Tulokset 1:stä 6:een 6:sta
    Näin niinkun _toistaiseksi_ onnellisena ensimmäisen pyörän omistajan akyselisin hiukan, että onko porukalla suosituksia öljymerkistä/mallista? Täytyy vielä vanhalta omistajalta koittaa udella mitähän tuo on syönyt, kun desi-pari on vajetta. Ilmeisesti mahdollisuuksian mukaan samaa ainetta pitäs laittaa täytteeksi, vai?

Ja kertokaahan vielä, että mitä vikoja tulee erityisesti tarkkailla ja ennaltaehkäistä? Tarkoitus on mennä aikalailla huolto-ohjelman mukaan, mutta perushuollot yritän tehdä itse, jotta oppisikin pyörästä jotain. Kokeneemman kaverin kanssa pyörä on katsottu melko tarkasti läpi eikä mitään hälyttävää ole huomattua. Ketjut/rattaat kestänee vielä tämän ja ensi kauden, takanakki vaihdetaan varmaan kauden lopussa kilometreistä riippuen. Kytkin tuntuu ottavan hyvin ja säädön jälkeen jopa paremmin ja laatikko pelaa jämäkästi. Jarrulevyt on vielä todella hyvät ja paloissakin on pintaa 1-2 kaudeksi.
    -AL
    Turkulainen kiintiöpaha ouzi:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Dec 2007
    Turku
    MotOrg ry jäsen
    Muinoin kun mulla tollanen oli niin ei siinä mitään tarvi tarkkailla. Muutoinkin olen ymmärtänyt että näihin ei vikoja oikein tule kunhan huoltaa ohjelman mukaan ja pitää öljyä koneessa. Mulla toimi öljyinä aina delvakista motuliin kaikki melko yhtälailla. Sen enempää mainostamatta mutta jollain perusmotulilla menisin, itse menin delvacilla vimoset 2 vuotta. Kone kestää sen 120tkm, ja sitten voi olla tarve imunokan uusimiseen, mulla ei ollut aikanaan....
    Suzuki TL1000S 1999 Kadulle
    GSXR600 -08 Radalle
    Suzuki DR650 -99 Kaikkialle
    OK. Näin mäkin käsitin, kun tuota ostin eli vanhaa ja varmaksi todettua tekniikkaa. Kohtuullisen hintainen huoltaa ja pikkuhoullot on katteiden irrotuksen jälkeen tehtävissä melkeinpä parkkipaikalla.

Parikin kaveria kuitenkin suositteli laittamaan täytteeksi prikulleen samaa ainetta kuin siellä sisällä on. Käsittääkseni ei kuitenkaan pitäis olla väliä kunhan viskositeetti ja API on sama. Vulvalinen ja Shellin MP-öljyt on kaveripiirissä suosittuja, onko näistä kellään mitään huonoa sanottavaa?
    -AL
    joo perus varma pyörähän tuo on, venttiilivälykset kun muistaa välillä tarkistaa / säätää ja öljyt vaihtaa niin siitä riittää iloa pitkäsksi aikaa, öljyistä ollaan varmaan niin montaa mieltä kuin on vaihtajaakin, mutta mulla itsellä on toiminut vaihteet hyvin kun öljyinä ollut motul 5100 15w-50 tai castrollin GPS 15w-50
    2x vag, lynksi ja kittycat..... ja 750 äfffä
    Auton vaihdon jälkeen suositellaan öljynvaihtoa aina, miksei siis motukankin? ei se öljy niin paljon maksa! Vaihda suodatin samalla, varmuuden vuoksi! Vanhoilla öljyillä lienee kilsoja takana jos vajetta on? Syksyllä hurjien kesäkilsojen jälkeen vaihdat uudestaan ensikesää varten. Sytytystulpat kauden jälkeen tarkistaa ja tarvittaessa vaihtaa, ja kaikki suodattimet, niin käyttövarmuus paranee... Ja onnea uudelle pyörälle, ja kuskille. Paljon turvallisia kilometrejä!
    virkamies
  6.  
    Itsellä nyt neljättä kesää 2000 GSX-750F alla ja ihan hyvä peruspyörä. Suurimman osan huolloista ym. tekee itse, haynesin kirjasta on apua monessa kohtaa niin ei mene aikaa pohtimiseen.

Öljyt kun muistaa vaihtaa ja venttiilien välykset tarkistaa aika-ajoin niin ei pyörä vaadi kuin kovaa ajoa. Itsellä venttiilien välykset pysyneet 12 tkm kutakuinkin muuttumattomina. Ainoa ongelma ilmeni viime talvena kun polttoainehana alkoi vuotamaan. Hanan ym. varaosat saa UK:sta edukkaasti (osat tuli 2 viikossa kotiovelle).

Nyt tosin haussa isompi matkasportti... Toisin sanoen kiinnostuneet voi ottaa yhteyttä. *
    - Suzuki GSX-750F vm. 2000, 2007-2010
    - Honda Blackbird vm. 2000, 2010-2013
    - Kawasaki Z750 vm. 2008, 2013-2014
    - Kawasaki ZZR1400, vm. 2008, 2014-2015
    - Suxuki GSX1300R, vm. 2008, 2015-