Tulokset 1:stä 17:een 17:sta
    Tuli pestyä tuo ensimmäinen oma pyörä. Customihan se, joten kromiosiakin löytyy.

Mutta mites kromiosien vahaus. Voiko niitä ylipäätänsä vahata?

Entäpä pakoputkien kromipinta ja kromatut lämpökilvet. Voiko niitä vahata, vai käryääkö vaha kohta rumaksi?

Mites moottorin kyljet? Pelkkä pesu? Millä voisi ehkäistä ajan tuoman hapettuman. Tällä hetkellä ei ole hapettumia, mutta en niitä myöskään haluaisi.

Vinkkejä ja kokemuksia kaivataan.
    Kawasaki Vulcan 88 (vn1500) 1989
    tuumaustauko.blogspot.com blogi asiaa CX500/GL1100 Hondista sekä Kawasaki Vulcan 750cc ja 1500cc pyöristä.
    Tuota olen menestyksekkäästi käyttänyt, niin pakoputkissa, vanteissa kuin koneen kyljissäkin:

http://www.storm-motor.fi/mp-tarv....h-750ml

-Harri-

No licence team 8.9.2010 - 16.12.2010
    XX
    Lainaa (Harri M. @ Kesä. 29 2010,13:37) kirjoitti
    Tuota olen menestyksekkäästi käyttänyt, niin pakoputkissa, vanteissa kuin koneen kyljissäkin:

http://www.storm-motor.fi/mp-tarv....h-750ml

-Harri-
    Itseasiassa juuri tuota itsekin käytin, mutta mietin vaan että pitääkö päälle laittaa vielä joku vaha tuon autosolin putsauksen jälkeen.
    tuumaustauko.blogspot.com blogi asiaa CX500/GL1100 Hondista sekä Kawasaki Vulcan 750cc ja 1500cc pyöristä.
    No itse olen joskus laittanut vanteisiin ja koneenkylkiin, putkiin en. No nykyistä konetta ei liiemmälti tartte kiillotella, paitsi talvella kun on katteet poissa.

Mutta vanteisiin ainakin olen ihan normiautovahoja käyttänyt ja Autosolia muutaman kerran kaudessa, että saa kunnon kiillon aikaiseksi.

-Harri-
    No licence team 8.9.2010 - 16.12.2010
    XX
    mä olen käyttänyt kromille pelkästään Autosolia viimeiset reilu 6v, ja hyvin vielä kiiltää...
    Maalipinnoille olen käyttänyt sitten Autoglymiä...
    Voin siis suositella näitä.
    <p>BRG/Cream T-Bird 2003</p>
    Mulla ainakaan ei ole ollut mitään ongelmia, kun olen vahannut pakoputkia AutoGlymin punaisella vahalla. Puhdistukseen 0000 teräsvilla. Kromiin voi käyttää myös 000 villaa, mutta sillä ei passaa puunata lasia.
    Punainen Autoglym on cleaneri. Se ei jätä mitään vahaa siihen putken pintaan.
    Pectusfortuna tarkoitti varmaan tätä..., sopii puhdistavana er. vanhemmille maalipinnoille.
    Itse olen käyttänyt tätä...
    <p>BRG/Cream T-Bird 2003</p>
    Järjestyshän on nimenomaan: ensin punainen ja sitten kulta. Tuon punaisen antama suoja ei ole häävi. Sen jälkeen on hyvä vielä laittaa kultaisesta purkista itse vaha.
    Eli jengi siis tosiaan vahaa noita putkien kromipintoja? ööö....
    Palataas tähän vielä sen verran, että laitatteko jotain suoja-ainetta, öljyä tms... kromipinnoille talvisäilytyksen ajaksi estämään hapettumia?
    Minulla pisti talvisäilytyskeskustelusta silmään eräs kommentti, jossa kerrottiin että suihkuttelee KOKO pyörän silikonilla talvisäilytyksen ajaksi.

Jos tuon puhtaalle pinnalle tekisi, kuulostaisi tavan järkevältä. Mutta tuleeko kellään mieleen mitään haittapuolia, poislukien että koko pyörä on v-tun liukas keväällä (tippuu satulasta)
    Lainaa (Taajuus @ Elo. 23 2010,08:46) kirjoitti
    Minulla pisti talvisäilytyskeskustelusta silmään eräs kommentti, jossa kerrottiin että suihkuttelee KOKO pyörän silikonilla talvisäilytyksen ajaksi.

Jos tuon puhtaalle pinnalle tekisi, kuulostaisi tavan järkevältä. Mutta tuleeko kellään mieleen mitään haittapuolia, poislukien että koko pyörä on v-tun liukas keväällä (tippuu satulasta)
    Haha... luin juuri tuon ihan saman kohdan. En kyllä koko pyörää ruiskisi silikoonilla. Ei hitto. Mutta koneen kyljet ja kromit olisi mukava suojata oikein etteivät ryhdy hapettumaan. Kustomissa ne kun kuuluu aika olennaisena osana tuohon ulkonäköön ja kun ne vielä ovat huippukunnossa, niin tahtoisi ne myös sellaisena pitää.

Tai muuten täytyy tehdä rotta-mallinen kustomi. Maalata mattamustaksi, karsia kaikki tilpehööri ja kromi pois ja kietoa putkien ympärille mustaa lämpökangasta (vai mitä se on). No juu ei... Tahtoo pitää pyörän loistossaan.

En oo kyllä koskaan mitenkään muuten hoitanut kromilamppuja kuin pesemällä ja vielä kiiltää... Sit kun ei kiillä niin puolikiiltävää mustaa pintaan
    K750 -61
    Jos suojaukseen jotain niin ohut öljykerros riittää .Niinhän ne tehtaallakin tekee että jkin rasva on pinnassa . en siliconia laittais.
    nappe
  17.  
    Castrolin bike polish on aivan huippu. Puhdistaa ja vahaa. Viime viikolla kävin koko pyörän läpi tällä tökötillä, muovi osista vanteisiin.
    Tällä vahasin myös hiilikuitu sliparin ja kromiputken ja hyvää jälkeä tuli.

Suzuki dr-z 400 sm bigbore
    KTM r.i.p
    MasterStreetRiders