Katumopo vaihtui enskaan ja samalla menee ajokamppeet päivitykseen. Ajolaseista ei ole aikaisempaa kokemusta, joten olisi kiva saada vinkkejä, käyttäjäkokemuksia ja -suosituksia kokeneimmilta. Ajelen toistaiseksi motoalustalla, mutta tarkoituksena on hankkia nappulat sekä jääratakamat. Eli lasit olisivat käytössä myös talvella. Käytän silmälaseja ja kypäränä on Airoh Stelt Senior.
Tässä mallia allekirjotuksiin.
Stelttiin menee juuri ja juuri Scott 89xi:t ja ainakaan minulla ei ollut niissä kanssa moittimista. Laitoin oman kypärä-/lasipaketin myyntiin nettivaraosaan, mutta eipä ole hurraamista kysynnän kanssa.
Ei riemulla rajaa, kun pappiksella ajaa!
En tiedä oikein suositella ajolaseja, kun sinulla on nuo silmälasit. Se aika paljon vaikuttaa lasivalikoimaan.
Itse en ole pitäny pätkääkään noista scottin 89x runkosista laseista. Painavat päätä ihmeellisesti ja se pehmuste on kyllä mielestäni surkea. Ja scotit on yleensä aika kalliita.
Pro grippien lasit on taas ihmeen kaarevia mallilltaan ja ehkä hieman pieniä rungoltaan, että ei oikein tahtonut passata kypärään. Kaarevuus taas oli ettei istunut päähän kunnolla.
Ja sitten päästäänkin siihen mitä ite suosin: smith. Itellä o ensimmäiset ajolasit (warp) vieläkin kovassa käytössä. Hihna on venyny mutta vielä pysyy paikkallaan. Pehmuste on hyvä ja lasit ei paina, iso runkoisina istuvat tiiviisti kypärään.
Sitten ostin yhet normaalit Intaket ja ne on kyllä hyvät ollu. Iso runkoset ja avattavat lärpäkkeet millä saa tehostettua ilman kiertoa. Ilma kiertää pahimmassa tapauksessa niin paljon, että silmät vuotaa vettä. Heittarit käy kätevästi ja lisä nastalla hihnaan kiinnitettynä ei lärpätä niin paljoa mitä warpeissa. Tietysti muissakin merkeissä ihan sama. Toiset Intaket ostin racer packkina, vielä ei ole päässy kunnon mutapainiin testaamaan miten rolloffi pelittää.
Smithien lisäksi oakley ja spy tekee hyviä laseja.
Acme Motorsport blogspot
-Gotham Squad-
Smith Fuel Endurot ja Impact Endurot on mulla Stealthin kanssa käytössä Lisäksi yhdet Fuelit rollareilla varustettuna kurapaskakeleille. *
Yhdet Impactit hajosi, kun saivat hyvän tällin -17 pakkasella (nooh meni itseltäkin taju hetkeksi, joten eivät ihan pikkukolhusta rikkoutuneet *).
--Tärkeintä on lähteminen - jäiden lähteminen--
(-Tosimies ajaa säällä kuin säällä - eikä kumipukuja käytetä-)
Gas Gas EC 300
Kawa z750
Scotteihin oon ainakin itse ollu tyytyväinen. Kun kerran meinaat talvellakin ajaa niin sitten ehdottomasti tuplalinssillä olevat.Ne ei huurru läheskään yhtä helposti kuin "normaalit" eikä siitä tuplasta kesälläkään mitään haittaa ole
Ei oo riemulla rajaa kun Busalla ajaa
Scottin No Sweat Xi -lasit tuntu sen verta hyviltä päähän jopa lasien kanssa että ostin semmoset. Eikä ole ylimääräsestä foamista ollu haittaa, sen verran rankkaa hommaa kartingradan kiertäminen motot alla!![]()
Rankkaa(demonos @ Heinä. 13 2010,17:29) kirjoitti
Ei muuta kuin ajamaan rossia niin tulee sentään hiki ja alkaa tuntuun käsissäkin!
Acme Motorsport blogspot
-Gotham Squad-
Ei oo vielä nappulavanteita vielä...(willik @ Heinä. 27 2010,18:07) kirjoitti
On se kovaa hommaa tuokin kun vaan tarpeeks kovaa vetää, käy kokeileen?
![]()
On tässä kisakin tullu ajettu smotoa, että kokeiltu on mutta kiitti vinkistä.(demonos @ Heinä. 27 2010,18:42) kirjoitti
Acme Motorsport blogspot
-Gotham Squad-
Heh, no sun pitää ajaa sitte vaa kovempaa(willik @ Heinä. 27 2010,19:47) kirjoitti
![]()