Apua kaivataan, jotta saadaan joskus laukkuja varjoon kiinni
Oma shadow vt600 on 1999 vuosimallia ja siinä ei näy tällaisia kromikiskoja, joihin saisi laukkuraudat pultteihin kiinni. Syynä vakio selkänoja, joka tulee kiinni vain takalampun alapuolelta. Ei siis tuollaisia kiskoja lokasuojassa ollenkaan.
http://image.motorcyclecruiser.com/f....peg.jpg
http://media.kickstatic.com/kickapp...._ap.jpg
(Ja mitkä nuo krominipukat on, jotka sojottaa alaspäin? Sellaiset mustat löytyvät oman takalokarin sisäreunalta.)
Seuraavassa kuvassa on samanlainen selkänoja kuin omassani ja tämän kaltaiset laukkuraudat sopisivat varmasti shadowiini. En vaan löydä mistään netistä paikkaa jossa myytäisiin tuon näköisiä laukkurautoja
http://motoprofi.com/imgs....lgw.jpg
http://motoprofi.com/bikephoto/12/ho...dow_1999_2.jpg
Kaikkialla on kuva vain sellaisista malleista, jotka käyvät tuollaisiin ensimmäisen kuvan kromikiskon pultteihin.
Kiitos jos joku osaa auttaa *
Kawasaki Vulcan 88 (vn1500) 1989
tuumaustauko.blogspot.com blogi asiaa CX500/GL1100 Hondista sekä Kawasaki Vulcan 750cc ja 1500cc pyöristä.
Varmaan olet jo tämän http://www.mp-custom.fi/Ohjeet/661-024.pdf katsonut.
Tuosta lafkasta oon kerran kamaa tilannu ja kaupat onnistu nopeesti.
Ja jos nuo ostat ja saat toimiin oikein niin kuvaa mulle. Ostan kans jos on hyvät![]()
- Kawasaki F6 125
- Honda cb 125
- Honda vt 600
- Honda vtx 1800r
Kappas tuollahan niitäKiitos.
Tosin täytyy vartoa vielä hetki, jos joku osaisi sanoa onko lähempänä Tamperetta vastaavia myynnissä. Voisi hakea oikein paikanpäältä ja mallata että miten ne istuu.
Kawasaki Vulcan 88 (vn1500) 1989
tuumaustauko.blogspot.com blogi asiaa CX500/GL1100 Hondista sekä Kawasaki Vulcan 750cc ja 1500cc pyöristä.
Kero sinä vuorostas miten shadovista saa vasemmanpuoleisen kahvan tangosta irti.
- Kawasaki F6 125
- Honda cb 125
- Honda vt 600
- Honda vtx 1800r
En osaa sanoa. Shadow on ollut minulla vasta viitisen päivää(Saive Star @ Kesä. 21 2010,12:16) kirjoitti
Joskus muistaisin jonkun maininneen että paineilmaa kahvan ja tangon väliin. Tai sitten tangon toisesta päästä sisään.
Kawasaki Vulcan 88 (vn1500) 1989
tuumaustauko.blogspot.com blogi asiaa CX500/GL1100 Hondista sekä Kawasaki Vulcan 750cc ja 1500cc pyöristä.
Aivan totta, nythän tunnistinkin nimimerkin. Sinähän juuri teit valinna intikan ja shadowin välillä.(jalat @ Kesä. 21 2010,12:22) kirjoitti
- Kawasaki F6 125
- Honda cb 125
- Honda vt 600
- Honda vtx 1800r
Tuollapa enämpi juttua aiheesta.kirjoitti
http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....va+irti
Lattia on liukas, eikä kukaan kerro.
Honda Shadow VT600C -93 ( ex )
Honda Shadow VT750C -05 ( ex )
Honda Vtx 1300s -06 ( ex )
Suzuki Intruder C1500T -14
Kiitos.
Paineilmalla + kuumalla saippuavedellä sain kumiosan pyörimään, mutta kahvan pää ei vieläkään pyöri. Ei kai se vaan ole päästä millään ruuvilla kiinni?
Alkaa näyttää ettei irti lähdekkään.
- Kawasaki F6 125
- Honda cb 125
- Honda vt 600
- Honda vtx 1800r
Lähtipäs irti. Seuraaville yrittäjille tiedoksi:
Se vasemman kahvan päätykappale, kromi, on kierteellä tangossa kiinni. Paineilmalla ensin kumiosa irti liimasta ja sitten kumi liuttaen tankoonpäin ja päätykappale yksinään näkyvillä. Sitten joko kuumaa tai kylmää ruostuneen kierteen löysyttämiseksi ja tanakasti kiertäen AUKIpäin.
Tämä siis siinä vanhemmanmallisessa tangossa.
- Kawasaki F6 125
- Honda cb 125
- Honda vt 600
- Honda vtx 1800r
Mikä kengurukeppiäni vaivaa.
Ravistaa kostealla ja tuulisella säällä niin vietävästi.
Voiko vika olla tulpan johdoissa.Tulpat vaihdettu. hattu tuntuu löysältä ja kaula jää avoimmeksi.
Pensan kulussa(suodatin tarkastettu ja neste kulkee hyvin.)
paukuttaa ja nykii, tehot häviää.
Vaihteen vaihto pienemmälle auttaa asiaa mutta on työlästä ja turhankin meluisaa menoa 3:lla.
-89 VT600 chadow
Mistä kunnon tulpanhatut.
Tukkaputkella tuultapäin
Tuota... sun kannattais ehkä tehdä oma keskustelu tuolle. Ei välttämättä lukijat huomaa kysymystäsi täältä laukkurauta-keskustelusta.(Redlady @ Kesä. 23 2010,08:32) kirjoitti
Kawasaki Vulcan 88 (vn1500) 1989
tuumaustauko.blogspot.com blogi asiaa CX500/GL1100 Hondista sekä Kawasaki Vulcan 750cc ja 1500cc pyöristä.
Hep, en nyt kuitenkaan raaskinut laittaa tuollaista summaa laukkurautoihin. Varsinkin kun nuo jäävät tökerösti laukun takaa vielä näkyvillekin kyytiläisen jalkatappien lähellä.(Saive Star @ Kesä. 21 2010,12:05) kirjoitti
Raudoista jotka pitäisi pysyä näkymättömissä ja joilla ei ole sen suurempaa funktiota liittyen ajamiseen, tuntuu 70-100e postikuluineen olevan pikkuisen liikaa. Maksakoon ken tahtoo.
Astelin Biltemaan ja ostin sieltä ne yleismalliset kolmion muotoiset laukkuraudat, jotka kiinnitetään yhdestä pisteestä. Mitään ei pitäisi jäädä näkyviin laukkujen takaa. Sikäli aivan sama onko biltema kamaa, vai ei. Eipä niitä tarvitse kenenkään katsella. Maksoikin hurjat alle 17 euroa
Nahkalaukut lähti saksasta tilaukseen pari päivää sitten. Katsotaan koska ne louis.de:stä tulee. Viikko-kaks? Sen jälkeen jaksaa asennella nuo laukkuraudatkin ja voin kertoa kokemuksia että tuliko niistä mitään.
Kawasaki Vulcan 88 (vn1500) 1989
tuumaustauko.blogspot.com blogi asiaa CX500/GL1100 Hondista sekä Kawasaki Vulcan 750cc ja 1500cc pyöristä.
Nonni... nyt on bilteman laukkuraudat laitettu. Nätistihän ne sinne meni. Hieman aikaa sai miettiä että mitenkäpäin pultit ja mutterit ja raudan laittaisi, että se ei tulisi liian ulos renkaasta.
Mutta tuumailun jälkeen meni hyvin. Tosin jouduin vaihtamaan sen mukana tulleen kuusiokolollisen pultin oikeaan pulttiin. Pistin pultin renkaan puolelle ja kuusiokoloavain ei mahtunut alkuperäisen pultin renkaan väliin. Normi pultin sai lenkkiavaimella väännettyä kireälle. Raudan kiinnitysreiän laitoin mopon rungossa olevan reijällisen lattaraudan renkaan puolelle. Näin sai raudan pari senttiä lähemmäs rengasta. Ja siihen laukkuraudan ja renkaan väliin tosiaan se pultti.
Raudat eivät ota mihinkään kiinni. Ei pakoputkeen, ei ketjuihin, ei runkoputkiin.
Louis.de:stä tilatut halvat laukut (posteineen jotain 70-80e) sitten vaan paikalleen ja ihailemaan. Hyvältä näyttää ja laukkuraudat näkyvät ihan sentin verran vain jos suoraan laukun alta kurkkii. Muuten raudat nätisti piilossa.
Voin siis suositella bilteman 16.99e hintaisia laukkurautoja, jotta pystyy kuljettamaan eväät töihin.
Tässä kuva http://i48.tinypic.com/200pxtw.jpg
Taustalla emännän ruoska latauksessa. Valkoinen tyylikäs jatkojohto pihan poikki
Tässä vielä linkki bilteman laukkurautoihin
http://www.biltema.fi/osteri....ria=251
Kawasaki Vulcan 88 (vn1500) 1989
tuumaustauko.blogspot.com blogi asiaa CX500/GL1100 Hondista sekä Kawasaki Vulcan 750cc ja 1500cc pyöristä.
Mykistää tämä ... halapa hintasekseen.
En kyllä ihan keksi mihin kohtaan raudat kiinnitit.
Pakoputkenpuolella muovin "alla" on yksi reikä ja arvelen sitä sinunkin käyttäneen, mutta entäs vasen? Mulla on siinä kypärälukko. Onkos sinulla ja jos on niin mihin kiinnitit?
Olisiko liikaa pyydetty jos ehtiessäsi ottaisit kuvia - laita vaikka yyveenä tms.
Raudat taidan tilata samantien.
- Kawasaki F6 125
- Honda cb 125
- Honda vt 600
- Honda vtx 1800r
Katselen ehtoolla kuvia lisää.
Tosiaan pakoputken puolella muovin "alla" (eli lokasuojan muovista töröttää alaspäin, ei muovin "sisäpuolella" piilossa) on sellainen lattarauta jossa melkein 10mm reikä. Samainen löytyi itseltäni myös ketjujen puolelta. Siinä ketjujen puolella pitäisi ilmeisesti olla se kypärälukko kiinni, mutta itselläni sitä ei ole ollenkaan. Käytettynä ostettu ja varmaan jäänyt edelliselle omistajalle lukko. No eipä sillä lukolla mitään tee kun laukut ovat tiellä.
Noihin lattarautoihin ja niiden noin 9,5mm reikiin piti dreemelillä tehdä pikkuisen levennystä että sai 10mm pultin siitä nätisti läpi. No miksi 10mm pultti eikä 8mm pultti. No siksi että laukkurautojen reiät ja kierteet on tehty 10mm pultille.
Dreemelöinnin jälkeen hieraisin hieman rasvaa niihin pintoihin ennen pulttien laittamista, joskos se edes vähän estäisi korroosiota. Vaikka... tuskin tuollainen nyt niin kovin äkkiä hajalle ruostuu. Kuitenkin noin 3mm paksua lattarautaa se lokarin alapuolinen reijällinen kiinnityspiste.
Pultit tosiaan vaihdoin lenkkiavaimella väännettäviin malleihin. Syy löytyy edellisestä viestistä. Meinasin laittaa mutterit sitten pultin toiseen päähän kiristimeksi, mutta laitoin kuitenkin sen laukkuraudan mukana tulleen kierteisen osan ja siinä sen ylimääräisen reijän osoittamaan menosuuntaan tai peruutussuuntaan. näin ollen siinä on hyvä reikä, mistä saa vaikka vaijerilla lukittua kypärän laukun päälle nätisti.
Sen lukiteosan reikälevy on varmaan tarkoitettu kiinnitettäväksi mopon runkoon. Mutta muistaakseni jos siitä olisi kiinnittänyt, niin laukkuraudat olisi ottaneet kiinni pakoputkeen. Tai ainakin olleet ihan liian leveällä. Laukut olisi näyttäneet typerältä takaapäin.
Nostan illalla toista laukkua irti raudasta ja pistän kuvaa jakoon, niin havainnoillistuu tämä oma kiinnitykseni.
Mistä itse tykkään eniten on se, että laukut kiinnitettynä ei laukkurautoja näy yhtään. Originaaliraudat (tokan viestin linkin takaa) jäävät näkyviin kyytiläisen jalkatappeihin. Mikä mielestäni on rumaa.
Palataan illalla asiaan. Töitä välillä.
Kawasaki Vulcan 88 (vn1500) 1989
tuumaustauko.blogspot.com blogi asiaa CX500/GL1100 Hondista sekä Kawasaki Vulcan 750cc ja 1500cc pyöristä.
Kolmen kuvan sarja, mistä käynee ilmi miten tuo kiinnitys on tehty lokarin alla roikkuvaan rungon omaan rautaan.
http://i50.tinypic.com/2m2jjfm.jpg
http://i50.tinypic.com/2iubats.jpg
http://i50.tinypic.com/2iw84ya.jpg
Kawasaki Vulcan 88 (vn1500) 1989
tuumaustauko.blogspot.com blogi asiaa CX500/GL1100 Hondista sekä Kawasaki Vulcan 750cc ja 1500cc pyöristä.
Kiitoksia. Sinun vaivannäkösi säästi vastaavaa minulta.
Säästyneen tarmon käytän tuon roikkuvan raudan tekemiseen. Tokihan se mun 10 vuotta vanhemmasta moposta puuttuu. Siellä muovin alla on jo aiemmin mainitsemani reikä, jota voinee käyttää hyväksi tähän hommaan.
Oli muuten hyvät kuvat.
jos joskus tavataan
- Kawasaki F6 125
- Honda cb 125
- Honda vt 600
- Honda vtx 1800r
Täytyyhän veljmiehiä auttaa
Kameran virkaa toimitti salamaton iPhone 3gs.
Riittävän hyvä tällaiseen dokumentointiin.
Kawasaki Vulcan 88 (vn1500) 1989
tuumaustauko.blogspot.com blogi asiaa CX500/GL1100 Hondista sekä Kawasaki Vulcan 750cc ja 1500cc pyöristä.