Niin, mikäpä se on? Ostajalle kiinnostava ja myyjälle siedettävä.
Chattimopossa on erilaisia *pyyntöjä, *itse luovuin -97 helmi Bladesta mopoilun lopettaessani kyykyllä sopuhintaan.
Mutta mikä on päivän hinta mopollesi? Aikuisten oikeasti?
* Joka kaasua säästää, se moottoriaan vihaa
Mielenkiintoinen juttu. Tähän voikin vastata vain ne jotka ovat pyöränsä juuri myyneet. Itse en myyntiaikeissa ole joten en päivän hintaa tiedä, myymättömien hintoja toki näen nettimotopalstalta vaikka kuinka paljon.
GSF600 -98
MTX125-R -84
Varmaan jos 12000€ pistäis hintalapuksi, niin sais kk sisällä ainakin muutaman kiinnostuneen soiton.
...
Viime syksynä möin 07-mallisen KTM 690 SM:n 7000 eurolla. Se oli mulle ja ostajalle sopiva. Nettimotossa oli kauheet pyynnit, jos oli pistetty putkea kiinni vastaaviin laitteisiin. Ei ihme, että niitä saa myydä vuoden päivät ja tiputtaa hintaa vähitellen.
Oma oli siis ajettu jonkun 13 tkm, asennettuna oli sliderit akseleihin, tangonkorotuspalat, kireempi nokka ja välityksiä rassattu. Lisäksi oli kahvalämppärit ja käsisuojat + turhat rajoitukset poistettu käytöstä siististi & kilpiteline vaihdettu. Eli perusparannukset, joista ei paljon ylimääräistä koskaan myydessä saa. Ymmärrän kyllä, että toiset haluaa saada omansa pois, mut ei semmoinen koskaan onnistu. Paitsi, jos löytää ostajaksi idiootin![]()
Yamaha YZF-R6 (-04) --> KTM 690 SM (-07/08) --> fillarilla jokunen vuosi --> Husqvarna TE-450 (-05)
varmaan seitsemän tonnia? Siksi en myy ;-)
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
Niin. Entäpä vaikuttaako hinnanmuodostukseen ajatus huhutun 100 hepan tai maksimi dB vaatimusten suhteen?
Ja edelleen mopotonna ihmettelen vaan...
Turhia jokavuotisia huhupuheita tollaset.(Mopottelija @ Maalis. 13 2010,22:26) kirjoitti
Aiheeseen: SDuke vaihtaa omistajaa jos käteen lyö reilut 9k€ tai tarjoaa vaihdossa vastaavan hintaista kilokyykkyä.
Superbike #7
Jos joku oikeasti uskoo hp ja dB rajoihin, olen mopoistanne kiinnostunut...
MUtta siltikin topikin ajatus oli kartoittaa mikä on oikeasti päivän oikea hinta pyörälle?
Aloitetaan Kawa 9R, pyynnit jotakin??
Suzuki gsxr 1000, pyynnit jotakin??
Honda cbr 929 ja 945 pyynnit jotakin??
Mikä on päivän hinta, vai onko kysely epäkorrektia ilman tarjousta?
Näkyykös Nettimotossa myydyt ajoneuvot tietoineen ja hintoineen niin kun näkyy Nettiautossa? Tietysti sinne jää näkymään hinnaksi se pyyntihinta, ja todellinen myyntihinta jaa arvailtavaksi, mutta saahan siitä jotain suuntaa kuitenkin...
E:
Löytyyhän sieltä ajoneuvonhintatilasto. Sieltä vaan selailemaan
Suzuki GSX600F -> Triumph Sprint ST 1050
Mitä tästä opimme? *- emme yhtään mitään
Näitä pyyntihintoja seuranneena, täytyy sanoa että monet, jotka laittavat pyöräänsä putkistoa, voimakomentajaa ym muuta tehonlisäystä, hinnoittelevat ne aivan tolkuttoman hintasiksi.
Itse ehkä mieluummin ottaisin lähes vakiopyörän. Kun miettii sitä, että ei kukaan sitä tehoa hae "huvin" vuoksi lisää, voi helposti olettaa, että tälläinen tuunailtu pyörä, saa paljon enemmän happea, kuin vakio pyörä, ja näinollen kuntokin kärsii sitä mukaa enemmän.
Omaa K6 kilogiksutinta, joka on melko vakio, ja ajettu muistaakseni noin 32tkm, kaupittelisin noin 8200-8300€ hintaan, joka taitaa olla nettimoton halvin ton vuoden laitos.
Nyksä. Speed Triple 2013
EX: GSX-R 1000 K6
EX: R6R 06
Tietysti riippuu aina myytävästä pyörästä.... mutta jos esim. ajattelee näitä italiaanoja, joiden lähtöhinta on jotain +25k€ ja siihen laitetaan putkisto +3k€ ja kommanderi +500€ ja mahdollisesti muita mm. tehokuoppia poistavia välineitä niin hinta uutena on melkoinen...(Petsku73 @ Maalis. 14 2010,09:30) kirjoitti
Sit muutama vuosi ajoa ja myyntiin n.10tkm ajettuna / hinnaksi joku 13k€ niin ei siinä hirmusesti jää enää "viripalikoille" hintaa.
Itsellä on kans putki ja kommanderi + muita palikoita, mutta väitän, ettei miistä kyllä haittaa ole vaan pikemminkin päinvastoin. Mulle riittää kyllä vakiotehotkin, mutta kyllä nää niin paljon nätimmin käy ja toimii, kun ne saa hengittää vapaasti ja ruiskuohjelma toimii kuten pitää eikä EURO4 säännösten mukaan...
![]()
Sopivasti täysillä!!
749R (0001) + s4r + 999S + TRX 850
varmaan siksi, että tuo on ihan oikea hinta. niitähän on myyty uusinakin 8900 muistaakseni.kirjoitti
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Juuri näin se menee. Noissa muutaman vuoden taksissa superkyykyissä hintataso on nykyään suhtellisen maltillinen.(Petsku73 @ Maalis. 14 2010,09:30) kirjoitti
Oma täysin vakioinen 2004 CBR1000RR lienee 6500 -7500 hinke.
Toki, jos uutta menee ostamaan, hyvityshinta on enemmän, mutta suoralla kaupalla en usko että markkinoilta tuosta enempää saisi.
Noilla rupeaa olemaan käyttöarvoa paljon enemmän kuin markkina- arvoa. Mikäli kyykyn uuden vielä ostan, taidan jättää Hondan talliin eläkepäiville.
ps. piti oikein nettimotosta tarkastaa, mitä sielä huikitaan 04-05 Bladesta. Joku huutaa 05- mallin käytetystä CBR1000RR:stä 12500! Eihän noissa pyynneissä ole mitään tolkkua.
Toki, ainahan pyytää saa *
.
No, ei se ajoneuvohintatilasto kerro mitään uutta.. Siinä ilmenee vain myydyt pyörät ja niiden pyyntihinnat edellenkin.(P.A. @ Maalis. 14 2010,09:04) kirjoitti
Eli todellinen kauppahinta jää pimentoon.
Tähän monet kirjoittaa pyörähistoriaansa.
Niin mäkin. ...Ne on kaikki olleet nopeita ;D
Speed kills..........but only the dumb and the inexperienced!
2500,- (+/- jotakin), kulutusosat lähes uudet ja pyörän luotettavuuskin täys kymppi eli halvallakin voi harrastaa *
Ajovarusteissa onkin sitten kiinni lähes toinen mokoma... niissä kun ei kannata pihtailla *
edit: Katsoin nettomotosta omaani vastaavien pyörien pyyntihinnat ja ne asettuivat 3500-5000 euroon. On näköjään jätetty reilusti tinkivaraa tai kevät on oikeasti koittamassa ja pyynnit sen mukaan *
Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
Nänhän mä taisin tuossa juuri kirjotellakin...(Heksa @ Maalis. 14 2010,10:55) kirjoitti
![]()
Suzuki GSX600F -> Triumph Sprint ST 1050
Mitä tästä opimme? *- emme yhtään mitään
Lähinnä hain tekstillä sitä, jottei kukaan ei erehtyisi luulemaan, että luettelossa olisi toteutuneet hinnat.(P.A. @ Maalis. 14 2010,11:33) kirjoitti
Joten samasta asiasta puhutaan. toinen vaan aidasta ja toinen aidan seipäästä![]()
Tähän monet kirjoittaa pyörähistoriaansa.
Niin mäkin. ...Ne on kaikki olleet nopeita ;D
Speed kills..........but only the dumb and the inexperienced!
VN 800 about 5000 ja FZS 1000 about 7000, joten pysyy tallissa. Molemmat on kelpopelejä käyttötakoitukseensa, joten en myy.
... jotain piti muistaa
Itsellä sen verran harvinainen, ettei hintaa edes parin tonnin tarkkuudella pysty kuvittelemaan. Se, mitä siihen on kiinni laitettu on käytännössä pelkkää persettä. Niinkuin joku kauppias totesi: ei niistä kilkkeistä mitään ylimääräistä saa, on vain helpompi myydä. Normaalisti olen myynyt kilkkeet erikseen ainakin osittain ja niistä saanut ehkä tonnin tms. Nykyisessä taas ei ole paljoa erikseen myytävää, vehkeitä kun on noin 10 Suomessa. Seuraavaan, jos nyt sellaista tulee, en matkailua helpottavia systeemejä enenpää laittele.
MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
kyllä tästä mun talviajopyörästä HD 1200 U vm 1937 saa varmaan tollaiset 25000e helposti kun alkaa myymään.
Brittipyörät noin 5000-7000e välissä kappale
erilaisia projekteja 500e-3000e monia tallissa.
<p>Harley-Davidson 1200 U vm 1937 Ariel VH 500 Red Hunter vm 1937 Ariel Square Four MK 2 1000 vm 1954 Triumph 6T Thunderbirt 650 vm 1959 Mercedes-Benz W187 220 vm 1952 Mercedes-Benz W115 220D vm 1973 lisäksi 9 perämoottoria 30-90 luku.</p>
Siis GT1000 Ducatin hinta? Helppoa, Saksasta saa muutaman tonnin ajettuja 6500 -7500(Briteistä halvemmalla). Tuohon verot päälle, ja ollaan maksimihinnassa mitä markkinoilta pelistä saat. Veroja en jaksa tarkastaa, mutta luulisin että ulkoa tuomalla GT:n saa kilpiin helposti 7000 - 9000 Euromanilla (riippuu paljon mistä tuo/minkä hintaisen).(aj@ @ Maalis. 14 2010,12:13) kirjoitti
.
Itsellä on vm. -99 pikkudiversioni. Mittarissa on yli 70tkm josta itse olen ajanut yli puolet. Taitaa olla vain käyttöarvoa, vaikka olen pitänyt sitä siististi ja huollettuna kuten edellinenkin omistaja. Tietääkseni vaikka pyörälläni on näinkin paljon ikää, olen vasta sen kolmas omistaja.
Jos tuon myyntiin joutuisin laittamaan, niin varmaan johonkin 2000- 2600 € nurkille hintaa haluaisin, onhan tuossa kuitenkin ne pakolliset kolme laukkua. Joskus katsoin, että pyytelevät ihan kohtuuttomia mutta kai se on jokaisen oma asia mihin hinnan haluaa laittaa.
Uskon kuitenkin, että menee liikkeeseen vaihdossa sitten joskus tai ajetaan loppuun minun toimesta. Tässä pyörässä on kuitenkin paljon hyvää, niin en haluaisi sitä milleekkään viiripäälle henkilökohtaisesti luovuttaa...
*![]()
7,5 - 8ke taitaa olla haarukassa.(vma @ Maalis. 14 2010,10:38) kirjoitti
'Not only do they reach erroneous conclusions and make unfortunate choices, but their incompetence robs them of the ability to realize it. Instead they are left with the erroneous impression they are doing just fine.'
-Dunning-Kruger effect-
ZX12R
Pari myyntihintaa talvelta..
Hieno ja hyvä 38tkm ajettu -03 ruisku R1 hinta oli tasan 5000€...oli uudehkot renkaat, ketjut ja rattaat.
GSX1000R K5 ajettu 6200 km! (löytö), hinta 8400€, ostin-myin ja paras hinta millä se vielä meni oli 11900€.
BMW R1200RT
Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.
Ostettu yksityiseltä -09 Suzuki GSX-R 1000, mittarissa vajaa 3 tkm, 14 teur.
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
EN myis, mutta ehkä sellasen 8000 EUR siitä sais. Ajettu vaan 1300 km.
<p>Moto Guzzi 1200 Sport</p><p>Suzuki Bandit 1250A</p><p>Suzuki Bandit 600</p>
Luovuin -06 z750 kawasta helmikuun alussa hintaan 5400€.
Kawasaki Z750 -06 > Suzuki SV 1000S -06 > Yamaha R1 -08 > Suzuki GSX1300R -08 > Ducati Hypermotard 1100 -09 > Canyon Grand Canyon AL SLX 29" -14
TDWTF 2013
Myyntihinta syksyltä: 600f CBR -03 ruisku 40tkm hinta tasan 5500e. Naarmuja oli, kun yksi omistaja on soralle sen kyljelleen paikaltaan laskenut. Uudet renkaat. Sanoisin rykköstä halvaksi.(Toippari @ Maalis. 15 2010,07:29) kirjoitti
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
Sanoisin cebaria kalliiksi.(mjtee @ Maalis. 15 2010,08:57) kirjoitti
Truth, Knowledge, Knackered Sliders