Voi Per...le*milläs ootte saanut poistettua ne valkoiset vaha jäämät muoviosista?
ja onko markkinoilla olemassa hyvää vahaa joka ei jätä valkoisia jäämiä joka koloon ja rakoseen?
ja ei kiitos mitään "pitää olla varovainen sen vahan kanssa..." kommenttejavaan aidosti hyviä ja toimivaksi havaittuja ratkaisuja/tuotteita
![]()
joskus autoihin ostin semmosta 'true black' ? ainetta(vaaleata mömmöä), joka tekee mustan takas mustaksi. esim valokytkimien haalentuneet muovit tulee takas tumman mustiksi.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Aika hyvin kaikki kojelaudan puhdistukseen tarkoitetut sumut ovat toimineet, jopa ne piilteeman.
Pitää olla varovainen sen vahan kanssa!
Litranen sisävessa
Mikä vaan puskurikiilloke toimii muoviosiin ja muovipulveroituihin runkoihin. Korrek, AutoGlym jne.(sammy76 @ Kesä. 18 2010,13:16) kirjoitti
Jos puhutaan "mattamustista" muoviosista, ehdottomasti paras ratkaisu on AutoGlymin Bumper Clean. Ei ole mustaa, vaan vihertävää läpikuultavaa kamaa. Eli ei sotke muita osia mustiksi, ei tarvi niin varoa levittäessä.
Jos vahaan muut kohteet, tuolla vetäisen mattamustat muoviosat perään, kun niihin kuitenkin on valkoiseksi menevää vahaa päässyt menemään.
Sinol hyvä apu moneen asiaan![]()
Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
-Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.
Ego sum rex Romanus et supra grammaticam
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
Eikös noita kaiken maailman "Black Diamond" -vahoja ole juuri noihin mustiin osiin. Ja järjestyshän on että ensin vahataan ne mustat ja vasta sen jälkeen muut. Lopuksi voi mustat pyyhkäistä vielä "varmuudeksi". Näin se mustaan lipsahtanut valkoinenkin irtoaa helpommin => siisti lopputulos![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Turtlen NanoTech bumper & tire shine ,toimi hyvin Hondan muoveissa.
Ei ole huonoa tavaraa tuo autovahakaan.
Autoglymin Bumper Care toimii hyvin mustille muovikäikäleille.
FZ1-S -09 -> S1000RR 2010 + S1000XR
Turtlewaxin nano tech autovaha on sellainen, että saa vahaamalla jopa mustat muoviosat kiiltäviksi. Ainut missä jää vaaleeta on jokin kumiosa, mutta muuten mustakin kiiltää. Suosittelen![]()
<br />
Eli Turtlewaxin nano tech autovaha sekä Autoglymin Bumper Care olisi pettämätön yhdistelmä kun haetaan kiiltoa ja suojaa mutta ei kaikkein vaikeimman kautta.
nuo kaksi ainetta mainittiinkin useaan otteeseen.
elikkäs kauppaan ostoksille *![]()
Käykö noi mömmöt myös harmaantuneisiin mustiin kumiosiin myös, vai onko siihen silikoni tms. parempi?
Silikoni kerää likaa => ei sitä. Tuo mainittu bumber care sopii myös kumille. Tai sitten esim. renkaankiillotusaineita kehiin.(Fizz @ Kesä. 18 2010,14:36) kirjoitti
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
Bumper Care käy ihan melkein mille vaan. Ei oikeastaan ole tullut vielä mustaa osaa vastaan, josta se ei paremman näköistä tekisi (poislukien kiiltävän mustat maalipinnat).(Fizz @ Kesä. 18 2010,14:36) kirjoitti
Toimii kumille, whatever, you name it.
Taajuus puhui asiaa. Ainoa ongelma on se, että vaikutus on melko lyhytaikainen. Ainoa konsti elvyttää noita oikeasti taitaa olla kuumailmapuhaltimella lämmittäminen. Siinä saa vaan olla tosi tarkkana, ettei lämmitä niin paljon, että pinta pääsee kiehumaan.(Fizz @ Kesä. 18 2010,14:36) kirjoitti
Edit. Siis lämmitys toimii muoviosissa...
juuri tulin pyöräpesusta ja vahauksesta sekä muovi osien puunaamisesta pois vanhoista vaha jäämistä(Fizz @ Kesä. 18 2010,14:36) kirjoitti
täytyy sanoa että Autoglymin Bumper Care toimi täydellisesti, poisti ilkeän näköiset vaha jäämät, teki matasta matemman ja kirkkaasta muovista kirkkaammanlähes täydellinen lopputulos
ja niinko tuossa aikasemmin mainittiin ei sitä levittäessä tarvitse muita osia varoa kun on sellaista vihreetä mömmöö joka maalipinnalta lähti nätisti pyyhimällä. *aineen kestosta ei ole vielä mitään havaintoa![]()
Bumper caren kesto riippuu vähän materiaalista johon sen vetää. Itseasiassa vähänkään vanhemman auton mustassa puskurimuovissa se kestää hiton huonosti - imeytyy huokoseen puskuriin ja katoaa nopeasti. Vähemmän huokoisessa muovissa pysyy pinnalla paremmin ja kestää sitä kauemmin mitä vähemmän aurinko porottaa.
Minä olen käyttänyt CRC-56:sta tai Armor All Bike Wipes puhdistusliinoja.(sammy76 @ Kesä. 18 2010,13:16) kirjoitti
CBR600RR
H-D XL883R
ex. Kawa ER-5, CB600F, CB1300F, BMW R65
Räkä, (siis sylki, ei se vihree/keltainen) toimii kivasti. Säämiskän kanssa paras tulos.
ooo
Ihan vaan mielenkiinnolla kyselen ku tuossa aikaisemmin aloittelit keskustelua aiheesta nopein sarjavalmisteinen pyörä ja nyt jo kyselet vahajämien poistoja katteista, niin minkä nopeimman sarjavalmisteisen pyörän laitoit???(sammy76 @ Kesä. 18 2010,13:16) kirjoitti
Vai ajetko vielä jollain losolla?
ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
pitäähän hiukan provoo harrastaa...(ysi-ärrä @ Kesä. 18 2010,21:17) kirjoitti
ei tosikoille
jos haluat tietää millä nykyisin ajelen, katso uusi keskustelu alue jonka aloitin, kun noin tarkkasilmäinen olet![]()
Kun en tarkkaan tiedä millaine muoviosa on niin tässä muutama itsekäyttämä: automaatti öljy, lämpöpuhallin, mustavaha, turtlevaxin muovin hoitoaine.
poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
Glymin Bumber Care on joo aika jees, mutta valitettavasti kovin lyhytkestoinen ratkaisu.
Forever Black Bumper & Trim <KLIKS> on useista kokeilemistani tuotteista SE joka toimaa.
Br, Mikko
KTM 1290 SAS. Suits You, Sir!
Sonaxin uusille maalipinnoille tarkoitetun vahan ei pitäisi jättää muoviin valkoista pintaa. Näin lukee purkin kyljessä, ite vahannu sillä vain kypärän visiiriä.
Mustiin muoviosiin paras kiilloite on jäteöljy.
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Glymin bumbber care toimii hienosti matta mustalle, mutta kuulin, että Glymillä olisi joku pesuvaha joka toimii myös matta mustassa - onko kukaan kokeillut tai tietää.
Olisko ollut Aqua Wax?![]()
T
Jussi
---
"Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
Auto Glym Extra Gloss Protection on todettu hyväksi sekä auton että mopon pintaan.(sammy76 @ Kesä. 18 2010,13:16) kirjoitti
Kuten sivuilla sanotaan, pinnan pitää olla puhdas, mutta en todellakaan joka kerta ole käsitellyt sitä tuollaisella valkoisella töhnällä ennen tätä. Ehkä kerran talvikelien jälkeen auton tapauksessa, mopoa en koskaan. Kunnon hyvä pesu ja säämiskällä kuivaus on riittänyt. Säämiskään on yleensä jäänyt viimiset pienet liat.
Aine on täysin juoksevaa ja käytän sen levittämiseen ja poistamiseen kiillotusliinaa. Kunnolla kuivunutta pintaa saa hinkata hetken kiiltäväksi, mutta lopputulos on sitäkin parempi.
Vespa GTS 300 Super
Paras pinta tulee kun iskee ekaks super resing polish "väyrystelee" yön ja sitten extra gloss protection perään, mutta jättää valkoisia rantuja jos ei ole tarkkana...
T
Jussi
---
"Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
(sammy76 @ Kesä. 18 2010,21:42) kirjoitti
Eli ajelet losolla ( paneuropeanilla 2005) , ilmankos tekee mieli päästellä kovempaa. Eikä herneitä sit.
![]()
![]()
ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
Toi glymin kulta, eli "hullunkiilto", on kyllä tarkoitettu glymin punaisen päälle. Yksikseen se ei oikein kestävä ratkaisu ole...