Eli ajelinpahan paikassa X, enkä ollut selvillä siitä, mikä oli rajoitus. Ajoin kuitenkin varuiksi paria kymppiä kovempaa kuin mitä ajattelin sen olevan. Sitten sain sakot.
Ja nyt sitten poraamme täällä kimpassa, mitenkä pepusta onkaan tämä meininki....![]()
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Herää nyt. Jos rajoitus olis ollu se, minkä kuljettaja luuli sen olevan, niin ois voinu päästä jopa rikesakolla. Nyt tuli tonnitolkulla tukkapöllöö. Ei järjenhäivää tän maan sakotuskäytännöissä.(pecha @ Kesä. 21 2010,15:35) kirjoitti
´assumption - the mother of all ***k-ups´ *(vahvajussi @ Kesä. 21 2010,15:41) kirjoitti
ps. en minä muuten sitä sano, että nämä Suomi-sakot aina ihan järkevän suuruisilta kuulostaisi suhteessa tekoon. Mutta jos ei itsellä ole kiinnostusta tietää, mikä rajoitus on, ja ajaa vähän päälle sen mitä olettaa sen olevan, niin sitten ei kannata ihmetellä, jos se rupeaa tässä maassa hiukan maksamaan. Viime viikollako te rupesitte täällä liikennöimään, kun tällaisetkin havainnot muka kuulostaa ihan uusilta?!
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Jotkut elävät todellakin pää niin syvällä perseessä, että kuvittelevat tämän ps-järjestelmämme olevan jotenkin loistelias.(vahvajussi @ Kesä. 21 2010,15:41) kirjoitti
Herää väkisinkin kysymys miksi olemme ainoa maa maailmassa, jossa vastaava lisäverojärjestelmä on käytössä (ei, Ruotsin malli ei ole samanlainen).
636 -> 998
Vieläkin tunnelmat ovat maassa eikä ajo maistu vaikka ulkona paistaa mollikka. Kiitos kuitenkin tuesta.
Pointti on että tuon pätkän alussa on 80 kmh merkki i ja tie muuttuu 60kmh rajoitus tien profiilin tai asutuksen tms muuttumatta miksikään. Johtuiskohan varoitus vieressä olevasta armeijan alueesta tms. Puusilmänä en noteerannut 60-tikkaria ja seuraus oli jotensakin järkyttävä. Tietä en ollut koskaan aiemin ajanut ja tuolla seuduilla on vastaavia 80kmh (& 60kmh) teitä vaikka miten.
Onko joku vaihtanut ajonopeutta vähentääkseen customiin tai yks pyttyseen, täristävään, supermotoon? Auttoiko mitään? Ajamisen ilon pitäsi kuitenkin säilyä.
Current: BMW R1200ST "Have a break, have a BMW"
Past: Yamaha Dragstar 650 Classic > BMW R1150R
Hei, älähän nyt maatasi myy yhden sakon takia!
Eikä sitä pyörää tarvitse mihinkään vaihtaa, mulla on toi pienitehoinen customi ja olen ihan varma että jopa sillä pääsee kortistaan eroon, mikäli oikein huono säkä käy.
Tämän jälkeen vain tarkkuuta ajonopeuteen, ei siinä sen kummempaa! Kyllä se vi**tus häipyy viimeistään silloin, kun ajat uudelleen tutkaan, etkä saakaan sakkoja.
Niin ja tietysti niiden rajoitusten jatkuva seuraaminen pitää sakot loitolla. Jos itse en ole ihan varma, onko tiellä 80 km/h tai 60 km/h, niin ajan varmuudeksi kuuttakymppiä. Tietysti tää rassaa perässätulijoita, mutta jos ohittavat, niin sittenhän homma on selvä!
On ihmisiä, joiden seurassa kesät ovat aina kuumempia, seikkailut suurempia ja tähdet lähempänä.
Sinuna olisin onnelinen että ajokortti on vielä taskussa, tainnut olla partiolla costaricat nautittuna.
Kyllä tollasella yksimukisellakin onnistuu vastaava ylitys, oikeinkin helposti, onneksi en vielä ole saanut siitä todistusta. Ajamisen hauskuutta sillä ainakin saa![]()
-nomen est omen-
Sakko kertymän noustua kipurajalle, vaihdoin kalustoa.
Rata-ajoon Suzuki GSXR750, maantie kruisailuun BMW F800GS.
Kortti ei ole koskaan lähtenyt, mutta sakkoeuroilla olisi saanut monta rengaskertaa radalle.
Johan on äijällä tulotkun tollaset sakot saa.
itel oli 96@60 ja 570e sakkoa![]()
parahin pete!
Postaa jatkossa jonnekin paskanjauhanta ketjuun suoraan kuukausiansiosi.
Meitä ei kiinnosta jos joku saa sakkoja ylinopeudesta.
Mutta sinua ilmeisesti kiinostaa yrittää kertoa että miten vitusti oikeestaan tienaatkaan.
tai kerro jatkossa päiväsakkojen määrä jne, niin ihmiset osaa suhteuttaa asioita. Koska sakot euroina ei kerro periaatteessa mitään, mutta jotkut voi niistä päätellä jotain.
sanotaan ny seki vielä että kukapa tosiaan ois voinu uskoa että BMW 1150R _nakulla_ tulis ajettua edes yli 100km/h.. ei sitä sellasii nopeuksii oo tehty ei.
^ Vituttaako? **
![]()
04 Buell xb12s
Hieno ketju
![]()
...and music? Well, it's just entertainment folks.
Mä vaihdoin ensin kustomiin ja sitten toiseen ja taas takaisin katumalliin ja vielä kerran Scrambleriin. 900cc twini 58hv/69nm. Mulla on ollut hauskempaa tuon kanssa, kuin ex Aprilian. Nimenomaan ajamisen iloa on reilusti ja myös sorateillä yms. on hauska ajella pitkästä aikaa.(mrPete @ Kesä. 21 2010,16:24) kirjoitti
Tosin ei tuo poista sitä mahdollisuutta, että täräyttää epähuomiossa mutkatiellä 60km/h alueella sitä luulemaansa 80 + rikesakkoraja vauhtia...
Retired
Tulihan tuossa just jimiltä ohjelma missä jenkkipolliisi ripitti nimperkeleesti ukkoa joka ajoi leveällä kadulla 33 ylinopeutta maseratillaan. Jouduin käymään välillä pa*kalla joten sakon suuruus jäi näkemättä, näkikö kukaan?
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
Eikö täällä nyt saa edes saatujen sakkojen määrää kertoa? Lopettakaa ihmeessä tuo sakkolaskurikin.(thenuke @ Kesä. 21 2010,18:20) kirjoitti
Edit. Miten vitusta tuosta nyt voi ansioita päätellä? Onko teillä kyttien sakotusjärjestelmä hallussa?
Truth, Knowledge, Knackered Sliders
Sakot välttää parhaiten vaihtamalla matkaenduro.
Yhtään sakkoa en ole vielä saanut.Ei näy korvissa poliiseja.
Vain siirtymätaipaleella pitää skarpata.Nopeusrajoituksista ei mitään hajua
metsäteillä,eikä muitakaan liikennemerkkejä tienvarsija rumentamassa.
Niin ja joskus jopa 80km/h tuntuu huimalta vauhdilta.
Jos ajat tyhjällä motarilla 150kmh niin partiolaiset antavat sakkoa koska vaaransit oman henkesi. Jos ajat endurolla 50kmh metsäpolulla kännykkään puhuen ja tekstaria näpyttäen hongan kylkeen,kylkiluut viidensentin pätkissä ja toinen silmä takaraivolla kannat irronnutta jalkaa sinne minne mediheli laskeutuu niin selviät sakoitta eikä vakuutusyhtiö perään kysele.(polip @ Kesä. 21 2010,20:39) kirjoitti
Pelkääkö posliinit että kettu tulee ja raatelee vai mikseivät ole tutkaamassa metsäteillä?
You gave me a curse, Holy fathers, I give you a blessing: "may your conscience be as clear as mine and may you be as moral and religious as I"
Ja vaikka ma laps olen pieni vain,
niin jumalten riemut ma juoda sain
ja juoda ne täysin siemauksin -
niin riemut kuin murheetkin.
Ota ne sakot ihan vaan harrastukseen kuuluvina kuluina kuten renkaat tai huollot.Joskus osuu,joskus ei.
metsässä on hyttysiä.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Jaahas, vai kiinnostuksesta se on kiinni. Eipä siinä sitten mitään. Vahingoks toi nyt vaan tuli suhteettoman kalliiks.(pecha @ Kesä. 21 2010,15:55) kirjoitti
Joo tosiaan eikös tosta tule 22 päiväsakkoa ja yli 20 päiväsakon teko määritetään törkeäksi ja siitä lähtee lappu hyllylle ks. posliinien kotisivut(Kriisi @ Kesä. 21 2010,16:44) kirjoitti
Eli tuossa on setä sininen käyttänyt liukumaa ja päiväsakkojen määrä on alle 20..?
KTM
Ihan niinkuin se olisi sinulta pois jos joku maksaa veroja ja tienaa(thenuke @ Kesä. 21 2010,18:20) kirjoitti
Laitospaikat on kalliita ja niiden ylläpito vaatii paljon veroeuroja jotta kaikki hoitoa tarvitsevat sitä myös saa..
![]()
KTM
noh, eikös täällä oltu sitä mieltä, ettei niitä kylttejä nyt vaan jaksa päivystää. Jos näin, niin silloin se on kiinnostuksesta kiinni. Totta kyllä, että rajoitukset vaihtelee välillä sadan metrin välein, mutta se ei toimi perusteena sakoista vapautumiselle, ja autokoulussa olleen pitää tämä tietää.(vahvajussi @ Kesä. 21 2010,21:44) kirjoitti
Paikoissa, joissa rajoitus tippuu (esim. 80 -> 60), on usein ihan perusteltua, että ajonopeutta hieman lasketaan, koska on esim. huonomman näkyvyyden risteyksiä, enemmän liikennettä, suojateitä jne. Ja se ei suinkaan ole pelkästään suomalainen keksintö, että niiden kohdalla nopeuksia myös valvotaan, suuressa maailmassa valvonta keskittyy hyvin pitkälle juuri tämäntyyppisiin kohtiin, jopa maissa joissa muutoin saa käytännössä vedellä sen mitä sielu sietää. Jos minulta kysytään, nämä tällaiset ovatkin ihan oikeita paikkoja suorittaa valvontaa.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Pane vaimoasi oikein kunnolla ja katsele hänen kasvojaan, kun hän saa kolmannen orgasminsa. Tai sitte kosanderia ja runkut.![]()
Truth, Knowledge, Knackered Sliders
veettää vieläkin kun -98 nappasin kyytiin kolari paikalta yliajetun tytön ja 5km matkan kyyvitin sitä kysiin,posliineja otti 7200mk arvosta päähän tämmöinen homma,oikeudessa asti käytiin ja kesäloman ajaksi kortti puispoikkeen,sakot tottakait pittää maksaa milläs pojjaat muuten pittää pikkujouluja tms.
kolari tapauksissa ei pidä toimia nopeimmilla mahdollisilla tavoilla jos haluaa auttaa.
tässä mainitussa tapauksessa ajoin yöllä 2xnopeutta tyhjillä kaduilla 3km.selvinpäin
ottaa pattiin vieläkin 2010
Hondax-11
Honda CB750K vm-80/83.museo mp
HYSSSS! älkää nyt usuttako niitä metsäteille. Ties vaikka tätäkin foorumia joku rahankerääjä seuraa.(Bali Sunset @ Kesä. 21 2010,21:33) kirjoitti
Mun mielestä nopeuden valvontaa pitäisi siirtää(moottoriteiltä ja ohituskaistoilta) asuntoalueille ja koulujen lähistöön. Varsinkin koulujen alkamisajankohtana olisi poliisin oltava näkyvästi esillä. Siellä sitä näkyvää nopeuden valvontaa tarvittaisiin.
Moottoriteillä ja sellaisilla hiljaisilla asfalttipikataipaleilla ei niin paljoa vaaraa aiheuteta, mikäli nopeus nousee hetkellisesti yli sallitun.
Ei tainneet summia tuossa ilmoittaa sen kummemmin, korttia ei ainakaan kuivumaan ottanut. Hupaisa sarja tuo(seppo02 @ Kesä. 21 2010,20:24) kirjoitti
![]()
Yamaha FZS 600 -99 -> Yamaha FZS 1000 -04 -> Yamaha XJR 1300 -01
Vitutus kesti sakkojen maksusta viikon, ja palaa aina välillä sillä korttikin on vielä kuivumassa viikon verran. Ei se pyörän vaihto hitaampaankaan auta, hitaalla ja nopealla on helppo ajaa reipasta ylinopeutta. Meillä tässä rakkaassa maassamme vain keskitytään kansalaisten kiusaamiseen sen sijaan, että poliisien resursseja olisi huumekaupan ehkäisyssä ja seksirikollisten jahtaamisessa.
Sakot ovat meillä vero, mikä muu rangaistus perustuu tuloihin? Saako taposta pienemmän tuomion jos on työtön?
Eli vitutus on juuri nyt päällä
Suzuki SV650 '04 -> Triumph Daytona 675 '08
Ei tuossa minusta muuta tyhmää ole kuin kysymys kannattaako vaihtaa pyörä hitaampaan. Sellaista (ehjää) moottoripyörää ei ole, joka ei kulkisi 97 km/h 60-alueella. Tietä enimmäkseen piisaa kiihdyttää vähän hitaamminkin tuohon nopeuteen.
Kyllä kesän muut hubailut yhden vitutuksen saa lievittymään! Vaikka vertailu on typerää, voi kokeilla, jos mikään muu ei toimi. Ajattele vaikka että olisit kaatunut, kaskottomaan pyörään 3000e vauriot ja jalka kipsissä elokuun loppuun. Jallua lasiin ja heviä soimaan, siitä se lähtee *
Vähän kaksipiippuinen juttu, vaikuttaako se pyörän tyyppi ajonopeuteen. Lienee hyvin paljon kiinni kuljettajasta; toisilla vaikuttaa, toisilla ei.
Lähtökohtaisesti sporttipyörät on tehty ajettavaksi kovaa, ja vaikka poikkeuksiakin on, yleensä niillä ei ole ´kivaa´ ajaa hitaasti, koska painoa on käsillä aika paljon, ja jousitus poimii kaikki pienetkin epätasaisuudet. Jos on vielä kovin pitkä 1-vaihde, voi varsinkin jossain 30-40 kmh alueilla ajaminen tuntua aika hassulta. Siihen vielä mukulakivipäällyste, niin kylläpä on mukavaa! Toisaalta ripeästi ajaminen houkuttaa, koska vauhti ei tunnu missään, ja niin ajoasento kuin alustakin alkaa toimimaan paljon paremmin. Suomalaiset nopeusrajoitukset loppuvat nykysporteilla äkkiä kesken.
Mikä ei tietysti sulje pois sitä, etteikö vaikka jollain laiskalla customilla tai piikillä voisi halutessaan ajaa vaikka melko monella 40 kmh alueella triplat. Se on sitten taas ihan puhtaasti kuskin korvien välistä lähtevä asia, eikä välttämättä riipu pyörän tyypistä tai suorituskyvystä ollenkaan.
Jälleen vain yhden ihmisen mielipide, ja toistakin mieltä saa olla.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä