Tulokset 1:stä 28:een 28:sta
  1. #1
    Pyörän kanssa lähdössä Madridiin Torstaina ja perillä pitää olla viimeistään Sunnuntai-iltana mielellään et ehtii töihin Maanantaina.

    Kumpa olis parempi ajaa Via Baltica vai lautalla Ruotsin kautta?
    ZX10R -08
    S1000RR -11

  2. #2
    Lautalla Saksan kautta.
    Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
  3. #3
    Rostockin kautta Saksasta. Levänneenä liikenteeseen ja parhaassa tapauksessa samalla istumalla perille asti...
    DT125[82] -> (yli 20v. tauko) -> Versys[07] -> FZ-1-SA[07] -> K1200S[08] -> cbr600rr[08] -> (+ S1000RR[10] Varastettu Hollannissa, Vttu!) -> (S1000RR[11] Lunariin, ajettu päin ajokoiraa,V*2!) -> (S1000RR[12]) vaihdettu,
    S1000RR[21]+(KTM 690 Enduro r[14])
  4. #4
    Tulee muuten kiire tuolla aikataululla...
    Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
  5. #5
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (mico @ Syys. 07 2009,18:21) kirjoitti
    Tulee muuten kiire tuolla aikataululla...
    Torstaina klo 20.30 lautta Vuosaari-Gdynia-Trave. Perillä La 0700 ja samantien tienpäälle. Itse ajaisin A7-reittiä Saksan läpi ja vähän ennen Baselia Ranskaan. Minimoimalla Ranskan motarit säästää aika paljon rahaa ja Saksan motareilla saa laskea aika hyvällä keskinopeudella. Lyonin tienoilla ennalta varattu yöpyminen ja seuraavana päivänä Madridiin. Romut kannattaa lähettää vaikka postilla, niin on kivempi laskea menemään pitkin autobahneja.


    No problem!

    Edit: muistin vasta nyt, että sullahan oli FJR. Kyllähän tuossa romutkin menee mukana, eikä tuon ajomatkan pitäisi olla ongelma eikä mikään. Ruotsin kiertäisin ihan suosiolla kun halvemmalla ja käytännössä samassa ajassa pääsee lautalla perille. Balticalle en lähtisi kun kerran on tarkka aika jolloin pitäisi olla perillä. Jos lisää ajettavaa haluat, niin hyppää pois laivasta jo Gdyniassa ja saat ajaa Puolan ja Itä-Saksan läpi.



    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
  6. #6
    Kyllä se onnistuu ja saat nukkuakin yösi, se on semmonen tonni/päivä ajoa.

    pe ajoa Tukholma-Lyypekki (laiva Rodby-Puttgarden)
    la ajoa Lyypekki-Orleans
    su ajoa Orleans-Madrid

    Jos rahalla jokin merkitys niin Lyypekistä ja Orleansista löytyy molemmista Etap-hotelli.
    Aion elää ikuisesti, toistaiseksi päätökseni on pitänyt.
  7. #7
    Joo kyllä tota hintapolitikkaa täytyy kanssa katella, jos Saksan läpi halvempi kuin tuo Ranska. Navi ehdotti Ruotsin kautta Pariisiin mutta tossa tulee kai sit tietulleja Ranskassa.

    FJR tosiaan alla, ainoa puute on sivulaukut joista toinen (vasen) hajalla. Tankkilaukulla ja 42l takalaukulla lähden ja lentokoneella tulee muiden mukana osa kamoista perässä.
    ZX10R -08
    S1000RR -11

  8. #8
    Puuttuisin tuohon Rämeen pieneen Etap-hotelli yksityiskohtaan. Se lienee joku ketju? Miksi olette ketjuihin kallellanne? Mä olen saanut paikallisesta S-ryhmästä tarpeekseni ja en suosi mitään ketjuja.

    Euroopassa paikalliset majatalot on AINA hyviä. Hienoa kun isäntäperhe on huolehtimassa asioista. Laatu ei tietenkään ole tasainen, se on vaan hyvä tai helevetinhyvä.
    DT125[82] -> (yli 20v. tauko) -> Versys[07] -> FZ-1-SA[07] -> K1200S[08] -> cbr600rr[08] -> (+ S1000RR[10] Varastettu Hollannissa, Vttu!) -> (S1000RR[11] Lunariin, ajettu päin ajokoiraa,V*2!) -> (S1000RR[12]) vaihdettu,
    S1000RR[21]+(KTM 690 Enduro r[14])
  9. #9
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Anatooli @ Syys. 07 2009,19:11) kirjoitti
    Puuttuisin tuohon Rämeen pieneen Etap-hotelli yksityiskohtaan. Se lienee joku ketju? Miksi olette ketjuihin kallellanne? Mä olen saanut paikallisesta S-ryhmästä tarpeekseni ja en suosi mitään ketjuja.

    Euroopassa paikalliset majatalot on AINA hyviä. Hienoa kun isäntäperhe on huolehtimassa asioista. Laatu ei tietenkään ole tasainen, se on vaan hyvä tai helevetinhyvä.
    Muuten olen samaa mieltä, mutta ei tunnu oikein koskevan Ranskaa... Tämän kesän kokemuksilla sanoisin että Ranska on paska maa. Saksassa, Italiassa, Sveitsissä... Muy Bueno! Ranskassa merde. Toisaalta kauheaa sakkaa nuo Etapit, F1:t yms Ibikset on nekin.

    Ranskan motarit on tosiaan maksullisia ja niistä koituu yllättävän kova kustannus jos koko Ranskan läpi ajaa. Löytyisiköhän jostain laskuri/kartta josta kustannusvaikutusta pääsisi vertailemaan? Kun kesällä patonkimaassa motareita ajettiin, niin kustannus oli n. 6-8e/100km. Lisäksi Saksan läpi ajamista puoltaa vapaiden nopeusrajoitusten pätkät joilla voi säästää aikaa ihan kivasti.

    E: löytyihän se. www.autoroutes.fr antaa Ranskan läpiajorangaistuksen hinnaksi moottoripyörälle 42,10e ja saksan läpi ajettaessa 37,60e. Hintaeroa ei siis juurikaan ole.



    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
  10. #10
    noin niinku vielä maanantaina pähkäillään et mitäs kautta espanjaan sunnuntaiksi et ois maanantaina töis..

    no nopein on ruottin kautta kera tanskan salmien.

    ja jos tonne madritiin mennään ni reitti kulkee kyl pariisin kautta eli jää toi lyon kokematta...



    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  11. #11
    Joo ei noissa Ranskan tietullimaksuissa paljon eroa ole kumman kautta ajaa mutta matkassa on reilu 300km.

    Noita Etappeja on käytetty näissä nopeissa siirtymissä kun saa vaivattomasti varattua ennakkoon jne. Siistejä mestoja, kyllä niissä äijä yönsä nukkuu.

    Ei tässä muita suosituksia kuin yritä pitää päivärytmi kohdillaan niin ei tuu "tilanteita" väsymyksen takia.
    Aion elää ikuisesti, toistaiseksi päätökseni on pitänyt.
  12. #12
    Joo kiitokset kailkille neuvoista!

    Varasin matkan Torstaina illalla Turusta joka on 06:30 Tukholmassa Perjantaiaamuna

    Tuosta on matkaa 3200km ja näyttää aikaa 30 tuntia, jos välttelee tietulleja menee noin 37 tuntia ja matka pitenee 3230 km eli kilometrejä ei tule niinkään lisää.

    Luultavasti menen noiden kahden sekoituksella ja pyrin käyttämään valoisan ajan ajoon.

    Toi Maanantaikin on sellainen että jos näyttää tulevan liian tiukkaa niin sitten ollaan vaan perillä myöhemmin eli ressiä ei oteta, pääasia että ollaan perillä ehjänä.

    Hotellit/majatalot ajattelin katsoa paikan päällä vasta tai sitten joskus iltapäivällä alkaa soittelemaan kun näkee vähän mihin asti ehtii illaksi.
    ZX10R -08
    S1000RR -11

  13. #13
    vinkkinä jotakin tollasta

    -KLIK-
    suosittelisin pärrällä mentäes.
    Pystys hyödyntämään saksan mahdollisen nopean osuuden mahdollisimman pitkään..toki joutuu ton ruhrin läpiajoon, mut ompa siel mahdollisuuksiakin huomattavasti enempi jos alkaa tökkiin.
    Ranskassa tulee väkisinki jonkinverran maksupaanaa, mut eteneminen hidastuu melkoisesti jos lähtee noille natikoille.
    Espanjassa autopistaa ei tarvi käyttää juuri lainkaan jos välin Vitoria Gasteiz-Burgos ajelee natikkaa pitkin.

    Unohda tuo maanantain töihinmeno ni vältyt stressiltä.
    Vuorokauden/kaksi oot myöhäs ton lähdön kans.Siltikin ois jääny ajamista ihan tarpeex.
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  14. #14
    Jos luomet pysyy auki, niin Saksan läpi on tosi nopea ajaa illalla/yöllä. Ei tarvii kökkiä ruuhkissa ja tietyöalueilla.
    A-B-CH-CZ-D-EST-F-FIN-FL-H-HR-I-L-LT-LV-N-NL-PL-RO-RSM-S-SK-SLO-UA
  15. #15
    Kyllähän tuon ajaa vaikka yhtä kyytiä. Ranskan läpiajorangaistus kannattaa hoitaa maksullisia teitä pitkin. Muut tiet menevät vähän väliä joidenkin pikkukylien läpi ja niissä menee sitten aikaa. Tiemaksuja varten kannattaa pitää sivutaskussa yhtä luottokorttia pelkästään, niin on nopea kaivaa.
    Dixi et animam levavi
  16. #16
    Lainaa (ek@ @ Syys. 08 2009,12:48) kirjoitti
    Ranskan läpiajorangaistus kannattaa hoitaa maksullisia teitä pitkin. Muut tiet menevät vähän väliä joidenkin pikkukylien läpi ja niissä menee sitten aikaa.
    Samaa mieltä, lomareissut sit erikseen ja ajaisin kyllä ite päiväsaikaan tähän vuodenaikaan. Huonon kelin sattuessa siltikin tekemistä että päivän urakasta selviää.
    Kaikkihan sitä päivässä tonnin ajaa mutta kolme päivää peräkkäin ei enään kaikilta onnistu vaikka ei se nyt mikään kauhia urotyö olekkaan. Joo joo, siellä "urhoja" naurattaa nämä jutut mutta on sitä täälläkin hiihdetty Hämeenlinnasta Lahteen ja Partalansaarta ympäri soudettu useampia kertoja.
    Aion elää ikuisesti, toistaiseksi päätökseni on pitänyt.
  17. #17
    Minä myisin mopon pois, lentäisin ja ostaisin perillä uuden mopon.
    jamaha 02 --> riumppi 11

    Blue's brother
  18. #18
    Lainaa (jyke @ Syys. 09 2009,23:12) kirjoitti
    Minä myisin mopon pois, lentäisin ja ostaisin perillä uuden mopon.
    Nyt ajetaan eikä lennellä kun sattui sopiva väli. Tuonne olen niin monta kertaa mennyt koneella että vaihtelu piristää.

    Autonavin telinneen lätkäisin silikoonin kanssa kiinni pleksiin keskelle ettei tarvitse tuota kurkistella tankkilaukun taskusta.

    Varmistelin vielä kiinnityksen parilla M6 läpipultilla, istuu tukevasti (ja näyttää ihan omatekemältä )
    ZX10R -08
    S1000RR -11

  19. #19
    En tiedä minkä laivayhtiön otitkaan tuohon pätkälle mutta ihan tulevaisuuden varalle erittäin suositeltava tuolle välille on Finnlink joka myöskin pärjää komeasti hinnoittelun puolesta kalliimmille matkustajalaivoille..
    "Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
  20. #20
    Perilla ollaan ja matka sujui ilman ongelmia.

    Torsaina menin Tukholmaan Viking Isabellan mukana ja siita Perjantaiaamuna 6:30 tien paalle.
    Perjantaina ajoin Saksan Aachen:iin 1450 km aikaa meni 14.5 tuntia.
    Lauantaina 7:30 tienpaalle uudestaan ja olisko 0llut jotain 1200 km Bilbao:n jossa nukuin toisen yon.
    Talle paivalle ei sit jaanyt kuin joku 400km

    On mahtavia ajella nuo pohjoisen Espanjan moottoritiet, hereilla kylla pysyy varmasti sen verran on mutkaa.

    Nyt voikin sitten jatkaa kautta ainakin Joulukuulle saakka.

    Takaisin tuon pyoran joko Joulukuussa tai sitten Helmikuussa, se voikin olla hiukan haastavampi ajokelien suhteen kuin ajo alaspain.

    Vetta ei tullut kuin joku puoltuntia ihan tassa Madridin paikkeilla.



    ZX10R -08
    S1000RR -11

  21. #21
    onnex olkoon..

    ihan kunnioitettavia päivätaipaleita..
    etenkin vetästä yli tonniset peräkkäin
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  22. #22
    Hyvä setti ja oikein ei mitään majoitusvarauksia etukäteen. Fiiliksen pohjalta antaa palaa !!!
  23. #23
    Tuli ajettua Tukholmasta Burgosiin 3:een päivään.
    Päivä 1 reilu 1500 km, päivä 2 reilu 500 km, päivä 3 reilu 900 km.
  24. #24
    Lainaa (Juupeli @ Syys. 13 2009,19:40) kirjoitti
    Hyvä setti ja oikein ei mitään majoitusvarauksia etukäteen. Fiiliksen pohjalta antaa palaa !!!
    huvitti tuolla Bilbaossa kun kattelin Tomtomin valikosta mita hotelleja loytyy, kumma ettei ollut mitaan isoja tuttuja nimia.

    klikkasin sit jonkun vaan ja ajoin osoitteeseen, eikun ovesta sisaan kysymaan huonetta, sisalla huomasin tulleeni majapaikkan jossa kylla paasis sankyyn mutta ei nukkumaan

    No portsari osas sitten neuvoa ihan oikeaankin hotelliin.

    Yks juttu minka huomas jalkeenpain on tuo kun motareilla on paljon liikennetta ja istuu siella jonku 30 tuntii niin huomaa kurkussa ja keuhkoissa etta paskaa on nielty ja kunnolla.
    ZX10R -08
    S1000RR -11

  25. #25
    Joo tämäkin reissu on sitten tehty ja kotona olin eilen illalla.

    Lähdin Sunnuntaina Madridista ja kiersin Barcelonan kautta ja sieltä Ranskaan jossa eka yöpyminen.
    Ranskasta ajoin Saksan ja Tanskan läpi Ruotsiin ja yöksi hotelliin Värnamossa.
    Värnamosta ajoin Tiistaina Haaparannan kautta Kemiin ja hotelliin nukkumaan ja Keskiviikkoaamuna viimeiset 700 kilsaa ja kotona Kouvolassa illalla.

    Matkaa tuli kaiken kaikkiaan 5200km päivämatkat oli järjestyksessä 1300-1700-1500-700 Tuo viimeinen päivä tuntui jo aika helpolta noiden pitempien päivien jälkeen.

    Oli aika kiva päästä saunaan kotona tuon reissun jälkeen
    ZX10R -08
    S1000RR -11

  26. #26
    Uskomaton suoritus. Ei kyllä onnistuisi minulta (enkä kyllä ole varma haluaisinko edes kokeilla).
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  27. #27
    Kerran vedin yhtä kyytiä Rostockista Etelä-Espanjaan. Matkaa tuli mittariin 2966km ja aikaa meni 32h. No laiva Rostockiin tuli illalla ja koko yön oli saatanallinen sumu, joten matka oli aivan naurettavaa köröttelyä pää asfalttia hipoen, kun yritin zoomata jotain viivaa asfaltissa, minkä mukaa suunnistaa, kun ei todellakaan nähnyt yhtään mitään.

    Seuraava yö oli vielä pahempi. Olin jo päättänyt ottaa seuraavan hotellin, mutta se löytämäni korpihotelli oli kiinni ja jatkoin matkaa ja ajattelin sitten vetää sen vain 900km jäljellä olevan spurtin perille. Sitten alkoi vielä saatanallisempi tuomiopäivän sumu ja vettä tuli kuin aisaa samalla. Perkeleellisempää keliä en ole nähnyt. Oli kyllä helvetin vaarallista suunnistusta.

    Jotenkin puolikoomassa selvisin perille, mutta en kyllä suosittele. Ennemmin suosittelen ajelemaan vaikka puoli pulloa kossua veressä kuin puoliksi koomassa moisia suorituksia.

    Matkapyörällä tuo normirautaperse about 1700km on ihan ok vielä.
    Dixi et animam levavi
  28.  
  29. #28
    Lainaa (ek@ @ Kesä. 24 2010,22:09) kirjoitti
    Kerran vedin yhtä kyytiä Rostockista Etelä-Espanjaan. Matkaa tuli mittariin 2966km ja aikaa meni 32h. No laiva Rostockiin tuli illalla ja koko yön oli saatanallinen sumu, joten matka oli aivan naurettavaa köröttelyä pää asfalttia hipoen, kun yritin zoomata jotain viivaa asfaltissa, minkä mukaa suunnistaa, kun ei todellakaan nähnyt yhtään mitään.

    Seuraava yö oli vielä pahempi. Olin jo päättänyt ottaa seuraavan hotellin, mutta se löytämäni korpihotelli oli kiinni ja jatkoin matkaa ja ajattelin sitten vetää sen vain 900km jäljellä olevan spurtin perille. Sitten alkoi vielä saatanallisempi tuomiopäivän sumu ja vettä tuli kuin aisaa samalla. Perkeleellisempää keliä en ole nähnyt. Oli kyllä helvetin vaarallista suunnistusta.

    Jotenkin puolikoomassa selvisin perille, mutta en kyllä suosittele. Ennemmin suosittelen ajelemaan vaikka puoli pulloa kossua veressä kuin puoliksi koomassa moisia suorituksia.

    Matkapyörällä tuo normirautaperse about 1700km on ihan ok vielä.
    Omalla matkalla ajokelit oli aivan loistavat, ainoastaan eteläranskan kova sivutuuli oli hankala. Magneettikinnitteinen tankkilaukku irtosi pari kertaa ja piti painaa sitten rinnalla takas tankkia vasten et pysyy kyydissä.

    Vettä ja sumua ei ollut ollenkaan ja aika lämpöiset ilmatkin.

    Ei tuota oikein rankkana reissuna voi pitää kun nuluin vielä kaikki yötkin hotellissa ja hyppäsin ylös ilman herätyskelloa aina aamulla.
    830 tuli reissulle hintaa kun laskin kuitit jälkeenpäin.

    Kamerakin oli tällä kertaa mukana, ei vain tullut otettua yhtään kuvaa koko reissusta
    ZX10R -08
    S1000RR -11