Tulokset 1:stä 8:een 8:sta
  1. #1
    Elikkäs startatessa mopo ei suostu lähtemään käyntiin. Akku on uusittu kauden alussa ja se on mittauksilla todettu toimivaksi ja käydettä pyörä lataa normaalisti. Startatessa mitatessa akun jännite ns. romahtaa 2-5v tasolle. Viime talvena pyörässä oli vastaavanlainen vika jolloin starttireleen vaihtamalla ongelma katosi. Nyt rele kyllä vetää mutta ei jaksa pyöräyttää käyntiin asti. Startatessa siis tuntuu että joku haukkaa tajuttomasti virtaa johonkin ja ei jaksa täten pöräyttää pyörää käyntiin.

    Onko muilla ollut vastaavia ongelmia, voiko toi starttirele olla taas vaan rikki, tuntuu sinänsä oudolta että olisi taas hajonnut kun ei ole kuin 3kk vanha. Mieleen tulee ns. tyyppivika?

    Viisaammat kertokoon!
  2. #2
    1.akku sökö taas,itsellä kevään eka akku kesti n.kuukauden
    2.startti kaputt,oikosullussa/vie hetkessä kaiken virran
    3.se rele taas
    veikkaan akkua....
  3. #3
    Jäi mainitsematta että olen toisellakin akulla kokeillut ja sama lopputulos. Jos jollakin olisi heittää sähkökaaviota mistä löytyy startin kuvat tai joku näppärä konsti kuinka sen sais mittailtua niin olisin kiitollinen. Alkuun kun yrittää starttailla niin se kyllä pyöräyttää muutaman kerran ja sitte hyytyy, noh en tiijä. Tutkitaan.
  4. #4
    myy se mopo ja osta honda eivaa omas ei kyl mtn tollasta...kerra jätti tien päälle ku akku simahti mut ostin uuden ja toimi ku lapsen mieli
    drive fast, race hard or die yound...it´s your choice
  5. #5
    mulla oli kanssa toinen akku ja sekin sökö.vaikea oli uskoa että akunvaihdolla pyörä korjaantui,vahdoin vielä uuden akun kun se helpoin ja halvin aloitus ,mutta jos oot 100 VARMA että sulla akku toimii niin startti irti ja viet sen jonnekin tutkittavaksi,jotain osviittaa antaa sekin miten herkästi startti pyörii irrallaan.Voihan siinä startissa oikosulku olla mutta en kyllä herkästi siihen usko.
    Ja se rele kannattaa selvittää jos siinä ennenkin vikaa ollut.
  6. #6
    Toinen akku jolla testattiin oli kaverin pyörästä joten se kyllä toimi. Joten periaatteessa se pitäisi olla pois suljettu. Releessä kun oli vikaa niin jännite putosi muistaakseni n. 7v ja pysyi tasaisesti siinä toisinkuin nyt romahtaa käytännössä täysin. Soittelin tuossa JS-technicsin Jarille ja hän veikkaili starttia. Jatketaan tutkiskelua.
  7. #7
    varsinainen vesihiihtäjä pekko5:n avatar
    Liittyi Sep 2004
    Suur-Hollola
    MotOrg ry jäsen
    omassa rytkösessä olen huomannut sellaiset että jos jännite putoaa alle 10v niin ECU resetoi eikä peli lähde käyntiin vaikka startti jauhaa kuinka hienosti.
    2016 > Triumph 675 team member
    2004 > YZF600R (tallin perällä - pitkä huolto menossa..)
    (.. DKW-RT175VS im holz schublade)
    .. historiaa.. [2013 - 2022] S1000RR (2010) < [2006 - 2012] R1-2004 (RN12)
    .. 28.2.2025 : jäsenyyttä takana 20 vuotta ja 5 kk ..
  8.  
  9. #8
    Lainaa (Fella @ Kesä. 27 2010,20:24) kirjoitti
    Elikkäs startatessa mopo ei suostu lähtemään käyntiin. Akku on uusittu kauden alussa ja se on mittauksilla todettu toimivaksi ja käydettä pyörä lataa normaalisti. Startatessa mitatessa akun jännite ns. romahtaa 2-5v tasolle. Viime talvena pyörässä oli vastaavanlainen vika jolloin starttireleen vaihtamalla ongelma katosi. Nyt rele kyllä vetää mutta ei jaksa pyöräyttää käyntiin asti. Startatessa siis tuntuu että joku haukkaa tajuttomasti virtaa johonkin ja ei jaksa täten pöräyttää pyörää käyntiin.

    Onko muilla ollut vastaavia ongelmia, voiko toi starttirele olla taas vaan rikki, tuntuu sinänsä oudolta että olisi taas hajonnut kun ei ole kuin 3kk vanha. Mieleen tulee ns. tyyppivika?

    Viisaammat kertokoon!
    Minulla on kans kyllä iha samanmoista ongelmaa käynnistyksen kanssa. Tuossa oli pari viikkoa pihassa ilman että ajelin, niin nyt se tekee aina sitä että startti pyörittää mutta ei meinaa mitenkää käynnistyä.

    Itsekin uusin akun tuossa ajokauden alussa ja tähän asti hienosti pelannut. Jos sen haluaa saada käyntiin on käännettävä hieman kahvasta niin sitten se ehkä jaksaa hyrähtää käyntiin.

    Vähän olen kyllä sitä akkua epäillyt että voisiko olla taas sökönä. En sitten tiedä auttaisko kun ostaisi ctekin laturin ja yrittäs sillä virkistää akun uudelleen henkiin jos se nyt rikki on... Pyöränä on siis 06vm R1 jolla ajettu vain 3tkm.
    Excuse me while i kill myself...