Niin, tulipa ajeltua tuommoinen tiivistetty 22h sight-seeing -rinkula reittiä Lahti-Oulu-Rovaniemi-Kemijärvi-Kuusamo-Kuopio ja Lahti.
Oli aikaa tarkkailla pyörän menoa ja seuraavaa ilmeni, kun oli
- isoin vaihde silmässä
- kierrokset 4800 - 5100 rp/m
- vauhti 119 - 122 km/h
Tällöin alkoi n. 3 sekuntia kestävä ja toistuva resonanssi, mikä alkaa keulasta, voimistuu nopeasti ja vaimenee häviten perään.
Heti, kun vaimenee, alkaa uusi.
Ei vatkaa ohjausta, mutta tuntuu kahvoissa ja rungossa.
Ilmiö ei esiinny muilla vaihteilla.
Epäilen eturengasta - Misukka Pilot Road 2 - , jolla on ajettu + 10 000 km. Tai olisiko ohjauslaakeri...?
Ellei sitten ne molemmat.
Reissu meni muuten hienosti. Kivaa oli!
-jami
Honda CB 125 Twin (1978) 1978 - 1980
Suzuki GS 500 E (2000) 2006 - 2007
'Hilja' ('Modesty' in english...) Honda VFR Vtec (2004) 2007 -
Veikkaisin sitä eturengasta. Kulunut jo ehkä "laikuille" tai muuten epätasaiseksi.
Tai sitten muuten pois tasapainosta, esim paino irronnut.
Uutta rengasta vaan tai koitat tasapainottaa sen entisen mut tuskin paljon kannattaa onhan toi 10 tkm jo kohtalainen suoritus etukumille.
Life is hard, then you die...
Minulle ei jäänyt kovin hyviä kokemuksia Pilot Road 2:sta RC36-mallin VFR:ssä, yhden Alppien retken tekaisin sellaisella. Minäkin vaihtaisin ensalkuun renkaan ja ihmettelisin sitten jatkoa. RC36:ssa ohjauslaakeri alkoi olla sipissä siinä 70tkm kohdalla.
Olisi uutta etusta tulossa ensi viikolla. Samalla killistellään tuota ohjauslaakeria.
Tämä Misukka Pilot Road 2 toimii tässä -RC-46- mielestäni paremmin kuin Metzeler M4 tai Pirelli Diablo Strada.
Misukkaa ajattelin edelleen laitattaa.
Kommentoin, kun on homma(t) hoidettu.
-jami
Honda CB 125 Twin (1978) 1978 - 1980
Suzuki GS 500 E (2000) 2006 - 2007
'Hilja' ('Modesty' in english...) Honda VFR Vtec (2004) 2007 -
No niin.
Hilja kävi 'Isossa Huollossa'.
Ohjauslaakeri momentissaan. Etunen aalloilla.
Selvisin resonoinnista eturenkaan vaihdolla.
Eipä enää resonoi.
Eikun kovaa ajoa!
-jami
Honda CB 125 Twin (1978) 1978 - 1980
Suzuki GS 500 E (2000) 2006 - 2007
'Hilja' ('Modesty' in english...) Honda VFR Vtec (2004) 2007 -
Katoppa ne etusen paineet sitten jatkossakin... Bläkkärin suositus tehtaan mukaan 2,9 bar... no 3,3 - 3,4 bar on sitten loppujen lopuksi ollut Michelin PR2 kumilla, 8500 km on mennyt ja rengas lähes uudenveroinen, takanen ollut 10800km paineilla 3,1 -3,2 bar ja 3500 kilsaa menty todellakin täysillä painoilla. Mutta sekin on totta, että eri renkaat eri pyörissä käyttäytyy eri tavalla.
-Harri-
No licence team 8.9.2010 - 16.12.2010
XX
Itse itselleni vastaten, Michelin Pilot Road 2 on loistava rengastus ainakin Blackbirdiin!
-Harri-
No licence team 8.9.2010 - 16.12.2010
XX
Jep, niin se on tähän VFR:kin.(Harri M. @ Elo. 07 2010,04:03) kirjoitti
Noita ilmanpaineita pitänee seurata enempi.
Olen käsittänyt myös, että karvan päälle ohjeiden ei pahaa tee... Kuluu tasaisemmin.
-jami
Honda CB 125 Twin (1978) 1978 - 1980
Suzuki GS 500 E (2000) 2006 - 2007
'Hilja' ('Modesty' in english...) Honda VFR Vtec (2004) 2007 -