4 Sport Klo: 21.00 Pvm: 21.06.2010
Ensitestissä Ruotsissa täysin uusi Saab 95. Koeajossa Bemarin uusi supertykki S 1000 RR. Kotimainen autoiluohjelma. 2010. tuotantokausi.
ex Honda CBR 1100XX -99
Honda CBR 600RR-05
Aprilia RSV 1000R Mille -04
Suzuki GSX-R 1000 K9
Yamaha R1 2009
Pessimisti ei pety.
Eiku Startissa![]()
ex Honda CBR 1100XX -99
Honda CBR 600RR-05
Aprilia RSV 1000R Mille -04
Suzuki GSX-R 1000 K9
Yamaha R1 2009
Pessimisti ei pety.
Tuli katsottua kyseinen ohjelma. En koskaan ole nähnyt yhtä surkeaa juontajaa kuin se kaveri kuka juonsi mopopätkät. Isomman Z:tan arvostelu hajotti minut totaalisesti. Ohjelma aiheutti pahempaa myötähäpeetä kuin Big Brother tai Xfactor yhteensä.
Toivottavasti tämä viesti tavoittaa jotenkin juontajan: vaihda välittömästi ammattiasi.
Ei voi ymmärtää tollasta "testiä" kyllä. Ei oo paljoa yhtymäkohtia ainakaan siihen mitä mä olen moottoripyöräilynä käsittäny.
Ja oikeesti, kuinka ohjelma tommonen ohjelma voi "testata" ehkäpä kauden kyvykkäimmän kilokyykyn pyörittämällä sitä jossain tun liikennevaloissa? Runkkarit! Missä kunnon täyskaasuvedot vaihtovalolle asti, missä onboard kuvat? *
Kannattais varmaan tosiaan ko. tuotoksen ohjaajan ja tuotantotiimin mennä takas sinne työkkäriin ja pyytää joku vähemmän haastava homma.
08 EXC-R 450 * 10 SM R 990 (ex) * 10 SMC 690 (ex) * 06 GSX-R 1000 (ex) * 05 exc 525 (ex) * 03 636 (rip)
Ei vittu mitä shittiä![]()
R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
"Moitimme työlästä ajoasentoa" *![]()
ei helvetti, on se paska sportti mopo kun ei oo selkänojaa
![]()
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
Tais olla enskakuski kun mutkassa pyörä kallistui
eri suuntaan kuin kuski..![]()
ex Honda CBR 1100XX -99
Honda CBR 600RR-05
Aprilia RSV 1000R Mille -04
Suzuki GSX-R 1000 K9
Yamaha R1 2009
Pessimisti ei pety.
Olen joskus miettiny noita Startin autokoeajoja katsoessa, että voiko juttua enää huonommin tehdä, mutta näköjään se onnistuu sittenkin helposti. Suomalaisen toimituksen taso autoiluun ja moottoripyöräilyyn liittyvissä aiheissa on kyllä kautta linjan ala-arvoista paria poikkeusta lukuunottamatta.
Seuraava kommentti ei liity tähän juttuun, vaan yleisesti toimittajien tasoon Suomessa:
Vieläkään minulle ei ole selvinnyt se, että kuinka toimittaja voi tehdä "asiantuntevan" jutun sporttipyörästä jos ajotaidot ovat sillä tasolla, että EAK-kurssi olisi oikeampi paikka.
Superbike #7
kawan koeajo oli hieman ristiriitainen. Alun hämmentävää varjonyrkkeily kohtausta ei lunastettu ihan täysin koeajon yhteydessä kun pyörän paras puoli oli hitaasti ajamisen helppousOikeesti ei helvetti jos koeajo koostuu pääosin taajamassa kutosella kurvailusta kannataisiko keskittyä johonkin jalat edellä vehkeisiin ja skoottereihin
![]()
Suosittelen noille sälleille ettei enää koske kakspyöräsiin noin ihan yleisellä tasolla(vuohi @ Kesä. 21 2010,22:17) kirjoitti
![]()
Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
Kommenteista päätellen hyvää shittiä.(Matso @ Kesä. 21 2010,22:29) kirjoitti
![]()
Truth, Knowledge, Knackered Sliders
Näinhän niitä pitääkin testata. Hienoa.
Eikö tuo ole jo kaikille selvä, ettei noilla kilokyykyillä voi käyttää niiden ominaisuuksia ja tehoja oikeasti hyväksi kuin muutama huippu kisakuski...![]()
Ps. Miksi ylensäkin pitää hehkuttaa tuonkin bimmerin hevosia, varsinkin kun vähemmälläkin pärjää jokainen jolla ei ole pieni pili.
Supermoto
Varmaankin juuri siksi että täsmälleen 95% väestöstä lienee sitä mieltä että oma pippeli on liian pieni.(jaulis @ Kesä. 21 2010,22:53) kirjoitti
![]()
08 EXC-R 450 * 10 SM R 990 (ex) * 10 SMC 690 (ex) * 06 GSX-R 1000 (ex) * 05 exc 525 (ex) * 03 636 (rip)
tiesin että toi on paska, mutta en tiennyt että sentään noin paska. Sanat eivät riitä kuvailemaan, mitä päässäni liikkuu tuosta Start-ohjelmasta.. Itse pyörähän on lähes täydellinen
Ehkä tämä antaa ilmaukseni tunteistani![]()
Suzuki Gxsr 1000 K8 Akra Evolution Edition
ZX12R *-02(ex)
Suzuki GsxR750W -92(ex)
I memorize the words to the porno movies
heh, jotensakin hompahtava oli juontajan tyyli kyllä, hehiö. mitään puppeleita vastaan ole, ja olihan nk. koeajo sellaiselle joka ei aja radalla ja suunnittelee kuitenkin rataorientoituneen katupyörän hankkimista...
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Kyllä, ja tällä työläällä ajoasennolla mä olen vetänyt jo 7000 kilsaa tourinkia, hyvin maistuu.(-JuhaK- @ Kesä. 21 2010,21:52) kirjoitti
![]()
MP-Rata
www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
No huh huh! Oon aina kyllä pitänyt tota starttia aivan hirveänä ohjelmana ja vahvistui kyllä entisestään.![]()
Monster 1100S in red
Vespa Primavera -68
Helkama Major -69
ex
-Kawasaki KX 125
-MS2R1000
-MS4
hee hee hee hee hee
onneksi en katsonut ...
Honda 1000XL -09
Tuolta näkee jos/kun meni ohi *(Bacalao @ Kesä. 22 2010,09:10) kirjoitti
Parhautta
Heh. Niinpä. Ei oikeen bemari eikun juontaja vakuuttanut.(Nitrous @ Kesä. 21 2010,22:09) kirjoitti
TOimittajien siantuntijuushan on niille syntymälahja. Ja jos toimittaja saa osakseen kestitystä tuotteiden valmistajilta tms., niin sehän vain kasvattaa asiantuntijuutta eikä vaikuta riippumattomuuteen.
Mikä tossa nyt oli sittiä ? Toihan on alunperin autoiluohjelma tavalliselle pulliaiselle, ja nyt trendin mukaan hiukan mp asiaa lykätty kylkeen.
Kyllä toi ajoi asiansa kaduntallaajalle, mutta eihän se meille Rossin pieksijöille riitä, mutta varmaan niille riitti kenelle tuo ohjelma on suunnattu.
Chief Dark Horse -22
Tracer GT -18
F 700 GS -13
GSR 600 -06
FZS-600 -00
Virago 535 -99
Noi ois kai toi voinu paskempikin olla...
Mä luulen että tuo on se eniten ärsyttävä piirre. Puhuu ns. kuin kuuma peruna suussa. Juontajalla toinen kotimainen varsinainen äidinkieli?kirjoitti
XX -06 (2012 - 2014)
Yamaha R1 -08 kilvetön (2010 - 2012)
GSX-R 1000 k8 (2010)
XX -08 (2008-2010)
XX -05 (2005-2008)
CBR 600 F4 -00 (2001-2005)
Sama toimittaja arvioi Victory pyöriä. Pukeutumistyyli vaihtuu tietysti pyörän *mukaan. Ja taas paikat puutuvat parin tunnin ajon jälkeen.
http://www.iltasanomat.fi/videot/autot/2186058
En muuten tiennytkään, että customeiden huono etujarrututeho johtuu kapeasta eturenkaasta.
Huh huh mikä myötähäpeä tuosta "varjonyrkkeilystä"!!! Kawasaki Z1000 koejaossa.
http://www.iltasanomat.fi/videot/autot/2211386
Eskopiippo: Harlei-Teivitsons, koffee änt deth.
aikamoinen neiti tuo koeajaja jos zetalla puutuu perse jo 50km jälkeen..ja zetassakin oli sama ongelma kuin victoreissa että etujarru on vähän niin ja näin onkohan niissä samat jarrut(nostalgia @ Kesä. 22 2010,13:04) kirjoitti
![]()
KooTeeÄm
Ensimmäisenä tuli tosiaan mieleen, että tuo esittelyvideo olisi ehkä kelvannut vaimon Fude 50cc skootterin testiksi, tosin erittäin tylsä sellaisenaankin.
Toisaalta olihan tuo ehkä "korrekti". Tässä on RR pyörä, se voisi olla räyhäkäs, mutta me osoitamme start hengen mukaisesti, että sillä voi ajaa kuten 85 vuotias Gustaf Olof kartano Volvolla ikään. Mustaa savua pakoputkesta ja autojonoa perässä vetäen.
Sinänsä hyvä, että sama formaatti näköjään venyy. Muutenhan tuo ohjelma tuntuu kertovan Kia ja skoda fabia farmariversioiden uusista facelift versioista edellisvuotiseen verrattuna: Kiitämme sporttista ulkonäköä :-P Moitimme, ohjauksen hidasta keskitystä joillakin nopeusalueilla ?!?!?...
Mikä siinä voi olla niin vaikeata. Pikkuinen mutkatienpätkä pieneksi aikaa liikenteeltä suljetuksi... edes pari kertaa antas palaa... Vähän Top Gear henkeä mukaan. Ehkäpä jotain katsomisen arvoistakin?
CBR 1000F -89
Kerran sattui hieno kontrasti, kun käänsin joltain maksukanavalta Top Gearin jälkeen neloselle ja Start sattui tulemaan. Top Gearissa vetelivät joillain miljuunien superautoilla sladissa. Start alkoi sillä, että meinasivat kuulemma asentaa johonkin kotteroon lisävalot. Tosin en jaksanut siihen asti pysyä kanavalla (että olisivat päässeet itse asiaan), pelkkä alkuhehkutus riitti mulle![]()
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Olipa turha "koeajoraportti".