. Moottorin rakentelu sen sijaan kiinnostaa. Haluan nähdä sen kusiaisen mikä täystehoisen maxin kepittää. JA tarkoitan sellaista pyörää jossa on sen veran löylyä mitä tehdas lupaa. Voima=teho/vääntö, pelkällä teholla ei tee juuri mitään jos vääntöpuoli kusee. Ja vääntöä tunnetusti kusiaisissa on yhtä paljon kuin ruohonleikkurissa. Ja jos pitää verrata uutta kusiaista, niin sehän on sama verrata sitä myös tuliterään maxiin? eikö?
    Juu
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  15. #15
    Lainaa (Kraken @ Heinä. 09 2010,11:23) kirjoitti
    Tarkoitin rakentelulla ulkoasua. En ala vaihtaan vanteita, maskia tai mitään muutakaan radikaalia. Moottorin rakentelu sen sijaan kiinnostaa. Haluan nähdä sen kusiaisen mikä täystehoisen maxin kepittää. JA tarkoitan sellaista pyörää jossa on sen veran löylyä mitä tehdas lupaa. Voima=teho/vääntö, pelkällä teholla ei tee juuri mitään jos vääntöpuoli kusee. Ja vääntöä tunnetusti kusiaisissa on yhtä paljon kuin ruohonleikkurissa. Ja jos pitää verrata uutta kusiaista, niin sehän on sama verrata sitä myös tuliterään maxiin? eikö?
    Kaikki nuo vanhat 85-100hv kusiaiset kelpaa hienosti maxin pesemiseen... Ei se nyt mikään sporttipyörä kuitenkaan ole. *

    Ps. Kyllä sillä maxillakin silti pysyy mukana, kunhan ei paljoa yli 200m matkaa ajeta.
    Supermoto
  16. #16
    Lainaa (jaulis @ Heinä. 09 2010,12:45) kirjoitti
    Lainaa (Kraken @ Heinä. 09 2010,11:23) kirjoitti
    Tarkoitin rakentelulla ulkoasua. En ala vaihtaan vanteita, maskia tai mitään muutakaan radikaalia. Moottorin rakentelu sen sijaan kiinnostaa. Haluan nähdä sen kusiaisen mikä täystehoisen maxin kepittää. JA tarkoitan sellaista pyörää jossa on sen veran löylyä mitä tehdas lupaa. Voima=teho/vääntö, pelkällä teholla ei tee juuri mitään jos vääntöpuoli kusee. Ja vääntöä tunnetusti kusiaisissa on yhtä paljon kuin ruohonleikkurissa. Ja jos pitää verrata uutta kusiaista, niin sehän on sama verrata sitä myös tuliterään maxiin? eikö?
    Kaikki nuo vanhat 85-100hv kusiaiset kelpaa hienosti maxin pesemiseen... Ei se nyt mikään sporttipyörä kuitenkaan ole. *

    Ps. Kyllä sillä maxillakin silti pysyy mukana, kunhan ei paljoa yli 200m matkaa ajeta.
    Näin on. Eli kyllä tuossa nyt mennään vähän metsään, jos on luullaan, että vanha 80-luvulta peräisin oleva VMax on suorituskykyinen pyörä. Sitä se ei kyllä ole. Varmaankin muunlaiseen käyttöön ihan hauska pyörä (esim. cruisailuun), mutta kyllä suorituskykyiset pyörät on sitten ihan erikseen.

    Vaikkapa varttimaililla kyllä mikä tahansa 90-luvun tai sitä uudempi kusiais-kyykky pesee vakion/täysitehoisen Maxin mennen-tullen. Väännöllä ei kiihdytyksissä ole mitään merkitystä, kyllä se on teho joka siinä ratkaisee. Ihan kiihdytyksen alussa tietysti myös rungon geometria ja alusta.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  17. #17
    ihan mielenkiinnosta kyselen että minkälaisia aikoja noilla kusiaisilla on menty varttimailia? vakio maxilla virallinen enkka tais olla 10.3 jos en kauheesti väärin muista.. joka tapauksessa aikaa on jo kulunut gen I julkaisusta, jonka huomaa... Silti yksi siisteimmistä nakuista mitä on tehty, mielestäni...
  18. #18
    Lainaa (Kraken @ Heinä. 09 2010,13:55) kirjoitti
    Mua taas ihmetyttää koko jauhaminen vmaxin suorituskyvyttömyydestä, ja maxin vertaaminen muihin ® pyöriin? Toisaalta mulle on yks lysti vaikka täällä väitettäis pappatunturin olevan ripeämpi kuin maxi. Ja jos ei ole mitään tähdellistä sanottavaa kysyttyyn kysymykseen, niin ei ole pakko kirjoitaa tänne topiicciin mitään. Kyykkypilipalipyörille on omat osionsa ja topiccinsa
    Ei pointtina ole tuo.. Vaan se, että nyt kuitenkin puhutaan tehosta ja kiihtyvyyksistä yms, vaikka tuon pyörän kohdalla kyse on ihan muusta Se kannattaa hyväksyä sellaisena kuin on; customi/cruiseri.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  19. #19
    Lainaa (Sami @ Heinä. 09 2010,13:35) kirjoitti
    ihan mielenkiinnosta kyselen että minkälaisia aikoja noilla kusiaisilla on menty varttimailia? vakio maxilla virallinen enkka tais olla 10.3 jos en kauheesti väärin muista.. joka tapauksessa aikaa on jo kulunut gen I julkaisusta, jonka huomaa... *Silti yksi siisteimmistä nakuista mitä on tehty, mielestäni...
    Vakion vanhan maxin ajat ovat päälle 11s ja kusiaisilla alle 11s. Parhaimmillaan kusiaisilla vedellään matalia kymppejä, siihen kyllä joutuu jo vähän modaamaan (lähinnä alustaa, että pääsee kunnolla viivalta irti). Esim. tuossa vanhan maxin aikoja:
    http://www.vmaxforum.net/showthread.php?p=147142
    Esimerkiksi 11,3s pidetään jo hyvänä aikana (vaikka on modattu pyörä).

    Uusi maxi menee sitten niitä matalia kymppejä vakiona (tai jopa alle kunnon kuskilla/radalla), mutta ei vanha.

    Onhan tuo ihan siisti tuon tyylin edustaja, ihan totta. Joiltain vaan unohtuu, että ei se ole enää pitkään aikaan ollut suorituskyvyltään peruspyörää kummempi. Eli kannattaa hyväksyä se sellaisena kun on, eikä hermostua faktoista Tämä kommentti ei ole siis tarkoitettu sinulle, vaan joillekin muille..



    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  20. #20
    Lainaa (Kraken @ Heinä. 09 2010,16:58) kirjoitti
    Herra tylyttäjä otti kyllä itse taas aiheeksi tehot ja kiihtyvyydet yms vertailut. Itse kyselin viimeksi cobran putkista. Jokainen joka tietää tarinan mistä ja miksi v-max kehitettiin, tietää mihin se pyörä alunperin tehtiin. Onhan se malliltaan vanha kuin taivas, eikä teknisesti mitään mullistavaa sille ole tehty oikestaan koko pitkän tuotantokautensa aikana. Mutta sen pitkän historia vuoksi siihen on saatavilla aikalailla aftermarket osaa ja palikkaa joka lähtöön. Itsellä tarkoitus saada nimenomaan sitä oikeaa voimaa tuohon häksättimeen, mutta mitään kilpuria en tarkoita.

    Pari juttua ihmetyttää suuresti, miksi euromallit on kuristettuja? Mikä ihmeen järki siinäkin on? Toiseksi, miksi maxin moottorissa on alkujaan niin matalat puristus-suhteet?? Puristukset kun sais nostettua 12:1 niin tulis sitä eloa pannuun aivan totaalisesti. Se 1500cc muutos alkoi kiinnostaa aivan tosissaan kun kuulin juttua siitä.. raakaa voimaa koko kierrosalueen läpi.

    Niin, ja minäpä menen tuonne kilokyykky-osastolle dissaamaan ja laukomaan totuuksia että kuinka perseestä ne ärräpyörät on loppujenlopuksi ajaa, kun ne ei taida siellä käsittää mitään. On vauhtia, kiihtyvyyttä ja mutkaominaisuuksia takuulla, mutta siihen se hauskuus jääkin. Matka-ajo ominaisuudet ainakin omakohtaisesti kerrottuna oli yhtä helvettiä, mutta toisille merkkaa se kateluoti hienoine ominaisuuksineen niin paljon että ne mielellään muuten kärvistelee, mutta ei se auta kuin hyväksyä että nämä pyörät on suunniteltu lähinnä radalle eikä normaali liikenteeseen.

    Ja niinkuin joku jo aiemmin mainitsi jossain, niin jos v-maxia vertaa johonkin nykypäiväiseen kyykkyprätkään, niin se on likipitäen sama kuin vertais vm70 dodge challenger hemiä tuoreeseen porsche 997 GTkakkoseen(tai kolmoseen). Pointtina se että näilläkään kahdella autolla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa,, toinen old school muskeli ja toinen nykyaikainen puhdasverinen urheiluauto. Siltikin siitä challengerista saa rakennettua nopeamman varttimaililla *
    Heh, älä nyt viitti ittees ottaa Jotenkin vaan huvittaa kun ei mukamas olla kiinnostuneita tehoista ja suorituskyvystä, ja sitten kuitenkin ollaan niitä kovasti nostamassa.. Tässä topikissa niin kävi myös

    Lainaa kirjoitti
    ja kuvitellut että tällä kamppeella voi pelkällä kaasulla piirellä mustia viivoja tiehen
    Lainaa kirjoitti
    Jos sitten onkin näin että tälle sata heppaselle versiolle ei ole paljoa tehtävissä, niin myyn äkkiä pois
    Lainaa kirjoitti
    Kun saan tuon moottorin salaisuudet auki, niin olen ajatellut parantaa ilman saanti puolta, ja ilmeisesti se onnistuu vaihtamalla se K&N stage7, ja siihen kaveriksi dynojet suutinsarja.
    Lainaa kirjoitti
    Cobran putkistoa oon katsellut, mutta aika kallis ja hieman ristiriitaista tietoa siitä että onko niiden vaihdosta paljoakaan hyötyä tehon kasvattamisen suhteen??
    Lainaa kirjoitti
    Jep jep, ilmeisesti se buusteri nyt pelaa Kävin tekeen aika pitkän lenkin pyörällä, ja hieman ennen kotikaupunkiin tuloa lähdin eräästä risteyksestä kiihdyttään voimakkaasti, ni jossain 6000rpm jälkeen kun vedin narun kireälle niin silloin lähdettiin Just niinku muuli olis potkassut perseelle Mahtava laite!!
    Lainaa kirjoitti
    Onko näin että pelkkä suutinsarja ja ilmanputsarin vaihdos "eliminoi" (poistaa?) Vboostin?? Dynojetin mainoksessa luki että suutinsarjan vaihtamalla lisää voimaa koko kierrosalueelle??
    Lainaa kirjoitti
    1500cc.. turbo.. aitoa innostusta Isommat rakentelut alkaa sitten vasta kun ajokausi päättyy, ja jos lompsa vain suinkin sallii. Sain tänään vasta kuulla että sillä stage 7+dynojet yhdistelmällä ei juurikaan tehoja lisätä ainoastaan bensan kulutusta. Noh, tilattu mikä tilattu. Osat paikoilleen ja avaa imusarjasta ne läpät niin, että ne on kokonaan auki. Ei kiinnosta nimittäin laittaa rahaa palamaan tuon v-boostin oikein toimimisen takia, jos sillä ei myöhemmin ole suurtakaan merkitystä.. Kun eräs pyörämekaanikko kysyi multa että no laitetaanko se v-buusti hässäkkä toimimaan, vai tehdäänkö siitä maksista oikeasti tehokas, niin että veto lähtee jo 3000rpm
    Eihän näistä toki yhtään paista läpi, että tehoa/suorituskykyä halutaan lisää Vai meinaatko, että nuo on niitä sun mainitsemia ulkoasun parannuksia?

    Lainaa kirjoitti
    Tarkoitin rakentelulla ulkoasua.
    Eli tuo ristiriita vaan osui silmään, en itse pyörää halua dissata. Ihan hyvä se on varmaan jos ei sen kummemmin välitä suorituskyvystä.. Jos taas välittää (siltä "vähän" viestiesi perusteella vaikuttaa), niin kannattaa kattella muunlaisia pyöriä.

    Eikä saa ottaa liian vakavasti
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  21. #21
    mitä oot mieltä jos laittaisit ahtimen sun pyörään? saat sen kanssa selvästi enemmän tehoa kun puoltoistakilosena ja *modauksen hintakin muistaakseni tuli aika samoihin... tod näk polttoaine kulutkin *olisivat pienemmät normiajossa verrattuna 1500cc koneeseen..
  22. #22
    kymppi?? mulle annettiin hinta-arvioksi kun kysyin ko hommaa sellaset 5000€
  23. #23
    Lainaa (Kraken @ Heinä. 09 2010,18:03) kirjoitti
    Hinta kaikkineen tuohon 1500 muutokselle keikkuu siinä kymppitonnin huiteilla, pistää miettimään että ostaako siinä vaiheessa jo tuon uutukaisen maxin. Itse asiassa juuri äsken tutkein netistä tätä turbohommaa. Yllätys yllätys jenkeistä löytyy sitäkin * 250hv voimista puhuivat * Noh, ehkä se on jo turhan paljon, mutta niinhän sitä sanotaan että liian kanssa pärjää aina * Sais tuon moottorin muutettua kuulemma 1700cc...

    Niin juu, ehkä en tähdentänyt tarpeeksi, mutta tarkoitin tällä rakentelulla ulkoisia juttuja, kun puhutaan vanteiden, stongan ym hilavitkuttimien ja katteiden asentelusta. Mulla käy kaikkien laitteiden kanssa aina samalla tavalla, autokaan ei oo vakio, niin ei luultavasti tule olemaan pyöräkään. Aikaisemmassa prätkässäkin oli kaikki hienosäätövirit mitä siihen sai, ja kyllä se rääkyikin pahasti *

    Tällä hetkellä lompsa sallis sellaisen muutoksen että jos jostain löytäis sellaiset takomännät tuohon maxiin, millä sais nostettua puristukset sinne 12:1. Väännöille saa sanoa kyllä hei hei, mutta ylärekisterissä sitten tapahtuis.. Mutta pitää suunnitella,, ainakaan tämän ajokauden aikana pyörää ei telakalle laiteta, talvi on sitä aikaa..
    Nostamalla puristuksia saat koko alueelle lisää paukkua; ei pelkästään ylös. Vaihtamalla rajummat nokat sitten vääntökäyrä siirtyy yleensä ylemmäs, ja alhaalta lähtee.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  24. #24
    Lainaa (Kraken @ Heinä. 09 2010,16:58) kirjoitti
    Pari juttua ihmetyttää suuresti, miksi euromallit on kuristettuja? Mikä ihmeen järki siinäkin on?
    Olisiko jotain tekemistä sillä, että Saksassa vakuutusmaksut pompsahtaa älyttömiksi, kun pyörässä on yli 100hp? Siellähän pyöriä, varsinkin sellaisia joissa on just vähän yli 100hp, kuristetaan ihan yleisesti alle 100hp tehoisiksi. En tiedä onko muissa maissa samaa käytäntöä, mutta onhan Saksa aika iso markkina-alue jo sinänsä. Kärsiköön muu Eurooppa siinä sivussa sitten.
    Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
  25. #25
    Lainaa (Kraken @ Heinä. 03 2010,20:19) kirjoitti
    Jep jep, ilmeisesti se buusteri nyt pelaa * Kävin tekeen aika pitkän lenkin pyörällä, ja hieman ennen kotikaupunkiin tuloa lähdin eräästä risteyksestä kiihdyttään voimakkaasti, ni jossain 6000rpm jälkeen kun vedin narun kireälle niin silloin lähdettiin * Just niinku muuli olis potkassut perseelle * Mahtava laite!!
    Ilmeisesti tuota tehoa on tullut lisää kun olet poistanut kuristukset niistä luisteista, mutta mitenkähän mahtaa olla nyt seoksien laita kovemmilla kaasun asennoilla jos sinne on vaihdettu myös pienempiä suuttimia?

    Se kikkare mihin menee alipaineletku vasemmalta etupytyltä, on MAP-sensori, ei V-boost kontrolleri. V-boostin servomoottori kylläkin pitäis näkyy siinä alla/kaasuttimien välissä siellä keskellä vaijereineen jos siellä sellainen on ja niinkuin joku mainitsi, niin se kontrolleri on siellä vasemman skoopin alla jos on. Kyllä sieltä sellanen edestakainen ininä pitäis virtoja kytkettäessä kuulua...

    Jos tarkoitat niitä jenkkiläisiä Cobria ja sitä suoraa slash cut mallia, niin niissä on aivan järjetön rätinä ja mekkala, en lähtis kyllä suosittelemaan.

    Sakemanni valmistaa kans Cobra-merkin alla sekä slipareita että täysputkistoja, niistä on ihan hyviä kokemuksia. Ulkonäkö kylläkin luokkaa puolalainen savustuspönttö
    Ei auta poru eikä selite, kun käyntiin lähtee Homelite

    Bitit on pc:stä...
  26. #26
    ^ Vaan eipä silti, hauskaa tuntu kaikilla olevan Ja loistavia ohjeita tuli kyllä Reijo Pennalta ajoon ainakin itselle.
    Taas tuli hiukan lisää vauhtia ja mikä tärkeintä; ilman sen enempiä hosumisia *

    Ite olin liikkeellä mattamustalla "välikoppasella" jossa se puolalainen savustuspönttö



    Krakenille sen verran vielä alkuperäiseen aiheeseen, että saatat hyvinkin saada siihen vieläkin aika paljon lisää potkuja, jollei ne väliholkit ole jo auki ja hiukan kyllä epäilen, jos siinä kuristukset on olleet paikoillaan luisteissa.

    Voimaa toki tulee rajusti lisää kun luistien rajoitukset poistaa, eihän se mee muuten ku osakaasulla ja 6krpm tienoilla voi ilman V-boostiakin olla paljonkin enemmän paukkua tarjolla kun luistit nousee ylös asti.

    Laittelehan päivitystä kun olet todennut mitä sieltä sit löyty loppujen lopuks...
    Ei auta poru eikä selite, kun käyntiin lähtee Homelite

    Bitit on pc:stä...
  27. #27
    Lainaa (jaulis @ Heinä. 02 2010,12:15) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Heinä. 02 2010,08:23) kirjoitti
    Lainaa (Kraken @ Heinä. 02 2010,06:42) kirjoitti
    Juu, hieman varuillaan saa olla aina noitten kamppeitten kanssa. Runko tosiaan näyttää siltä niinku helkama raisuun olis ängetty v8 * Tuli nimittäin riisuttua aika paljon tavaraa tuon maxin päältä pois jo heti ekana iltana kun kotia pyörän kans pääsin. Oli laukkutelinettä, sissybaari, armottoman kokoinen plexi keulassa, "harrikka"-tapit keulassa jne * Noh, nyt näyttää niinkuin pitääkin, vaikka emännän mielestä pyörä on edelleen ruma "pappa"-pyörä * *

    Joo pitää tutkia tietoa tuosta maksista tuolta v-maxclubin puoleltakin, ja jos saan tämän yksilön (edes)täystehoiseksi niin luultavasti tulen vahvistamaan runkoa..
    Ei kai noita kovin helposti saa ajettaviksi (huono runko ja jousitus yms), eli jos ajo-omituisuuksia kaipailee niin kannattaa vaihtaa pyörää. Tehoja niissä "täysitehoisissa" on noin 110-120hp renkaalla, eli varsinaisesta raketista ei voi puhua. Entinen pyöräsi (ZX9R) kiihtyi varmasti reippaammin.

    Kulttimaine juontaa juurensa sieltä 80-luvulta. Sen aikaisiin pyöriin verrattuna kulkupuoli oli ok, ei enää nykypyöriin verrattuna (eikä edes 90-luvun pyöriin verrattuna).
    Ei siihen tosiaan ole mitään syytäkään miksi noita pitäisi saada ns. hyviksi ajettaviksi. Ajettavuushan noissa tekee juuri sen hauskuuden/rähinän.

    Mielestäni Maxi on kohtuullisen suorituskykyinen ensimmäisellä 100-200m matkalla, varsinkin niin vanhaksi custompyörä malliksi. Liikennevalojen väleihin ihan hauska mopo.
    Käytännön suorituskyky maantie vauhdeista on täysiä vinguttamalla taasen samaa luokkaa kuin jollain kilokyykyllä isoimmalla vaihteella pintakaasulla ajelu.
    http://www.totalmotorcycle.com/downloads/carmotorcycleperformancecharts1.htm
  28. #28
    Lainaa (Tylyttäjä @ Heinä. 09 2010,12:58) kirjoitti
    Lainaa (jaulis @ Heinä. 09 2010,12:45) kirjoitti
    Lainaa (Kraken @ Heinä. 09 2010,11:23) kirjoitti
    Tarkoitin rakentelulla ulkoasua. En ala vaihtaan vanteita, maskia tai mitään muutakaan radikaalia. Moottorin rakentelu sen sijaan kiinnostaa. Haluan nähdä sen kusiaisen mikä täystehoisen maxin kepittää. JA tarkoitan sellaista pyörää jossa on sen veran löylyä mitä tehdas lupaa. Voima=teho/vääntö, pelkällä teholla ei tee juuri mitään jos vääntöpuoli kusee. Ja vääntöä tunnetusti kusiaisissa on yhtä paljon kuin ruohonleikkurissa. Ja jos pitää verrata uutta kusiaista, niin sehän on sama verrata sitä myös tuliterään maxiin? eikö?
    Kaikki nuo vanhat 85-100hv kusiaiset kelpaa hienosti maxin pesemiseen... Ei se nyt mikään sporttipyörä kuitenkaan ole. *

    Ps. Kyllä sillä maxillakin silti pysyy mukana, kunhan ei paljoa yli 200m matkaa ajeta.
    Näin on. Eli kyllä tuossa nyt mennään vähän metsään, jos on luullaan, että vanha 80-luvulta peräisin oleva VMax on suorituskykyinen pyörä. Sitä se ei kyllä ole. Varmaankin muunlaiseen käyttöön ihan hauska pyörä (esim. cruisailuun), mutta kyllä suorituskykyiset pyörät on sitten ihan erikseen.

    Vaikkapa varttimaililla kyllä mikä tahansa 90-luvun tai sitä uudempi kusiais-kyykky pesee vakion/täysitehoisen Maxin mennen-tullen. Väännöllä ei kiihdytyksissä ole mitään merkitystä, kyllä se on teho joka siinä ratkaisee. Ihan kiihdytyksen alussa tietysti myös rungon geometria ja alusta.
    http://www.totalmotorcycle.com/downloads/carmotorcycleperformancecharts1.htm
  29. #29
    Lainaa (Kraken @ Heinä. 17 2010,13:11) kirjoitti
    Varttimaililla sama 11sec aika ku R6 ja R1 serkuilla * Mukava nähdä tuollainen lista missä on aika kattavasti aikoja eri pyöriltä.

    Että kyllä se wanha 80-luvulta peräisin oleva V-max taitaa kuitenkin olla vielä tänä päivänäkin aika suorituskykyinen katupyörä Ja siinähän se maxin hauskuus onkin, kun siinä on vielä rakentelu potentiaalia vaikka kuinka. Jollekin r-kyykylle ei ole paljoa tehtävissä *
    Voihan sitä aina noinkin ajatella, pysyy mieli korkealla.

    Todellisessa elämässä ei ehkä kuitenkaan kannata alkaa vertailemaan Maxia noihin sporttipyöriin ja niiden suorituskykyyn. On kuitenkin niin erillaiset pyörät kyseessä... Ja luonnollisesti suorituskykykin on ihan eri maailmoista, siis silloin kun niillä oikeasti ajetaan eikä lueta "testituloksia" netistä. Varttimaililla ajettu aika jonku testikuskin toimesta on muutenkin aika huono lähtökohta mopojen suorituskyvyn vertailuun.

    Kannattaa kyllä hakea se Maxin hienous jostain muusta kuin tuosta "uskomattomasta suorituskyvystä"... *

    Ps. Lepäsi juuri tuossa kesämökin pihalla -90 V-Max, K7 KiloGixxeri, K8 Busa. Aika selväksi tulee nuo ominaisuudet ja kulku kun käy jokaista välillä ajelemassa. Uskaltaisin väittää että eroja on noiden kaikkien välillä paljonkin. Eikä tosiaankaan sellaisia hiuksenhienoja pikkueroja mitä noista kaiken maailman testeistä yms. voisi ymmärtää.
    Supermoto
  30.  
  31. #30
    Lainaa (jaulis @ Heinä. 17 2010,14:21) kirjoitti
    Lainaa (Kraken @ Heinä. 17 2010,13:11) kirjoitti
    Varttimaililla sama 11sec aika ku R6 ja R1 serkuilla * Mukava nähdä tuollainen lista missä on aika kattavasti aikoja eri pyöriltä.

    Että kyllä se wanha 80-luvulta peräisin oleva V-max taitaa kuitenkin olla vielä tänä päivänäkin aika suorituskykyinen katupyörä Ja siinähän se maxin hauskuus onkin, kun siinä on vielä rakentelu potentiaalia vaikka kuinka. Jollekin r-kyykylle ei ole paljoa tehtävissä *
    Voihan sitä aina noinkin ajatella, pysyy mieli korkealla.

    Todellisessa elämässä ei ehkä kuitenkaan kannata alkaa vertailemaan Maxia noihin sporttipyöriin ja niiden suorituskykyyn. On kuitenkin niin erillaiset pyörät kyseessä... Ja luonnollisesti suorituskykykin on ihan eri maailmoista, siis silloin kun niillä oikeasti ajetaan eikä lueta "testituloksia" netistä. Varttimaililla ajettu aika jonku testikuskin toimesta on muutenkin aika huono lähtökohta mopojen suorituskyvyn vertailuun.

    Kannattaa kyllä hakea se Maxin hienous jostain muusta kuin tuosta "uskomattomasta suorituskyvystä"... *

    Ps. Lepäsi juuri tuossa kesämökin pihalla -90 V-Max, K7 KiloGixxeri, K8 Busa. Aika selväksi tulee nuo ominaisuudet ja kulku kun käy jokaista välillä ajelemassa. Uskaltaisin väittää että eroja on noiden kaikkien välillä paljonkin. Eikä tosiaankaan sellaisia hiuksenhienoja pikkueroja mitä noista kaiken maailman testeistä yms. voisi ymmärtää.
    Joo, kyllä tuo maxi on jotain ihan muuta kuin suorituskykyinen. 80-luvun mittakaavalla oli tosiaan reippaahko kiihtymään, mutta nykypäivänä (eikä pitkään aikaan sitä ennen) ei voida maxin ja sporttipyörän suorituskyvystä puhua edes samana päivänä. Kun itselläni oli vm. -93 CBR 600 Honda niin kävin kokeilemassa maxia. Täytyy sanoa, että kyllä siinä vanhassa cebarissakin oli enemmän kulkua kuin maxissa.

    Näyttää nyt kuitenkin siltä, että tässä on topikin aloittaja lähtenyt hakemaan suorituskykyä. Sitä ei välttämättä kannata ihan hirveästi odottaa, koska isollakin panostuksella jäädään vielä paljon jälkeen nykyisistä vakioista sporttipyöristä.

    Maxin omistamisessa pitäisi ainakin olla ihan muut kriteerit kuin suorituskyvyn hakeminen. Vaikka topikin aloittaja niin väittikin, että tykkää tuosta maxista juuri sellaisena kuin sen osti, niin jo kohta puhutaan turboista, 1500cc:stä, 160hp tai jopa 600hp tehoista yms yms *Huvittuneena olen näitä juttuja lukenut, eli eikö se nyt sitten kuitenkaan ollut kulkupuoleltaan riittävä

    Myös tuo väite, että "maxissa on potentiaalia suorituskyvyn suhteen" on tuulesta temmattu. Paljonkohan vanhaan maxiin pitää laittaa rahaa, että saa edes 170hp renkaalta vaparina? Sen verran kun saa vaikka tonnisista pyöristä about vakiona. Sitten vähän rakenneltuina suht helposti 200hp renkaalta. Eli edelleen; jos suorituskykyä hakee, niin maxi on väärä valinta. Kyseessä on kuitenkin genreltään tehokkaahko customi, eikä mikään sporttipyörä..



    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen