Taannoin laittelin ystäväni pojan mopedin kuntoon koska jäi tielle eikä matka sujunut. Äitinsä siitä huolissaan kertoi ja niin sillat kotoa kyytiin ja pakulla paikalle, jos isompikin juttu on, vaan ei ollut ja sanoinkin ajapa tallinkulmalle niin katellaan. Tiesin jo heti paikanpäällä mikä mättää mutta turha sitä on selittää 15 kesäselle kun ei ne tajua muutenkaan mitään, varsinkaan tuo tapaus. Laittelin ruokappuolen kuntoon ja katselin anturia kaasarissa jonka juuressa johdot rikki. Joten ehkä oli osaasyyllinen mutta käsityksen mukaan ei, silti iso vaaramomentti jos bensat valahtaa siihen niin kipuna laittaa palon valtoimeksi. Joten anturi pois ja kyselemään mistä saa ja mitä kustantaa, äitinsä ajoi kappale mukana Hyvinkäälle mopoliikkeeseen jossa tuolle 15cm pätkälle sanottu 60 € hinnaksi jota ei ollut ja piti kuulemma tilata erikseen. Meni siinä aikaa kun soittivat takaisin että sitä osaa ei saa ja erikoistilauksen maksaa 180€, siis kuvitelkaa se Hyvinkääläinen mopoliikkeen huijari koitti kusettaa joka tavalla. Otin kylmästi anturin auki ja kun varaosiakin on huomasin että ei helvetti. Sisällä oli pieni komponentti joita jokaisesta tv huollosta tai Bartcosta Haagasta ja hinta 0,10 senttiä. Mutta itsellä kun on pelit ja pensselit niin vaikeakos tuo laitella. Kunnostin kaapelin alkuperäiseen mutta huomattavasti parempaan kuntoon keston suhteen kuin tehdastekoinen. Hommaan meni vartti kun anturi kunnossa ja kiinni, potku ja siinä se pelitti kuin uusi ikään. Eli tämä todistaa sen, miten helvetin kovaa kusetusta koko mp- ja mopojen varaosapuoli on. Hinnat ovat todellakin silkkaa rosvousta ja varkaitahan riittää.
Näinpä juuri asia menee(mcfilo @ Kesä. 28 2010,11:13) kirjoitti
Miksi ostaa uutta staattoria, kun senkin voi tehdä käsin.. Tulee halvemmaksi ja ihan perkeleesti parempi, kun orkkis!
Voi huoh tätäkin avautumista![]()
Mitähän jos perustaisit MP-huollon? Voisin talkoolla korjata mopoja ja hakea TV-korjaamoista osat 10 senttiä/kpl? Asiakkaita riittäisi kun olisi paikka jossa ei kuseteta!(mcfilo @ Kesä. 28 2010,11:13) kirjoitti
Mitään en tunnusta!
1000RR YCC #141
No esim. gikseriin NGK:n tulpat saa motonetista puoleen hintaan, että jossain määrin yhdyn kantaasi...(mcfilo @ Kesä. 28 2010,11:13) kirjoitti
Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
Taiiii sitten motonet vain on ostanut pikkusen isomman säkillisen kamaa, kun perus peranhuoltopalvelu ja paremmilla alennuksilla josta voi myydä huokeammin, kun tavaraa menee enemmän!(jamas @ Kesä. 28 2010,20:59) kirjoitti
Taitaa motonet ostaa suoraan jostain NGK:lta tulpat niin ei ole turhaa Duelia,Allrightia tai vaikkapa stormia välissä.. Noista kaupoista, kun yleensä joutuu ostamaan perus kauppias nuo tulpat..Ja oikeastaan kaikki muutkin osat! (Ei tietenkään orkkisosia)
Eihän nuo monesti ole mitään ihmellisiä osia sisältä. 60 euron varaosan sisällä on 10 snt piidiodi.
Oma pyörä on rikastettu 14,7 -> 13.8 osilla jotka maksoivat 40 snt. Tosin kävin hifistelemään ja tein muunnoksesta irrotettavan. Liittimet maksoivat noin 12 euroa.
Toimii niin suljetulla säätökierrolla että avoimella, koska ECUn avoimet kartat ovat oppivia.
Ainoa miinus on että saataa kerätä huomatuksen ECU:n lokiin siitä että kylmän lambdan antama jännite on alle alarajan. Mutta ei tuo valoa sytytytä.
Tietysti olisi ollut oikeaoppista hankkia 400 euron boksi ja paljon kaapelia ja littimiä ja ja..
Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
Kyllä kusetetaan ja varmasti. Tyhmähän täytyy olla jos sitä ei usko. Sehän on tavallaan koko kaupankäynnin perusta.
Sisko soitti ja sanoi lähtevänsä ostamaan moposkootteriinsa variaattorin hihnaa paikallisesta liikkeestä ensin tiedustelleena ja voivotteli kun se on niin kallis kun taas menee 110e varaosaan.....![]()
![]()
T7
heh.. viidensadan skodeen satasen remmi... siis jos joku kiinanihme
Mut joo, Iridium tulpat suomessa +20€, DaveKnowsDeals ebayssä 7.80€...
Harrikan TC-koneen jakoketjun kiristimet suomessa +100€, Chicago Harleyssä 37,20€
Noh, just olis ulkomaanpaketti postissa odottamassa noutoa, edellinen tulikin vasta viime viikolla... köyhä joutuu tilaamaan mistä edullisesti saa![]()
Dirty Nasty Furriner
Njooh, RAM-mountin kiinnikkeet muka halpoja jenkeissä mut päälle postilukut + alvit + tulli niin eroa jää niin vähän että Suomen hinnatkin tuntuu ihan ok:lle jos toimitusaika on nopea.
Aprilia 150A startti rele/solenoidi maahantuojalla pikkaisen päälle 100€ ja englannista 25puntaa postikuluineen...
916 Ducatin moottorinohjaus boxi suomessa 1500€ kun on spesiaali osa vain tässä mallissa... Pieni googletus ja selvisi että Moto Guzzi ja Laverna käyttää samaa. Rakennus sarja itse säädettävällä systeemillä n.130€ ja kisapyörästä pois otettu "käyttämätön" englannista lähti alle 300€...
Ei se ole hullu joka pyytää vaan se joka maksaa.
Nii, se on muuten Partco, jos siitä elektroniikka puljusta on kyse, joka sijaitsee Haagassa.
Eipä tähän asiaan muuta ;)
Kaikki sanomasi on totta, mutta minua kuluttajana se ei kiinnosta vaan ostan mistä halvimmalla saa jos tuote on identtinen... halpis/orkkis osan ostot on sitten asia erikseen.(PLaaf @ Kesä. 28 2010,21:34) kirjoitti
Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
Buellin orggis jarrupalat eteen, 130€, kesto noin 5tkm ja ihan paskat.
Tarvike sintterit jotain 40-50€, paremmat ja kestää huomattavasti pidempään.
Onhan noita, aina kannattaa tutkia.
Energy of the gods, adrenalin surge
Wont stop til I hit the ground, I'm on my way for sure
Up here in the air, this will never hurt
I'm on my way to impact, taste the high speed dirt.
Onhan toki näitäkin, että jostain tietystä pikkunippelistä, vaikka prikasta voidaan pokkana pyytää jossain vaikka yli kolmekymppiä, vedoten juurikin että originelli osa valmistajalta, mutta toisessa liikkeessä se samainen valmistajan originelliosa maksaakin sitten sen nelisen euroa, kun ei koiteta kusta asiakasta silmään..
Mutta juu. Kaipa tuommoiset ovat kumminkin niitä harvinaisempia tapauksia ja näin yleisesti ottaen toiset palikat on vain halvempaa tilata ulkomailta ja toiset eivät.
I'm just asking. Olen vain persekuningas.
Sen verran on tullut noita skoottereita laiteltua(ei omia(W-P @ Kesä. 28 2010,23:02) kirjoitti
)Että tiedän että variaattorin hihnat maksaa parinkympin molemmin puolin.Että jos joku nyt maksaa hihnasta 110e,niin oma on häpeänsä.
Kusetukselta tuntuu ihan sekin että viralliselta maahantuojalta ei löydy hyllystä ihan selkeätä kulutustavaraa melko kuranttiin mopoon. Pahin mitä olen kuullut oli että BMW parivuotiseen (?) gessuun piti tilata takaiskari (helloooou, nämähän eivät varmaan ikinä hajoa..) ruotsin pojilta.
Lapissa kun mopoja tuli vastaan niin ihan varmasti joka toinen joku ewan-mcbmw.
Siis niillä on vuosien ajalta tiedot mitä osia menee ja silti ei ole hyllyssä/tilauksessa tuollaistakaan tavaraa taikka varaosamopoa josta osa lähtisi pienellä kaivelulla. Asiakaspalvelu *.
No yksi esimerkki on tämä pientarvikemaksu, semmoinen oli viime laskussa 5€. Selvittelin että mikäs se tämä on, niin vastaus oli nippuside 1kpl *Parasta tässä oli se, että minä sen olin alunperin laittanut, nyt se vain oli jouduttu poikkasemaan ja sitten korvaamaan uudella. Päivän mittaan kun noita "pientarvikemaksuja" laitellaan laskuihin, kertyy niistä mukava summa...
Hommahan on tänä päivänä silleen, että useimmilla maahantuojilla on keskusvarastot manner-Euroopassa, ja osat tulee sieltä lentokuljetuksina Suomeen.(psi- @ Kesä. 29 2010,11:39) kirjoitti
Voisin veikata, että merkillä kuin merkillä esim. Saksan 10 suurinta diileriä myy enemmän kuin kaikki Suomen kauppiaat yhteensä, joten eipä sitä kannattaisi täällä kovin suurta varastoa pidellä. Jos pidettäisiin, niin osahinnat varmaan nousisi entisestään. Asiaan tietysti vaikuttaa suuresti myös mm. pikarahtipalveluiden kehitys/hintakilpailu, eli joskus entisaikoina olisi ollut paljon kalliimpaa lähetellä miltei päivittäin osia lentona ulkomaille.
Veikkaan, että harvemmalla maahantuojalla on Suomessa iskareita hyllyssä, jotkut enska- ja crossipelit ehkä poislukien. Normaalikäytössä (katupyörissä) moisten vaihtoväli on useita vuosia, ja keskieuroopasta sellaisen saa tulemaan tänne päivässä-parissa.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Aika paljon tulee vertailtua hintoja ja kieltämättä olen hyödyntänyt eBaytä ja Englantilaisia varaosa kauppiaita.
Hinnat on huomattavasti asiallisemmat kuin Suomessa ja posti kulkee nopeasti.
Yksi esimerkki on millen vauhtipyörän ulosvedin suomessa 70Eur, Englannista 25 Gbp kotiinkannettuna.
T
Jussi
---
"Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
Noin se menee.(pecha @ Kesä. 29 2010,12:19) kirjoitti
Esim. BMW:n pohjoismaiden varasto on ruåtsissa ja tavara tulee rekalla kahdessa päivässä.
Kate on päivän sana ja omistajat haluaa voittoa sijoitetulle pääomalle.
Maahantuoja vetää helposti 15-20% välistä, välivarasto toisen mokoman, valmistaja tahtoo omansa, keskusvarastonkin pitää saada vähän välistä ja ei se paikallinen jälleenmyyjäkään tappiolla myy.
Mitä lähempää tuotteen alkupäätä pääsee ostelee, niin sen halvempaa se pitäisi teoriassa olla.
Esimerkiksi niin toi takaiskari ei todellakaan tulee kahdessa vuorokaudessa(lario @ Kesä. 29 2010,19:05) kirjoitti
Ja jos Suomesta tilaat suoraan (tai siis yrität) turhatekiltä esimerkiksi niin tavaraa tulee ruottist ruottin hinnoilla jotka ovat kallimmat kuin saksan![]()
Kun tuo kauppa on tuollaista rosvousta ja ku**tusta, niin kannattanee ehdottomasti perustaa se Suomen ainoa reilu ja kohtuullisilla katteilla palveleva liike. Menestyshän on taattu ja rikastut hetkessä?
<p>2002-2014</p>
Noh, en joka merkin systeemeitä / toimitusaikoja osaa varmaksi sanoa. Mutta ainakin japseilla (jotka käsittääkseni kaikki operoivat Euroopan keskusvaraston kautta) 2-3 arkipäivää tilauksesta on ihan normaali toimitusaika. Ja kaikista tilatuista osista yli 97% myös löytyy näistä keskusvarastoista suoraan hyllystä - juuri tämä onkin hommassa se paras puoli, ennen kun välivarasto oli Suomessa, odoteltiin paljon useammin osia saapuvaksi kaukomailta. Nykyisin tehdään isojakin esim. kaatoremppoja siten, että osat voidaan tilata maanantaina, ja korjattu pyörä luovuttaa asiakkkaalle perjantaina.
BMW on vieläpä eurooppalainen merkki, joten uskoisin, että siihen alkuperäisiskari löytyy vähintään yhtä ripeästi (vaikkei itse tuote BMW:n tekemä olekaan).
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
motonetti on järkihinnoissa. CR9EK taisi olla 10ekee kpl, kun moni ottaa niistä 15euroa kpl. tekee jo aika merkittävän eron jos ostaa neljä.
välillä kyllä melkein itkettää, kun katselee jenkkien hintatasoja.
http://www.sparkplugs.com/results_cr...=CR9EK&x=0&y=0
6.68$ sama tulppa.
välillä olen miettinyt, että japsivalmistajat varmaan tienaa enemmän osien myynnillä kuin pyörien, esim jenkeissä tommonen uus kyykky ei maksa paljon mitään. kun taas suhteessa joku sivukate maksaa 500, valmistajallahan on eräänlainen monopoliasema omiin osiinsa.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Taas tätä perus ORG jauhantaa(C-A-D @ Kesä. 29 2010,21:21) kirjoitti
itse varmasti maksaisit 110€20€- 30€ skootterin remmistä tai iridium tulpista reilusti yli tupla hinnan ihan vain "kannattaksesi" suomalaista MP kauppaa
no kaikilla ei ole samanlaisia vuosituloja vaan oikeesti kannattaa vertailla hintoja ja ostaa sieltä mistä halvimmalla saa, se toivottavasti tuo kilpailua alalle.
oma veikkaus on että yli 50% motoristeista ei lue esim. tätä foorumia ja kysele osien ym. hintoja vaan maksaa kiltistit sen mitä setä tiskin toisella puolella hinnaksi sanooja juuri nämä motoristit pitävät nykyiset MP kauppiaat hyvässä leivässä
![]()
Prätkä painaa sen kakssataa kiloa. Sanotaan nyt että koko pyörä on rautaa. Romuraudan hinta on 100 ekeä tonni. Pyörän arvo on siis kakskymmentä euroa.
Jep. Niin ne elektroniikkakomponentitkin kallistuu kun niistä suunnitellaan toimiva tuote.
Joo, en sano etteikö hinnoissa olis tyhjää tai vastaavaa, mutta on se asia hiukan niinkin kun tossa ekaksi veistelen.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Vaan on noissa hinnoissa eroja merkkienkin kesken.
Kun honda vaihtui kotariin niin samalta tiskiltä ostettujen (alkuperäis) osien hinta kyllä romahti.
Ja toimitusajat samoin.
Ja molempiin on tullut ostettua muutakin kuin perus kulutusosia.
Jep, tuossahan se pointti olikin. Blondi siskolle hinta o l i s i ollut tuon 110e, eli jonkunmoinen kusetus mielestäni olisi ollut.(mix @ Kesä. 29 2010,10:51) kirjoitti
![]()
Ei vielä ehtinyt ostamaan, niinkuin tekstissä mainittiin
![]()
Ostin sitten siskolle juuri tuon parinkympin, "oikean" hintaisen remmin.
T7
Minulla synkronoitiin kaasuttimet ja olin kokoajan vieressä katsomassa työn edistymistä,sitten pyörä ulos ja laskua maksamaan,synkronointi 40€ ja pientarvikelisä 4,50€.(Lasse73 @ Kesä. 29 2010,12:19) kirjoitti
Sanoin kassalla että olin kokoajan vieressä seuraamassa ja tasan yhtään pientarviketta ei pyörään laitettu enkä sitä maksa,joten pienen selvittelyn jälkeen lasku 40€
Yamaha FZS 1000 Fazer -02
Juuri tänään tuli lappunen jossa ilmotettiin jotta pakettinne on saapunut postiin ja on noudettavissa. Paketista löytyy (toivon mukaan) uudet madallusjouset Vulvaan. Tilasin ne saksasta ja hintaa kaikkineen päivineen tuli 210€ kun taas vastaavasti täällä myydään samoja jousia 310-380€ hintaan!!
eBaysta tilasin talvella samaiseen autoon mankankehyksen (2din -> 1din)..Suomihinta ko muovihärpäkkeelle olisi ollut "vain" n. 90€ kun taas tuolta tilaten hinta oli kaikkineen kuluineen n.45€
Jotta juu, vähän ihmetyttää kyllä meno täällä..
*![]()
04 Buell xb12s