Onko kenelläkään kokemusta pyörän ostosta Puolasta? Kuljetusliikkeistä joilla saisi pyörän Suomeen tai muuhun Keski-Euroopan maahan josta ajaisin Suomeen?![]()
Itse unohtaisin koko homman.
Suzuki dr-z 400 sm bigbore
KTM r.i.p
MasterStreetRiders
ongelmien kerjäämistä hakea sieltä...(Hurtti @ Heinä. 02 2010,21:35) kirjoitti
![]()
Honda Valkyrie SuperCharged
Kertokaapa joku valaiseva esimerkki epäonnistuneista ostoksista,muutakuin että ne on Puolalaisia yms.
Hei, jos ostat mopon Puolasta ja haluat että se siirrettäisiin esim. Sakasaan, josta ajaisit sen Suomeen. Miksi näin ??(Hurtti @ Kesä. 27 2010,02:29) kirjoitti
Miksi ihmeessä pyörä pitäisi siirtää "keski-euroopan maahan", josta ajaisit sen Suomeen? Voihan sen ajaa Puolasta kotiin samoilla kustannuksilla *
![]()
"Edes Jeesus ei ollut kaikkien mielestä sympaattinen, joten miten minäkään voisin olla" - Jose Mourinho.
Puolalaiset kultasormet on kovia taikureita. Kultasormet ostavat saksata paljon kolariautoja, korjaavat ja myyvät takaisin. Onkohan pyörissä samat kuviot vai mihin perustuu "edullisuus".
Moi, ellei kyseessä ole todella harvinainen malli,eikä vain se markkinoiden halvin... jota en usko pyörän todellisuudessa olevan ,niin miksi kokeilla kepillä jäätä. Työn puolesta paljon Saksassa matkanneena voin sanoa nähneeni Puolaan matkanneen aivan romuja mopoja/autoja, joista osa varmaan jalostetaan myyntiin eli jos pakko ostaa ulkomailta suosittelen jotain liikettä Saksasta, valikoima lienee riittävä. Mutta kukin tyylillään tämä on vain minun mutua.![]()
Kyllähän pyöriä voi ostaa mistä haluaa ja melko laajallahan EU nykyään on, mikä helpottaa hankintoja. Puolan pyörät vaan (luulisin) sinne käytettynä tuotu, italiasta, jenkeistä... samoja pyöriä on tajolla virossakin.(race @ Heinä. 03 2010,20:32) kirjoitti
Itse osta lähes kaikki käytetyt pyörät yksityshenkilöiltä, vain uudet liikkeestä. Jos löytyy pyörä ensimmäiseltä omistajalta niin se ei ole halvin mutta se on hyvä. Saksalainen pitää pyöränsä/autonsa hyvin, huoltokirjaa ei aina ole mutta huoltokuitteja ja katsastuskuitit yksityishenkilöt monasti mapittavat, niistä on helppo varmistaa kilometrien oikeellisuus.
Yhtälöt Puolan pyörissä aika ihmeellisiä, jos olisivat "ei kolaroituja">(imohtep @ Heinä. 02 2010,21:58) kirjoitti
Puolanhinta yleensä Saksan vastaavaa edullisempi, eli ei oikein mahdollista ilman kolaripyörää, koska tod. näk. tuotu Saksasta tai Italiasta...
Koskee pyöriä, autoja.
Rekkakaupallahan noita on mennyt ja menee Saksasta kolaroituja Puolaan, missä myydään edullisesti kolaroimattomina.
Myös kilometrit saattaa yllättäen laskea, kun ovat ylittäneet rajan.
Honda Valkyrie SuperCharged
Saksasta ja muista "rikkaista" maista uskalletaan tuoda herkemmin ajoneuvoja, koska niillä on oletettavasti ajettu hyviä teitä pitkin, ja joskus saattaa löytyä helmiä kohdalle, kun auto/pyörä on ostettu vähäistä ajoa/sunnuntaiajeluja varten. Huoltoihinkin on useimmiten ollut varaa sijoittaa.(Hurtti @ Heinä. 02 2010,22:04) kirjoitti
Puola on voimakkaasti kehittyvä entinen Varsovan liiton maa. Suhtautuisin varauksella (mutu) - jobbareita varmasti riittää.
Puolan ostovoimakorjattu BKT/asukas 18000 USD, Saksa 36000, Suomi 37000, Viro 21000. Tilasto vuodelta 2008.
Miksi puolasta asti? Rehti-Reiska ilmajoella myy käytettyjä joita ei ole edes sisään ajettu ja Hagert&kumpp. myy sitä mitä asiakas tilaa. Ja näissä kaupoissa ei tullipapereita täytellä,runkonumerotkin tulee mukavasti jälkikäteen sähköpostissa.
You gave me a curse, Holy fathers, I give you a blessing: "may your conscience be as clear as mine and may you be as moral and religious as I"
Ja vaikka ma laps olen pieni vain,
niin jumalten riemut ma juoda sain
ja juoda ne täysin siemauksin -
niin riemut kuin murheetkin.