Tulokset 1:stä 17:een 17:sta
    Hakusessa olisi kestävin (taka)rengas melko hitaaseen matka-ajoon

Nykyinen takanakki kulahti yllättävän nopeasti, oli Z4 MEZ4 MEZELER 150/70 ZR17 69W

Ja piti kai olla niitä kestävimpiä.
    Paineet pidin kohdillaan. Ajotyyli ei rengasta kuluttava.
    Välillä kyllä mentiin kakspäällä ja 24päc takaboxissa.

Etunakki samaa sarjaa vielä melko hieno ehkä 60%.
    Takanakki keskeltä lähes kankailla, sivut ok.

Mikä olis raakasti kestävin takanakki?

Mitään hienoja kanttailu- tai ajo-ominaisuuksia en hae.
    Michelin road pilot 2?
    Metzeler Marathon kestää kuulemma jopa 30 tkm.
    Mutta kyllä Z4 ja Z6:kin pitäisi normaalikäytössä kestää yli 10 tkm. Varmaan kannattaa vaihtaa kahdeksanprosenttiseen ja 12 packiin?
    Triumph Speed Triple 1050 -05 raato
    BMW R45 -79
    Yamaha rd 250 lc -81
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Metzeler 880 Marathon tai Conti Milestone, kumpikin on touring/custom rengas ja toimivat raskaissakin pyörissä, pitoakin sen verran mitä nyt voi liikenteen seassa kaivata.
    Kestivät takana sellaisen 15-18tkm H-D Superglidessä, kaksipäällä ajoa ehkä puolet ajomääristä.
    Dirty Nasty Furriner
    Minulla pyöri alla michelin pilot road 2 ja kesti 21000 km,ja vaihdoin juuri alle samanlaisen-kaksi kesää menee taas samalla renkaala.Ja pyöränä on gsx 1400.
    pertti hernejärvi
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Mikä on yllättävän nopeasti? 20tkm? Riippuu tosiaan pyörän painosta ja käytöstä että kauanko noi kestää. Pyörän mallikin olisi ihan hyvä mainita.
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
    Minulla on hayabusassa tuo mainitsemasi Pilot Road 2 kestänyt jo yli 13.000km eikä ole vieläkään ihan täysin loppu. Ajo on ollut hyvinkin vaihtelevaa, nopeasta matka-ajosta ratakierroksiin sekä kaksipäällä pikkuteitä ja normaalia työmatka-ajoa. Pidon kanssa ei normiajossa ongelmia, mutta kyllä ne sivttaispidon rajat tulivat vastaan autobaanalla (ja myös suomessa muutaman kerran). Sen verran tyytyväinen michelineihin että otan samat uudelleenkin, varsinkin joss saan halvalla. Jos vaan haet mekaanista kestävyyttä niin mikään ei ehkä edelleenkään kestä enemmän kuin legendaarinen umpimuovinen Michelin Mäcädään 90X. Sellainen oli aikanaan VTR:ni ensiasennusrengas, ja kesti 24tkm jonka jälkeen minä en enää kestänyt sitä (liukas&huono). En tosin tiedä saako k.o. Macadamia enää.

/MarcusB
    nyt: Suzuki GSX-1300R Hayabusa -08
    ennen: Tunturi Supersport -84, Hondat VF750F -83, VFR750F -93, XR400R -98, VTR1000F -02, CBR1100XX -00
    "I hope for nothing, I fear nothing, I am free"
    Misukan Pilot Road 2 tai Metzen Roadtec Z-6 matka-ajoon hyvät vaihtoehdot. Z-6:sella pääsee jopa yli 20tkm. Jos takarengas kuluu mielestäsi liian niin älä käytä "oikeita paineita" vaan laita 02,-0,3 bar "liikaa".
    Metzeler Marathon...
    <p>2002-2014</p>
    Omassa on ME 880 kestänyt eniten kilsoja.Pyörä ST 2.Nyt alla Pilot Road ja vaihtuu ME:n kun aika tulee.Pito riittää kyllä normaalikäyttöön.
    Noita umpimuovisia kestonakkeja miettiessä kannattaa tosiaan pohtia sekin että ovat tietyissä tilanteissa oikeasti liukkaita. Edes matkamopooni en ole enää ostellut niitä kaikkein kestokovetetuimpia, vaikka paljon tuleekin kilometrejä mittariin.

Metz Marathon on juurikin tällainen "ikirengas".
    Lainaa (K100 @ Kesä. 19 2010,03:35) kirjoitti
    Metzeler Marathon kestää kuulemma jopa 30 tkm.
    Mutta kyllä Z4 ja Z6:kin pitäisi normaalikäytössä kestää yli 10 tkm. Varmaan kannattaa vaihtaa kahdeksanprosenttiseen ja 12 packiin?
    Mulla on edessä 32000 ajettu maratooni. Takana on vajaa 17 000 ajettu 880. Takanen voisi mennä vielä 25 000 asti, mutta sitten vekkaisin että alkaa tulle keskeltä rätti näkyviin ja ei tuo kaksinen ole ajaa enää nytkään, kun siinä on 10 cm sliksiä keskellä.

Pyörä siis HD RK, me yhdessä 470 kiloa. Kovin pehmeärunkoista kumia tuossa ei siis oikein voi käyttää.

Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
    Liittyi Jun 2007
    Tukholma (entisii kouvola-korialaisii)
    Conti-Tour. TK 16. Ihan ok kumit.
    Yamaha XV1600 WildStar
    Moto Guzzi 1000 SP III
    BMW K100 RS
    Moto Guzzi V65 Lario
    Yamaha FJ1100
    Moto Guzzi V35III
    Suzuki GR650
    Honda CB400N
    Solifer Speed

"Bara döda fiskar följer strömmen"
    "Your crash, is my cash"
    Lainaa (Grannis @ Kesä. 19 2010,00:57) kirjoitti
    Hakusessa olisi kestävin (taka)rengas melko hitaaseen matka-ajoon

...

Mitään hienoja kanttailu- tai ajo-ominaisuuksia en hae.
    jos kriteerit on pelkästään nuo, niin ratkaisu on mennä ns. pimeälle puolelle....

... eli auton takarengas. Ei ole edes laitonta.
    Takajarrukin puree paremmin. Mutta kanttailuominausuuksissa toki menetetään jotain. Oli 80/90-luvuilla de facto chopper-juttu, mutta kun nykyään on leveitä mp-kumeja saatavilla, niin nykyään enää käyttävät ne jotka nimenomaan haluavat 89/90-lukujen tyylistä prätkää.

Mutta amerikan preerioilla viellä jossain määrin suosittu ratkaisu

lisätietoa googlaamalla "motorcycle tyre dark side"
    esim. http://lifeisaroad.com/stories/2004/...eDarkSide.html

mutta sanotaan vielä että en itse laittaisi.
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
    yksi jätkä laitto pv suzukiin trukin renkaan taakse, umpikumisen. sillä pääsis varmaan aika pitkälle.

poliisit vaan ei tykännyt, kun lain mukaan pitää olla ilmakumirenkaat mopossa?

ajattelin joskus kokeilla auton rengasta, laissa taitaa lukea, että saa käyttää jos rengas on pyöreä olkapäinen tjsp. todennäköisesti ajo-ominaisuudet on aivan hirveät, koska jo touring renkaat on liian lattanoita, ja eivät tunnu kääntyvän.

we cannot tolerate zero tolerance!

BMW R1200GS & Speed triple 1050
    Niinkuin edellä kerrottu, Metzeler Marathon 880 on kyllä yksi kestävimpiä renkaita. On sitten kyllä sateella liukkaan puoleinen. Itse liputan myös tuota Michelin Pilot Road 2. Lievilä ylipaineilla ajellen kestää ilmiömäisesti eli takanakin melkein 20 tkm. Ja on sateella hyvä pito (2 compo).
    Tuohon Z4 kulumiseen. Paineilla on erittäin suuri vaikutus. Oltiin joskus Bläkkärillä vaimon kanssa Virossa ja Z4 meinaisi ihan sulaa alle normaalipaineilla. Nostettin paineita n. 0.4 yli ohjeen ja kulumien loppui siihen. Eli sanoisin että "ohjekirjan" paineet ei riitä mihinkään jos on paljon kuormaa.
    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
    Kiitoksia vastauksista. Michelin pilot road 2 tuli tilattua, vaikka ei kai se uusi aina ole parempaa. Olikos mezun maratonia tuohon kokoon 150/70 ZR17 69W?
    Auton kumia ei kai ainakaan.

Z6 ehkä jatkossa sitten jos tästä tulee pettymys. Ei kai. Ylipaineistan tälläkertaa 0.2, kun ollaan itse 100kg+ sarjassa. Bilteman sivulle suuntaava venttiilin lisäke täytyy ostaa, että tarkistelut sujuvat mutkattomammin.

17.  
    No hyvä kun löyty renkuli. Itte oisin kans tota Pilot Road 2:sta suositellu, kestää pitkään sekä matkaa että mutkaa ajettaessa. Mulla oli viime vuonna noi renkaat (pyörä oli fz6s ja oma paino 55 että kun en tiijä sun pyörää niin paha sanoo) ja 12 tkm jälkeen kun pyörän myin ei näkyny mitään kulumisen merkkejä vielä, vaikka räväkästikin ajoin. Mulla on nyt ekat Z6 Interactit alla, kattoo ny mitä kestää. Kuutisen tonnii ollu alla, ja ei siinäkään mitään vielä näy ja tuntuu hyvältä, en tosin matkaa juuri ole tänä keväänä ajanut, ehkä semmosen pari-kolme tonnia "suoraa" tietä. Mutkia sitten senkin enemmän, ja tossa Z6:ssa on kyllä ollu pito kohallaan vaikka vähän vauhikkaamminkin menis mutkiin

Alkukauden mulla oli Z4:set. Olin tosi pettynyt. 6-7 tkm ja meni vaihtoon. Ne renkulat tuli alle pyöräkaupan myötä kun sovittiin renkulat kauppaan kuuluvaks, enkä spesifioinut muuta kuin että pitää olla "kunnon merkki". No, huoltoon oli sitten ilmotettu että "halvimmat maholliset alle" Pitää loppukaudesta kun pyörä vaihtuu kuitenkin muistaa sanoa että PR2 tai Z6. Piste.

Hyviä ajoja
    Mopovapaa vuosi

Exät YaRRu R6R ratavinkulelu Orkku FZ1-S Mutkaporkkana CBF1000S CBF600S FZ6S Intruder 600