Herättääkö pyörän tuominen USA:sta millaisia mielipiteitä? Entäs jälleenmyyntiarvo, pysyykö millaisena?
<p>BMW S 1000 RR</p>
Herättää. Pitkään ollut jo suunnitelmissa (kolari)pyörän tuotto sieltä, mutku pitäis ensin tuo nykyinen myydä ja siitä tarttis saadakin jotain. Tällä hetkellä vaikeeta myydä.
Jos pyörän tuo ihan omaan käyttöön vuosikausiksi, ni mitä välii on jälleenmyyntiarvolla..? Varmaan jälleenmyyntiarvo on vähän huonompi kuin Suomesta ostetulla, mutta jos laite on priimakunnossa, niin enpä usko, että sillä on kovin paljoo merkitystä, missä sillä on alunperin ajeltu.
Joko löydän tien tai teen sen...
-Hannibal-
H-D Road King Custom 2004
Jos tuopi ameriiikasta harlikan, kannattaa olla tarkka moottorin ja rungon numeroissa. Tässä taannoin, takavuosina joku prutku jäi hyväksymättä epäselvyyden vuoksi. Epäselvyydet eivät välttämättä viittaa epärehellisyyksiin vaan isossa maailmassa ropeloidaan harlikoita hillittömästi.
Lisäksi siellä voi tulla vastaan ns "unrebuildable title". On kolaroitu laite. Voi saada edullisesti mut miten menee läpi täällä?
Joo, muutamille herkille; mulle HD on harlikka.![]()
"If a..holes could fly, this place would be an airport"
Katselin vaan että -06 vuoden kawasakeja saa uloskantohintaan muutamalla tuhannella dollarilla ja siihen verot ja rahti. Kuulostaa lähes ilmaiselta siis..
<p>BMW S 1000 RR</p>
Tuon ikäisissä voi tulla päästönormit vastaan (euro3). Euro3 tuli muistaakseni vuodelle 2007 eli esim. ylivuotinen 2006-malli, joka ei ole euro3-päästöinen, voi olla hankala saada kilpiin jos ei ole ollut rekisterissä toisessa EU-maassa ennen vuotta 2007.
Vähän mutulla tulee eli voin olla väärässä.
Siltähän se näyttää ja kuullostaa.(Sirousal @ Maalis. 29 2009,12:05) kirjoitti
Jos tuo kannattas oikeesti ni tekishän joku sitä ihan pisneksenäkin?
Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
-Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.
Ego sum rex Romanus et supra grammaticam
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
Kyllähän sitä tuossa joku tekeekin ja siksi kyselen.(Tuppervaari @ Maalis. 29 2009,12:32) kirjoitti
<p>BMW S 1000 RR</p>
Ettäkö kawoja jenkkilästä? Monta mutkaa on matkas ennenku kilpiin saa.(Sirousal @ Maalis. 29 2009,12:34) kirjoitti
En nyt oikein jaksa uskoa et yksittäisen japsipyörän rahtaaminen amerikoista sisältäs jotakin säästöä..ehkä sitten jos kontillisen.
Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
-Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.
Ego sum rex Romanus et supra grammaticam
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
Mainitse muutama mutka kun mä en tiedä näistä mitään(Tuppervaari @ Maalis. 29 2009,13:30) kirjoitti
![]()
<p>BMW S 1000 RR</p>
En mäkään nyt oikeen ymmärrä, mitä ylimääräsiä mutkia tuossa olis.Onhan itsetuonnissa tietysti oma vaivansa, mutta ei se mikään mahoton homma ole. Jos pyörän päästömittaukset vastaavat Eurooppaan tuotuja, ni eiköhän homma oo ok. Vastaavuustodistuksen joudut hommamaan varmastikin. Maksaa autoon noin 400e. Rahti saman verran tai enempi(mulle tarjottu tollaseen hintaan rahtia). Lamput ja vilkut saatat joutua vaihtamaan e-merkittyihin. Mutta nää on ihan normijuttuja kun roudataan pyörä Jenkeistä. Kannattaa lukea tullin ja aken sivuja huolella ennen kuin tuontiin ryhtyy.
![]()
Joko löydän tien tai teen sen...
-Hannibal-
H-D Road King Custom 2004
Mä oon kyllä niin amatööri näis.. Mikä on vastaavuustodistus ja mistä sen saa, tietty voisin etsiä täältä mutta jos joku kirjoittaa samalla kun vastaa johonkin muuhun![]()
Mulle tarjottiin kuljetusta hintaan 250e
<p>BMW S 1000 RR</p>
Esim. tuo vaatimustenmukaisuustodistus..(Sirousal @ Maalis. 29 2009,13:41) kirjoitti
amerikoissa käytetään aivan eri normeja kuin euroopassa.
hyvällä tuurilla ei mitään ongelmaa, mutta huonolla et saa tuota todistusta koska pyörää ei kelpaa sellaisenaan euroopanmarkkinoille. valot,päästöt,jne.
pelkästään noitten valojenvaihto. en nyt sanois ihan normijutuix. parhaimmillaankin menee satasia vaihtoon.
kaikki on mahdollista, mutta mahdollinen ei ole aina se halvin vaihtoehto mitä tässä nyt käsittääkseni haettiin.
onnistumisprosentti on aika huono jos suinpäin lähtee moiseen hankintaan.
ja miksi nähdä vaivaa? tällä hetkellä on ostajan markkinat..liikkeet pullollaan vaihdokkeja, pyyntihinnat tietysti pilvissä mutta kaupantekoon vain niin hinnasta pystyy varmasti neuvottelemaan.
tilanne oli hieman toinen tuos kymmenen vuotta sitten. kunnon vaihdokkeja ei juuri ollut tarjolla ja jos oli ni hinnat pilvissä.
mut voihan tuota kokeilla..itse pidän peukkuja.
Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
-Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.
Ego sum rex Romanus et supra grammaticam
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
Tarkotin "normijutulla" että valaisimet on aina vaihdettava US-pyöriin. Jos ei laite sitten ole riittävän vanha, ettei tarvii valoja vaihtaa. Se että onko tuo kannattavaa on eri juttu. Harrikoitten tuonti on, mutta kyllä sekin tietysti riippuu kuinka halvalla sen saa amerikasta ostettua. Katetun pyörän lamput voivatkin olla kalliimpia kuin esim. nakupyörän jossa pyöreä lamppu.
Kyllähän tuohon voi rahaa upota sen verran ettei siinä isoa tiliä tee verrattuna suomesta ostettuun.
Vastaavuus- tai vaatimuksenmukaisuustodistuksen voi tilata esim. täältä.
Kannattaa tosiaan lukea tullin ja aken sivuja huolella. Ja laskea ja arvioida kaikki kulut moneen kertaan. Näin mä tein kun tuotin auton justiin ruotsista. Aika hyvin arvioin loppuhinnan oikein...
Joko löydän tien tai teen sen...
-Hannibal-
H-D Road King Custom 2004
Kyllä noita kolaroituja on täällä kilpeen saatu siinä kuin ehjiäkin. Yleensä sieltä tuodaan tietysti vähän vähemmän siipeensä saaneita(esim. keula paskana), jotka on sitten suht halpa saattaa kuntoon. Runko kuulemma noista aina vääntyy kuitenkin, eli purkamaan joutuu, mutta talvellahan on tuommoseen aikaa. New Orleansin seudulla myytäviä ehjän näköisiä ja epäilyttävän halpoja vehkeitä kannattaa kuulemma varoa...(FJ20 @ Maalis. 29 2009,11:25) kirjoitti
![]()
![]()
Joko löydän tien tai teen sen...
-Hannibal-
H-D Road King Custom 2004
Olisiko niissä New Orleansin mopoissa tulpat kastuneet?(SenioRR @ Maalis. 29 2009,17:31) kirjoitti
![]()
"Pidämme kaikki moottoripyöristä jossain määrin"
Bob Dylan, No Direction Home
BMW K100 RS
Ducati 900 GTS -79(muumioitu)
Zündapp KS 125 -74 (muumioitu)
Zündapp Bella 200 -58
Joo, mutta ei välttämättä riitä, että kuivaa tulpat...(okie @ Maalis. 29 2009,19:04) kirjoitti
![]()
Joko löydän tien tai teen sen...
-Hannibal-
H-D Road King Custom 2004
SenioRR, tiedätkö jo, tuliko jenkkipulkkien (autojen) yksittäistuontiin mitään helpotutuksia noihin älyttömiin tuulilasinvaihto yms AKE:n vaateisiin?(SenioRR @ Maalis. 29 2009,17:26) kirjoitti
.
No tuohan vaikuttaisi helkkarin hyvältä palvelulta. Ajoneuvon voi varata, selvittää tarvittavat tiedot ja tarkastaa etukäteen löytyykö COC tokaria?(SenioRR @ Maalis. 29 2009,17:26) kirjoitti
Itse väänsin USA:n tuontivehkeen ja vaatimuksenmukaisuustodistuksen parissa tovin tehtaan/maahantuojan kanssa ennen kuin suostuivat toteamaan, jotta samalta linjalta on värkki syntynyt kuin muutkin - vaikkakin eri valmistenumerolla sekä hyväksymismerkinnöillä.
X-määrä erilaisia Vee configuraatioita
Diligentia, Vis, Celeritas!
Tuossa linkki AKE:m määräyksiin:
Muualle kuin Euroopan markkina-alueelle valmistettu ajoneuvo
Kandee sitten oikeasti varmistaa että saa sen vastaavuus paperin jos on tuomassa 17.6.2003 uudempaa.
Arvaan että esim V-Strommin jenkkimalliin ei em kuponkia hevin tule koska USA-mallista puuttuu mm lambda-anturi (--> ECU 100% varmasti eri yms).
Asia on tietysti eri jos moottorinohjauksissa ei ole eroa.
Hessu; Suzuki DL1000 + Sherco SE250 Factory + Husqvarna TE250
Lasinvaihtoihin tulee, mutta muuten asia on vieläkin jumissa Brysselissä. Horst vastustaa...(vma @ Huhti. 01 2009,08:34) kirjoitti
High Stuck Are Wit To
Enpä olis tuohon osannut vastataan, mutta mcmieheltä tuli tietoa.(mcmies @ Huhti. 01 2009,16:47) kirjoitti
Oman tuontiautoni kanssa väänsin tuon TUV-Nordin virkailijan kanssa jonkin verran. Autohan on US-Ford Probe vm. 1995 ja Ruotsista toin tänne. Virkailija alkoi selittämään, että auto on amerikan markkinoille tarkoitettu. Ja minä väänsin takaisin että kuinka voi olla, kun autossa on mm. e-merkityt valaisimet, lasit, turvavyöt, lamppujen korkeuden pikasäätö, integroitu takasumuvalo jne. Ja sitä paitti edellinen omistaja oli auton ostanut ruotsalaiselta maahantuojalta uutena(myyntisopimuksesta löytyy kopio). En antanut periksi ja säästin valittamiseni ansiosta väh. 300euroa, kun en tarvinnut vastaavuustodistusta, vaan vaatimuksenmukaisuustodistus riitti. Halvassa autossa ja köyhälle tuo 300 on iso raha...
Joko löydän tien tai teen sen...
-Hannibal-
H-D Road King Custom 2004
Kiitos lisätiedosta. Eli menisikö homma niin että esim uudenkopan Musse menisi kilpiin ilman lasijumppaa?(mcmies @ Huhti. 01 2009,16:47) kirjoitti
Mitä asioita Mrs Horst vastustaa ja miksi?
.
Entäpä tuollaisen rakennetun harrikan tai muun customin tuonti jenkeistä. Onko aivan mahdoton yhtälö alottelijalle?
varaudu massiivisiin ongelmiin katsastuksen kanssa...(Failer @ Kesä. 04 2010,12:44) kirjoitti
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
Kysy tuolta(Failer @ Kesä. 04 2010,12:44) kirjoitti
Voipi olla parempi paikka kysellä.
"On vain kaksi ääretöntä asiaa: universumi ja ihmisten typeryys. Ja ensin mainitusta en ole aivan varma." Albert Einstein
Tuli viime syksynä ajettua Jenkeissä DL650K9:llä, melko samanlaisella kuin omistan Suomessa, joka on niinikään 2009-malli. Päällisin puolin voisi sanoa, että ihan samannäköiset kamppeet, mutta mm. runkonumerot on USA- ja europeleissä täysin erilaiset. Se oli Kalifornian tyyppihyväksynnän mukainen laite, en usko että siinä on mitään Euro-3 paperia (miksi olisi, ei sitä ole tarkoitettu Euroopassa myytäväksi) ja esim. tuollaisen saaminen meillä kilpiin voisi olla kyllä aikamoinen operaatio. Paitsi tietysti muuttoajoneuvona.(Hsippe @ Huhti. 01 2009,10:19) kirjoitti
Ostohuumassa joiltakin on päässyt unohtumaan se, että kyseessähän on ensisijaisesti paperisota, jolloin sillä ei ole merkitystä, minkälainen määrä päästöjä sieltä putken päästä oikeasti tulee, vaan minkä tyypityksen mukainen laite on kyseessä, ja hyväksytäänkö sellainen tyypitys meillä Suomessa suoraan tai saatavilla olevan todistuksen avulla. Tavallaan älytöntä kyllä, mutta niin se vain on, eikä siihen ei auta mitkään mutinat.
Juuri tuo puoli asioista tulee olla etukäteen 100% selvillä, ennen kuin pistää nimeään mihinkään papereihin, muuten saattaa Suomen päässä tulla ikävä ylläri, kun saa huomata hankkineensa ns.´mökkipyörän´.
Ja taas sen todistaminen mittauttamalla, että laite tosiasiassa täyttää euro-3 normit, on ainakin yksittäisajoneuvon tuonnin kannalta aivan liian kallista.
Euron alamäki dollariin nähden on ollut raju, viime syksynä euro oli lähelle 1,50 ja nyt se hipoo 1,20:ä... vaikuttanee myös siihen tuonnin kannattamiseen suuresti.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Pekka puhuu asiaa. Halvat taala- ja punta-ajat ovat ohi. Huomenna
pitäisi hypätä laivaan ja kurvailla jatkossa Sveitsiin. Olipa pari vuotta sitten suhteellisen edullista, eipä ole enää.
MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT