GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Juu noin minäkin sen ajattelen, pienyrittäjänä. Että sähköpostiin ehtii varsin hyvin vastaamaan sitte ku on varsinaiset työt päivältä pulkassa. Eikä niihin tartte välttämättä vastata tänään eikä huomenna... mutta ylipäätään vastaaminen on varsin kohteliasta. Itse en oo yhteenkään asialliseen sähköpostiin jättänyt vastaamatta. Toki kukin tavallaan.
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Hyvin on toiminu, vie sinne ja sanoo että tarttee kahen kuukauden päästä takasi. Aina o pelannu kun tuolla tavalla toiminut. Sanoo vaikka jos meinaa tulla kallis remontti niin soittelee ennenku tekee mitään esim yli 1k€ n maksavaa.
Täytyy kyllä sen verran puolustaa kaveria, etten itsekkään kerkiä vastailemaan puhelimeen aina, saati en vastaile johonki random sähköposteihin jos joku kyselee yleisesti mielipidettä olematta valmis maksamaan palveluistani. Toki jos on selkeä tarjouspyyntöhommasta tai joku jättää selkeän soittopyynnön että olisi tilaamassa palveluitani niin niihin sitten reagoin.
OT: Ite en ymmärrä tuota jatkuvaa vinkumista rahan puutteesta, miksi sitä nyt ei voisi pitää omana tietona. Varsinkin kun suurimmalle osalle asia olisi ratkaistavissa priorisoimalla kuluja.
s1000rr 2011
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Joskus laadustaa kannattaa maksaa, tai ainakin vaivautua soittamaan. Ja jos ei tilillä ole rahaa, kannattaako siitä jollain foorumilla vinkua
Mutta joo, anteeksi kaikille sängyn kastelijoille, että mieli pahoittui!
Motovillellä on kerrassaan upea palvelu! Vastaus oli todella nopea, ja kaikki sujui hiton nopeasti!
Hieno kokemus kaiken kaikkiaan!
Vois vaihtaa subfoorumin nimeksi vain "ruusut mp-kaupoista" ku risuista saat vaa tunnin turpaan vaikkei edes ollu mikään varsinainen risu![]()
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Kannattaa antaa vähä joustoa kiireiselle yhdenmiehen pajalle. Hänellä on kuiteski enemmän töitä kuin pystyy itse tekemään, eikä Ville enään nykyään tee pitkää päivää vaa laittaa putiikin kiinni klo 17.
Sillä on aika paljon kysyntää tähän aikaan vuodesta, ja jos ei muuten saa kiinni herraa niin kannattaa käydä ihan paikanpäällä.
Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
En nyt jaksa kaivella viestejäsi mutta enemmän ku kerran on ottanut silmään kun vingut ettei oo rahaa.
No mutta hyvä että olet priorisoinut, ilmeisesti priorisoinnissa et ole kovin hyvin onnistunut jos ratailu on ykkös prioriteetti. Homma on kuitenkin loppujen lopuksi hemmetin yksinkertaista.
Jos on jo kaiken priorisoinut niin tässäpä ilmanen säästövinkki jolla säästää 12 k€ vuodessa:
Pistä joka kuukausi tonni sivuun niin vuoden jälkeen onkin 12 k€ rahaa.
Se on kyllä vähän outoa, että koet tunnin turpaan saantina sen kun muu porukka jakaa kokemuksiaan. Tai että ihmettelee aikatauluja, tällä hetkellä itse myyn aikataulullisesti huhtikuuta eikä ala ole mitenkään kausiluonteista.
s1000rr 2011
No kyllä siinä tarjousta kysyttiin, samalla tietysti mitä ehdottaisi tehtäväksi, kun ei ollut esim. tarkoitus laittaa öhlinssiä. Rättö kyllä neuvoi vaikken ollut edes aikeissa siltä mitään ostaa.
Toisaalta kun kysyin joskus s-postilla mitä bemariin on aikanaan tehty tuli vastaus eikä siitäkään maksettu. Tekeekö muuten itse shimmitykset sun muut iskarirempat, silloin oli käytetty pamput Honkasella, laittoi vaan paikalleen sekä jotain perushuoltoja. Kukin toimii tavallaan, ei mun yöunet siitä mene. Helpompi olisi jos viitsisisi vastata, paha tai epäkohteliasta taas minunkin suunnalta sopia homma, toisen yrittäjän kanssa epätietoisena toisen aikeista tai johonkin muuhun ratkaisuun päätyä. Kun tämä ensimmäinen sitten kertoisi milloin sopii ei enää ole tarvetta. Taas hukattua aikaa ja vaivaa.
K8-1000
- Näyttää taas heräävän tää " kun ei edes mun sähköposteihin viitsitä vastata" .
HOH HOIJAKKAA....
- Normaalia moottoripyöräilijää tyhmempi on vain rataharrastaja.
- Ite en ymmärrä tuota jatkuvaa vinkumista rahan puutteesta
....juu hienoja "kokemuksia" porukalla.
Juu ja ku näyt olevan niin kaikkitietävä että on varaa vittuilla ni valaistaans vähä...
2018 lainaa ajamista varten 12000e .... siihe päälle autolaina kuljetuskalustoon ja sitte räjähti moottori, extra 2500e joten piti käyttöluottoon turvautua...
2019 meni sitte maksellessa käyttöluotto pois kahdella työllä noin 70-tuntisella työviikolla (jota edelleenki teen jotta ois rahaa ajaa)
2020 tammikuussa sain käyttöluoton maksettua kokonaan pois ja siitä eteenpäi kaikki ylimääräinen on menny ratakassaan, ja tarkotan todellakin KAIKKI ylimääräinen. Viestiä laitoin huollosta tammikuun lopussa jossa kysyin yksinkertaisesti kustannusarviota, eikä siihen siis vieläkään ole vastattu.
Joten näin, priorisointini on selkeästi päin vittua, koska mun ois vaa vuonna 2018 pitäny tajuta että tää on vain miljoonäärien ja habbaxin privaattiharrastus tää ratailu, että tähän ei vähävaraisten kande koskea tai vittuilua tulee ovista ja ikkunoista.
Hyvää kesää sullekin!
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Juu "hienosti ja taitavasti" osaat lukea koko viestin sisällön, ei näköjään auttanut edes että kirjoitukseni rahasta oli tarkoitettu offtopiciksi (selvennöksenä siis, että lyhenne OT tarkoittaa että sen jälkeinen virke ei kuulu aiheeseen, joka tässä koskee huoltoliikettä), jos edes lainaisit vaikka koko asiasisällön näin:
Ihan selvennökseksi tämäkään viesti tai edes mikään osa ei ole kokemuksia kyseisestä liikkeestä.OT: Ite en ymmärrä tuota jatkuvaa vinkumista rahan puutteesta, miksi sitä nyt ei voisi pitää omana tietona. Varsinkin kun suurimmalle osalle asia olisi ratkaistavissa priorisoimalla kuluja.
s1000rr 2011
Voisiko ajamisen kuluista aloittaa ihan oman ketjun?
Niistä keskustelu on kaikille meille hyödyllistä, mutta on turha raiskata tätä Motovillen-ketjua muilla asioilla.
Jotain, jossain, silloin tällöin!
jokku on huonoja kirjottamaatai lukemaa-yllesä soitan asiakkalle tai ne soittaa paljo helpompi mulle ku kirjattamine varsinki onhuano-jokku asiakkaat taas tykkää höpöttää sillon käydää läpi kaikki olennainen ja epäolevaine ja monee kertaa sentakaia mulla on nauhotusappi luurissa nii voi sitte jälkee selvittä mitä oikeen pitästehrä- sitton sellasia joiata tietää et ne on hankalia asiakkaita-yhdelle meninkattomaa pihatöistä hintaa nii silläoli uudessa talossa liimattu niitä ketasia lappuja joka paikkaa- kysyn siltä että mitäkävarten nuo- oli kuulemma virheitä jokkapitää korjata- no en nähny mitää virehitä joten sanon sille ku sitä pihaa kattelin että taitaa olla isopmpihomma ku luulin-ei mahru aikatauluu ja lähdin menee- site on niitä jokka vaihtaa suunitelmia monee kertaa ne on vaikeita mutta pitää koetaa palvella-nuarison mielestä soittaminen on jotain iha muinaihistoriaa kunillä on waasuppit ja muut- oha ne oikeesti parempia jos vaa osaa lukee jakirjottaa kunnolla-
Sanoisin, että jos esim. nettisivuilla on sähköpostiosoite tarjolla, niin asiallisiin viesteihin on kohtuullista odottaa vastausta muutaman päivän sisään. Toki nämä yhden miehen tekijämiespajat ovat vähän oma taiteenlajinsa ja old school porukka(50+ vee) eivät välttämättä sähköpostia juuri kyttäile, mutta kyllä ne puhelimella yleensä kiinni saa.
Motovillelle laitoin viime vuonna sähköpostilla viestiä Bitubon iskareiden huollosta ja vastasi muistaakseni viimeistään seuraavana päivänä, että ei hoida Bituboita, mutta Koitto Motorservice on virallinene maahantuoja, joten siellä hoituu. Eli aikaa ja viitselijäisyyttä oli ainakin ohjata oikeaan paikkaan ja saada oletettavasti businessta toiselle yrittäjälle. Pisteet tästä.
Koitto Motorservicen kanssa myös sähköposti/puhelin yhteydenpito toimi oikein hyvin ja taka- sekä ohjausiskari saivat huollon ajallaan.
Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
Pari kuukautta sitten käytetty allekirjoituksen mopo huollossa & renkaanvaihdossa.
Huollosta, renkaanvaihdosta ja huollon aikaisista havainnosta ja niiden viestinnästä Villelle iso kasa ruusuja.
Oikeastaan ainut miinus tulee siitä, että allekirjoittaneella ei ollut ennen pyörän hakemista mitään käsitystä "määräaikaishuollon" loppusummasta. Renkaanvaihdolle sain heti tiedustellessani "listahinnan". Yritin ennen huoltoa tiedustella hieman hinta-arviota, mutta sitä ei oikeastaan saanut.
Noh, pyörää noudettaessa tavallaan ymmärsin tämän ongelman paremmin, sillä sain mielestäni erittäin kattavan selostuksen huollon aikana havaituista asioista ja tarvittavista toimenpiteistä niiden suhteen - ihan ymmärrettävää, että ensimmäisellä kerralla ko. yrityksessä asioidessa ja pyörän mittarissa 66tkm -> ei tarkkaa tietoa pyörän lähtökunnosta ja varmasti tarvittavista toimenpiteistä. Pidin huollon hintaa kohtuullisena, varsinkin saatujen havaintojen perusteella - aiemmin en koe saaneeni muualta näin tarkkoja havaintoja moposta.
Tulee varmasti jatkossakin käytettyä ko. herran palveluita.![]()
MT-09 SP -24
Reilut 10v kokemusta Motovillen palveluista niin kisa- kuin katupyörienkin huolloista ja rakentamisesta.
Täys 10+.
Jos jostakin saa rahalle paremman vastineen niin hyvä on.
Veisin kaikki autotkin sinne huoltoon jos vois:
Ei ole yksityisyrittäjän elämä helppoa vaativien asiakkkaiden keskellä, mutta ISO kiitos Motovillelle.
Ilmainen vinkki; käykää paikanpäällä tilaamassa töitä jos voitte, ei yrittäjä ehdi vastailla aina puhelimeen ja meileihin jos pitää olla työkalu kädessä ja vääntää välillä niitä renkaitakin vanteille kiertokankien sijaan...
Uudet renkaat alle +1.
Harmi ettei huolla bemareita, bemarin huollot monopolisoitu yksiin käsiin pks-alueella.
Kuljettajaksi todettiin paikallinen toimeton sekatyömies.
BMW F900R K23
BMW K1300S K15
BMW Nine T Pure K17
BMW K1300S K14
Suzuki GSX-R 1000 K9
Honda CB 1000R K8
Suzuki GSR 600 K6
Onkos Ville vielä hommissa? Kävin eilen vanhassa osoitteessa mutta siellä on joku autopaja ja uudessa osoitteessa Järvisilta 2 ei ollut mitään kylttejä. Webbisivun mukaan korjaamo vielä kiinni ja tunnetusti VIlle ei vastaa puhelimeen. Pitäis saada mun H2:seen asennettua uudet koiranluut.
Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
Ville ollut sairaana muuton yhteydessä ja ilmeisesti tällä hetkellä sen verran kiireinen ettei ehdi ottaa vastaan uusia hommia. Harmi juttu sillä olisin vaihdattanut koiranluut mun prätkään.
Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
Itse olen käyttänyt omia pyöriäni huollossa joko Villellä tai JL-Bikessä. Molempien paikkojen työn laatuun olen ollut tyytyväinen. Oma H2 menee jälkimmäiseen liikkeeseen recall huoltoihin puolentoista viikon päästä. Eiköhän noilta koiranluiden vaihto onnistu laadukkaasti ja kivuttomasti. Toki kevätruuhka kaikissa huoltoliikkeissä päällä.Ville ollut sairaana muuton yhteydessä ja ilmeisesti tällä hetkellä sen verran kiireinen ettei ehdi ottaa vastaan uusia hommia. Harmi juttu sillä olisin vaihdattanut koiranluut mun prätkään.
-- Brake later and open the gas earlier --
Joo, JL-Bike vois olla yksi vaihtoehto. Mulla on laukkujen asennus toukokuussa Biketeamissa joten kyselen voisivatko he vaihtaa noi koiranluut. Jos ei niin sitten JL-bike.
Harmi että Ville ei ehdi tehdä tätä madallussarjan asennusta. Olen vaihdattanut hänellä renkaita mun edelliseen pyörään ja sikäli erinomainen suoritus kun hän osaa vaihtaa renkaat naarmuttamatta vanteita toisin kuin eräs toinen prätkäpaja Espoossa.
Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
Mikäköhän hidastaa. Pyörä viety syksyllä, huolto piti suorittaa talvella. Mitään ei kuulu, mistään ei saa viestiä miten homma etenee ja koska menopeli on valmis. Suoraan sanottuna v****taa.