Juu ei kestänyt kunto todellakaan, ja juurikin se, että en pystynyt puutteellisen ajotekniikan takia olemaan tarpeeksi rentona. Tämän siis kertoi mulle kokeneemmat kaverit radalla. Sen takia ei kunto ainakaan kestänyt (vaikka huonohan se oli/on muutenkin).(naukkis @ Heinä. 09 2010,14:18) kirjoitti
Lopetin kuitenkin ajoissa, ennen kuin kuolo tai halvaatuminen ehti korjataYhden pöytähyppyri-yritelmän jälkeen katsoin sen hetken koittaneen, että on parempi lopettaa kun vielä kävelee. Näytti jo siltä, että huonosti käy. Varmaan olis pitänyt siinäkin jännittää mestat niin olisi mennyt nappiin..
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Kyllä tää homma menee juuri näin kuin Nitrous kirjoittaa. Itsellä kävi eilen ohitustilanteessa juurikin tuollainen pikku värinä.(Nitrous @ Heinä. 09 2010,12:16) kirjoitti
Oikealle kaartava loiva mutka, pyörä jo kallistettuna ja kaasu avattu. Routamonttu nosti ainakin etusen irti tiestä ja taisi takanenkin keventyä aikalailla. Pikkusen vispas, mutta rauhoittui ihan itsestään. Ei edes ehtinyt pelästyä. Ajoasento ratakoulutuksissa opetettu, eli kädet rentona. Kyseessä oli senverran loiva mutka etten edes painoa siirtänyt.... *![]()
En kiellä enkä myönnä, vaan pikemminkin päinvastoin.
Ray Of Darkness
Ja jokavitunlihasjäykkänä- ohjeella onnistuu paremmin vai?(naukkis @ Heinä. 09 2010,14:16) kirjoitti
.
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
Rentous pelastaa muissakin tilanteissa... Miksiköhän kunnon tuurijuopot harvemmin satuttavat itseään asvaltti-ihottumaa kummemmin, vaikka kuinka konttaavat? Aaaaivan, alkoholi on sopivan veltoksi vetänyt paikat.
Pyörä voi tehdä arvaamattomia asioita, jotka korjaantuvat aivan yhtä nopeasti itsestään hyrrävoimien ansiosta. Sitten vasta homma menee epävarmaksi kun stongassa roikkuu joku joka hartialuk... eikun siis hallitusti kaikki lihakset jäykkinä vänkää luonnollista liikettä vastaan.
just näin, esim etupyörän alas laskeminen limppu vinossa voi korjaantua itsekseen. twist of the wrist 2 videolla on paljon esimerkkejä miten pyörä käyttäytyy rentona vs jäykkänä ajamalla.(Taajuus @ Heinä. 09 2010,19:27) kirjoitti
harmi ettei noita löydy tuubista, tai muita vastaavia, tai en osaa etsiä.
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Mitä enemmän näitä Naukkiksen juttuja ajatuksella lukee, niin sitä varmemmin äijähän on oikeessa (lähes) jokaa asiassa.. Taitaa kaikki muut vaan yhteishurmoksessa nousta vastarintaan. Olen itsekkin hayabusalla (org.in mielestä) laittanut monet fysiikan lait uusiksi, vaikka omasta mielestä ihan normi mopoilija olenkin![]()
Exät:
Yamaha DT 125 R -89
Husqvarna WR 250 -92
Honda CB 750 -73
Honda CBR 1000 f -90
Suzuki Bandit 1200 -02
GSX1300R Hayabusa K5
M1800r -09
Nyxä: H-D Electra Glide Standard 2019
näin varmasti moni voi ajatellakkin.(jummijammi @ Heinä. 10 2010,00:02) kirjoitti
ensinnäkin, ajattele ne jutut ajatuksella. kokeile sitten ajatuksella toistaa niitä käytännössä.
tai älä sittenkään, en halua kynttilätopikkeja tänne lisää!
(edit, sori en tajunnut ironiaa)
jokainen "epäuskovainen" voi kokeilla esim seuraavaa omalla vastuulla: aja kotikatusi hidastetöyssyn yli eri nopeuksilla ja eri kulmilla. aja yhdellä kädellä, ilman käsiä, ja muilla eri yhdistelmillä!
saatat huomata eron.
kunhan ajat rajoitusten mukaan.
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Kytkin pohjaan, kaasu puoleen väliin. -> Kytkin ylös, kaasua lämät. Ei se ný niin vaikeeta voi olla. Mennään asenteella, et tää on mun juttu, jumalauta!(uiop @ Kesä. 30 2010,23:54) kirjoitti
![]()
KTM 990 ABS -07, -13
CBF 1000 s -07 ora, -11
VTR 1000 f -98, pun, -10
CBR 1100xx -98, musta, -05
CBR 1000 f -92, pun-must, -05
CBR 600 f -91, pun-valk, -96
PV 50 -88, musta, -90
[QUOTE= (SamiN @ Heinä. 09 2010,23:42)]Tänään aamulla (tai jossain vaiheessa heräämisen jälkeen) tajusin omassa ajamisessa aika jännän eron.jummijammi,Heinä. 10 2010,00:02 kirjoitti
Heräsin ja huomasin torkuttaneeni puhelinta about tunnin verran. Kiire siis tuli töihin. Kamat päälle ja kiireellä matkaan. Tuossa töihin mennessä on kolme melko isoa hidastetöyssyä jotka ovat tuntuneet järkyttävän ikäviltä ajaa ylitse. Kiireessä vauhti oli ehkä vähän *kröhöm* nopeampi kuin normaalisti ajaessa. Viimein töihin päästyäni ja aamu kaffet juotuani aloin heräilemään ja tajusin tulleeni pyörällä töihin. Kelailin hetken tuota matkaa ja huomasin ajatuksissani kuinka vaivattomasti ylitin nuo töyssyt.
Asiaa hetken mietin ja hoksasin, että tietoisesti nuo hitaamman ajon töyssyt ajan täysin HARTIALUKOLLA (lue: Kyynärvarret täysin suorassa ja tankoon nojaten koko yläkropalla ja pää pystyssä kuin teerellä soidin aikaan). Ei ihme että on tärähdellyt miten sattuu. Asento on siis täysin vastainen kuin ajan normaalisti vähänkään nopeampaa.
Taas tuli siis todistettua, että elämää helpottavia asioita on rentous ja se, että annetaan sen pyörän elää siellä jalkojen välissä eikä turhaan yritetä kaikkea korjata sillä helvetinmoisella voimalla tai muuten vain yrittämällä.
-Gsxr 1000 K2 --> KTM 450 exc 2004-
Siinäpä se sitten on mopo ottassa ja mies ihmeissään.kirjoitti
-Gsxr 1000 K2 --> KTM 450 exc 2004-
Mut eiks se ole just järjetön lähtö? Tulipahan annettua iltaolusissa hyvä vinkki eilen.(uiop @ Heinä. 10 2010,01:25) kirjoitti
KTM 990 ABS -07, -13
CBF 1000 s -07 ora, -11
VTR 1000 f -98, pun, -10
CBR 1100xx -98, musta, -05
CBR 1000 f -92, pun-must, -05
CBR 600 f -91, pun-valk, -96
PV 50 -88, musta, -90
Palaillaanko asian ytimeen(BadToThe Bone @ Heinä. 06 2010,22:29) kirjoitti
.
Melkein muijan kauppakassilla yltää tohon.....
ja joku lähdössä "neekerijazzivehkeillä" ajaa kilpaa![]()
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Tässä on sen audin ensimmäinen ja ainut veto. Melko heikon olonen oli veto.
Niin ja tosiaan mittasivat varttimailia ainoastaan.
Yksi Busa saatiin liikenteeseen. Toinen turbobusa makaili kone auki pilttuussa.
Vähän pitkäksi meni burnis
-Gsxr 1000 K2 --> KTM 450 exc 2004-
Tuossa kun ei ollut kelloa niin mitä se Audi sai loppulukemiksi? Menikö foorumin veikkailut lähellekään?(uiop @ Heinä. 11 2010,21:02) kirjoitti
Kyllä näytti helvetin laiskalta tuo Audin lähtö.. Ei tainnut olla kaikki pelissä, tai sitten jotain muuta häikkää autossa tai ratin ja penkin välissä(Pahus @ Heinä. 14 2010,11:25) kirjoitti
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Oli säädöt pudottanu sinne 500 pintaan, tuo oli tosiaan ensimmäinen veto tuolla uudella koneella koskaan. Vauhtia oli vartille kertynyt vain rapea 200.
-Gsxr 1000 K2 --> KTM 450 exc 2004-
entäs pyörällä? Paljon oli ajat vartilla/kilsan päässä?(uiop @ Heinä. 14 2010,12:10) kirjoitti
edit: nyt siis kiinnostaa kummat veikkaukset osui oikeaan, pyörän vai auton voitto
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
Tuo 200km/h loppari on kyllä melko kova autolle.. Eli kyllä siellä varmaan se 500hp oli tuossa vedossa. 600hp tehoilla menisi jopa lähelle 210km/h lopparit. Ihan linjassa oli ainakin tuo siihen mitä arvioinkin..(uiop @ Heinä. 14 2010,12:10) kirjoitti
Kokematon kaveri vetää tosiaan vakiolla vähän vanhemmalla tonnisella sellaisia 210km/h, max 220km/h loppareita vartille. Eli Audi alkaisi niillä 600hp tehoilla ottamaan hetken päästä eroa kiinni, varmaankin viimeistään siellä 600m kohdilla.
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
En päässyt ajamaan pyörällä tuota pätkää kun puuttu ne nahkaset. Tuo turbobusa (400whp) sai kurottua noin 250km/h vartille. Suti vain niin perkeleesti.(jyk4 @ Heinä. 14 2010,11:14) kirjoitti
-Gsxr 1000 K2 --> KTM 450 exc 2004-
Ah juu. Kerroit tuolla aiemmin saaneesi kilsan kohdalle 230km/h, mittariin vai todellista?(uiop @ Heinä. 14 2010,14:41) kirjoitti
Aniveis jos auto sai varttimailille jo 200+ todellista niin olisi saattanut viimeistään kilsan kohdalla olla auto ensimmäisenä. Uskoisin että vartillakin.
Joten oliko tämä kisa sitten auto 1 moottoripyörä 0 ;)
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
Kai ne otti ajankin eikä vain loppunopeutta? Vai onko tää joku hurrien oma juttu?![]()
Loppunopeuden perusteella Audi ajoi jonkun matalan 11 sek ajan. Kyllä siltä vaikuttaa että tämän kilpailun osalta auto vei voiton.
Jos mopolla on ollut kilometrin kohdalla 230 vauhtia, on sitä vartin kohdalla ollut reilusti alle 200, ja aika sen mukainen, 12-13 sekuntia.
Kuten aiemmin sanoin, kokematon kuljettaja tehokkaan pyörän kanssa ei ole mitenkään vahvoilla tehokasta autoa vastaan.
Hitaus on malttia!
ANY10.
Tämä on gps:n huippunopeus noista kahdesta vedosta jotka kokeilin ja kilsan kohdalla löysäsin joten tuo on täysin reilu about numero.kirjoitti
Ehdottomasti voin sanoa, että vehje on aivan liian tehokas vielä minulle, että uskaltaisin tehdä oikeasti rivakan lähdön pelkäämättä kuollakseni. Tämä on ihan kokemuksen puutetta "mennä täysillä". Loppujen lopuksi olen melko rauhallinen ajelija vaikka tehokkaan pyörän päällä istunkin.
Ajat ja nopeudet kuulutettiin, mutta noita aikoja en kuullut kunnolla joten en uskalla sanoa.kirjoitti
-Gsxr 1000 K2 --> KTM 450 exc 2004-
Tuossa videollahan se kuuluttaja jotain molottaa, mutta taidetaan tarvita joku paremmin kieltä ymmärtävä tuo tulkkaamaan. Toinen (sx200?) vetää ymmärtääkseni 13,11s ja 173km/h.(uiop @ Heinä. 14 2010,15:40) kirjoitti
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
Hyvinhän sinä ymmärrät... minä (suomenruåttalainen) kuulin nääs ihan saman, ja lisänä luulisin kuulleeni että oikeanpuoleisen loppunopeus oli jotain tvåhundranio (209) till tvåhundrafjorton (214) km/h. Eli kai me sitten molemmat kuultiin oikein.(mjtee @ Heinä. 14 2010,16:37) kirjoitti
/MarcusB
nyt: Suzuki GSX-1300R Hayabusa -08
ennen: Tunturi Supersport -84, Hondat VF750F -83, VFR750F -93, XR400R -98, VTR1000F -02, CBR1100XX -00
"I hope for nothing, I fear nothing, I am free"
Kikserin kiihtyvyy 0-100km tiedossa, mutta mitenkähän oikeasti mahtaa n. 600hp katuauton saada kiihdytettyä n. 3 sek 0-100km/h? Alle 8 s. 200km?
Vertailun vuoksi semmonen ihan perus F1.= Teho (800hp)/ paino (560 kg ) / + käytettävissä olevat renkaat ja teknologia. Sieltä opituilla tietotaidolla ja kalustolla lähtee n. 2.5 sek., jopa hivenen alle. Ja sen jälkeen siitä alaspäin joka nipistetty satikka TOOOSI ison työn takana.
Vaatii ihan sitä oikeata hiteciä ja kalustoa.
Varttimaililla saattaa tulla mopolla jo takkiin.
Veikkaus:
-0-100 mopo
-0-200 mopo?
-varttimaili--- 50/50%
Murjaanien kuningas!
Minähän kirjoitin kuule lukiossa 13 vuotta sitten M:n ruotsista ja tarvitsinkin kieltä kerran 11 vuotta sitten. Hyvin on hanskassa(MarcusB @ Heinä. 14 2010,21:34) kirjoitti
Kuuluttaja tuskin sanoo kahta nopeutta audille vaan epäilen, että 209km/h on tosiaan loppunopeus. En vain kuollakseni saa irti sitä aikaa tuosta. Kuvittelisin itse, että aika tulee videolla 0:40-0:41 ja perään tuo lopari ja sitten jotain asiaankuulumatonta. Voin toki olla väärässäkin.
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
Veikkaan että f1 vie 0-200, kai se alle 8 s. menee ? Formulaa ei muuten edes ole tehty vain nopeaan viivalta poistumiseen, ei tosin vakiopyöriäkään.(trj @ Heinä. 14 2010,22:40) kirjoitti
Löytyipäs. Perstuntuma sanoi, ettei tuossa videolla todellakaan mennä matalia 11s vaan jotain 12s tasoa.(mjtee @ Heinä. 14 2010,23:42) kirjoitti
"Körde 12,79 med 1.8 i 60-fot i helgen"
60-jalkainen on kummallisen hyvä tuolla startilla ajetuksi. Ilmeisesti nissani varastaa ja siksi näyttää laiskalta tuosta kulmasta.
Foorumi
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07