Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
  1. #1
    Käykö jonkun muun pyörän (isompi)tankki otsikon mukaiseen pyörään. Onko kokemuksia/tietoa?

    Vai miten olette pidentäneet tankkausväliä.
    - Kawasaki F6 125
    - Honda cb 125
    - Honda vt 600
    - Honda vtx 1800r
  2. #2
    Muistelin aiheesta olevan tällä foorumilla juttua, mutta empä haulla ainakaan löytänyt, voi olla että olikin jollain muulla foorumilla.
    Eipä taida kuitenkaan muuta keinoa olla kuin kovaraha jolla teettää jollei itsellä pelti taivu käsissä...

    Tosi on että tankkaus väli on lyhyt, itse vaan nollaan aina tripin joka tankkauksen jälkeen, jolloin tiedän että 160-170km:n tietämillä menee varatankille jolloin tankkaus pisteen on syytä olla jo lähellä. Vaatii aina hieman suunnittelua reitin valinnan suhteen. *
    Joku jossain mainitsi muutaman litran varakanisterin sivulaukussa, itselle ei sovi kun ajelen vaan reppu satulaan sidottuna.
    Lattia on liukas, eikä kukaan kerro.

    Honda Shadow VT600C -93 ( ex )
    Honda Shadow VT750C -05 ( ex )
    Honda Vtx 1300s -06 ( ex )
    Suzuki Intruder C1500T -14
  3. #3
    Kokeilin haulla kanssa samoin tuloksin...
    Toi tankkausväli on kyllä kiusallisen pieni. Käytännössä tankkausväli on 100 - 130 km. Silloin eteentullut mittari on pakko hyväksyä.
    Taannoin oli keskustelu siitä, montako kertaa voi pankkikortilla (debit puoli) tankata vuorokauden aikana. Joku epäili 4 kertaa muistaakseni ja sitten "lukittuu" kortti. En ole varma onko jokin rajoitus olemassa, mutta viime kesänä erään pitkän reissun aikana kävi ettei kortti antanutkaan bensaa. Luotolla kylla. Ja kyllä siellä tilillä vielä ainakin jonkun verran rahaa oli. Aiheeseen tämä liittyy niin, että karviolle tullessani oli tripissä 102 km. ja sitten jouduin luotolla ostamaan hiukan alle 4 litraa polttoainetta. Pääasia on että sai, mutta ...
    Mukavahan on pysähdellä mutta jos parikinsataa tankilla pääsisi pelkäämättä työntöhommia olisi hyvä.
    - Kawasaki F6 125
    - Honda cb 125
    - Honda vt 600
    - Honda vtx 1800r
  4. #4
    Puhutaanko me nyt samasta pyörästä '
    mun 600:lla shadowlla pääsee 200km ja kerran ajoin jopa 220km ennenkuin meni varatankille, ihan kokeilumielessä. Ajanko mä vaan niin rauhalliesti? Pyörä on -94.
    Elämä on helpompaa kun osaa nauraa itselleen
  5. #5
    Mulla oli 600 Shadow,(2001, 5v ja 1 kaasutin, vanhemmissahan on ollut 4v ja kaksi kaasaria) jolla ajelin suunnilleen 37 000km, ja järjestään aina tankkasin n. 200km välein, jolloin ei vielä varatankille tarvinnut kääntää, ja tankkiin mahtui noin pikkuisen yli 8l bensaa. Jos samanlaisesta pyörästä on kyse, niin mahtaako olla ihan ehjä tai säädöissään? Edes kaksi päällä tavaroineen ei saanut kuin vähän yli 5l sadalle, koko tuon pyörän historiassa 2+tavarat ja kiiresiirtymää moottoritiellä ennätyskulutus kuuden litran luokkaa sataselle, joten sellaisessa käytössä tietysti kuluukin.



    Kimmo, ER-12
  6. #6
    Jeps, ite muistelen että tankin koko suureni 1-1,5 litraa juurikin tuossa -94 taitteessa. Tupla kaasari jäi pois vissiinkin -98.

    Itsellä -92 joka siis pienemmällä tankilla ja tupla kaasarilla. Viime kesänä vasta laitoin omani joka on/oli kuristettu saksan versus.

    Viime kesänä ajelin about 180km ennen varatankille siirtymistä. Tänä keväänä kurit poistettu ja kaasari säädetty, varatankille ei ole mennyt kertaakaan, kun on tullut orjallisesti kurvattua huoltsikalle tuon "maagisen" 180km:n rajapyykin lähestyessä. Oletuksena ollut kuitenkin ajatus ettei kulutus vähene kurien poistuttua..

    Keväällä törmäsin tyyppiin joka ajeli -89 vuotisella ja sanoi 160km:n tietämillä menevän varatankille. *

    Niin joo ja kun meni varatankille sain oikeen kovasti liruttamalla mahtumaan melkeen 7 litraa...
    Lattia on liukas, eikä kukaan kerro.

    Honda Shadow VT600C -93 ( ex )
    Honda Shadow VT750C -05 ( ex )
    Honda Vtx 1300s -06 ( ex )
    Suzuki Intruder C1500T -14
  7. #7
    Bikez.com kertoo -94 ja uudemmassa tankki 11l ja vanhemmassa 9l.
    Usein ei minun ole tarvinnut varatankille mennä - ehkä juuri tuosta "varovaisuudesta" johtuen. Pitää ottaa varakannu mukaan ja rohkaistua kokeilemaan.
    Ja ihan mutulla heitellen: Jos kulutus 4,5/100km ja tankki 9l niin 200km yritykset ilman tuota varakannua päättyvät satavarmasti taluttamiseen tankille asti.

    Ja vielä edittinä semmoinen, että vanhemmassa on käytössä 7 litraa ennen kuin varatankille mennään. Yli 200km ennen varatankkia menee joko pisaralla pisimmälle- tai paskanjauhantaosastolle.
    Miten lie?



    - Kawasaki F6 125
    - Honda cb 125
    - Honda vt 600
    - Honda vtx 1800r
  8. #8
    No sehän selittää ainakin osalle pyöriä asian, että tankin koko on alunperin ollut noin pieni. Jos mulla sitten on 11 litranen tankki, niin ajaahan parilla litralla jo kummasti pidemmälle
    Elämä on helpompaa kun osaa nauraa itselleen
  9. #9
    Vanha siis vie enemmän, 5-vaihteisen yhden kaasuttimen mallin keskikulutus on ollut 4l/100km. Ja tosiaankin kolminumeroisten mutkateiden leppoisat kurvailut suurinpiirtein rajoitusten puitteissa ajellen pari desiä allekin neljän, enemmän kaupunkia tai kuormaa päällä pari desiä yli. 200km/8l tankkaus ihan normaali rutiini, harvoin varatankille mennessä mahtui ehkä se 8,5l tankkiin, joten kuivaksi ajaen olisi päässyt ainakin 250km päähän. Eikös muuten uudemman mallin tankki olisi ainakin pieni apu, puolisentoista litraa enemmän ennen hanan hapuilua. Ei paljon, mutta kuitenkin.
    Kimmo, ER-12
  10.  
  11. #10
    Lainaa (ER-12 @ Kesä. 27 2010,19:56) kirjoitti
    Eikös muuten uudemman mallin tankki olisi ainakin pieni apu, puolisentoista litraa enemmän ennen hanan hapuilua. Ei paljon, mutta kuitenkin.
    Totta tuo. Siis "kasvua" tulisi kaksikin litraa. Itse asiassa ihan merkittävä parannus sekin. Juuri tuolla 4,5l/100km tulisi 200km. hananräpellysväliksi ja vielä olisi nelisenkymmentä kilometriä kunnes bensa loppuu kokonaan.
    Pitää laittaa hakuun tuo uudempi tankki.
    Miten tuo varatankki mahtaa toimia? Lieneekö hanassa korkea ja matala putki tankkiin vai miten?
    - Kawasaki F6 125
    - Honda cb 125
    - Honda vt 600
    - Honda vtx 1800r