Sivu: 4 / 10:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23456 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 91:stä 120:een 299:sta
  1. #91
    Lainaa (uiop @ Heinä. 05 2010,18:31) kirjoitti
    Toisella kerralla sain kerättyä tuohon 1km kohtaan about vaivaset 230km/h
    Reippaasti pitää parantaa, tuolla vauhdilla tulee noutaja... Kai muistat vaihtaa vasta juuri ennen kierrosrajointa? Ja maastoutua hyvin sinne katteen taakse.. Tietty kaasu tiukasti pohjassa koko ajan, ja nopeat vaihdot..



    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  2. #92
    Lainaa (uiop @ Heinä. 05 2010,18:31) kirjoitti
    Kävin eilen illalla tuolla kentällä huvikseni testailemassa pari vetoa ja voi poijjaat, että saapii harjotella tuota lähtöä seisaaltaan. Ei taho luonto vain antaa periksi nostaa kierroksia korkealle ja siitä lähteä sitten luistattelemaan.

    Ensimmäisellä kerralla meni kakkonen hukkaan ihan täysin (ei vain noussut vaihde päälle) ja se meni häneksi. Toisella kerralla sain kerättyä tuohon 1km kohtaan about vaivaset 230km/h
    Jos ei ala ala onnistumaan, niin kokeile lähteä alemmilla kierroksilla. Toista. Laita vähän lisää. Toista....

    1km ja 230km/h kuulostaa kyllä oudolta. Olen tuon ikäisiä giksuja vastaan rykkösellä ajanut eivätkä ne kaukana tule. Rykkösellä on aina ollut varttimailin kohdalla 227-231km/h. Tuon ikäisillä giksuilla helposti 220km/h niilläkin. Ethän aja pää pleksin yläpuolella?
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
  3. #93
    Lainaa kirjoitti
    1km ja 230km/h kuulostaa kyllä oudolta. Olen tuon ikäisiä giksuja vastaan rykkösellä ajanut eivätkä ne kaukana tule. Rykkösellä on aina ollut varttimailin kohdalla 227-231km/h. Tuon ikäisillä giksuilla helposti 220km/h niilläkin. Ethän aja pää pleksin yläpuolella?
    Emminätiiä. Paljon siinä miettiny asioita, tai mietin mutta ihan muita.

    Ihan varmasti kävi ajattelematta siten, että lähdin "muka" rivakasti, mutta sitten vaihdoin jo jossain muutamassa tonnissa vaihdetta. Tai sitten löysäilin muuten vain. Ei oikein keskittynyt tuohon suoritukseen, kun tuo kenttä on aika avoimessa käytössä ja koskaan ei tiedä mistä tulee mitäkin ja aina on se "kunhan ei sivullisille mitään tässä nyt satu" mielessä.

    Sen olen kyllä huomannut omassa ajossa, että jos pyörä liikkuu etes hiukan niin uskallan kyllä ykköselläkin repasta ihan reippaasti, mutta kun paikoiltaan lähtee niin se alotus on sellasta.. miten sen nyt selittäs, himmailua. Pelottaa varmasti se että vahingossa lipsauttaa kytkimen ja sitten pyörä heittää ympäri. Joskus penskana pyöräytin 250cc crossin itelle ottaan noin niin siitä varmaan jäänyt paska maku takaraivoon tai ottalohkoon. Tiiä sitten.

    On muuten hienoa nähdä porukasta noinkin avuliaita ja kiinnostuneita persoonia näinkin "pieneen" asiaan, mutta minusta henkilökohtasesti osaamisen arvonen. *tumpsit ylös*

    -Gsxr 1000 K2 --> KTM 450 exc 2004-
  4. #94
    Lainaa (uiop @ Heinä. 06 2010,00:35) kirjoitti
    Sen olen kyllä huomannut omassa ajossa, että jos pyörä liikkuu etes hiukan niin uskallan kyllä ykköselläkin repasta ihan reippaasti, mutta kun paikoiltaan lähtee niin se alotus on sellasta.. miten sen nyt selittäs, himmailua. Pelottaa varmasti se että vahingossa lipsauttaa kytkimen ja sitten pyörä heittää ympäri. Joskus penskana pyöräytin 250cc crossin itelle ottaan noin niin siitä varmaan jäänyt paska maku takaraivoon tai ottalohkoon. Tiiä sitten.
    No sitä voi harjotella, onhan sitä paska jäykkänä jos pelkää keulimista ja sutimista. Älä aloita ihan paikaltaan, eli perinteinen renkaanpoltto ensin, aja vaikka pariakymppiä, nosta kierrokset vääntöalueelle, paina yhdellä sormella jarrua ihan reippaasti ja lipsauta kytkin ylös, sulla on takarengas palamassa. Nyt sitten kun perä on irti joudut ohjaamaan sitä kokoajan tai se menee tien kaltevuuden mukaan, tässä vaiheessa huomataan että niitä lihaksia tarvitaan jotta sitä mopoa saa käskettyä, no tuossa tilanteessa suoralla voimaa ei kyllä tarvii käyttää mutta kroppa pitää olla sen verran jäykkänä että pystyt tuntemaan pyörän elämisen alla.

    Kyllä se siitä, ja varoituksen sana että kun poltat sen renkaan kunnolla liimapinnalle seuraava pidon irroitus vaatii todella paljon päättäväsemmän repäisyn pidon irroittamiseen.....'

    Niin ja kun pitää sen stongan suorassa eikä vain istu satulassa se on ihan yks ja sama lukitseeko sen etusen siinä jos takarengas ei irtoakaan, pitkään kun vetää etunen lukossa niin tietysti tulee ikävä kantti renkaaseen. Kliparipyörälllä on tietty huono harjoitella koska kapealla stongalla liikkeet on nopeita lyhyitä ja vaativat enemmän voimaa kuin pitkällä tangolla mutta jostain voi hankkia vaikka vanhan mopon harjoitteluun jos ei sitä ole jo pentuna tehnyt....



  5. #95
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (naukkis @ Heinä. 06 2010,12:06) kirjoitti
    Tuossa tilanteessa suoralla voimaa ei kyllä tarvii käyttää mutta kroppa pitää olla sen verran jäykkänä että pystyt tuntemaan pyörän elämisen alla.
    Ei tuossa(kaan) jäykkänä tarvitse olla. Ihan perus ajoasento, eli jalat tapeilla, polvilla kevyt ote tankista ja yläkroppa mahdollisimman rentona. Selkä- ja vatsalihakset kantavat yläkropan painon. Kun kuski ei jäpittämällä häiritse pyörän tekemistä, tulee se mukana sinne mihin kuski ohjaa vaikka perä hieman puolelta toiselle eläisikin.



    Superbike #7
  6. #96
    Eiköhän tuo burnis mikä renkaan lämmittämiseksi/puhdistamiseksi tehdä ihan paikallaa etujarrua vasten...

    Ja tohon lähettämiseen, kierrokset ylös, päästä kytkintä sen verran, että olet juuri tarraamisen rajalla, etukroppa eteen ja alas, kytkit ylös ja hop sinne lähti. Sen jälkeen vaan kroppa matalana isompaa tupaan, nopeilla vaihdoilla. Muista pudottaa renkaista paineet sille tasolle, että ei sudi. Tosaalta pieni sutaisu ei pilaa lähtöä samalla tavalla kuin keuliminen. Kokemus on tässäkin hommassa valttia ja kun lähtöjä saat alle, niin homma helpottuu joka kerta.

    Edellä mainittu on ainoastaan oma näkemykseni asiasta ja sillä kokemuksella kerrottu mitä kiihdytysajosta on kerennyt kertymään.



  7. #97
    Lainaa (Nitrous @ Heinä. 06 2010,12:14) kirjoitti
    Ei tuossa(kaan) jäykkänä tarvitse olla. Ihan perus ajoasento, eli jalat tapeilla, polvilla kevyt ote tankista ja yläkroppa mahdollisimman rentona. Selkä- ja vatsalihakset kantavat yläkropan painon. Kun kuski ei jäpittämällä häiritse pyörän tekemistä, tulee se mukana sinne mihin kuski ohjaa vaikka perä hieman puolelta toiselle eläisikin.
    No irrotappa kädet stongasta... Eli siinä kuskin on pakko ohjata kokoajan, ja nyt jos vaikka on noin 45 asteen sladissa pidon palatessa löysillä lihaksilla ukko lähtee satulasta kuin leppäkeihäs, jäykkänä pystyy ottamaan em. iskun vastaan ihan ongelmitta.
  8. #98
    Lainaa (Kapakala @ Heinä. 06 2010,12:17) kirjoitti
    Eiköhän tuo burnis mikä renkaan lämmittämiseksi/puhdistamiseksi tehdä ihan paikallaa etujarrua vasten...
    Kaikki irronnut paska jää renkaaseen noin, jos ei nyt suoraan tapeilta halua aloittaa niin vetää ainakin pari metriä viivaa kuitenkin jotta renkaan pinta puhdistuu.
  9. #99
    Ja kun sen renkaan on tapeilta saanut palamaan ja omaa sen idean että pystyy sitä mopoa viemään eikä mopo miestä niin eikun vääntelemään stongasta niin pystyy polttamaan matoa tiehen, huomattavan hauskaakin vetää 45 asteen kulmissa puolelta toiselle renkaan palaessa.

    Donitsi vaatii sitten tosissaan jo että äijän runko ja mieli pysyy jäykkänä......
  10. #100
    Lainaa (naukkis @ Heinä. 06 2010,12:25) kirjoitti
    Lainaa (Kapakala @ Heinä. 06 2010,12:17) kirjoitti
    Eiköhän tuo burnis mikä renkaan lämmittämiseksi/puhdistamiseksi tehdä ihan paikallaa etujarrua vasten...
    Kaikki irronnut paska jää renkaaseen noin, jos ei nyt suoraan tapeilta halua aloittaa niin vetää ainakin pari metriä viivaa kuitenkin jotta renkaan pinta puhdistuu.
    Mikä paska siihen renkaaseen jää kiinnii jos samasta paikasta tapahtuu lähtö kun burniskin? Todennäköisesti kun ajetaan tavan asfaltilla ilman liimaa, niin tolla burniksella ei ole edes hirveästi merkitystä. Ja kun otetaan pari metriä viivaa siihen suditukseen ja sen jälkeen rullaillaan lähtöviivalle, niin kai se paska siihen renkaaseen jää ihan samalla tavalla, ellei jopa enemmänkin kiinni, kuin paikallaan lähtöviivalla tehdyn burniksen jälkeen? Korjaa toki jos olen väärässä...
  11. #101
    Merkityksettömiä asioita tuon tasoisessa kisailussa kaikki burnikset.

    Ainut paikka jossa itellä ollut pito-ongelmia on Alastaron strippi ensimmäisissä vedoissa jossain GTi päivillä. Suti varmaan ekat 200m, oli varmaan pinta likainen. Mutta tuolla liikenteessä tai liimaamattomilla lentokenttäradoilla ei oikeestaan koskaan.



    GSX-R 750 -93
    ZX-6R -02
    Z750 -06
    ZX-12R -05
  12. #102
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (naukkis @ Heinä. 06 2010,12:19) kirjoitti
    Lainaa (Nitrous @ Heinä. 06 2010,12:14) kirjoitti
    Ei tuossa(kaan) jäykkänä tarvitse olla. Ihan perus ajoasento, eli jalat tapeilla, polvilla kevyt ote tankista ja yläkroppa mahdollisimman rentona. Selkä- ja vatsalihakset kantavat yläkropan painon. Kun kuski ei jäpittämällä häiritse pyörän tekemistä, tulee se mukana sinne mihin kuski ohjaa vaikka perä hieman puolelta toiselle eläisikin.
    No irrotappa kädet stongasta... Eli siinä kuskin on pakko ohjata kokoajan, ja nyt jos vaikka on noin 45 asteen sladissa pidon palatessa löysillä lihaksilla ukko lähtee satulasta kuin leppäkeihäs, jäykkänä pystyy ottamaan em. iskun vastaan ihan ongelmitta.
    Irotan heti kun kerrot kuinka moottoripyörää ohjataan tehokkaasti ilman käsiä. Huomasit varmaan, että kirjoitin: "tulee se mukana sinne mihin kuski [B]ohjaa[\B]"

    Miksi pidon pitäisi antaa palautua jos sladi on noin jyrkässä kulmassa? Oletko ajatellut, että lihaksia voi jännittää vain tarvittaessa, ei niitä ole pakko koko aikaa jäpittää. Lihakset osaavat kyllä jännittyä jos niiden tarvitsee jotain iskuja ottaa vastaan, samalla ne tekevät sen hallitummin kuin jo valmiiksi kireänä oleva lihas, joka ei jousta ja näin ollen pehmennä iskua.

    Sinut olisi muuten pirun mielenkiintoinen nähdä esim. jossain rata-ajotapahtumassa tai kimppa-ajelussa. On toi sun ajotekniikka sen verran uniikki,että olisi mielenkiintoista nähdä sen toimivuus käytännössä. Toinen vaihtoehto on, että ulosantisi on sellaista, että sanomasi ei oikein aukene ainakaan minulle.
    Superbike #7
  13. #103
    Heh, tulipa tässä jännittämisestä mieleen. Anteeksi off-topic

    Tuossa sunnuntaina istuskelin ja join kahvia paikallisen huoltoaseman pihalla. Siinä oli sitten joku touring porukka pyörineen. Oli gult vingiä ja erilaisia kustomeja yms.

    Yks pyörä (tai sen omistaja) pisti vähän enemmän silmään kun oli aivan pränikkä ajoasu viimosen päälle (textex) ja uutuuttaan kiiltävä pyörä.

    Herra tais olla vähän päältä viiden kympin ja tainnut villityksissään alkaa "HD mieheksi". No siinä seurailin touhuja ja kun sitten porukka jatko matkaa niin tämän miehen käsittelyä oli varsin huvittava seurata.

    Mies istu kuin teinin tappi aamutuimaan märän unen jälkeen pyörän selässä eikä varmasti ollut yhtään ainoata rentoa lihasta herran kropassa. Lähdössä kytkintuntuman etsiminen aiheutti epämääräsiä lyhyitä burniksia, kun oli unohtunut etujarrun lukitsin (oikea käsi) puristuksiin ja epämäärästä loikkimista.
    Jotenkin se sen pyörän sai siitä lipumaan, mutta huoltoasemalta poistuessa ei saanut pyörää oikaistua ennen kuin parin metrin päästä tuleva varsinaiselle tielle putoava kanttari tuli kohdalle ja mies tipahti pyöränsä kanssa sen rapean 30senttisen pudotuksen tielle (noin puoli metriä sivumpana olisi ollut ihan normaali ajoramppikin, mutta kun ei vain kerinnyt kääntämään).
    Nyt oltiin sitten jo tiellä ja muut pyörät odotteli pidemmän matkan päässä tätä Ruotsin omaa HD sankaria.
    Seuraava haaste olikin vähän isompi liikenneympyrä. Edelleen mies istui jäykkänä ku kivi satulassa ja ilmeisesti herra oli saanut päähänsä, että pyörää ohjataan vain kallistelemalla. Liikenneympyrästä mies painui ensimmäisenä suoraan, pysähtyi, palasi takaisin -suoraan. Sitten mies keräsi hetken voimiaan ja rohkeuttaan ja irroitti hartioistaan lukon ja sai kytkintä luistattaen (pyörä hyppien) hi-taa-sti kierrettyä ympyrää sen verran että pääsi ajamaan samaan suuntaan kuin nuo muut motoristit (ns. kolmannesta ulos).

    Vieläkään en ole keksinyt, miten se oli saanut sen pyörän ehjänä ja niin kiiltävänä tuonne huoltoasemalle, mutta kait sillä miehellään oli käytössään kortti: luojan lykky.
    -Gsxr 1000 K2 --> KTM 450 exc 2004-
  14. #104
    Lainaa (Nitrous @ Heinä. 06 2010,12:37) kirjoitti
    Miksi pidon pitäisi antaa palautua jos sladi on noin jyrkässä kulmassa? Oletko ajatellut, että lihaksia voi jännittää vain tarvittaessa, ei niitä ole pakko koko aikaa jäpittää. Lihakset osaavat kyllä jännittyä jos niiden tarvitsee jotain iskuja ottaa vastaan, samalla ne tekevät sen hallitummin kuin jo valmiiksi kireänä oleva lihas, joka ei jousta ja näin ollen pehmennä iskua.
    No siihen pidon palautumiseen voi varautua, ja nimenomaan jos sladikulma on 45 astetta niin pidon palautumiseen voi vaikkapa varautua jännittämällä lihaksia. Samoin kuin tehokkaammassa jarrutuksessa vähän kallellaan, jos annat pyörälle yhtään löysää väärässä tilanteessa on ohjaus rajoittajassa renkaan lukittuessa etkä ehdi tehdä yhtään mitään.

    Ja siis yleensä kun olen itse turvallani niin kyllä pystyn yleensä palauttamaan syyn siihen että ajoin liian rennosti ja päästin pyörän tekemään liian suuria liikkeitä......
  15. #105
    Lainaa (Kapakala @ Heinä. 06 2010,12:30) kirjoitti
    Mikä paska siihen renkaaseen jää kiinnii jos samasta paikasta tapahtuu lähtö kun burniskin? Todennäköisesti kun ajetaan tavan asfaltilla ilman liimaa, niin tolla burniksella ei ole edes hirveästi merkitystä. Ja kun otetaan pari metriä viivaa siihen suditukseen ja sen jälkeen rullaillaan lähtöviivalle, niin kai se paska siihen renkaaseen jää ihan samalla tavalla, ellei jopa enemmänkin kiinni, kuin paikallaan lähtöviivalla tehdyn burniksen jälkeen? Korjaa toki jos olen väärässä...
    Kyllähän se poltettu rengas kerää kaiken paskan asfaltilta itseensä, mutta kyllä se on aivan täysin erilainen pinnaltaan riippuen siitä onko sitä kärytetty paikallaan vai liikkeessä, liikkessä se palaa karkeaa asfalttia vasten paikallaan jossain kumimössössä. Mutta jos ei niitä pito-ongelmia ole muutenkaan niin ei sillä burniksellakaan ole niin väliä.

    Mitähän tuo kylmän renkaan saaminen pitäväksi vaatii, äkkiseltään sanoisin noin parikymmentä metriä viivaa tapeilta, alunhan voi lämmittää kyllä paikallaankin.
  16. #106
    Ja vähän noin niinkuin teoreettisemmalta puolelta, onko kukaan edes yrittänyt ajatella miten ohjausiskari toimii ja miten se rinnastuu siihen että kuski ajaa kroppa jäykkänä vs löysänä? Tokihan se pyörä tekee epämääräisiä liikkeitä jos kuski sen antaa niin tehdä ja sitten itketään paremman ohjausiskarin perään, joka imo tekee pyörästä kuin pyörästä junan ohjattavuudeltaan.....
  17. #107
    Lainaa (naukkis @ Heinä. 06 2010,14:15) kirjoitti
    Ja vähän noin niinkuin teoreettisemmalta puolelta, onko kukaan edes yrittänyt ajatella miten ohjausiskari toimii ja miten se rinnastuu siihen että kuski ajaa kroppa jäykkänä vs löysänä? Tokihan se pyörä tekee epämääräisiä liikkeitä jos kuski sen antaa niin tehdä ja sitten itketään paremman ohjausiskarin perään, joka imo tekee pyörästä kuin pyörästä junan ohjattavuudeltaan.....
    Yleensä ne vakiot ohjausiskarit on progressiivisia ja alkavat "toimimaan" vasta kun tulee jokin arvaamattomampi heitto tai släpäri.
    -Gsxr 1000 K2 --> KTM 450 exc 2004-
  18. #108
    Lainaa (uiop @ Heinä. 06 2010,15:22) kirjoitti
    Yleensä ne vakiot ohjausiskarit on progressiivisia ja alkavat "toimimaan" vasta kun tulee jokin arvaamattomampi heitto tai släpäri.
    No just sen verran sille pyörälle voi antaa löysää itsekin jos ei ohjausiskaria ole, eli käsillä vähän, loppukropan on oltava jäykkä jos aikoo jotain tehdä ohjauksesta tulevalle iskulle. Jos röhnöttää selässä kroppa velttona ei tasan tarkkaan ehdi tehdä yhtään mitään slapperin alulle yms, yhtä lihasta pystyy käskemään suht nopeasti mutta ei koko kroppaa.
  19. #109
    Lainaa (naukkis @ Heinä. 06 2010,15:09) kirjoitti
    Lainaa (Kapakala @ Heinä. 06 2010,12:30) kirjoitti
    Mikä paska siihen renkaaseen jää kiinnii jos samasta paikasta tapahtuu lähtö kun burniskin? Todennäköisesti kun ajetaan tavan asfaltilla ilman liimaa, niin tolla burniksella ei ole edes hirveästi merkitystä. Ja kun otetaan pari metriä viivaa siihen suditukseen ja sen jälkeen rullaillaan lähtöviivalle, niin kai se paska siihen renkaaseen jää ihan samalla tavalla, ellei jopa enemmänkin kiinni, kuin paikallaan lähtöviivalla tehdyn burniksen jälkeen? Korjaa toki jos olen väärässä...
    Kyllähän se poltettu rengas kerää kaiken paskan asfaltilta itseensä, mutta kyllä se on aivan täysin erilainen pinnaltaan riippuen siitä onko sitä kärytetty paikallaan vai liikkeessä, liikkessä se palaa karkeaa asfalttia vasten paikallaan jossain kumimössössä. Mutta jos ei niitä pito-ongelmia ole muutenkaan niin ei sillä burniksellakaan ole niin väliä.

    Mitähän tuo kylmän renkaan saaminen pitäväksi vaatii, äkkiseltään sanoisin noin parikymmentä metriä viivaa tapeilta, alunhan voi lämmittää kyllä paikallaankin.
    Ei hitto Naukkis... Joutuu vedet silmissä nauramaan näitä sun juttuja... Pitäisköhän Kalajoen kisoissa vetästä ensin 100 metriä tapeilla sudittaen ja sit peruutella lähtökennoihin... Okei toki tätäkin tapahtuu mutta sitten ollaan jo top fuel pyörissä. Mulle on toistaiseksi riittänyt se 5-10 sek burnis paikallaan ja siitä on päästetty jarrun kanssa about puol metriä samalla kun on painettu kytkin pohjaan... Ja kyllä, pitoa on riittänyt.
  20. #110
    Alkaa tämä nyt kääntymään turhaksi jankkaamiseksi. Vapaasti voi perustaa uuden aiheen "löysä vai jäykkä".

    Itse ajan mielummin pääasiassa rennolla kropalla ja reagoin tilanteeseen oman reaktioaikani nopeudella. Jos se ei riitä, sitten rytisee. Sitä mietitään sitten.

    Poistun tästä takavasemmalle, kunnes aihe palautuu siihen olennaiseen.
    -Gsxr 1000 K2 --> KTM 450 exc 2004-
  21. #111
    Lainaa (Kapakala @ Heinä. 06 2010,15:27) kirjoitti
    Ei hitto Naukkis... Joutuu vedet silmissä nauramaan näitä sun juttuja... Pitäisköhän Kalajoen kisoissa vetästä ensin 100 metriä tapeilla sudittaen ja sit peruutella lähtökennoihin... Okei toki tätäkin tapahtuu mutta sitten ollaan jo top fuel pyörissä. Mulle on toistaiseksi riittänyt se 5-10 sek burnis paikallaan ja siitä on päästetty jarrun kanssa about puol metriä samalla kun on painettu kytkin pohjaan... Ja kyllä, pitoa on riittänyt.
    No mitäs siinä jos pito riittää, joku 5 sekuntia paikallaan ei lämmitä sitä rengasta kyllä vielä juuri millään tavalla, eli ihan saman tuloksen saat kyllä kokonaan illmankin.
  22. #112
    Lainaa (Kapakala @ Heinä. 06 2010,15:27) kirjoitti
    Lainaa (naukkis @ Heinä. 06 2010,15:09) kirjoitti
    Lainaa (Kapakala @ Heinä. 06 2010,12:30) kirjoitti
    Mikä paska siihen renkaaseen jää kiinnii jos samasta paikasta tapahtuu lähtö kun burniskin? Todennäköisesti kun ajetaan tavan asfaltilla ilman liimaa, niin tolla burniksella ei ole edes hirveästi merkitystä. Ja kun otetaan pari metriä viivaa siihen suditukseen ja sen jälkeen rullaillaan lähtöviivalle, niin kai se paska siihen renkaaseen jää ihan samalla tavalla, ellei jopa enemmänkin kiinni, kuin paikallaan lähtöviivalla tehdyn burniksen jälkeen? Korjaa toki jos olen väärässä...
    Kyllähän se poltettu rengas kerää kaiken paskan asfaltilta itseensä, mutta kyllä se on aivan täysin erilainen pinnaltaan riippuen siitä onko sitä kärytetty paikallaan vai liikkeessä, liikkessä se palaa karkeaa asfalttia vasten paikallaan jossain kumimössössä. Mutta jos ei niitä pito-ongelmia ole muutenkaan niin ei sillä burniksellakaan ole niin väliä.

    Mitähän tuo kylmän renkaan saaminen pitäväksi vaatii, äkkiseltään sanoisin noin parikymmentä metriä viivaa tapeilta, alunhan voi lämmittää kyllä paikallaankin.
    Ei hitto Naukkis... Joutuu vedet silmissä nauramaan näitä sun juttuja... Pitäisköhän Kalajoen kisoissa vetästä ensin 100 metriä tapeilla sudittaen ja sit peruutella lähtökennoihin... Okei toki tätäkin tapahtuu mutta sitten ollaan jo top fuel pyörissä. Mulle on toistaiseksi riittänyt se 5-10 sek burnis paikallaan ja siitä on päästetty jarrun kanssa about puol metriä samalla kun on painettu kytkin pohjaan... Ja kyllä, pitoa on riittänyt.
    Vedä samantien tapeilta ensin koko suora, ja takaspäin vielä, niin uskoisin 60 jalkaisten alkavan jo painua kohdilleen
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  23. #113
    Lainaa (Tylyttäjä @ Heinä. 06 2010,15:37) kirjoitti
    Vedä samantien tapeilta ensin koko suora, ja takaspäin vielä, niin uskoisin 60 jalkaisten alkavan jo painua kohdilleen *
    No sitähän voi vedellä ihan huvin vuoksikin, tietysti sillä edellytyksellä että uskaltaa. Väittämällä että renkaan pito huononee burniksessa väittäisin että sinä et
  24. #114
    Lainaa (naukkis @ Heinä. 06 2010,16:10) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Heinä. 06 2010,15:37) kirjoitti
    Vedä samantien tapeilta ensin koko suora, ja takaspäin vielä, niin uskoisin 60 jalkaisten alkavan jo painua kohdilleen *
    No sitähän voi vedellä ihan huvin vuoksikin, tietysti sillä edellytyksellä että uskaltaa. Väittämällä että renkaan pito huononee burniksessa väittäisin että sinä et
    Kyllä se tosiaan normi katurenkaassa riittää, että hetken pyöräyttää paikallaan ja siitä lyhyt matka eteenpäin. Tosin eipä silläkään juuri tässä tapauksessa ole väliä, koska ilman burnistakin pitää ihan riittävästi. Suurin vaikutus topikin kysyjälle taitaa olla ihan sillä, että reenaa niitä lähtöjä. Meikäläisella on muutaman renkaan kanssa kokemus siitä, että pito todellakin huononi burniksessa, varsinkin vähän reippaammassa (kokeilin erilaisia burniksia, kun ei tahtonut pitää).

    Uskoisin, että muutama tähän topikkiin kirjoittanut tietää jotain tuosta kiihdyttelystä. Yksi taitaa ajaa kilpaa tälläkin hetkellä.. Oliskos sinulla kuinka pitkä kokemus tuosta drag racingista, ja minkälaisia aikoja olet vedellyt?



    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  25. #115
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (naukkis @ Heinä. 06 2010,15:15) kirjoitti
    Ja vähän noin niinkuin teoreettisemmalta puolelta, onko kukaan edes yrittänyt ajatella miten ohjausiskari toimii ja miten se rinnastuu siihen että kuski ajaa kroppa jäykkänä vs löysänä? Tokihan se pyörä tekee epämääräisiä liikkeitä jos kuski sen antaa niin tehdä ja sitten itketään paremman ohjausiskarin perään, joka imo tekee pyörästä kuin pyörästä junan ohjattavuudeltaan.....
    Hmm...tuosta vertauksesta tuli tälläinen juttu mieleen:

    1) Kiipeä työmaapukin/keittiöjakkaran tms. päälle.

    2) Jännitä jalkojen lihakset tiukaksi kimpuksi.

    3) Hyppää alas.

    4) Pohdi olisiko alastuloa voinut saada paremmaksi jotenkin.

    Osaltani kiitos ja anteeksi tästä offtopicista. Jos joku löytää sen topicin jossa naukkis alunperin noita ajotekniikka neuvojaan jakeli niin jatketaan vaikka siellä. Ihan viihdyttävän väännön tästä saa työpäivien kuluksi vielä aikaan.
    Superbike #7
  26. #116
    Lainaa (Nitrous @ Heinä. 06 2010,16:25) kirjoitti
    Hmm...tuosta vertauksesta tuli tälläinen juttu mieleen:

    1) Kiipeä työmaapukin/keittiöjakkaran tms. päälle.

    2) Jännitä jalkojen lihakset tiukaksi kimpuksi.

    3) Hyppää alas.

    4) Pohdi olisiko alastuloa voinut saada paremmaksi jotenkin.

    Osaltani kiitos ja anteeksi tästä offtopicista. Jos joku löytää sen topicin jossa naukkis alunperin noita ajotekniikka neuvojaan jakeli niin jatketaan vaikka siellä. Ihan viihdyttävän väännön tästä saa työpäivien kuluksi vielä aikaan. *
    Äläpäs lopeta vaan kokeile itse, rennoilla lihaksilla kolahtaa ja pahasti mutta jännitetyillä sattuu paljon vähemmän kuhan ei pidä polvia ihan suorassa.

    Tosin tämä foorumi on täynnä supermiehiä jotka kyllä reagoivat ällistyttävällä nopeudella kaikkeen.....

    Eli siis pointti oli se että jos kuvittelet että ehdit reagoida siinä vaiheessa kun jalat osuvat maahan niin olet pahasti hakoteillä ihmisen mahdollisuuksien mukaan, tosin täysjärkinen ihminen jännittää lihaksensa ihan automaattisesti kun näkee lattian lähestyvän.

    Prätkän kanssa tilanne on aivan sama, jos kuvittelee pystyvänsä reagoimaan ohjaustangon vasteeseen riittävän nopeasti niin siitä vaan luuloinensa, itselle ainakin käy aivan päivänselväksi joka släpperin jälkeen joka hurahtaa läpi tuosta vain kun on ollut turhan rentona pyörän selässä mihin pystyy ja mihin ei.



  27. #117
    Lainaa (naukkis @ Heinä. 06 2010,16:39) kirjoitti
    Lainaa (Nitrous @ Heinä. 06 2010,16:25) kirjoitti
    Hmm...tuosta vertauksesta tuli tälläinen juttu mieleen:

    1) Kiipeä työmaapukin/keittiöjakkaran tms. päälle.

    2) Jännitä jalkojen lihakset tiukaksi kimpuksi.

    3) Hyppää alas.

    4) Pohdi olisiko alastuloa voinut saada paremmaksi jotenkin.

    Osaltani kiitos ja anteeksi tästä offtopicista. Jos joku löytää sen topicin jossa naukkis alunperin noita ajotekniikka neuvojaan jakeli niin jatketaan vaikka siellä. Ihan viihdyttävän väännön tästä saa työpäivien kuluksi vielä aikaan. *
    Äläpäs lopeta vaan kokeile itse, rennoilla lihaksilla kolahtaa ja pahasti mutta jännitetyillä sattuu paljon vähemmän kuhan ei pidä polvia ihan suorassa.

    Tosin tämä foorumi on täynnä supermiehiä jotka kyllä reagoivat ällistyttävällä nopeudella kaikkeen.....

    Eli siis pointti oli se että jos kuvittelet että ehdit reagoida siinä vaiheessa kun jalat osuvat maahan niin olet pahasti hakoteillä ihmisen mahdollisuuksien mukaan, tosin täysjärkinen ihminen jännittää lihaksensa ihan automaattisesti kun näkee lattian lähestyvän.

    Prätkän kanssa tilanne on aivan sama, jos kuvittelee pystyvänsä reagoimaan ohjaustangon vasteeseen riittävän nopeasti niin siitä vaan luuloinensa, itselle ainakin käy aivan päivänselväksi joka släpperin jälkeen joka hurahtaa läpi tuosta vain kun on ollut turhan rentona pyörän selässä mihin pystyy ja mihin ei.
    Nyt sinä puhutkin jännitetyistä lihaksista, kun tuolla ylempänä selität ajamisesta lihakset jäykkinä. Itse ainakin ymmärrän jos ajetaan lihakset jäykkänä, niin se on alias hartialukko. Jos taas ajetaan lihakset sopivasti jännittyneinä, niin se voi parhaimmillaan olla Rossin tyylistä menoa...
    Null
  28. #118
    Joitakin vuosia kiihdyttelyä harrastaneena, minua kiinnostaa hirveästi miten burniksella voi huonontaa pitoa???
    Eihän se toki mahdotonta ole, mutta kun ei vain ole sattunut omalle kohdalle...

    Ainoa selitys mielestäni moiseen on se, että kuumaan renkaaseen kerääntyi paljon roskaa burniksen ja lähdön välissä...

    Kunhan lähdön saa sujumaan kohtuu hätäisesti, huomaa kuinka renkaan lämmittäminen auttaa, mutta onhan se hauskaa, paitsi kellon mielestä, driftaillakkin välillä
    Lahjattomat treenaa
  29. #119
    Taitaa noilla eväillä nyt joutuu "pari kykää" treenaamaan
    tai Audi nielee ihan puremattakin *.

    Kauheen moni se vaan luulee, että helppoahan nyt suoraan on..... *, ennenkuin joutuu "kehään", kongi kumahtaa ja avustajat poistuu *.

    Ei se tosin autolla juuri helpompaa ole, erilaista kyllä.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  30.  
  31. #120
    Mielenkiinnolla olen seurannut tätä ketjua. Välillä vähän huvittuneenakin. Se tuhatkuutioinen sporttipyöräkin tuntuu täältä saadun tiedon mukaan kiihtyvän lihasvoimin mahdollisimman hyvään aikaan varttimaililla.

    Tähän väliin mainittakoon että ymmärtääkseni peikot ovat yleensä aika lihaksikkaita. Täten lihasten jännittämistä voisi jo sinänsä pitää trollaamisena.

    Olen kuitenkin miettinyt miten olen joskus selvinnyt jostain luistonpoikasesta kaatumatta, kun minulla ei ole lihaksia laisinkaan (silminnäkijät voinevat vahvistaa asian). Kyse ei ole taidosta koska sitä minulla ei ole, muuten varmaan ajaisin kilpaa jossain. Olen kyllä myös joskus kaatuillut luistojen takia. Johtuuko se yksinomaan lihasten puutteesta?
    juhvelström
Sivu: 4 / 10:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23456 ... ViimeinenViimeinen