Videon tekstien mukaan Kawassa piikkiä pienempi eturatas. Ja Busan etulokari(jukepoksi @ Maalis. 09 2011,19:16) kirjoitti
. Se drive-by oli ihan siisti näin talven iloksi.
Joo, onhan ne sen verran lähellä toisiaan, että 'pienillä' modauksilla toinen voi olla vähän toista nopeampi.(Turder @ Maalis. 10 2011,11:16) kirjoitti
tuo väite ei pidä paikkaansa. näissä kerätyissä testeissä ympäriinsä on kaikissa ZX12R ollut nopeampi kuin verrokki GSX1300R hayabusa, vain yhden 0-150 kmt kiihdytyksen löysin, jossa busa oli ollut nopeampi. lähes kauttaaltaan ympäri mp-testilehdistömaailman zx12r on ollut nopeampi kiihdytyksissä, huipuissa ja jarrutuksissakin. jos jaksatte lukea, asiahan on tärkeä, hehiö:(cool´eri @ Maalis. 08 2011,16:09) kirjoitti
and winner is zx12r
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Näin 99-mallisen Busan ja 2000-mallisen 12R:n omistaneena olen kanssasi samaa mieltä että Kawa kulki kovempaa. Mutta ikäväkseni olen joutunut lukemaan yli kymmenen vuotta eri lehtien testejä ja niissä ikävä kyllä Busa on ollut karvanverran nopeampi. Tämä siis koskee rajoittamattomia,v.1999 - 2002-mallin pyöriä. Vuonna 2000 kun vaihdoin Busan 12R:ään ärsytti se kun silloisissa testeissä Busa pesi huipuissa Kawan. Ihan siitä Bike-lehden ensimmäisestä testistä lähtien jossa myös Blackbird oli mukana. Tosin siinä testissä mikään ei kulkenut kolmeasataa. Sekin ärsytti *(kawabata @ Maalis. 10 2011,13:59) kirjoitti
*
Tuollahan=>> http://www.angelfire.com/linux/ldrpg/ on koottu testejä jossa 12R on ollut Busaa nopeampi mutta omalla kohdalla mitä testejä olen lukenut Busa on ollut nopeampi. Siitä syystä varmaan tänäkinpäivänä Hayabusasta puhutaan mailman nopeimpana sarjavalmisteisena moottoripyöränä. Vaikka totuus on ihan jotain muuta. Mutta se mikä on nopein on tärkeää jos joku!! heehiö:*
Mainittakoon että Busa ja Kawa olivat mukavia pyöriä,harmitti vaan kun Busa sattui olemaan niitä Suomeen tuotavia yksilöitä jotka eivät pitäneet maassamme myytävästä bensalaadusta vaan alkoivat kiukuttelemaan muutaman tuhannen ajokilometrin jälkeen. Mutta se onkin jo toinen juttu.![]()
Vain turbo antaa kunnon voimaa!
noissa maailman nopein keskusteluissa vaan usein unohtuu se nopein,eli mv agusta F4 R312 (312km/h). tehtiinkö silloin muzzy raptoria se tarvittava määrä jotta luettiin saarjatuotanto pyöräksi? ainakin superbikeen sai osallistua. sp850 tais silloin kulkea 296km/h.
En tiedä nopeudesta, mutta putkisto on musta kaikkein härskein mitä olen ikinä nähnyt! Mulle kelpais kyllä(sloun @ Maalis. 10 2011,19:57) kirjoitti
![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Piikkiä pienempi TAKAratas. Ja busan etuloksu nopeusajoja varten, veti tuolla samalla pelillä yli 200mph. En muista tarkempaa lukemaa mut löytyy varmasti youtubesta sekin video.(Turder @ Maalis. 10 2011,11:16) kirjoitti
E. tuossa: 201mph zx10r
Videon alussa näkyy muutkin pyörään tehdyt modaukset.
Kawasaki ZX7R -01
* * * * "everyone loves you when you are dead..."
Juu Mv Agusta on todistetusti kelannut nopeutta 312km/h mutta toisaalta ZX12R on erään luettelon ==>> http://www.bikez.com/statistics/index.php mukaan kulkenut 320km/h ja eikös Bike-lehtikin vuonna 1999 mitannut Hayabusalle peilit taitettuna 316km/h(?). *(sloun @ Maalis. 10 2011,19:57) kirjoitti
*Nää huippunopeudet ja max.tehot on aina myös mielipidekysymyksiä. Kuka pitää mitäkin testitulosta oikeana. On eri testiyksilöt,testaajat,olosuhteet,polttoaineet ym. Se mikä oikeasti on absoluuttisesti nopein jäänee varmaan aina epäselväksi. Eteenkin nykyään kun japseilla on huiput rajoitettu. Ja sekin on kiusallista kun jotkut pyörät on kuulemma "oikeasti" rajoitettu nopeuden suhteen,jotkut vain mittarinäytön. Omassa 10R:ssä kierrokset nousee vielä runsaat 1500rpm enemmän kun mittari pysähtyy 299:ään. Rajoitettu siis sekin. *
*
Mikä,koska ja kenen kulkee koviten on varmaan aina mysteeri. Mutta kuten todettu,se on tärkeää tietää!! *![]()
Vain turbo antaa kunnon voimaa!
agusta 312kmt ja 315 kmt mallit ovat myöhemmin tehtyjä, vuosina 2007-2010, kun taas japsien nopeimmat vielä rajoittamattomat olivat 1997 alkaen xx honda super blackbirdistä, 1999 busaan ja 2000 zx12r. se peilit irrotettuna ajettu busa oli muistaakseni bike-lehden julkaisussa 1999 ja nopeus oli 314 kmt. busassa on parempi aerodynamiikka, terävämpi etukate, viistompi pleksi ja siten pienemmällä teholla pystyy likimain samoihin nopeuksiin kuin 12r isommalla tehollaan.
mikä bensaongelma oli coolerin busassa? vaatiko kone enemmän oktaaneja tjn? kuin suomessa sai..
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Vuonna -99 omistin tosiaan punamustan Hayabusan. 6000km:n takuuhuollon jälkeen Busa moottori alkoi nykiä ja sammuilla. Joskus liikennevaloissa joskus taas kovemmissa nopeuksissa. Joskus sammui,joskus taas kierrokset ei noussut yli 6000rpm. Lievästi sanoen vitutti koska takuukorjaukseen pyörän sain vasta syksyllä! No talven aikana pyörä saatiin kuntoon mutta ennenkuin kevät 2000 koitti oli Busa vaihtunut 12R-Kawaan. Kawakauppa oli myös erikoinen josta sai lukea ihan Bike-lehden yleisönosastolta saakka mutta se on taas eri juttu! *(kawabata @ Maalis. 11 2011,01:11) kirjoitti
*Ai niin,Busasta sain muuten silloin myydessä 1500Mk enenmmän kuin vuotta aikaisemmin sitä ostaessa. Uusien hinnat nousi mukavasti. Jotain hyvää siis Busassakin *
Mutta se Busa,se lähti muistaakseni Jyväskylään josta uusi omistaja myöhemmin kesällä soitteli ja kyseli mahdollisista ongelmista. Kerroin tuon moottorin tuskista ja kaveri sanoi samojen vaivojen ilmaantuneen uudelleen myös hänellä.
No kun pyörä vielä oli mulla niin takuukorjauksen jälkeen pyöräliikkeen asentaja kertoi/epäili että Suomessa myytävä bensalaatu "sulattaa" letkuista kumia joka ilmenee murusina bensajärjestelmässä aiheuttaen käyntiongelmia. Jos oikein muistan 8 kappaletta ensimmäisestä sarjasta Suomeen tuodusta Busasta tuo vika ilmeni. Itse siis olin ensimmäisiä virallisen maahantuojan kautta maahantuodun Busan omistaja ja "pääsin" tuon ongelman todistajaksi. *![]()
Vain turbo antaa kunnon voimaa!
Ne ensimmäiset rajoittamattoma Busat on kaikkein nopeimpia
vakiopyöriä.
Täysin vakiolle Busalle mitattiin -99 englantilaisen Bike-lehden
testissä Bruntingthorpessa 322km/h (hiukan yli 200mph).
-p-
Aiheen vierestä osittain mutta mikä muuten on ollut 1400-Zetorille suurin mitattu nopeus,siis rajoittimet poistettuna? En muista löytäneeni yhtään testiä jossa se olisi kolme markkaa kulkenut.
Vain turbo antaa kunnon voimaa!
Eikös ratastus suhteessa tehoon ole se jo ratkaisee kuinka kovaa pyörä kulkee kun on riittävän pitkä alamäki(cool´eri @ Maalis. 11 2011,18:48) kirjoitti
Eli pyörän teho aiheittaa jonkun käytännön maksimi nopeus rajan mitä ko pyörällä ei voi ylittää tekemättä modauksia pyörän airodynamiikalle. Näin ollen siis välitykset pitäisi vaihtaa testiä varten mahdollisimman lähelle tätä teoreettista huippunopeutta.
Jos pyörän on rajoitettu _oikeasti_ 300 km/h, niin eihän siihen ole mitään järkeä laittaa välityksiä joilla se kulkisi teoriassa 330 km/hToki voihan sillä saada esim. matalamman päästörajan, jonka vuoksi siinä on vakiona tietyt "päästöoptimoidut välit".
![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
GearingCommanderin mukaan uuden kympin vakiovälit näyttäisivät tämmösiltä.
ZH2 2020
Toisaalta miksi rakentaa pyörä jolla ei koskaan voida ajaa sen suorituskyvyn mahdollistamaa nopeutta? *(sky @ Maalis. 12 2011,19:32) kirjoitti
![]()
Vain turbo antaa kunnon voimaa!
Jos kiinnostaa seurailla tarkemmin allekirjoittaneen kilpurin rakennusta niin päivittelen tuonne Facebook ryhmään aina tietoja kuvien kera kun projekti etenee:
http://www.facebook.com/pages/TTRacing/108262475913415
Teemu
.
Kawasaki ZX7R -01
* * * * "everyone loves you when you are dead..."
Ei oo kawasta bemarin kaatajaksi.(jukepoksi @ Maalis. 21 2011,18:18) kirjoitti
R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
Mut bemari on jo eellä(jarska @ Maalis. 21 2011,20:36) kirjoitti
![]()
R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
Ei onneksi ole pitkään edellä.(-kepa- @ Maalis. 21 2011,21:05) kirjoitti
Mut joo, tuossa testissähän nuo pärjäs aika tasavertasesti, eivätkä käsittääkseni nimenneet kumpaakaan selväksi "voittajaksi".
Tosin jälleen oli jenkkituhnurajoitettu Kawa saatu testiin, ei niiden käsiin uskalla antaa täystehosta.
![]()
MP-Rata
www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
Uusimmassa Fast bikes lehdessä on otettu tyypit Kawasta ja heidän testaamat arvot 175hp & 102Nm.
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
Oliko mitään vertailukäppyröitä muihin pyöriin? Esim. S1000RR.(-JuhaK- @ Maalis. 29 2011,11:11) kirjoitti
R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
Ei ollut vertailua muihin. Keskialuetta moitittiin ja pitkää ykkösvaihdetta muuten sitten kehuttiin kovasti, etenkin elektroniikkaa.(-kepa- @ Maalis. 29 2011,16:58) kirjoitti
![]()
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
Kovin vaatimattomalta näyttää varttimailin aika. **Tietysti uuden 10-R:n keulimisherkkyys saattaa tiputtaa aikaa kun ei voi kaasua avata kokonaan kuin ehkä stripin puolessavälissä. *
*Onhan Hayabusalla Bike-lehti jo vuonna -99 ajanut varttimailin aikaan 9.9 sek. No Busa nyt ei ole niin herkkä keulimaan mutta on silti muutaman kymmenen kiloa painavampi tietty myös pienempitehoinenkin. No tietämättä Fast Biken testin olosuhteista ei siitä kannata liian suuria johtopäätöksiä vetää. Eiköhän niitä matalia kymppejä tulla ajamaan Kympillä vielä tänävuonna. Ehkä jopa ysejä *
![]()
Vain turbo antaa kunnon voimaa!
Tänään ostin ton Fast Bikes lehren ja jestas miten hyviä kuvia oli uudesta kympistä keskiaukeamalla, joutavat kyllä tonne duunipaikan seinälle.![]()
Ja jälleen myös tavan keskialueitkujen jälkeen todettiin alustan olevan ihan jotain muuta kuin siinä Baijerilaisessa...en nyt muista mikä se oli...![]()
MP-Rata
www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
Lisäys edelliseen että kohtuu kova loppunopeus kertoo siitä että ruutia ja potentiaalia olis JOS sitä vois täysillä käyttää. AIkanaan täysin vakiolla 12-R Kawalla ajoin Alastarolla ensikertaa elämässäni varttimailia ja aika oli 10.28,loppunopeus 228km/h. Vuotta myöhemmin Powercommanderilla,kokoputkella ja 16 hevosvomaa tehokkaampana samalla radalla aika oli kymmenyksen huonompi. Kertoo siitä että kun teho kasvaa niin sen välittäminen rataan vaikeutuu ja keuliminen lisääntyy ikävästi. *![]()
Vain turbo antaa kunnon voimaa!
Samaa itsekkin katsoin, että kovin vaatimaton aika varttimaililla, mutta tosiaan loppunopeus on suhkot kova. Pyörä tonttiin, pidennetty takahaarukka ja oikeanlaiset välitykset yms niin mennään jppa matalia yhdeksikköjä... who knows![]()
R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
Motorcycle.com ZX10R vs S1000RR osa2
Katutesti vuorossa, tällä kertaa voitto Kawalle...lopputulos siis 1-1 *
Kawasaki ZX7R -01
* * * * "everyone loves you when you are dead..."
Tämä oli kyllä ihan odotettavissa, sen verran alustaa ja käsiteltävyyttä on kehuttu aiemmissa testeissä.(jukepoksi @ Maalis. 31 2011,16:41) kirjoitti
Nyt hittoon ne lumet tuolta kaduilta ja äkkii...![]()
MP-Rata
www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi