saatiin naapurilta gsx-f pojalle lainaan reissulle eurooppaan ja olis mukava saada osviittaa![]()
Tuo mun 750 matkavasikka hörppii päälle 6 (toivottavasti ryyppy jumittaa tjsp.), joten täydestä reserviin kurvailee noin 240km. Aber auf der deutschen autobahn saattaa olla toiset kujeet, jos sinne eksyy.
Autotallimotoristi
Omalla vanhan mallisella (-89) pystyy sen 300km:n siivun vetämään suomen matkanopeuksilla, mutta sen jälkeen ei ole enää paljoa jälellä. Varatankille siinä 250-260km:n kohdalla.
Neljässä pyörässä ja neljässä tahdissa on molemmissa kaksi liikaa!
Sussu 750F -89
Matkalla -99 kulkee semmosen 260 km ennen kuin menee varatankille. Eli semmoset 300 menee varatankki mukaan luettuna.
Varatankille noin 250 km kohdalla. Jotain 300 kilometriä menisi tankilla. Yleensä tulee tankattua aika pian varatankille menon jälkeen.
- Engine MC -
justiin käytiin reissus 250km sivu. ressulle meni 299,8 ja mittaris oli 329 ku tankkasin. mopo gsx750f -05
Mulla menee aikalähelle 300 km työmatka-ajossa (vajaa 50 km pihasta pihaan) ennen kuin menee varatankille, ja samaa juontia oli kevään kalaretkelläkin, 1150 km keskikulutus 4,8 l/100. mopo vm. 02
Varatankille noin 300km paikkeilla ja piripinnasta kuiviin 400km. Vm. -05. Kulutus on ollut noin 5 l/100km ajotavasta riippumatta.
Karvan alle 300 km menee yleensä ennenku pitää varatankille kääntää, eli kai sillä melkeen 400 km ajaa tankillisella.
Samat kokemukset kuin muilla, eli Suomen nopeuksilla pääsee noin 270 - 300 km ja sitten varatankille.
Varatankki on muuten loistava asia, jota monissa uudemmissa pyörissä ei enää ole. Voi huoletta ajaa tuon 300 km siivun ja sitten varatankille käännön jälkeen on ainakin 50-70 km aikaa etsiä huoltoasemaa.
Minulla oli -01 kulutus oli 5.4 litraa eli n. 300 km pääsi tankilla....
TOMTOM
Suottaapa ollakkii tai suottaapa olla olemattakii...
Honda cbr XX 1100 Blackbird -97
Suzuki gsx750 f -03
[url="http://www.bikepics.com/members/tjaaskelainen/96cbr1100/"]http://www.bikepics.com/members/tjaaskelainen/96cbr1100/[/url]
En pääse millään yli 300km omalla 2005 mallisella, varatankille napsahtaa siinä 230-250 välissä.
Suomessa varatankille siinä 240-250 paikkeilla, joskus jopa 260 päässyt ennen varatankkia. Saksassa sitten onkin eri kujeet; kun vähän koittaa kykyjä ja yrittää pysyä niiden pikku-bemareiden perässä niin 200 km alkaa olla jo kova sana. Siellä pitää motarilla muistaa myös semmonen pikku juttu että huoltsikoita ei olekaan ihan jok kohdassa vaan noin 30-50 km välein. Maksullisilla motareilla (Ranska, Italia, Espanja) huoltsikoita tuntuu olevan vielä harvemmassa eli ei kannata vetää ihan viime tippaan - motarille jo jää niin sakot tulee joka tapauksessa vaikka bensa olisi loppu.
Itse olen Saksassa käynyt motarilla tankilla aina 180-220 km paikkeilla, kaiken varalta. Oman mopon kulutus tuntuu tuplaatuvan 150 km/h jälkeen, 140 km/h matkavauhtina oli vielä pienikulutuksinen.
Edit: kirijotusvihreitä
Notta ei mopolla moottoritielle - lakikin sen jo kieltää!
IBA Finland - Pariisi2006 - Alppireissu 2007 - Euroturnee 2008
Suzuki GSX-750F
viimeisin tankkaus 260km ei tarvinu vääntää varatankille
suzuki gsx 750f -93 = myyty
Tuli hankittua gsx 750 f 2003 pitihän sitä het laskea bensan kulutus...en tiedä laskinko väärin.... tulin justiinsa eukon kanssa ajelemasta 3 laukkua mukana. Tankki täyteen ja ajon jälkeen tankkaamaan. Bensaa oli menny 275km matkalla 13.66L ( 13,66/ 275 x 100 = 4,967). Bensa mittarista vielä sen verran, kun siinä on se punainen alue, niin tarkoittaako se vain sen ON asennon Bensa kapasiteettia vai onko siinä mukana myös varatankki?
Toi mittarin punainen alue on vähän häälyvä käsite. Itellä menee aina alle punasen rajan ennenkuin tarvii kääntää varatankille. Eiköhän se näytä aika tyhjää, kun varatankille täytyy kääntää. Ite ajan aina tripin mukaan, eli kun tripissä on 300 +- 10km, täytyy tankata/kääntää varatankille. Tällöin tankkiin mahtuu n.15 litraa -> 5l sadalla. Laukut ei kovin paljoa vaikuta, tosin mulla vain sivulaukut. Ja pyörä -04.
Omalla -99 äffällä pääsee sen 280km ja sit pitää kääntää varatankille.
Harrastus on väärä jos jää rahaa vaatteisiin ja ruokaan.
n. 5.3l/100km laskeskelin tuossa lauantaina kun tambereelta uuden perheenjäsenen kotio ajelin... vm.-96 ja katteet riisuttu ja laitettu isompaa suutin satsia, virtaavampaa ilmanputsaria ym., ym....![]()
suzuki pv -89 ex,yamaha dt 125 -88 ex,suzuki gsf 600 -99 ex
suzuki gsx750f(taistelija) -96 ex,aprillipila sl 1000 falco -00 ex,h-d spåra 1200s -99
Meidän 750F:ssä (-99) menee mittarin luenta suurin piirtein seuraavasti:
Kun menee punarajalla on puolet jäljellä eli 10 litraa (ajoa takana bauttiarallaa 200 kilsaa tankkauksesta).
Kun menee varatankille on 5 litraa jäljellä.
Ennen varatankille joutumista pääsee aiempien viestien kilsoille (hajonta riippuu varmaan mopojen säädöistä ja ajotavoista)
Nyrkkisääntönä voisi sanoa, että kun tankkaa noin 200 kilsan välein, niin ei ainakaan jää tielle.![]()
Pappatuna tallissa.
ex-GSX-F '99, ex-GSX1300R '03, Tunturi Start '70, Dyna Street Bob '08
Omalla vm 2000 olevalla 750F:llä pääsee n. 280-300 km tankillisella... Kerran ajanut 330 km yhdellä tankkauksella ja viimeisillä metreillä joutui potkaisemaan vähän vauhtia jalalla että pääsi mittarille.![]()
- Suzuki GSX-750F vm. 2000, 2007-2010
- Honda Blackbird vm. 2000, 2010-2013
- Kawasaki Z750 vm. 2008, 2013-2014
- Kawasaki ZZR1400, vm. 2008, 2014-2015
- Suxuki GSX1300R, vm. 2008, 2015-