Tänään aamulla lähti pitkän starttauksen jälkeen käyntiin ja toimi normaalisti. Iltapäivällä olin lähdössä uudelleen lenkille mutta nyt ei käynnistynyt. Tulpat aivan märät ja jopa pakosarjoihin asti työntänyt bensaa. Arvauksia mistä vikaa lähtis hakee? Voiko paineregulaattorin vika aiheuttaa tällaista?
Onko akun jännite riittävän korkea?
Alun K-sarjalaiset tuppaavat olemaan hiukan kranttuja käynnistymään jos jännitettä ei ole riittävästi. Virtaa riittää startin pyörittämiseen, mutta kipinään jännite voi olla liian alhainen.
Lataa akku ja kokeile uudestaan.
Kawasaki ZZR-1200 -04
BMW K100 -83
Viime vuonna oli yksi K100, josta etsittiin vikaa koko kesä. Loppujen lopuksi vika oli rikkihiertynyt johto katteen alla. Likainen startti voi aiheuttaa kaikenlaisia ihmeellisiä vikoja. Ehkä kannataa puhdistaa hiilipölyt pois kollektorista. Syy: K100 maadoittaa startin läpi.
Ongelma ratkaistu. Ruiskusuuttimissa oli jotain ylimääräistä. Huolellinen puhdistus ja käy paremmin kuin ennen. Käyntiin lähtee niin hyvin että hyvä jos kerkee starttinappia edes hipaista.![]()
Tankissa **skaa?
Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
Joo, todennäköisesti tankkiin oli jäänyt möhnää tai letkuja uudelleen kiinnittäessä on jotain sontaa linjaan lipsahtanut. Maalasin tankin keväällä uudestaan ja vaikka luukun aukko oli teipattu, on sinne saattanut päästä jossain vaiheessa jotain ylimääräistä. Tosin suodattimenkin vaihdoin? No, pääasia että ajokausi jatkuu taas.
^Totta, ei pitäs sahoittaa sekuntiakaan jos on paikat kunnossa, oli sitä virtaa vähemmän tai enemmin.
Jos on kranttu mopo starttaamaan, vaikka olis kuinka "alkusarjalainen" vika löytyy yleensä kun vilkasee amusella vessan peiliin.
Yamaha XV1600 WildStar
Moto Guzzi 1000 SP III
BMW K100 RS
Moto Guzzi V65 Lario
Yamaha FJ1100
Moto Guzzi V35III
Suzuki GR650
Honda CB400N
Solifer Speed
"Bara döda fiskar följer strömmen"
"Your crash, is my cash"