onko kukaan täällä tutustunut K1200RS alkuperäiseen äänenvaimentajaan ja sen sisältöön tarkemmin?
Oma -00 malli ajettu n.90tkm on uskoakseni nostanut omatoimisesti melutasoaan.
Viime kesänä jo Apparalla kiekaisi melumittauksessa 95DB, eli tasan rajalle. (mittaus tehdään 5000r/min). Nyt mielestäni korvakuulolla melu vielä kasvanut. 12.7 on Appara taas edessä, joten hiljaisemmaksi pitäisi saada.
Eli kysymyksiä jos jollain tietoa ko. vaimentajasta:
1. Saako omatoimisesti avattua ja vaihdettua villat tms sisällön? Jos saa, niin mistä sisusmateriaalia kannattaa kysellä?
2. Onkohan tuossa ollut uutena jokin DB-killeri, jonka joku edellisistä omistajista on poistanut? Nyt on ainakin niin iso putken pää, ettei varmuudella ole killeriä ainakaan paikallaan. Jos on ollut alunperin killeri, onko arvauksia saako sitä ostettua mistään varaosana tilalle?
3. Saako JKL-seudulla jossain mitattua mökät vastaavalla telniikalla kuin radalla tehdään?
Isot kiitokse jo etukäteen jos viisautta löytyy.
Ps. Tarvikeputkea/viriputkea en viitsisi ostaa vain saadakseni melusta n.5DB pois.
t: Sarkka
BMW K12RS-00 ext: Susuki GSX600F-88, Honda NS125R-88, Yamaha RD125LC-84, Honda Z50J-85
Tää ei nyt sun asiaasi hirveästi auta, muuten kuin että on meitä muitakin samassa veneessä. Tuo Ahveniston melumittaus on aika ankara ainakin Bemuille, omakin LoTja rääkyi nimittäin nuo samat 95 dB ja justiinsa pääsin sinne muitten pujottelukepiksi viime kesänä. Ja ompelukoneiksi kun näitä on joidenkin toimesta nimetelty...
Tuo viisi tonnia on aika kova kierrosmäärä koneelle, jonka huiput on 8000 rpm. Kyykyille sun muillehan tuo on just tyhjäkäynnin yläpuolella...
Viisaammat osanee kommentoida noista killereistä sun muista, itsekin tarvitsisin kohta semmoista jos radalle mielisin...
t. pozo
![]()
-04 K 1200 LT
Amerikan kierros 2006:
http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan kierros 2010:
http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan kierros 2011:
http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Moponparantelukuvia:
http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
Siis juuri näin!(pozo izquierdo @ Heinä. 01 2010,14:27) kirjoitti
Tuossahan on mekaaniset kolinatkin jo lähes 95DB noilla kierroksilla.
Toivottavasti jollain olisi apuja antaa...
![]()
BMW K12RS-00 ext: Susuki GSX600F-88, Honda NS125R-88, Yamaha RD125LC-84, Honda Z50J-85
Vieläkös autotarvikeliikkeissä myydään niitä kuplavolkkarin pakoputken "huiluja". Noitahan aikoinaan sai parilla kympillä. Sellainenhan saattaisi mahtua RS:n pakoputkeen, jos tuon siihen jollain pannalla/popniitilläa/muulla purkalla saisi viriteltyä (väliaikaisesti?).
<p>2002-2014</p>
JKL seudusta en tiedä, mutta meillä täällä etelässä homma toimii.(sarkka @ Kesä. 30 2010,11:25) kirjoitti
Ostettiin kerholle (HMPK) viime vuonna sellainen kunnon Db mittari. Hinta oli silloin jotain 100.-
Sitten tehtiin vielä mittatikku. 45 asteen kulmassa ja puolen metrin päästä mittaus.
Nyt ainakin pystymme mittaamaan oman kerhon pyörät.
Pientä säätöä on kyllä ollut meluissa![]()
![]()
Pekka
![]()
![]()
![]()
Pekka
Tuo muuten voisi ollakin hyvä kapine! Semmoinen olikin hitsattuna 70-luvun alussa ajamani C-luokan Formula-K:n (kansanomaisesti mikroauton) 125 kuutioisen KTM/Sachsin crossikoneen tehopöntön päähän.(C-A-D @ Heinä. 02 2010,12:00) kirjoitti
Se leikkasi sopivasti kaksitahtisen röpinöitä niin, että Keimolassakin saatiin vielä noina aikoina ajella. Vaikka eipä nuo Volkkarin huilut sitten kumminkaan estäneet radan sulkemista aikanaan...
Ehkä jostakin autohajottamosta saattaisi vielä löytyä, jollei sitten jopa suoraan VW:n varaosista.
t. pozo
![]()
-04 K 1200 LT
Amerikan kierros 2006:
http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan kierros 2010:
http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan kierros 2011:
http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Moponparantelukuvia:
http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
No mutta olipas iloinen yllätys radalla. Pyydettiinkin vain 4500r/min ja melut 91DB, joten pelivaraakin jäi mukavasti.
Antaa siis meluta vaan tämänkin onmpelukoneen.
BMW K12RS-00 ext: Susuki GSX600F-88, Honda NS125R-88, Yamaha RD125LC-84, Honda Z50J-85