Tulokset 1:stä 12:een 12:sta
  1. #1
    Tuli vastaan nättikuntoinen valkokilpinen -09 Beta.
    Ainoa mikä epäilyttää on osien saatavuus ja pelin yleinen laatu.

    Ilmeisesti koneena on kuitenkin KTM:n XC(?) 450, joten siihen löytynee palikat melko kivuttomasti, mutta entäpä muut - kuten rattaat, jarrut, jne?

    Entäpä huoltovälit kyseisellä moottorilla?
    Onko tosiaan 3h välein öljynvaihto?

    Käyttö olisi lähinnä nurkissa/7km työmatkaa surratessa tai sitten tyhjillä parkkipaikoilla neppailu. Bonuksena vois joskus heittää jonkun maakuntaGP:n
    Pintakaasulla
  2. #2
    09 mallissa on Betan oma motti, vanhemmissa oli kotarin
  3. #3
    Ok, voi olla ylivuotinen tai yliylivuotinenkin, mutta Kotarin moottorilla ko. peli kuitenkin on ja jotain kokemuksiakin ois mukava kuulla.
    Pintakaasulla
  4. #4
    Muistaakseni tuon ikäsessä betassa on erilliset öljytilat vaihteistolle ja kamme-/sylinteri-/kannelle. Hyvä juttu.

    Iso pyörä kooltaan, muuten onkin ihan kuten muutkin enskat. 3h öljynvaihtoväli on aika aiheellinen kilpapyöristä puhuttaessa. Tähän nyt taas jokaisella on oma mielipiteensä miten on ajettu ties milläkin häksättimellä 10h väleillä eikä mitään ongelmia. Niihin viittaan kintaalla ja pidän heidän mielipiteet omassa arvossaan. Vaihteistossa voi vaihtaa hieman harvemmin, 5-7h about aika yleinen.

    Merkkinä hieman huonommin saa tarvikeosia, mutta maahantuojalta(tokimoto)saa varmasti kaiken kaipaamansa.

    Supermotoksi tehtynä alusta on AIVAN liian löysä, ei hyvä jos meinaa mutkaa päästä oikeasti kovaa. Toisaalta kohtuu kovaa tuo Aaltosen Miska sillä s1:ssä työntää menemään.

    Sitten se itse asia: (mielipide)tuommoiseen ajamiseen on paljon parempiakin prätkiä! Älä hyvä mies ota kilpapyörää tuommoseen käyttöön. Vaikka pyörit nurkissa, sulla varmasti loppuu bensa kesken ja saat työnnellä kotia. Mihinkään sillä ei pääse(epämielyttävä ajaa), kovaa sillä ei pääse. 3h tai jos luistaa niin 5h tulee niin nopeasti täyteen, että alkaa tuntumaan jo pelkkä öljynvaihto sille, että koko ajan saa olla tekemässä pikku huoltoja(ilmanputsareita vaihella, linkkuja rasvata, jarrupaloja vaihellessa, ketjuja rattaita, renkaita) noita kun tuppaa kulumaan näissä vehkeissä. Crossiradalle/smotoradalle/polulle nuo vehkeet on tehty. Ja sen mukaan niitä sit huolletaan. (/mielipide)
    Mukava se on kikkailla ja vauhit ei nouse mahdottomasti mikä on laskettava hyväksi puoleksi.

    Tietysti tämä on vain mielipide ja näkemys asiasta. Joku toinen on taas toista mieltä. (tästä se vääntö sitten saadaan aikaan, kun mielipide on väärä)
  5. #5
    Lainaa (willik @ Kesä. 28 2010,21:53) kirjoitti
    Muistaakseni tuon ikäsessä betassa on erilliset öljytilat vaihteistolle ja kamme-/sylinteri-/kannelle. Hyvä juttu.

    Iso pyörä kooltaan, muuten onkin ihan kuten muutkin enskat. 3h öljynvaihtoväli on aika aiheellinen kilpapyöristä puhuttaessa. Tähän nyt taas jokaisella on oma mielipiteensä miten on ajettu ties milläkin häksättimellä 10h väleillä eikä mitään ongelmia. Niihin viittaan kintaalla ja pidän heidän mielipiteet omassa arvossaan. Vaihteistossa voi vaihtaa hieman harvemmin, 5-7h about aika yleinen.

    Merkkinä hieman huonommin saa tarvikeosia, mutta maahantuojalta(tokimoto)saa varmasti kaiken kaipaamansa.

    Supermotoksi tehtynä alusta on AIVAN liian löysä, ei hyvä jos meinaa mutkaa päästä oikeasti kovaa. Toisaalta kohtuu kovaa tuo Aaltosen Miska sillä s1:ssä työntää menemään.

    Sitten se itse asia: (mielipide)tuommoiseen ajamiseen on paljon parempiakin prätkiä! Älä hyvä mies ota kilpapyörää tuommoseen käyttöön. Vaikka pyörit nurkissa, sulla varmasti loppuu bensa kesken ja saat työnnellä kotia. Mihinkään sillä ei pääse(epämielyttävä ajaa), kovaa sillä ei pääse. 3h tai jos luistaa niin 5h tulee niin nopeasti täyteen, että alkaa tuntumaan jo pelkkä öljynvaihto sille, että koko ajan saa olla tekemässä pikku huoltoja(ilmanputsareita vaihella, linkkuja rasvata, jarrupaloja vaihellessa, ketjuja rattaita, renkaita) noita kun tuppaa kulumaan näissä vehkeissä. Crossiradalle/smotoradalle/polulle nuo vehkeet on tehty. Ja sen mukaan niitä sit huolletaan. (/mielipide)
    Mukava se on kikkailla ja vauhit ei nouse mahdottomasti mikä on laskettava hyväksi puoleksi.

    Tietysti tämä on vain mielipide ja näkemys asiasta. Joku toinen on taas toista mieltä. (tästä se vääntö sitten saadaan aikaan, kun mielipide on väärä)
    samaa mieltä asiasta että jos meinaa 10tkm ajaa kesässä niin aivan väärä pyörä siihen tuohuun. ja kokemuksesta voin sanoa että ei kauaa jaksa tiellä nätisti ajella kun muutaman kerran radalla käynyt kokeilemassa ja huomaa mihin se smoto on oikeasti tehty.
    sama koskee crosseja kuin motojakin. mukavia pyöriä mutta kun käyttää niitä ns. oikeissa paikoissa(mielipide).

    nim. husan fs 550 tallissa
  6. #6
    Laittakaapas herrat sitten suosituksia hyväksi havaituista, huoltovapaammista ratkaisuista? Joku SuMo/enskaratkaisu pyörii itselläkin mielessä, kilvissä pitäisi olla ja tosiaan kisakoneen jatkuva hipluu ei oikein kiinnostelisi.
    Common sense - so rare, it's a goddamn superpower.

    RC36 > RC51
  7. #7
    Eikö vaikka SMC690 kotari ois vähän huoltovapaampi versio, tiekäyttöön.. Silläkin tosin 10tkm vuodessa voi jäädä haaveeksi.
    GSXR 750 -06, ex-CBR954RR
  8. #8
    Lainaa (killa @ Kesä. 29 2010,07:16) kirjoitti
    Laittakaapas herrat sitten suosituksia hyväksi havaituista, huoltovapaammista ratkaisuista? Joku SuMo/enskaratkaisu pyörii itselläkin mielessä, kilvissä pitäisi olla ja tosiaan kisakoneen jatkuva hipluu ei oikein kiinnostelisi.
    Kireämmästä päästä lc4 koneiset kotarit(sekä 690) sekä se joku 610 husqvarna. Ja sitten on nämä huoltoystävällisemmät japsit. hondan fmx, yamahan se 660. En oikein tiedä onko suzukin drz400 nyt tuohon kireämpään sakkiin vai huoltoystävällisempään.

    Sitten nämä ikiliikkujat. Suzukin tohtorit (dr) ja onko se jammun xt. Noita pitää rakennella smotoille taasen mutta varmasti kestää paukutella menemään miten lystää. Radalla voi tietty ajaa mutta porukka lappaa kahta puolen ohi.

    Melkein vois sanoa, että mitä laiskempi ja painavampi niin aina parempi tiesmoto on kyseessä. Ehkä tämän varjolla olisin eniten jonkun fmx tai sen 660yampin kannalla. Jos vähän kireämpää niin sitten tämä kotari klaani: 625/640/660/690 löytyy se sopiva.

    Jos olisin prätkävalmistaja niin rakentaisin crossipyörään perustuvan geeli/leveämpi penkkisen smoton missä olis joku laiskahko isokuutioinen kuivasumppu pata(juuri +600cc fmx tai yampin kone esmes)4-5l öljytilavuudella.
  9. #9
    Lainaa (willik @ Kesä. 29 2010,09:55) kirjoitti
    Lainaa (killa @ Kesä. 29 2010,07:16) kirjoitti
    Laittakaapas herrat sitten suosituksia hyväksi havaituista, huoltovapaammista ratkaisuista? Joku SuMo/enskaratkaisu pyörii itselläkin mielessä, kilvissä pitäisi olla ja tosiaan kisakoneen jatkuva hipluu ei oikein kiinnostelisi.
    Kireämmästä päästä lc4 koneiset kotarit(sekä 690) sekä se joku 610 husqvarna. Ja sitten on nämä huoltoystävällisemmät japsit. hondan fmx, yamahan se 660. En oikein tiedä onko suzukin drz400 nyt tuohon kireämpään sakkiin vai huoltoystävällisempään.

    Sitten nämä ikiliikkujat. Suzukin tohtorit (dr) ja onko se jammun xt. Noita pitää rakennella smotoille taasen mutta varmasti kestää paukutella menemään miten lystää. Radalla voi tietty ajaa mutta porukka lappaa kahta puolen ohi.

    Melkein vois sanoa, että mitä laiskempi ja painavampi niin aina parempi tiesmoto on kyseessä. Ehkä tämän varjolla olisin eniten jonkun fmx tai sen 660yampin kannalla. Jos vähän kireämpää niin sitten tämä kotari klaani: 625/640/660/690 löytyy se sopiva.

    Jos olisin prätkävalmistaja niin rakentaisin crossipyörään perustuvan geeli/leveämpi penkkisen smoton missä olis joku laiskahko isokuutioinen kuivasumppu pata(juuri +600cc fmx tai yampin kone esmes)4-5l öljytilavuudella.
    jammun xt saa uudenpia jo ihan motona mutta hinnasta en osaa kyl heittää infoa itse hommaisin sellasen jos nyt tie käyttöön meinaisin jotain motoa. tuossa nyt yksi esimerkki mikä on huomattavasti mukavampi katukäytössä kun yksikään kisa peli.

    http://www.nettimoto.com/yamaha/xt/951588
  10. #10
    Lainaa (J.V. @ Kesä. 29 2010,09:32) kirjoitti
    Eikö vaikka SMC690 kotari ois vähän huoltovapaampi versio, tiekäyttöön.. Silläkin tosin 10tkm vuodessa voi jäädä haaveeksi.
    Kotarin 690 smc on hyvä vaihtoehto kadulle. Nappulat alle ja pääsee myös metsään möyrimään. Ite ajelin kolmessa kuukaudessa 10tkm, eikä edes tehnyt tiukkaa. Pehmeempää satulaa kaipaili tosin silloin tällöin.
  11. #11
    Kotarin SMC tai kuussatanen Husse on loistava kompromissi.

    Itselläni on Dertsi, ja aika paljon saa pikkuvirittelyä tehdä ennen kuin tuntuu kulkupuoli heräävän. Sinällään kestävä ja kiva vehje, aivan eri maailmasta kuin nuo painavat ja matalaviritteiset kuussataset.

    Jokerina pakassa voisi olla Hondan XR, wanha mutta yllättävän kenttäkelpoinen peli hiukan laitettuna.
  12.  
  13. #12
    Nohoniin, nyt on hankinnat tehty ja koeajot hoidettu.

    Päädyin loppupeleissä SM510R Husqvarnaan, vuodelta -06.
    Katukäytössä "isot" huollot 5000km välein.
    Tehopainosuhde kohdallaan

    Kävin koeajamassa:

    BMW G450X -09; tosi fiini ja laadukas peli, mukava moottori, mutta smotoksi muutettuna lujasti yli mun budjetin.
    KTM 625SMC -05; perusasiallinen kotka, vakiona melko nuhainen ja teki stongaan aivan järkyttävän värinän.
    Yamaha XTX 650 -06; laadukas, kohtuu kevyt ja miellyttävä ajaa. Munaton kone.
    Pintakaasulla